Silly season 18/19: Spelardrömmar

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly season 18/19: Spelardrömmar

Inläggav Quila » 22 mars 2018, 23:05

Ingen drömtråd utan drömmarnas drömspelare. Landa Jagr nu Hult och jag lovar att du får en personlig rundvandring i Falköpingcity när helst du önskar.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav frippe-borås » 23 mars 2018, 00:38

Efter att precis sätt en maratonmatch mellan CSKA mot Jokerit 1-2 i 5:e övertidsperioden!!!
Jesse Jouensuu är ett monster, han smäller på och tar stryk gång på gång trots att han nästan spelat tre matcher.
Det är karaktär och en kille som man drömmer om säsong efter säsong men som vi nog aldrig får se i HV71 igen.

Men om vi skulle det så skulle en sån kille vara ostoppbar! Är som tåget!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Sir Ward » 23 mars 2018, 14:25

Quila skrev:Ingen drömtråd utan drömmarnas drömspelare. Landa Jagr nu Hult och jag lovar att du får en personlig rundvandring i Falköpingcity när helst du önskar.

Lika troligt som att jag, blåser igång popbandet(läs min avatar)....och sjunger, dessutom...nude :?
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Eres » 24 mars 2018, 08:30

En spelare jag vill ha tillbaka är Filip Sandberg, jäklar va jag saknat bumbibjörnsfarten i år, han å Teden hade vart mumma ihop.
Filip har väl inte riktigt blommat ut i AHL i år, men han kämpar nog på ett tag till ty
Användarvisningsbild
Eres

Inläggav Ingeville » 24 mars 2018, 22:49

Tittar på DIF och hoppas de slår ut LHC. Ser Linus Johansson nr 47, var i Nittorp en höstsäsong 2012 och var bra redan då, varför har vi inte velat ha han till HV71? En smålandskille från Ljungby, någon som hört något? Ryktas på G till FBK, usch, helt fel skulle vart till HV71.
Ingeville

Inläggav frippe-borås » 26 mars 2018, 17:28

Kanske dax att komma hem till Sverige nu efter ett en tid i KHL!

Nästan glömt bort honom, Linus Videll
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=604

Känns som att han skulle kunna gå in och leda HV71 första femma. Sitter med mycket rutin och är en skicklig spelare.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav RJ--92 » 26 mars 2018, 18:04

Ingeville skrev:Tittar på DIF och hoppas de slår ut LHC. Ser Linus Johansson nr 47, var i Nittorp en höstsäsong 2012 och var bra redan då, varför har vi inte velat ha han till HV71? En smålandskille från Ljungby, någon som hört något? Ryktas på G till FBK, usch, helt fel skulle vart till HV71.

De gick rykten om HV när han skrev på för DIF tillslut. Om man ser till dagens trupp så behövs de endast centrar till dom högre kedjorna typ
RJ--92

Inläggav Nutarviguld » 26 mars 2018, 19:04

frippe-borås skrev:Kanske dax att komma hem till Sverige nu efter ett en tid i KHL!

Nästan glömt bort honom, Linus Videll
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=604

Känns som att han skulle kunna gå in och leda HV71 första femma. Sitter med mycket rutin och är en skicklig spelare.

Oroande ålder dock, han kommer leverera i max något år till...om han inte är besläktad med Jagr då
Nutarviguld

Inläggav frippe-borås » 27 mars 2018, 16:43

Ingen Lukas Gustavsson med andra ord och vi sitter väl lugnt i båten ett tag till då.
Kan vi hoppas hoppas Hult jagar Gragnani som det ryktats om flera säsonger men som aldrig rotts i hamn. Kanske aldrig varit mer än ett rykte. Men passat in hade han säkert gjort.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9356
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav frippe-borås » 27 mars 2018, 18:44

Everberg är ju lika troligt som när Jagr ryktades på G till HV71.

Men en sådan spelartyp hade ju smakat mer än mumma och drömma går ju. Rena godståget!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13549
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Sir Ward » 27 mars 2018, 19:54

Kom igen nu alla HV-fans - seriösa spelardrömmar för oss som läser. Tack!
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav frippe-borås » 27 mars 2018, 20:14

Sir Ward skrev:Kom igen nu alla HV-fans - seriösa spelardrömmar för oss som läser. Tack!

Nyfiken fråga Ward. Vad är seriösa spelardrömmar i dina ögon?
Vet att du har kontakter och bör kunna delge i ungefär nivå man snackar om så vi drömmare kan börja drömma därefter.
Hoppas du inte missförstår min fråga utan det är bara av ren nyfikenhet på vad man siktar på!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Quila » 27 mars 2018, 20:28

Vi kan avskriva en annan drömvärvning, eftersom Niklas Olausson kritat på för 3 nya år med Luleå. Krämar ur en rätt saftig lön enligt uppgifter. En viktig kugge för Luleå som hade varit ett bra alternativ för Hv.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav BlueBull87 » 29 mars 2018, 22:22

Joel Kellman hade jag velat se i HV igen. Han har producerat bra i ett bottenlag och har Hv anknytning. Känns som en rimlig "dröm värvning". Jag vet inte om han har kontrakt över nästa säsong med KHK, men om dom åker ut så lär han ju ha någon out klausul.
BlueBull87

Inläggav Sir Ward » 30 mars 2018, 12:44

frippe-borås skrev:
Sir Ward skrev:Kom igen nu alla HV-fans - seriösa spelardrömmar för oss som läser. Tack!

Nyfiken fråga Ward. Vad är seriösa spelardrömmar i dina ögon?
Vet att du har kontakter och bör kunna delge i ungefär nivå man snackar om så vi drömmare kan börja drömma därefter.
Hoppas du inte missförstår min fråga utan det är bara av ren nyfikenhet på vad man siktar på!

Skrev i affekt och ber om ursäkt. Du har rätt.
Tack för ditt inlägg frippe-borås.

Ha en trevlig påsk, Sir Ward.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Herkie82 » 31 mars 2018, 13:28

Eftersom detta är en drömtråd så drar jag in en spelare vi kan fetglömma men som jag blev totalt såld på.

Miks Indrasis fick jag intrycket av att han är en riktig härförare. Riktiga Davidssonvibbar av han. Nu spelar han i khl i sitt hemland så det är bara att glömma men drömma kan man ju alltid.

Hade gärna sett Leksands Oskar Lang, han är snabb så in i helvete och har bra teknik. Helt klart en spelare som kommer vara riktigt bra i framtiden.

I övrigt så håller jag mig lite passiv just nu.
Herkie82

Inläggav Kamy » 4 april 2018, 14:32

Här hittar jag 2 allsvenska målskyttar i bra ålder som eventuellt skulle kunna vara ersättare till Ejdsell.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=34087

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=52031
Kamy

Inläggav Herkie82 » 4 april 2018, 20:40

Kamy skrev:Här hittar jag 2 allsvenska målskyttar i bra ålder som eventuellt skulle kunna vara ersättare till Ejdsell.

Immo har tränat med HV så han har man nog ganska bra koll på. Olsen såg jag när han spelade i Karlskoga. En rejäl spelare som jag uppfattade det som att han gjorde mycket rätt men fick lite utdelning av det. Jag skulle säga att båda är lite chansvärvning helt ärligt Immo kan ha fått sitt genombrott så jag skulle säga att jag hellre ser han. En norrman som inte platsar i norska landslaget utan NHL spelare bör inte vara tillräckligt bra för HV helt ärligt.
Herkie82

Inläggav hammare7 » 4 april 2018, 20:51

Herkie82 skrev:
Kamy skrev:Här hittar jag 2 allsvenska målskyttar i bra ålder som eventuellt skulle kunna vara ersättare till Ejdsell.

Immo har tränat med HV så han har man nog ganska bra koll på. Olsen såg jag när han spelade i Karlskoga. En rejäl spelare som jag uppfattade det som att han gjorde mycket rätt men fick lite utdelning av det. Jag skulle säga att båda är lite chansvärvning helt ärligt Immo kan ha fått sitt genombrott så jag skulle säga att jag hellre ser han. En norrman som inte platsar i norska landslaget utan NHL spelare bör inte vara tillräckligt bra för HV helt ärligt.

immo är klar elr nära en annan SHL klubb enlikt höken
hammare7

Inläggav sussan » 5 april 2018, 10:12

Herkie82 skrev:

Jag som sett alla Immos matcher i Troja ville, fram till förra veckan, gärna ha Immo. Nu när jag sett hans minst sagt usla insats i kvalserien känner jag mig ytters tveksam. Jag har aldrig tidigare sett en så ointresserad spelare i föreningens viktigaste matcher. Just nu hoppas jag att han skrivit på för Färjestad. Ja, jag är kanske liiiiite färgad men han kan dra åt *piiiiiiiiiiiiiip*!
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav CarlTheMan » 5 april 2018, 12:02

Om Timrå skulle missa SHL-platsen vore det intressant att se denna killen i HV-tröjan nästa säsong. Har gjort GWG-goal i de tre senaste kvalmatcherna och hans meriter och poängskörd talar sitt tydliga språk. Nyss fyllda 18! Timrå har dock gått ut med att han stannar i föreningen oavsett om det blir SHL eller ej.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=316535
CarlTheMan

Inläggav Nick » 5 april 2018, 12:39

CarlTheMan skrev:Om Timrå skulle missa SHL-platsen vore det intressant att se denna killen i HV-tröjan nästa säsong. Har gjort GWG-goal i de tre senaste kvalmatcherna och hans meriter och poängskörd talar sitt tydliga språk. Nyss fyllda 18! Timrå har dock gått ut med att han stannar i föreningen oavsett om det blir SHL eller ej.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=316535

Får man fråga om de är du som lagt ut ryktet om Joakim Andersson på twitter?
Isåfall hur mycket ligger de i de tror du?
Vore en katastrof om de stämmer.! Behöver inte mer glaslirare i Hv.
Nick

Inläggav PapaEmeritus » 6 april 2018, 13:09

Längre intervju med André P om framtiden (bakom betalvägg).

https://www.jp.se/article/schweiz-ar-ka ... forstaval/
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav jordfelsbrytare » 6 april 2018, 13:22

PapaEmeritus skrev:Längre intervju med André P om framtiden (bakom betalvägg).

https://www.jp.se/article/schweiz-ar-ka ... forstaval/

Vad säger han? Har ej premium. Drömvärvningens drömvärvning. Någon dag får vi hoppas. Såklart på tok för bra för Shl.
jordfelsbrytare

Inläggav Blue Vision » 8 april 2018, 13:38

Iom KHK:s uttåg finns två fd HV-spelare på marknaden, och jag kan inte nog betona hur intressanta de vore att få till klubben. Joel Kellman och Carl Persson. Jag tror båda kommer vara toppspelare i SHL redan nästa säsong, men kommer givetvis också bli dyra. Men att tex lägga löner från Sweatt och Wärn där vore ett makalöst lyft.
Blue Vision

Inläggav hammare7 » 8 april 2018, 13:43

Nu när karlskron åkt ut finns det två spelare jag vill man kan lägga vantarna på.
Joel Kellman och Joachim Rohdin.
Två unga spelare som ändå är relativt ettablerade som man kan bygga på för framtiden. joachim tror jag passar bra med sin skridskoåkning och arbetsmoral.

Kellman inte lika troligt då vi värvar Ljung men jag vill se man lägger vantarna på han ändå.

Tyvärr lär de bli huggsexa om dessa 2 och när de gäller huggsexor så brukar Hult förlora eller ge upp så tyvär inte troligt
hammare7

Inläggav Jompii » 8 april 2018, 15:57

hammare7 skrev:Tyvärr lär de bli huggsexa om dessa 2 och när de gäller huggsexor så brukar Hult förlora eller ge upp så tyvär inte troligt

Väldigt lustig kommentar. Tror du att det bara var HV71 som var intresserade av t.ex Ejdsell, Engvall eller Ljungh? Enligt rykten så ska Hult till och med lyckats locka hit Markus Ljungh trots att andra SHL-klubbar erbjudit en betydligt högre lön. Hult må ha sina brister som sportchef men att påstå att han skulle vika ner sig och ge upp när det blir konkurreras om en spelares signatur är lite småbisarrt.

Jag håller dock med dig om att Joel Kellman hade varit en riktigt fin värvning. Jag såg han redan när han spelade i HV71's J20-lag. Redan då så var han en väldigt mogen och allround center. Något som han bara har byggt på de senaste åren. En värvning som även inte är alltför orealistisk. Det som talar emot är som du säger att vi har det ganska fullt på centerpositionen (jag förutsätter att Ljungh är klar).Vi har då Ljungh, Bengtsson, Gustafsson och Ullström. Dock är jag inte helt säker på att Ullström kommer spela center nästa säsong. Jag tycker han passar lite bättre som ytterforward där han kan fokusera lite mer på det offensiva samt att han då oftare får läge att komma i fart och trycka sig in på mål. Något han gjorde jävligt bra i slutet av säsongen. Så är det så att Lindbom och co har tänkt att spela Ullström som ytter så är Kellman inte en omöjligt värvning. Joel hade varit en perfekt andra center bakom Ljungh. Men det är nog nästan ingen SHL-klubb som inte vill signa Kellman, samt att det säkerligen finns intresse från Nordamerika. Så visst lär det bli svårt att locka till sig hans signatur men samtidigt har HV71 ett litet övertag i form av att Joel redan spelat här tidigare. Något som i och för sig likväl kan vara negativt för oss.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Nick » 8 april 2018, 16:06

Jompii skrev:
hammare7 skrev:Tyvärr lär de bli huggsexa om dessa 2 och när de gäller huggsexor så brukar Hult förlora eller ge upp så tyvär inte troligt

Väldigt lustig kommentar. Tror du att det bara var HV71 som var intresserade av t.ex Ejdsell, Engvall eller Ljungh? Enligt rykten så ska Hult till och med lyckats locka hit Markus Ljungh trots att andra SHL-klubbar erbjudit en betydligt högre lön. Hult må ha sina brister som sportchef men att påstå att han skulle vika ner sig och ge upp när det blir konkurreras om en spelares signatur är lite småbisarrt.

Jag håller dock med dig om att Joel Kellman hade varit en riktigt fin värvning. Jag såg han redan när han spelade i HV71's J20-lag. Redan då så var han en väldigt mogen och allround center. Något som han bara har byggt på de senaste åren. En värvning som även inte är alltför orealistisk. Det som talar emot är som du säger att vi har det ganska fullt på centerpositionen (jag förutsätter att Ljungh är klar).Vi har då Ljungh, Bengtsson, Gustafsson och Ullström. Dock är jag inte helt säker på att Ullström kommer spela center nästa säsong. Jag tycker han passar lite bättre som ytterforward där han kan fokusera lite mer på det offensiva samt att han då oftare får läge att komma i fart och trycka sig in på mål. Något han gjorde jävligt bra i slutet av säsongen. Så är det så att Lindbom och co har tänkt att spela Ullström som ytter så är Kellman inte en omöjligt värvning. Joel hade varit en perfekt andra center bakom Ljungh. Men det är nog nästan ingen SHL-klubb som inte vill signa Kellman, samt att det säkerligen finns intresse från Nordamerika. Så visst lär det bli svårt att locka till sig hans signatur men samtidigt har HV71 ett litet övertag i form av att Joel redan spelat här tidigare. Något som i och för sig likväl kan vara negativt för oss.

Glöm inte Johan johnsson..
Nick

Inläggav hammare7 » 8 april 2018, 16:14

Jompii skrev:

vi är starka att värva unga spelare där ligger vi väldigt långt fram i toppen (hv och frölunda ser jag starka på utveckla spelare run 18-20 år). De j a menar vi har förlorat en del huggsexor om etablerade spelare (visst nu van vi ljungH), känns som Hult satsar mycket på unga och spelare som går lite under radan. Iår misslyckades de, där wännström och Sweat var Hults profilvärvningar, jag gillade chansningen men de gick inte hem. WÄnnström vill jag ej kalla flopp men Sweat var big time.

Tyckte´Ullström komigång i slutet som center och tror han slår igenom nästa år.

Johan Johnsson är en sämre variant än Kellman men kanske är en 3 center, meddans Kellman är en 1/2 center. Och nu när vi har gjort klart med Ljung är platserna fyllda om man inte flyttar ut nån av de 2 på kanten.

Vi har en stark forwardssida men den behövs spetsas och kompletteras.
hammare7

Inläggav Jompii » 8 april 2018, 18:26

Ja juste, vi får ju inte glömma bort Johan Johnsson. Vilket jag gjorde helt och hållet :roll: :lol:

Bra svar hammare7, jag gillar det starkt. Väldigt många klagar på diverse personer utan att riktigt kunna motivera det dom skriver. Jag tänker främst på personer som Johan Hult där det blivit lite av en häxjakt efter. Du motiverar, och utvecklar, dock ditt uttalande på ett bra sätt så stor tumme upp :) Jag håller delvis med dig där, utan att ha någon riktig inblick i hur förhandlingarna faktiskt ser ut. Jag håller dock med dig om att det känns som att vissa sportchefer *host* Henrik Evertsson *host* som verkar vara ett par snäpp vassare än Hult när det kommer till att rekrytera färdiga och redan etablerade stjärnspelare. När det gäller yngre spelare så är dock Hult och co väldigt långt fram. Det är bara att kolla tillbaka på de senaste säsongerna, och vilka namn som ryktas in inför kommande säsong. Så där håller vi med varandra ;)

Ullström blandar och ger väldigt mycket. Tveksam till om jag vill ha han som en första center. Möjligen andra.
Dock ska man också veta att Markus Ljungh inte nödvändigtvis måste spela center. Det är klart, Markus är van vid att spela center och gör det jävligt bra men samtidigt kan han även lira ytterforward. Något han gjorde för ett par år sedan om jag inte missminner mig. Jag är dock ganska övertygad om att HV71 värvar in Markus som en tänkt första eller andra center.

Jag gillar hur centersidan ser ut, förutsatt att vi får in Ljungh och möjligtvis Johan Johnsson (mest troligt).
Dock har jag en drömspelare i form av Kyle Chipchura: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9192
Kyle, som "tyvärr" är center, är en spelare jag sett lira relativt mycket i NHL. Där snackar vi en riktigt tung och defensivt skicklig spelare. Han besitter även ledaregenskaper på hög nivå och kan även lira ytterforward. Även om jag föredrar han som center. Visat under åren att han också kan producera framåt om han får chansen. Jag tror inte Hult ens kollat åt hans håll men man kan ju alltid drömma. Kyle har haft en halvdan säsong i KHL och skulle säkerligen kunna tänka sig att testa på ett sista äventyr.
Får jag inte Kyle så vill jag ha in en riktig jävla poängkung ala Ryan Lasch eller Aaron Palushaj. Det är något vi har saknat under flera år. Visst man kan komma med argumentet att det gick ganska bra förra året ändå men faktum kvarstår att det var en helt galen lagmaskin vi hade förra året och en riktig stjärnspelare skadar aldrig. Drömmen är ju såklart André Petersson. En spelare som har allt. Skillsen, hv-hjärta och bra karaktär.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

FöregåendeNästa

Återgå till HV71