Seriösa rykten 18/19: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 18/19: Diskussioner

Inläggav 327 Karlsson » 14 februari 2019, 18:28

Atko_79 skrev:Får jag chansen o bli det, skulle jag göra det lovar jag ,för just nu har vi sämsta sportchef man kan ha i Shl, han har ju haft drygt 2 månader på sig o inte hitat ett skit.

I så fall måste du ta chansen, för du kommer inte få den bara sådär. Kriga dig till den positionen och visa oss alla vad du går för, att du är bäst sportchef i hela SHL. Då ska jag sluta ifrågasätta ditt resonemang. Hittills har jag mest sett dina personliga resonemang där du säger att vi är sämst i allt, tex PP, när vi bevisligen inte är det. Du hittar på fakta och får det att låta som det är sanning. Det är du förvisso inte ensam om här inne, men det är lika tröttsamt att läsa om rena lögner för det. Åsikter är fria, men påhittad fakta kan vi vara utan.

Min fråga nu är, vilka spelare skulle du själv värvat idag, eftersom det enligt dig finns så många bra spelare lediga?
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav 15:48 » 14 februari 2019, 18:37

frippe-borås skrev:Vore så gött om Hult presenterar två riktiga stjärnor innan fönstret stänger!
Att sitta o gapa sig hesare än hesa Fredrik själv innan fönstret är stängt!
Hoppas ni alla får äta upp vad ni skriver om J&J att de är sämstas sportcheferna!
Litar fullt ut på dem då de vet vad de pysslar med.

Ett tips till er gaphalsar! Spara på krutet tills imorgon natt så ni har något kvar om det skulle behövas.
Jo jag tycker också det måste in någon men finns det inte så finns det inte!
Är ungefär som din egen plånbok, är den tom så är den tom! Fast man kan ju alltid ta sms lån iofs!

Nu vill jag inte räkna mig som en gaphals men visst finns det spelare på marknaden... Hult säger ju bara att han inte vill betala det som krävs, vilket kan vara klokt ibland. Dock. Ska vi ha något ska det vara nån som tillför något. Bredd finns i juniorleden... och plånboken är ju långt ifrån tom så den liknelsen var inte helt hundra...
15:48

Inläggav Atko_79 » 14 februari 2019, 19:05

Det finns en hel del i khl,finska ligan typ Strömvall,sundsröm,erik karlsson,Pallola,Taffe,Lajunen,Graghnani Lundh och massor mer du tror att jag är dum och inte kan nått,där har du 6,7 spelare av 30 tal som jag har läst att dem går o värva nu det är bara öppna plånboken och inte snåla för fan.Och det är fan ingen påhittad fakta spela inte dum som du gör nu.Du sitter bara o försvarar sportcheferna.
Atko_79

Inläggav jordfelsbrytare » 14 februari 2019, 19:24

Dekman har helt rätt angående Växjö respektive Brynäs värvningar. Marknaden är som den vart sista åren dvs högst begränsad denna årstid. Är väl ingen nyhet? Strömwall aldrig presterat i Shl nu huggsexa. Rimligt? Tveksamt. Fbk jagar Tommy k. Malmö breddar med 2 juniorer. Het marknad? Knappast. Självklart finns det spelare det finns det alltid. Men...
Hv71 gör såklart helt rätt i att försöka med o få hem tex Ullström,Ejdsell,Engvall det hymlar man inte med heller. spelare som man vet fungerar i Hv71 vore det bästa om det inte skulle dyka upp något i hästväg vilket det sällan gör. Sen har jag full förståelse för att frustrationen är stor efter förra säsongens misslyckande och dåliga fingertoppskänsla från Hult. Jag tror dock verkligen att vi behöver spetsa för att öka chansen för en lång vår.
Senast redigerad av jordfelsbrytare 14 februari 2019, 19:36, redigerad totalt 2 gånger.
jordfelsbrytare

Inläggav Farzan » 14 februari 2019, 19:25

Atko_79 skrev:Det finns en hel del i khl,finska ligan typ Strömvall,sundsröm,erik karlsson,Pallola,Taffe,Lajunen,Graghnani Lundh och massor mer du tror att jag är dum och inte kan nått,där har du 6,7 spelare av 30 tal som jag har läst att dem går o värva nu det är bara öppna plånboken och inte snåla för fan.Och det är fan ingen påhittad fakta spela inte dum som du gör nu.

Är du säker på att dessa spelare vill spela i HV? Att sitta och kasta ur sig en massa namn är inte svårt. Du tror inte att våra eminenta sportchefer gör vad dom kan för att det ska gå bra för HV? Man ska ta hänsyn till hela klubben och inte bara A-laget. Vad det gäller sportcheferna i HV och deras och klubbens framgångar, behöver väl ingen tvivla. Under 2000-talet har HV tillsammans med FBK tagit flest guld. Damerna är i topp hela tiden och vårt J-lag har också tagit flera SM-guld. Vad begär du? Nu är vi dessutom uppe i toppen och hugger igen. Det där snacket om att det bara är att öppna plånboken håller inte. Tror du inte att lagen i botten hade gjort det då?
HV är dessutom en väldigt välskött förening med god ekonomi, vilket borgar för att den kommer att leva i många år till. Att balansera ekonomi med sportsligt resultat är också ett av uppdragen som sportcheferna har och rätta sig efter, vilket dom sköter med den äran.
Inget annat lag i Sverige har fler guld än HV de senaste 20 åren, så tagga ner och njut av ett bra lag resten av säsongen. Kommer det en värvning så tar vi emot den med öppna armar, men om den uteblir så får vi spela med det lag vi har och hoppas på framgångar utan att kalla sportcheferna för sämst i Sverige.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Atko_79 » 14 februari 2019, 19:30

Det finns spelare o värva har jag sagt inget mer,men han påstår att det inte finns nått på marknaden,därför reagerade jag.Hult vill inte slösa pengar på spets dem är för dyra..
Atko_79

Inläggav 327 Karlsson » 14 februari 2019, 19:32

Atko_79 skrev:Det finns en hel del i khl,finska ligan typ Strömvall,sundsröm,erik karlsson,Pallola,Taffe,Lajunen,Graghnani Lundh och massor mer du tror att jag är dum och inte kan nått,där har du 6,7 spelare av 30 tal som jag har läst att dem går o värva nu det är bara öppna plånboken och inte snåla för fan.Och det är fan ingen påhittad fakta spela inte dum som du gör nu.

Jag tror inte alls att du är dum, jag gillar bara inte att du sprider åsikter som om de vore fakta, text det där med att vi har sämst PP i hela SHL som du sa för ett tag sen. Så är inte fallet, statistiken är tydlig. Sen får du tycka att jag är dum om du vill.

Frågan var helt öppen, för jag vet själv inte vilka spelare som faktiskt är fria att lämna sina nuvarande klubbar för att komma till SHL och vilka som är i lag som kanske missar slutspel men som inte har fått klartecken att lämna och alltså inte ens är möjliga att värva, utan bara är rena drömmar. Jag har sett många namn droppas, men inte fått klarhet i om dom faktiskt får eller vill lämna sina nuvarande klubbar. Du sa att många bra spelare fanns lediga och jag ville då veta vilka av dom du vill värva. Är alla dom du räknade upp 100 % tillgängliga att värva så borde vi eller något annat SHL-lag kunna plocka in någon. Har dom inte fått tillstånd av sina klubbar lämna eller inte vill det spelar det ingen roll hur mycket vi öppnar vår plånbok.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav håvesjuttioett » 14 februari 2019, 19:34

Förstår inte riktigt varför vissa blint försvarar Hult när någon uttrycker önskemål om värvningar. Både Sandberg och (Thörnberg) har försvunnit under säsongen, samt Persson. Vilka roller dessa spelare var tänkta att ha inför säsongen/när de värvades kan diskuteras, men oavsett bör spelare av samma kaliber rimligtvis tas in för att ersätta. Nu kräver iaf jag inte 2 forwards och en back, men själva grundtanken är rimlig? Att ersätta spelare som blivit skadade under säsongen?

Truppen kan också behövas förstärkas under säsongens om något inte klaffar (läs PP), så bortser man från rena ersättningar borde det också finns elr ha funnits i Hults huvud att plocka in spelare som kan förstärka de aspekter i spelet som inte fungerar.

Sen om marknaden är tunn eller inte är en annan fråga, men målet inför att fönstret stänger tycker jag bör vara/ha varit att minst ersätta någon/några av de tidigare nämnda spelarna. När Hult då går ut och hintar om att det kan komma att plockas in bredd förstår jag att folk blir irriterade.
håvesjuttioett

Inläggav Stockholmssupportern » 14 februari 2019, 19:35

Atko_79 skrev:Det finns en hel del i khl,finska ligan typ Strömvall,sundsröm,erik karlsson,Pallola,Taffe,Lajunen,Graghnani Lundh och massor mer du tror att jag är dum och inte kan nått,där har du 6,7 spelare av 30 tal som jag har läst att dem går o värva nu det är bara öppna plånboken och inte snåla för fan.Och det är fan ingen påhittad fakta spela inte dum som du gör nu.Du sitter bara o försvarar sportcheferna.

Källa på att de går att värva?? Strömwall har ju uppgifterna handlat om att de inte vill släppa honom, Lundh lär ju bara vilja till DIF och DIFs sportchef var ju ute senast idag och hävdade att han inte heller kommer bli tillgänglig, Sundström lär vilja till FHC och uppgifterna även där har ju varit att det är på tok för dyrt för de flesta SHL-klubbarna. Gragnani har jag aldrig hört att han är värvningsbar mer än rena spekulationer från oss fans. Är så trött på folk som leker sportchef med hjälp av eliteprospects och inte fattar att det är så mycket mer komplext än så.

Är helt oförstående till folk som kallat Hult för ”sämst i SHL”, vi ligger alltså fyra och i mitt tycke sker värvningsarbetet under sommaren, vilket Hult skött mycket bra, att värva i Februari är absolut inget en sportchef ska ha som vana då det ofta är väldigt dyrt då det finns ett rejält mycket mindre utbud av bra spelare som driver upp priset. Blir mörkrädd att höra termer som ”det är bara att öppna plånboken”. Jag som följer Hammarby i fotbollen har sett hur det ser ut när man genom att ”öppna plånboken” för kortsiktiga värvningar sätter klubben i totalt mörker ekonomiskt och därav även sportsligt, så jag är jäkligt tacksam att vi har en ledning med ett ekonomiskt tänk. Dessutom är det garanterat inte upp till Hult hur mycket pengar som disponeras på spelarvärvningar utan det finns en ledning över honom som tar de besluten och bestämmer hur mycket Hult har att röra sig med.

Jag inser också att en värvning kan hjälpa HV till SM-guldet men då måste det vara rätt, att riskera att rubba en gruppdynamik som garanterat är jävligt stark efter att man tillsammans vänt denna säsong på ett fantastiskt sett så måste det vara för något riktigt bra, annars är det inte värt det, för den gruppkänslan kan ta oss så mycket längre än enskilda spelare.
Stockholmssupportern

Inläggav Farzan » 14 februari 2019, 19:44

Stockholmssupportern skrev:
Atko_79 skrev:Det finns en hel del i khl,finska ligan typ Strömvall,sundsröm,erik karlsson,Pallola,Taffe,Lajunen,Graghnani Lundh och massor mer du tror att jag är dum och inte kan nått,där har du 6,7 spelare av 30 tal som jag har läst att dem går o värva nu det är bara öppna plånboken och inte snåla för fan.Och det är fan ingen påhittad fakta spela inte dum som du gör nu.Du sitter bara o försvarar sportcheferna.

Källa på att de går att värva?? Strömwall har ju uppgifterna handlat om att de inte vill släppa honom, Lundh lär ju bara vilja till DIF och DIFs sportchef var ju ute senast idag och hävdade att han inte heller kommer bli tillgänglig, Sundström lär vilja till FHC och uppgifterna även där har ju varit att det är på tok för dyrt för de flesta SHL-klubbarna. Gragnani har jag aldrig hört att han är värvningsbar mer än rena spekulationer från oss fans. Är så trött på folk som leker sportchef med hjälp av eliteprospects och inte fattar att det är så mycket mer komplext än så.

Är helt oförstående till folk som kallat Hult för ”sämst i SHL”, vi ligger alltså fyra och i mitt tycke sker värvningsarbetet under sommaren, vilket Hult skött mycket bra, att värva i Februari är absolut inget en sportchef ska ha som vana då det ofta är väldigt dyrt då det finns ett rejält mycket mindre utbud av bra spelare som driver upp priset. Blir mörkrädd att höra termer som ”det är bara att öppna plånboken”. Jag som följer Hammarby i fotbollen har sett hur det ser ut när man genom att ”öppna plånboken” för kortsiktiga värvningar sätter klubben i totalt mörker ekonomiskt och därav även sportsligt, så jag är jäkligt tacksam att vi har en ledning med ett ekonomiskt tänk. Dessutom är det garanterat inte upp till Hult hur mycket pengar som disponeras på spelarvärvningar utan det finns en ledning över honom som tar de besluten och bestämmer hur mycket Hult har att röra sig med.

Jag inser också att en värvning kan hjälpa HV till SM-guldet men då måste det vara rätt, att riskera att rubba en gruppdynamik som garanterat är jävligt stark efter att man tillsammans vänt denna säsong på ett fantastiskt sett så måste det vara för något riktigt bra, annars är det inte värt det, för den gruppkänslan kan ta oss så mycket längre än enskilda spelare.

+1
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Sir Ward » 14 februari 2019, 20:20

Atko_79 skrev:Får jag chansen o bli det, skulle jag göra det lovar jag ,för just nu har vi sämsta sportchef man kan ha i Shl, han har ju haft drygt 2 månader på sig o inte hitat ett skit.

Nominerar detta inlägg som säsongens överlägset bästa. Håller definitivt med.
Grundat, efter hårt arbete på hela din historik, exkl svenska språket.
Du är helt enkelt guld värd för forumet.
Fortsätt. Kämpa.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Herkie82 » 14 februari 2019, 20:30

Ursäkta en okunnig nu men varför måste det bli svindyrt att värva någon från KHL eller SM-Liiga säsongen ut? Finns lag även i KHL som inte skrattar hela vägen till banken och det är ju i deras intresse att lätta den ekonomiska bördan med. De klubbarna som har det bra ekonomiskt lär inte vilja släppa sina spelare men de som har det lite tightare bör vara väldigt villiga att göra detta. Krefeld släppte ju Pietta till Leksand och Pietta är lika mycket legendar för den klubben som Davidsson är för vår.

Ska vi värva spets så kör hårt och värva nått som gör skillnad. Ska vi värva bredd så ser jag hellre att vi breddar med en yngre kille som kan bli aktuell att förlänga med. Fredrik Styrman bidrog enligt min personliga åsikt inte till någonting mer än att han tog upp speltid från någon från J20 som hade kunnat komma in och prestera precis lika intetsägande som han gjorde.

För övrigt, fan vad jag älskar sånthär. Sjuk mycket passion på forumet och alla sitter som på nålar, vissa hoppas på att inget ska värvas och har bra anledningar till det. Andra vill ha 3 nya spelare och har bra anledningar till det. Spänningen går det inte att klaga på! :D
Herkie82

Inläggav håvesjuttioett » 14 februari 2019, 20:32

Prova rycka lite i Olle Liss? Verkar inte nöjd med hans situation i Rögle atm.
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -jag-gora/
håvesjuttioett

Inläggav fronten » 14 februari 2019, 20:52

Sir Ward skrev:

Fortsätt. Kämpa.

Det du kallade honom för innan du redigerade ditt inlägg är inte direkt passande för någon som ska vara med och ansvara för forumet.
fronten

Inläggav Mgsson » 14 februari 2019, 20:53

Sir Ward skrev:

Fortsätt. Kämpa.

Hög nivå du håller. Du är moderator och förminskar forumets medlemmar. Skärpning!
Edit: Att du dessutom, innan du korrigerade ditt inlägg kallar medlemmar för retard är inte okej.

Och för att hålla mig till tråden: Hur går det med den där backen som skulle vara klar, sir Ward?

Jag personligen vill inte se att man värvar för värvandet skull, den/de som kommer in ska tillföra något till laget och kunna bidra annars kan man lyfta upp en junior. Att värva en Styrman-spelare säsongen ut eller satsa på en junior? För mig är det valet givet. :)
Sluta särskriv HV71, tack.
Mgsson

Inläggav 15:48 » 14 februari 2019, 20:59

Alltså det här spårar ur fullständigt. Min kommentar där jag bemöter Sir Wards (oredigerade) inlägg har raderats, såklart för att jag citerade honom. Men det här är diktatorsfasoner. Usch! Har förövrigt printscreenat inlägget så det finns att beskåda om någon mot förmodan inte skulle tro mig...

Inläggav Zico » 14 februari 2019, 21:08

Mycket skit nu, mycket sandlåda, mycket pajkastning!
Kan inte alla dra ett streck nu och så börjar vi om på ny kula.
Zico

Inläggav Pg79an » 14 februari 2019, 21:10

Fast detta är ju ingen engångsföreteelse, har själv blivit utsatt för liknande diktatorfasoner av ovan nämnda mod.
Pg79an

Inläggav 15:48 » 14 februari 2019, 21:12

Zico skrev:Mycket skit nu, mycket sandlåda, mycket pajkastning!

Japp vi drar ett streck och glömmer allt. Sjunger ”We shall overcome”. Särskilt nu när en viss moderator gjort bort sig. Inte ska han väl få stå till svars för det.

Inläggav Husmusen » 14 februari 2019, 21:29

Jag är på, och håller med. Konstigt när vi alla håller på samma lag
Husmusen

Inläggav Ragnarsson » 14 februari 2019, 21:39

Nu är det banne mig dags att admins och övriga moderatorer agerar mot denna ständigt nedlåtande och respektlösa SIRWARD.
Tror de flesta medlemmar här inne tröttnat på hans översittarfasoner där han gång på gång blir friad av övriga mods, bara för att han just är en mod. Inte första gången SIRWARD kallar medlemmar för helt horribla saker. Borde vara livstids bann på SIRWARD efter allt elakt han skrivit.

Just nu skiter jag i att han även ev hittat om en ny back. Det kan jag stå ut med. Men hans eviga negativa kommentarer och nästan mobbing mot oss vanliga medlemmar har nu gått över alla gränser. Får SIRWARD ens vara kvar som mod efter allt elakt han skrivit så lägger jag ner på detta forum. Tål inte vuxna karlar som tror på mobbing, översittarfasoner och odräglighet. Dags att ansvariga agerar. Nu är vi flera som fått nog!

/ Ragnarsson
Stefan Liv: ”Jag frågade om jag fick sätta på sportradion och det sa min sambo gick bra. Sedan gjorde HV 4-2 mitt i en värk. Då var det fullt upp.”
Ragnarsson

Inläggav 15:48 » 14 februari 2019, 21:43

Ragnarsson skrev:Nu är det banne mig dags att admins och övriga moderatorer agerar mot denna ständigt nedlåtande och respektlösa SIRWARD.
Tror de flesta medlemmar här inne tröttnat på hans översittarfasoner där han gång på gång blir friad av övriga mods, bara för att han just är en mod. Inte första gången SIRWARD kallar medlemmar för helt horribla saker. Borde vara livstids bann på SIRWARD efter allt elakt han skrivit.

Just nu skiter jag i att han även ev hittat om en ny back. Det kan jag stå ut med. Men hans eviga negativa kommentarer och nästan mobbing mot oss vanliga medlemmar har nu gått över alla gränser. Får SIRWARD ens vara kvar som mod efter allt elakt han skrivit så lägger jag ner på detta forum. Tål inte vuxna karlar som tror på mobbing, översittarfasoner och odräglighet. Dags att ansvariga agerar. Nu är vi flera som fått nog!

/ Ragnarsson

+1

Inläggav Husmusen » 14 februari 2019, 21:44

Kan tycka att det gäller ganska många här inne dock. Man får utstå rätt mycket om man har motsättande åsikter.

Kan vi inte bara enas som Hv bröder och diskutera med civiliserade ord när vi tycker olika?
Husmusen

Inläggav Fegon_ » 14 februari 2019, 21:46

15:48 skrev:

Japp vi drar ett streck och glömmer allt. Sjunger ”We shall overcome”. Särskilt nu när en viss moderator gjort bort sig. Inte ska han väl få stå till svars för det.

Precis! Självklart skapas det diskussion, i en diskussionstråd om någon målar upp sig själv till nån övermänniska och utnyttjar sin position. Vi ska alla vara värda lika mycket, vad som gäller en användare ska gälla en moderator.

Man kan ju bara önska att Sir Ward tar sitt ansvar. Men det lär knappast ske, och ingen "uppifrån" lär kräva det. Sedan lismas det av andra medlemmar för att hamna på god fot?

Väldigt smutsigt beteende anser jag. Och det bör belysas.

Åter till rykten. I dagsläget finns det 0 seriösa rykten till Hv71. All kritik till sportchefernas tillsynes inaktivitet är därför relativt godtaglig.

Alltså, när man tänker på det.. Så är Sir Wards oseriösa rykte egentligen anledningen till all dålig stämning här? Smått nyfiken vad anledningen till det var
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav Kamy » 14 februari 2019, 21:57

15:48 skrev:
Ragnarsson skrev:Nu är det banne mig dags att admins och övriga moderatorer agerar mot denna ständigt nedlåtande och respektlösa SIRWARD.

/ Ragnarsson

+1

+2

Det har varit en gåta för mig flera år hur någon med attitydsproblem och översittarfasoner kan få moderera på ett forum som ska hålla hög nivå. Själv fick man nedvärderade kommentarer en gång då jag tyckte vi skulle starta en tråd där vi fick diskutera seriösa rykten.
Kamy

Inläggav frippe-borås » 14 februari 2019, 22:30

Vore bra om ni kunde skicka PM till berörd person så vi andra som tror att det är ett rykte påväg in men så är det bara smutskastning till höger o till vänster!

Sen kan alla göra misstag oavsett om man är kung eller vanlig Svensson!
Här inne är vi väl för att vi älskar HV71 tillsammans!
Vi ska vara runda och mjuka mot varandra och inte så där hårda och kantiga!
Det är ju alla hjärtans dag :geek:
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav dekman » 14 februari 2019, 22:33

Skärpning anbefalles. Detta är inte en tråd för att diskutera mods eller för den delen andra. Kan ni inte hålla er till ämnet så stänger jag ner hela forumet. Problem med individer tas antingen med individen eller med andra mods.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Farzan » 14 februari 2019, 22:35

Bra rutet!
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Andersson711 » 14 februari 2019, 22:55

Som jag skrivit innan är jag jävligt kluven till huruvida vi ska plocka in fler spelare eller inte. Jag fullkomligt älskar när Freijd lägger en rökridå i några minuter på twitter innan en spelare presenteras men tror det kan vara smart att spara.
Jag tror det kan vara bra att slutföra sässen med truppen vi har, det är ingen guldtrupp men till en semi bör vi nå.
Lasta ist upp en ordentlig hög med silverpengar till nästa säsong, då ska spelare som Mikko ersättas, det kommer kosta en jävla massa d-mark. 1 eller 2 spelare till gör inte detta laget till ett guldlag. Missförstå mig rätt, det handlar inte om bitterhet men däremot kanske man inte ska vara så missnöjda med en semi.
Andersson711
Moderator

Inläggav Ragnarsson » 14 februari 2019, 23:15

dekman skrev:Skärpning anbefalles. Detta är inte en tråd för att diskutera mods eller för den delen andra. Kan ni inte hålla er till ämnet så stänger jag ner hela forumet. Problem med individer tas antingen med individen eller med andra mods.

Jag får ta åt mig då jag var en av dom som skrev. Ber då här med om ursäkt. Men ändå inte. Känner nämligen att jag inte kan försvara mobbing och elaka kommentarer, oavsett vem det är som skriver. Om sen hen är moderator eller Kungen av Arabien, rör mig inte ryggen. Mobbing och rent ut sagt elaka och kränkande kommentarer ska uppmärksammas och även beivras. Det är min ståndpunkt. Sen kan man alltid sköta saker och ting snyggare, absolut. Men nu hör det till saken att en mod började, och då kanske det inte är så konstigt att vi dödliga reagerar och känner oss minst sagt tvungna att skriva. Det finns ju gränser och så finns det gränser. Att det sedan är en moderator som skriver nedlåtande och på ett så elakt sätt mot en av våra användare får mig att bli mörkrädd. Det finns inget som kan försvara sånt beteende.

Jag ville bara få det sagt. Om du sen vill stänga av mig en vecka eller på livstid för detta så får det så vara. Jag står upp för människors rättigheter och jag tolererar inte att man gör narr av andra medlemmar. Sen spelar det som sagt ingen roll vilken "titel" man har. Oavsett så gör man inte så.

Nu har jag sagt det jag ville få sagt. I fortsättningen (beroende på om jag blir avstängd eller inte) så kommer det från min sida aldrig mer skällas och tas upp saker om enskilda personer i trådarna, så länge man inte gör sig skyldig till mobbing som i detta fallet. Då kommer mina klagomål oavsett vad det gäller att landa i nån av moderatorernas inkorg.

Nu tog detta fokus från hela topic vilket är synd, men nu fick folk rensa luften.
Jag hoppas verkligen att Hult och Davidsson ger oss något innan 00.00 i morgon. Har för mig att de vart sena förr? Var inte Strömwall en av de som presenterades samma kväll som transferfönstret stängdes?
Tror kanske att Hult har jagat och fiskat. Men förmodligen inte fått de napp han velat ha. Och han har rätt i att man ska ju inte ta in en spelare bara för sakens skull. Då kan det kvitta. Men en reservplan borde man som sportchef ha med i sina kalkyler. Så hoppas de har andra hands alt. om nu deras "förstaval" gick i stöpet.

Det blir ett par pirriga och nervösa timmar framåt. Lite charmigt men ändå magont och kallsvettningar. Må det som är bäst för klubben hända, amen!
Stefan Liv: ”Jag frågade om jag fick sätta på sportradion och det sa min sambo gick bra. Sedan gjorde HV 4-2 mitt i en värk. Då var det fullt upp.”
Ragnarsson

FöregåendeNästa

Återgå till HV71