Seriösa rykten 19/20: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 19/20: Diskussioner

Inläggav RJ--92 » 22 mars 2019, 20:01

Linus Sandin officiellt förlorad för Rögle åtminstone, luktar mer HV nu :)
RJ--92

Inläggav PapaEmeritus » 25 mars 2019, 13:20

Synd att det inte verkar bli något med Anton Karlsson. Hade varit en klar uppgradering mot Ytterell.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav lejacques » 25 mars 2019, 13:21

Anton Karlsson verkar vi alltså kunna avskriva. Bra om du frågar mig. Hult vill köra på med samma grej ett år till och då, som jag i tidigare inlägg påpekat, tror jag det krävs toppnamn på i stort sett varje position om HV ska vara framgångsrika.

Så här vill jag se HV ställa upp till nästa år. Kosta vad det kosta vill. Hult har ju sagt att det ska bli guld 19/20 och då får han vara beredd att betala för det.

Peterson-Ljungh-Holmström
Önerud-Ullström-Thörnberg
Tedenby-J.Andersson-Thuresson
Törngren-Gustafsson-Sundh
Johnsson/Sandin

Här kan både Ljungh och Gustafsson försvinna så kan bli aktuellt med ännu ett namn in.

Almqvist-Mr X
N.Andersson-Mr X
Strömberg- Berglund
Persson

Här vill jag se HV plocka in Adam igen, samt ytterligare två toppnamn.

Gunnarsson-Åhman

Bra målvaktssida. Tror Åhman för sitt genombrott.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav magnus b » 25 mars 2019, 14:05

Jag är lite tudelad kring Karlsson. Han känns bättre än Persson och har en positiv uteckling. Men nu har vi Strömberg och Persson på kontrakt ett år till. Så den typen av back har vi dubbelt av. Almqvist vore en helt duglig ersättare till Lehtonen. Men man måste nog ha in ett ytterliggare toppnamn här.

Jag skulle gärna se lite av en chansning på en PP back istället för Ytterell. Det måste finnas något offensivt starkt i typ Norge, Österrike eller AS. (Typ som FBK gjorde med Chris Lee, vi med Åkerman eller Curran i Rögle). I Norge finns ju Espeland eller Aaron Irving som är intressanta, Zajic eller Nilsson från Oskarshamn eller Matt Caito i Graz. Sen kräver denna typen av spelare bra scouting och lite tur för att de ska få en god offensiv utväxling. Men det känns som att alla dessa skulle vara ett steg upp från Ytterell.

Philip Broberg hade varit en annan spelare som hade varit kanon att få in. Han kommer göra det riktigt bra med ytterliggare en försäsong i kroppen. Hade varit klockren som Fehervarys ersättare.
magnus b

Inläggav RJ--92 » 27 mars 2019, 06:57

PapaEmeritus skrev:Synd att det inte verkar bli något med Anton Karlsson. Hade varit en klar uppgradering mot Ytterell.

Kan ju inte jämföra defensiv back mot offensiv back ;) :lol:
Det enda dom har gemensamt typ är positionen samt Vetlanda typ.
RJ--92

Inläggav JoakimA » 27 mars 2019, 08:50

RJ--92 skrev:
PapaEmeritus skrev:Synd att det inte verkar bli något med Anton Karlsson. Hade varit en klar uppgradering mot Ytterell.

Med Ytterells målproduktion så måste han ändå ses som en defensiv back :?
JoakimA

Inläggav Husmusen » 27 mars 2019, 09:41

JoakimA skrev:
RJ--92 skrev:

Med Ytterells målproduktion så måste han ändå ses som en defensiv back :?

haha precis
Husmusen

Inläggav CarlTheMan » 27 mars 2019, 22:22

Linus Sandin, som enligt uppgifter ska vara klar, verkar även vara högaktuell för NHL enligt HD.se. Borde väl i så fall vara rimligt med en utlåning, eller vad tror ni?
CarlTheMan

Inläggav mrnorrland » 2 april 2019, 11:26

Även om jag är positiv till axel Holmström hoppas jag inte han är ljungs ersättare. Om han drar behöver vi värva en center som kan bygga upp spelet, axel är inte riktigt där än
mrnorrland

Inläggav DocSeverinsen » 2 april 2019, 11:44

mrnorrland skrev:Även om jag är positiv till axel Holmström hoppas jag inte han är ljungs ersättare. Om han drar behöver vi värva en center som kan bygga upp spelet, axel är inte riktigt där än

Det känns spontant inte som det är tänkt att Holmström ska ersätta Ljungh. Eftersom Ljungh inte är förlorad ännu och Holmström redan ska vara klar skulle jag blir förvånad om det är så.
DocSeverinsen

Inläggav magnus b » 2 april 2019, 12:22

Holmström är troligtvis en ersättare till Bengtsson. Det känns spontant som något steg uppåt. Dock ska man varken underskatta Bengtssons HV hjärta eller vad två halvdåliga år i AHL kan göra med Holmström.

Sandin kommer säkert in som ersättare till Figge, de har liknande produktion. Fördelen med Sandin är att han är yngre och kan även centra en lina utan problem. Troligtvis även lite billigare än vad Figge är. Tror inte Sandin skulle ligga över 150k/månad.
magnus b

Inläggav Quila » 2 april 2019, 12:44

Instämmer, Holmström är inte tänkt som någon ersättare till Ljungh utan isf till någon av de lägre kedjorna 2-4. Minst sagt intressant värvning. Hoppas vi får behålla Ljungh dock :)
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav lejacques » 2 april 2019, 13:55

Fint att Wänna verkar gå till Finland och inte Brynäs.

Hade varit så jäkla smärtsamt att se honom ösa in poäng i en annan än HV-tröjan.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav sussan » 2 april 2019, 14:00

lejacques skrev:Fint att Wänna verkar gå till Finland och inte Brynäs.

Hade varit så jäkla smärtsamt att se honom ösa in poäng i en annan än HV-tröjan.

Jamen precis. Det har varit ofattbart att han suttit på läktaren så när han nu lämnar oss vill jag inte se honom som poängligavinnare i SHL.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Husmusen » 2 april 2019, 15:08

sussan skrev:
lejacques skrev:Fint att Wänna verkar gå till Finland och inte Brynäs.

Jamen precis. Det har varit ofattbart att han suttit på läktaren så när han nu lämnar oss vill jag inte se honom som poängligavinnare i SHL.

Näe för det hade mycket väl kunnat bli så, har fortfarande inte förstått vad som hände med Wännström i Hv, så fort han får spela så är han riktigt vass...
Husmusen

Inläggav magnus b » 2 april 2019, 17:25

Ifall Bergman ryktet stämmer så kanske det är så jävligt att Isac är på väg bort. Jag tycker Isac har tagit steg hela säsongen, och nu är han ju hur grym som helst.
magnus b

Inläggav mrnorrland » 2 april 2019, 18:08

magnus b skrev:Ifall Bergman ryktet stämmer så kanske det är så jävligt att Isac är på väg bort. Jag tycker Isac har tagit steg hela säsongen, och nu är han ju hur grym som helst.

Men tror faktiskt det kan bli tumme upp här ändå, tror kanske Brännström mår bra att testa topp roll i allsvenskan/ lägre SHL lag o få lite mer förtroende.
Femman med gustafsson törngren och brännström är bra men den saknar lite de där lilla extra i tyngd och storlek, tror kanske Bergman kan va en bra länk där.
mrnorrland

Inläggav håvesjuttioett » 2 april 2019, 18:13

Känns ovärdigt att spekulera kring nästkommande säsongs lag iom. matchen som väntar imorgon, men stämmer ryktena kan vi få en väldigt bra forward-sida och ett slagkraftigt lag till nästkommande säsong:

Ny (Lehtonens ersättare) - Ny (Ser GÄRNA att Fehérváry stannar men NHL/AHL lär locka. Almqvist tänkbar "ersättare")
N. Andersson - Strömberg
Lauridsen - Ny (Berglunds ersättare)
Persson - Ny (Ytterells ersättare alt. plocka upp en junior)

Önerud - Ljungh (Drar han till KHL/NLA? Ullström tänkbar ersättare) - SCHPETS (läs Petersson)
Tedenby - Gustafsson (Stannar han med tanke på slutspelet han haft? FÖRHOPPNINGSVIS) - Sandberg
Sandin (Figrens ersättare, mer utvecklingspotential) - Holmström (Bengtssons ersättare, klar förstärkning) - Thuresson
Sundh - J. Andersson - Törngren/Bergman(???)
Bergman(???)/Törngren - Johnsson

Fortsättare Thörnberg en säsong till (vilket känns tveksamt) ska han in där nånstans också.
SHLs starkaste centersida 19/20?
håvesjuttioett

Inläggav lejacques » 2 april 2019, 20:13

En 26-årig hockeyallsvensk forward, som så sent som förra året lirade i division 1, och som gjort en poängbra säsong i allsvenskan.

Näe. Det känns spontant inte bra.

Ännu en breddspelare... Nej, tack till det ryktet.
Då är det väl bättre att plocka in Jesper Thörnberg...
Eller ännu bättre. Vik platsen åt en Junis.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav jordfelsbrytare » 2 april 2019, 20:55

lejacques skrev:En 26-årig hockeyallsvensk forward, som så sent som förra året lirade i division 1, och som gjort en poängbra säsong i allsvenskan.

Näe. Det känns spontant inte bra.

Ännu en breddspelare... Nej, tack till det ryktet.
Då är det väl bättre att plocka in Jesper Thörnberg...
Eller ännu bättre. Vik platsen åt en Junis.

Helt enig med dig känns verkligen sådär spontant. Ryktet från mrmadhawk så då lär det väl med 99% stämma.
jordfelsbrytare

Inläggav Robert.76 » 2 april 2019, 21:28

Kan det vara så att Bergman plockas in för en billig peng, för att bereda plats för Peterson?
Robert.76
Moderator

Inläggav lejacques » 2 april 2019, 22:43

Ja, jo. Det vore ju rena drömmen att få in Peterson. Men både Sandin och Bergman?

Bättre i sådana fall att förlänga med Brännström nu när han gör det bra. Och så Wennlund, kanske?

Jag är ju fortsatt övertygad om att vi måste ha kvalitetsspelare på i stort sett varje position för att det ska gå vägen nästa år (då Hult bestämt sig för köra på sin grej to the bitter end).
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Husmusen » 3 april 2019, 09:12

lejacques skrev:Ja, jo. Det vore ju rena drömmen att få in Peterson. Men både Sandin och Bergman?

Bättre i sådana fall att förlänga med Brännström nu när han gör det bra. Och så Wennlund, kanske?

Jag är ju fortsatt övertygad om att vi måste ha kvalitetsspelare på i stort sett varje position för att det ska gå vägen nästa år (då Hult bestämt sig för köra på sin grej to the bitter end).

Ja precis, vi har inte många luckor öppna, och de spelare som det ryktas om är säkert bra lirare som kan utvecklas men på dom få forwadsplatser som är öppna behövs ju kanske lite mer etablerad spets, men som du säger...tyvärr tyder rykterna på dessa spelare på att Hult fortsätter med sin förbannade gämna femmor ide. Tror han är för stolt för att inse "ojdå vi har haft dåligt pp enda sen jag började i Hv71 pga brist av spets men nej det är inte pga brist av spets, vi sparkar en tränare till istället dumma dumma tränare som aldrig kan lära grabbarna pp"
Husmusen

Inläggav magnus b » 3 april 2019, 15:18

Jag ser dock Linus Sandin som en potentiell skytteligavinnare nästa år. Jag kan nästan garantera 20 mål från hans klubba. Vet inte vad som är mer spetts än det?
magnus b

Inläggav Husmusen » 3 april 2019, 15:21

magnus b skrev:Jag ser dock Linus Sandin som en potentiell skytteligavinnare nästa år. Jag kan nästan garantera 20 mål från hans klubba. Vet inte vad som är mer spetts än det?

Sandin har du iofs rätt i, det får jag erkänna, han är spännande helt klart
Husmusen

Inläggav magnus b » 3 april 2019, 16:13

Husmusen skrev:
magnus b skrev:Jag ser dock Linus Sandin som en potentiell skytteligavinnare nästa år. Jag kan nästan garantera 20 mål från hans klubba. Vet inte vad som är mer spetts än det?

Sandin har du iofs rätt i, det får jag erkänna, han är spännande helt klart

Helt klart, 15 kassar i Rögles andralina utan att spela med Brithen, Bristedt etc. i HV blir han säkert vinge med typ Holmström och Teden. Där blir det åka av. Han känns som en total stöld. Lite som när Hult plockade Ljungh ganska tidigt.

Jag är mer oroad över Isac - Bergman bytet. Det känns inte helt kosher. Nästa år borde ju han dominera med 67 och 27.

Men jag håller med dig. Det hade varit fint med iaf 1p/match garantispelare. Där är mitt hopp 1. Petersson, 2. Ejdsell, 3. Spencer Abbott.
magnus b

Re: Silly season: Seriösa rykten 19/20

Inläggav Robert.76 » 3 april 2019, 21:27

PapaEmeritus skrev:En sammanfattning från Jnytt där en klassback från ett av topp sex-lagen redan kan vara klar. Spännande!

https://www.jnytt.se/article/lista-sa-k ... forandras/

I samma artikel står det att HV vill bryta med Didrik, då ska jag dra ut Hult från Kinnarps.....
Robert.76
Moderator

Inläggav lejacques » 3 april 2019, 21:29

Robert.76 skrev:
PapaEmeritus skrev:En sammanfattning från Jnytt där en klassback från ett av topp sex-lagen redan kan vara klar. Spännande!

I samma artikel står det att HV vill bryta med Didrik, då ska jag dra ut Hult från Kinnarps.....

Läs igen. De vill bryta för att skriva ett flerårskontrakt :)
Senast redigerad av lejacques 3 april 2019, 21:29, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Pg79an » 3 april 2019, 21:29

Robert.76 skrev:

BRYTA MED DIDDE??? Wtf?? Ja då ska jag bannemig driva på en #avgåhult kampanj!
Pg79an

Inläggav Pg79an » 3 april 2019, 21:29

lejacques skrev:
Robert.76 skrev:

Läs igenom de vill bryta för att skriva ett flerårskontrakt :)

Phuuu
Pg79an

FöregåendeNästa

Återgå till HV71