Husmusen skrev:Hv produkten Netterberg är påväg bort från Växjö till Malmö.
Han hade jag gärna sätt på isen istället för tex Thörngren. Sen är det inte super spets spelaren men
laget måste ju förbättras på något när alla andra lagen gör förbättringar, annars hänger vi inte med i guldstriden
Nej Netterberg är i dagsläget ingen superspetsspelare. Han har på sina tre fulla säsonger i SHL spelat 133 matcher i grundserien och gjort 44 poäng. I slutspelet har han spelat 19 matcher och gjort 0 poäng.
Törngren har under samma period spelat 132 matcher och gjort 41 poäng. I slutspelet har han spelat 13 matcher och gjort 2 poäng.
Ett ombyte hade absolut kunnat förändra situationen för båda, men nu är Netterberg klar på lån resterande del av säsongen för Redhawks så det är ändå inget alternativ.
Av dom "förbättringar" som andra lag gjort hittills är jag inte speciellt imponerad. Det luktar mest desperation, bla pga skador. HV har varit väldigt förskonade från skador än så länge i år, jämfört med föregående säsonger. Nu menar jag inte att jinxa det här, men det är så det har sett ut hittills. Våra juniorer har inte loggat många minuter som en konsekvens av detta. Det vi skulle må bra av är en målskytt till och en sådan spelare släpper inget lag i SHL ifrån sig. Han måste komma från en liga utomlands. Av de spelare som andra lag plockat in sedan säsongen startade är det väl bara Spencer Abbott, Michael Lindqvist, Matej Stransky och möjligtvis Jason Garrison som hade lockat.