Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Macce skrev:hammare7 skrev:Andersson711 skrev:Läste nyss på Jnytt gällande att det håller på att fasas ut att ha 2 ledande kedjor. Var har det fasats ut?
Hults ide att ha 4 mellanmjölk kedjor
Visst de är bra att ha bredd men man kan inte bara ha bredd man måste ha nån spets
Spets håller på att fasas ut....
Garlic skrev:Börjar bli allt mer tydligt att Hult måste bort. Kan inte ha fyra brunkarkedjor utan spets. Bra för plånboken då pengar sparas, men samtidigt vill inte publik se dump and chase hockey hela tiden, utan någon som helst konstruktivitet. Funkar inte när spelet är under all kritik och laget förlorar tre-fyra matcher på raken, för att vinna en match när allt studsar rätt. Bengtsson i PP och vänta på att Thönberg ska bli frisk innan värvning, säger också en del om hur jävla illa läget är för tillfället. När HV har varit i högsta serien har laget aldrig haft så många mediokra spelare i truppen samtidigt som nu. #HultOut
Husmusen skrev:Garlic skrev:Börjar bli allt mer tydligt att Hult måste bort. Kan inte ha fyra brunkarkedjor utan spets. Bra för plånboken då pengar sparas, men samtidigt vill inte publik se dump and chase hockey hela tiden, utan någon som helst konstruktivitet. Funkar inte när spelet är under all kritik och laget förlorar tre-fyra matcher på raken, för att vinna en match när allt studsar rätt. Bengtsson i PP och vänta på att Thönberg ska bli frisk innan värvning, säger också en del om hur jävla illa läget är för tillfället. När HV har varit i högsta serien har laget aldrig haft så många mediokra spelare i truppen samtidigt som nu. #HultOut
Instämmer, kräks nästa gång jag hör "rätt karaktär"
magnus b skrev:Nuförtiden försöker alla ta efter Vegas. Hult har missat det, han lever 3-4 år tillbaka. Misstagen:
1. Puckkontroll, bättre att göra bra saker med pucken när man har den. Försök vinna pucken när motståndarna inte är samlade istället.
2. Inte ha en leading line. För några år sedan var detta populärt. Nu är man tillbaka på att iaf ha en förbannad spets i PP. Kolla Washington.
3. Inte ha spelskickliga på alla positioner i PP. Känns förbannat Sean Avery eller Tomas Holmström att offra en specifik spelare med endast rollen att vara net man.
Hult snälla avgå, ta gärna med tränartrion också.
Diabolics skrev:magnus b skrev:Nuförtiden försöker alla ta efter Vegas. Hult har missat det, han lever 3-4 år tillbaka. Misstagen:
1. Puckkontroll, bättre att göra bra saker med pucken när man har den. Försök vinna pucken när motståndarna inte är samlade istället.
2. Inte ha en leading line. För några år sedan var detta populärt. Nu är man tillbaka på att iaf ha en förbannad spets i PP. Kolla Washington.
3. Inte ha spelskickliga på alla positioner i PP. Känns förbannat Sean Avery eller Tomas Holmström att offra en specifik spelare med endast rollen att vara net man.
Hult snälla avgå, ta gärna med tränartrion också.
Jag känner inte igen punkt tre från HV's PP, är det bengan du syftar på?
magnus b skrev:Bengan och Sundh i varsitt PP ja. Känns inte riktigt som att de utgör hot där. Blir enklare att spela box när de är inne, styra puckarna mot dem. Figge har totalt motbevisat mig i PP i år, bättre spelsinne än förra året.
Diabolics skrev:magnus b skrev:Bengan och Sundh i varsitt PP ja. Känns inte riktigt som att de utgör hot där. Blir enklare att spela box när de är inne, styra puckarna mot dem. Figge har totalt motbevisat mig i PP i år, bättre spelsinne än förra året.
Ok, jag köper kanske Sundh i argumentationen men bengan har ju spelsinne.
Håvvee71 skrev:På onsdag kommer supporterklubben North Banks och HV71 att ha ett mindre möte. Det är HV71 som bjuder in till möte, dels med anledning av den tråkiga händelsen med spelare som ej tackade fansen, men även för att stämma av med fansen och höra deras åsikter och synpunkter. Detta tycker jag personligen är jättebra. Stor eloge till HV71 som bjuder in till detta.
Jag själv kommer att vara på plats och jag hoppas flera av oss här på forumet kan medverka. Vet att en del av här har långt att åka, men en del har sina brevlådor i 036 området. Så passa på att kom dit.
Nu har vi verkligen chansen att lyfta och ventilera allt som vi pratar om här på forumet. Nu kan vi äntligen ställa frågorna rakt och ärligt till vederbörande. Frågorna kommer vara många, var så säkra.
Ta mig t.ex som alltid nästan klagar och har åsikter. Jag har världens chans nu, och jag kommer ta den. Är det nån som inte kan gå men som vill skicka med en fråga? Skriv den här då, så tar jag med den till mötet.
Datum: Onsdag, 7/11 2018
Plats: NBS Lokal, Österängsvägen 4
554 63 JÖNKÖPING
Tid: 18.00
Kontakt: 076-311 42 16, info@northbanks.se
Det enda Johan avslöjar enligt JP är att, jag citerar: "I nuläget är det inte aktuellt med några förändringar på spelar- och ledarsidan, men HV-ledarna betonar att de kommer att lyssna på och svara på alla frågor som fansen ställer på onsdagens möte.
– Det blir så klart alltid åsikter om spelare och ledare, men mötet på onsdag syftar inte till att diskutera några enskilda individer. Det finns ett stort engagemang för HV71 och det är något som vi ska vara rädda om och vara tacksamma över, säger Johan Hult."
De från HV71 som kommer medverka är följande:
Klubbdirektör, Agne Bengtsson
Sportchef, Johan Hult
Huvudtränare, Johan Lindbom
Lagkapten, Simon Önerud
lejacques skrev:Lite splittrade känslor när jag läser om HV:s möte med "fansen". Ja, jag skriver "fansen". För NBS är bara en del, om än viktig del, av supporterskaran.
Om vi ska börja med det positiva.
Jag gillar att HV försöker vara transparenta och föra en dialog. Att de vill veta hur de exempelvis ska kunna bli bättre när det kommer till arenaupplevelsen.
Och ja, där slutar det väl det positiva.
Det negativa. Som många redan har varit inne på, men Hults syn på modern hockey känns rätt skrämmande. Hur tusan ska man locka till sig duktiga spelare i framtiden med den synen?
Att HV valt att ha just möten nu är i mina ögon också bara ett sätt att kortsiktigt släcka bränder och motivera beslutet att tränarstaben ska få vara kvar, vilket är trist och rätt fult när så mycket talar för att de borde få gå.
Jag är också lite fundersam när det kommer till att de träffar just bara NBS och följer upp det med ett medlemssmöte.
Som vice ordförande själv konstaterar dyker mest de positiva upp på sådana möten och det ger ingen rättvis bild av vad fansen faktiskt tycker.
NBS är på gott och ont hockeysveriges kanske mest positiva och kravlösa supporterorganistion.
De är alltid där och hejar, vänder bokstavligen aldrig laget ryggen. Oavsett resultat.
Det är fint när det går bra men i svåra tider kan det krävas att någon ryter ifrån.
Det gör inte NBS. De är inte drivande i SHL-uppropet (uppropet i sig kan man tycka vad man vill om) och när de blåste som värst för några år sen krävde de på sin höjd, på rätt lösa grunder, att en viss styrelseledamot skulle avgå. De håller generellt en låg profil när det blåser snålt. Minns också att det krävdes en annan supporterfalang för att få till den där nödvändiga förändringen som behövdes i och med AJ-gate.
Med det sagt. Jag älskar NBS och vad de gör för upplevelsen i Kinnarps. Jag älskar supportrarna som reser land och rike runt för HV. Däremot identifierar jag mig inte med dem när det kommer till kravsställningen gentemot sin förening.
Så vad ska HV göra för att kunna nöja oss andra fans, vi som inte är engagerade i NBS och bor utanför 036-området?
En ordentlig jäkla utfrågning i sociala medier kan de börja med. Visst Freijd får censurera det värsta, men för mig personligen räcker det inte med ett "trevligt möte" med NBS för att jag ska sitta lugn i båten. Jag vill att vi oroliga fans ska få möjlighet att ställa de obekväma frågorna som Hult och Co fortfarande inte svarat på.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst