Kamy skrev:Zico skrev:Kamy skrev:Nu är frågan om André eller Simon ens vill apela i detta mediokra lag? Jag hade fan avstått oavsett hjärta för min klubb. Vad fan håller Hult på med?
Fyfan vad jag saknar Stillman!
Nu pågår ju ett lagbygge som inte är klart än och så här långt är det ändå ganska ok som jag ser det. Jag ser åtminstone inte ett mediokert lag i nuläget. Man kanske ska vänta och låta Hult bygga klart och kanske också låta laget spela några matcher innan man sätter ett epitet på laget.
Och apropå Stillman: Han hade också sina "skönhetsfläckar". Han byggde oerhört dyra lag, många långa kontrakt och allt blev inte bra om man säger så. Aaron Gagnon, Brett Sterling och för att inte tala om Veli-Pekka Laitinen!!!! Sen var det väl Stillmans lagbygge som höll på att köra oss i fördärvet 2013-14. Kostade multum att rädda den säsongen. Men visst, jag gillar Stillman ändå. Han har ju ett mer guld än Hult. Än så länge.
Oväntat att du ska komma och försvara allt Hv och Hult gör. ”Låt laget spela först”. Precis så sa du om Styrmanvärvningen också. Nöjd nu i efterhand? Har du någonsin kritiserat Hv eller Hult? Dom flesta såg vilken katastrofvärvning det var förutom du och någon till.
Inte heller inser du att stommen till det lag som vann guld förra året var värvad av just Stillman. Tror du Hult hade värvat spelare som Christensen eller Abbot?
När Stillman insåg att Hvs trupp inte höll måttet för någon säsong sedan tog han snabbt in Christensen, Rajala, Campoli och Salmela. Hult värvade in Elliot (som var mkt bra), Zanetti och Styrman samt plockade upp Hedberg. Ser du kontrasten?
Jag har då all anledning att oroa mig men du kan ju sitta lugn i bäten med armsrna i kors för att vilja se laget spela först oavsett trupp.
Inte en enda back i dagens Hv hade platsat i Växjö (och då räknar jag inte med Pilut som förlorad). Hur fan ska vi kunna vara ett topp 4-lag och utmana om guldet?
Egentligen vill jag inte kommentera eller debattera med en så, när det gäller ishockey, oinitierad person. Men eftersom du kommer med så felaktiga och totalt osanna uppgifter, måste jag göra det ändå.
Styrman lägger vi bakom oss, för han kom in för att avlasta en hårt ansatt backsida till en relativt låg kostnad i jämförelse med en halvdan finne som begärde 100 000 euro netto för knappt 3 månaders kontrakt. Har du bara lite mattekunskaper, kan du kanske räkna ut vad det blir brutto.
Att guldtruppen 2017 var Stillmans verk är lögn. Du kanske önskar att det var så men så var det inte. För att du skall förstå är det så att följande spelare värvades av Hult: Önerud, Arlbrandt, Almquist, Borgman, Reese, Thörnberg, Hansson, Persson, Ullström, Lehtonen, Söderström, Sundh. Från ungdomsakademin kom, Sandberg, Stenlund, Lias, Thörngren, Pilut, Bengtsson, Erik Andersson, Erik Brännström, Isak Brännström.
I skarven mellan Stillman och Hult värvades Berglund, Abbott, Laine och PW. Dessa kan troligtvis tillskrivas Ola Thorwalls. Stillmans egentliga bidrag till guldlaget är då, Tedenby, Brithén och Christensen!!! Wow vilken stomme Stillman bidrog med.
Och att han fick göra en brandkårsutryckning säsongen 2013-14 för att rädda katastrofsäsongen som då var på väg......ja han hade ju själv bäddat för det genom att förlänga Dahléns kontrakt och värva de spelare han gjorde. Och räddningsaktionen hade varit totalt omöjlig utan hjälp, stor hjälp av stora sponsorer, så jag vet inte om det hela kan sättas på Stillmans pluskonto. Men Stillman är en ikon och jag gillar honom ändå. Men...även den bäste kan gå vilse.
Så Kamy, ta reda på fakta innan du försöker förlöjliga andra!