Seriösa rykten 18/19: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 18/19: Diskussioner

Inläggav Davestar » 29 mars 2018, 14:22

Lite oklart svar. Menar du att jag kritiserade Hult nu eller?
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav jordfelsbrytare » 29 mars 2018, 15:06

[quote="magnus b"]Riktigt bra värvning. Dock kan det nog ta någon säsong innan han är en topp-4 back i HV71. Ingen som helst tvekan att han kommer nå den nivån dock.

Det finns alltid en risk i att plocka denna typen av superlovande spelare. Han kan skriva kontrakt med NHL och vara förlorad innnan han har nått sin potential i HV dressen. Men jag tycker det är kanon att HV vinner kampen om en sådan talang.[/
Enig mycket bra!
jordfelsbrytare

Inläggav Diabolics » 29 mars 2018, 15:21

Davestar skrev:Lite oklart svar. Menar du att jag kritiserade Hult nu eller?

Nej inte alls, bara påpekade att han verkar otroligt svajjig i sin kommunikation och att man nog gör bäst i att avstå från att tolka hans uttalande.

Människan är ju utvecklad med en stark vilja att hitta mönster i allt, men jag tror inte man skall leta mönster i det Hult säger.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Surfcruiser » 30 mars 2018, 09:44

Johan Rylander skriver i dagens GP att Matt Donovan skall vara klar för HV.
Kanske något som tillkännages närmaste dagarna nu när Frölunda spelat klart!?
Användarvisningsbild
Surfcruiser

Inläggav Crille » 30 mars 2018, 10:31

Matt Donovan är en bra värvning. Precis som Markus Ljungh och Martin Fehrevary. Det är precis det som verkar vara Hults melodi, bra värvningar. Han verkar hålla tassarna borta från ”håll-käften”-värvningarna. Bra eller anus? Förmodligen rätt bra ur ett ekonomiskt perspektiv, men faran är att HV blir lite för mycket mellanmjölk. Alla är ju typ treor på en poänskala 1-5 om ni förstår hur jag menar...

Personligen så saknar jag stjärnglansen lite. Saknar den där spetsforwarden och kanske framförallt, den där poängproducerande och högerskjutande backen med power-play som favoritsysselsättning.

Sen är det ju det här med att köra Frölunda-modellen, att värva unga och mycket lovande spelare. Det är väldigt dubbelt. Helt ärligt så brukar det ju ta en halv-hel säsong att hitta rätt i SHL också. Tror Hult trivs med att kunna säga att de lämnar HV för NHL, för det passar egot samtidigt som det sänder signaler om att HV är en bra klubb att utvecklas i vilket sannolikt stärker varumärke och rekryteringsmöjligheter. Dels är det ju en sanning med modifikation eftersom flera av dessa talanger skulle utvecklats snabbt i princip alla miljöer, men sen är det ju också så att det oftast blir väldigt kortsiktigt. Vi får lite pengar som plåster på såren och kanske väljerspelaren HV om den vänder hemåt. Summa summarum är nog ändå att jag ändå tycker fördelarna väger upp nackdelarna här... gillar framförallt tanken om att värva spelare på väg uppåt utvecklingsmässigt. Etablerade spelare kostar mer och brukar vara på väg åt motsatt håll. Lex T. Mårtensson, M. Thörnberg, N. Persson m.fl...

Min slutsats är nog ändå att jag tror att man är något på spåret här. Men jag tror att man måste lägga dit ett körsbär på grädden också. Lägga lite stålar på en håll-käften-back till exempel. Det tror vore bra rent sportsligt, men även locka fler fans till arenan, sponsorer etc.
Crille

Inläggav Dovahkiin » 30 mars 2018, 10:58

Ser mer än gärna Donovan i HV71 och tycker det är en "stjärnvärvning" om han kommer. Han petade både Dahlin och Adam i fhc PP under säsong. Utvecklats mkt under tiden i SHL.

7 mål och 20 assist samt 11+ tycker jag är riktigt bra. Ersätter han tex Jaakola är det ett rejält lyft.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Nick » 30 mars 2018, 11:46

Surfcruiser skrev:Johan Rylander skriver i dagens GP att Matt Donovan skall vara klar för HV.

Är en plus artikel. Men vad skriver han?
Nick

Inläggav jordfelsbrytare » 30 mars 2018, 12:08

Surfcruiser skrev:Johan Rylander skriver i dagens GP att Matt Donovan skall vara klar för HV.

Såhär sa min polare idag som är enormt Frölunda fan o kollar alla deras matcher:
Detta var hans bästa säsong både poäng och spelmässigt.
Nackdelen med Donovan är att han stundtals spelar väldigt naivt i egen zon. Men har en stor uppsida offensivt och skulle inte förvåna mig om han tar ytterligare ett steg till nästa säsong. Han har dock vart väldigt ojämn Hos oss och känns i dagsläget inte som någon större förlust. Med det sagt skulle inte förvåna mig om han blommor i Hv hade vart typiskt.
jordfelsbrytare

Inläggav lejacques » 30 mars 2018, 12:46

Donavan som en av tre tilltänkta toppbackar tar jag alla dagar i veckan. Säg att man skulle behålla Elliott och landa ytterligare en spetsback. Då tycker jag HV har en riktigt bra backsida. Och även om det bara skulle bli en toppback till skulle det kunna bli bra.

Elliott/Mr X - Berglund
Donavan - Fehérváry
Persson - Strömberg
Ytterell

Utöver det tror jag faktiskt chansen är rätt stor att Erik Brännström kan återvända till HV under säsongen.
Om det inte blir Las Vegas är jag inte heller säker på att han är redo att ta en tröja i AHL.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Zico » 30 mars 2018, 12:56

jordfelsbrytare skrev:

Såhär sa min polare idag som är enormt Frölunda fan o kollar alla deras matcher:
Detta var hans bästa säsong både poäng och spelmässigt.
Nackdelen med Donovan är att han stundtals spelar väldigt naivt i egen zon. Men har en stor uppsida offensivt och skulle inte förvåna mig om han tar ytterligare ett steg till nästa säsong. Han har dock vart väldigt ojämn Hos oss och känns i dagsläget inte som någon större förlust. Med det sagt skulle inte förvåna mig om han blommor i Hv hade vart typiskt.

När man är på väg att tappa en bra spelare, är det inte ovanligt att supportrar dissar spelaren ifråga och säger "det är ingen större förlust".

Ser man till verkligheten, så har Donovan bäst +- i Frölunda med +11. Som jämförelse har Rasmus Dahlin +4 och Adam Almquist -2. Donovan var dessutom den spelare i Frölunda som var inne på flest mål framåt i fem mot fem, 41 st. Där kan man jämföra med tvåan Adam Almquist, 33 st och trean, superstjärnan Ryan Lasch, 31 st.

Så enligt mig, skulle det vara en stor förlust för Frölunda om Donovan lämnar och en jättestor tillgång för HV71 om han nu skulle hamna där.
Zico

Inläggav FirstSwitch » 30 mars 2018, 13:17

lejacques skrev:Donavan som en av tre tilltänkta toppbackar tar jag alla dagar i veckan. Säg att man skulle behålla Elliott och landa ytterligare en spetsback. Då tycker jag HV har en riktigt bra backsida.

Med HVs intresse för Donovan tolkar jag det som att man inte lyckats behålla Elliott. Inte en överraskning då Elliott är för bra för denna ligan men hade gärna sett honom en hel säsong i HV och tillsammans med Donovan gjort backsidan till kanske den bästa i shl. Känns osannolikt.
FirstSwitch

Inläggav Kallesgranne » 30 mars 2018, 13:45

Donovan är klar!
Jag tror han är ersättare till Jaakola. I min bok en väldigt bra ersättare till Topi.
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav OlofMattsson » 30 mars 2018, 13:54

Kallesgranne skrev:Donovan är klar!
Jag tror han är ersättare till Jaakola. I min bok en väldigt bra ersättare till Topi.

Du brukar ha koll! Hur ser det ut i övrigt? Ngt intressant på ingång? Hur nära är man att lyckas signa upp Önerud???
OlofMattsson

Inläggav OlofMattsson » 30 mars 2018, 13:55

Ja antingen som Topis eller som Dylans ersättare så vore han ett uppköp tycker jag !
OlofMattsson

Inläggav Nutarviguld » 30 mars 2018, 14:49

Är Donovan ersättare till Jaakola så fick vi precis en uppgradering. Det gillas!
Nutarviguld

Inläggav jordfelsbrytare » 30 mars 2018, 14:56

Frågade Henrik Leman om Donovan ryktet med.
Han svarade att han tror att Donovan helt enkelt inte gett Frölunda nog för att vara en förhållandevis välbetald importback.
Vidare verkar han inte känna till Hv ryktet men tycker det låter intressant och att Matt är en trevlig och ambitiös kille.
jordfelsbrytare

Inläggav Nick » 30 mars 2018, 15:24

Jag väntar med att ropa hej innan de är officiellt. Det lär de inte bli dagen efter Frölunda åkt ur.
Jag gissar på tisdag/ onsdag kanske. Om de stämmer.
Stämmer de då är de en kanonvärvning.
Nick

Inläggav Sir Ward » 30 mars 2018, 15:59

Klar? Inget hört.
Kör PM så inte forumet omkullkastas.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Junior » 30 mars 2018, 20:27

https://www.jnytt.se/article/shl-stjarn ... -for-hv71/

På pappret bra ersättare till Pilut.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav kallepåspången » 31 mars 2018, 09:22

Crille skrev:Personligen så saknar jag stjärnglansen lite. Saknar den där spetsforwarden och kanske framförallt, den där poängproducerande och högerskjutande backen med power-play som favoritsysselsättning.

Förra säsongen hade HV71 inte någon spelare i poängligan topp 25. Tror första kom på plats 35 eller nåt.
Det gick ju bra ändå så att säga. Men håller med om att det vore fint med någon som kommer in på topp 10 eller topp 5.
Undrar om de värvar för en jämn uppsättning eller om det bara var en tillfällighet?
kallepåspången

Inläggav Calle2 » 31 mars 2018, 22:20

Som jag ser det behöver HV tre eller fyra nya backar för de första två backparen eftersom jag utgår från att Pilut också är förlorad. Donovan skulle vara en ok värvning för dessa platser. Gjorde sin bästa grundserie hittills senaste säsongen. Knappt 30 poäng, bra plus minus och bara Almqvist fick mer speltid bland backarna. MEN fick betyg 1 för sin insats i slutspelet av GP. I och för sig fick nästan alla spelare en etta eller tvåa. Besvikelsen i Göteborg tror jag nästan är ännu större än den i Jönköping.

Dessutom ryktas Almqvist bryta sitt kontrakt. Tyvärr inte för HV utan Schweiz eller KHL
Calle2

Inläggav Sir Ward » 1 april 2018, 00:45

Sir Ward skrev:

Klar? Inget hört.

Tack där för svaret din jävel.
Kallesgrannes källa är pålitlig och det bestämmer jag. Punkt!
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav PapaEmeritus » 1 april 2018, 00:46

Sir Ward skrev:
Sir Ward skrev:

Klar? Inget hört.

Är du full nu igen? :lol:
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav frippe-borås » 1 april 2018, 11:01

Sir Ward skrev:
Sir Ward skrev:

Klar? Inget hört.

Med andra ord är han klar?
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav hammare7 » 1 april 2018, 12:16

frippe-borås skrev:
Sir Ward skrev:
Sir Ward skrev:Klar? Inget hört.

Med andra ord är han klar?

han är klar när hv presenterar honom svårare än så är det inte
hammare7

Inläggav frippe-borås » 1 april 2018, 13:52

Kallesgrannes källa är pålitlig och det bestämmer jag. Punkt![/quote]

Med andra ord är han klar?[/quote]
han är klar när hv presenterar honom svårare än så är det inte[/He

Helt seriöst hammare7, menar du allvar att det är så? Åfan det visste inte jag! :shock:
Om man inte får fråga en seriös kille som Sir Ward så är det ju ingen mening att ha en sån här tråd!
Är väl det som är tjusningen för oss fans! Att man får info innan Hv går ut med det.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav hammare7 » 1 april 2018, 14:28

frippe-borås skrev:Tack där för svaret din jävel.

Med andra ord är han klar?[/quote]
han är klar när hv presenterar honom svårare än så är det inte[/He

Helt seriöst hammare7, menar du allvar att det är så? Åfan det visste inte jag! :shock:
Om man inte får fråga en seriös kille som Sir Ward så är det ju ingen mening att ha en sån här tråd!
Är väl det som är tjusningen för oss fans! Att man får info innan Hv går ut med det.[/quote]
Men bli inte bitter när de kommer ut och de var fel då blir ni sura över de. Ta de some ylet, de gör jag. De är inte klart förren hv går ut med det och där har jag ej fel
hammare7

Inläggav magnus b » 3 april 2018, 10:22

Någon som hört något om Johnsson ryktet? Vad är trovärdigheten?

Det skulle i så fall tyda på att man tänker bygga laget lite annorlunda nästa år. Med två tydliga toppcentrar (Ullström, Ljungh), Sen Bengtsson , Gustafsson och Johnsson bakom. Behöver inte alls vara fel att ha lite mer defensiv balans i bygget. Känns som en betydligt mer balanserad centersidan än i år. Tycker även att uppsidan är stor där. Bengtsson tar kliv hela tiden, Gustafsson kommer vara ännu starkare och bättre nästa år, Johnsson känns också intressant.
magnus b

Inläggav Andersson711 » 3 april 2018, 10:28

magnus b skrev:Någon som hört något om Johnsson ryktet? Vad är trovärdigheten?

Det skulle i så fall tyda på att man tänker bygga laget lite annorlunda nästa år. Med två tydliga toppcentrar (Ullström, Ljungh), Sen Bengtsson , Gustafsson och Johnsson bakom. Behöver inte alls vara fel att ha lite mer defensiv balans i bygget. Känns som en betydligt mer balanserad centersidan än i år. Tycker även att uppsidan är stor där. Bengtsson tar kliv hela tiden, Gustafsson kommer vara ännu starkare och bättre nästa år, Johnsson känns också intressant.

Om vi ska lasta upp Ulla och Ljungh som ”toppcentrar” så kommer vi få problem.
Andersson711
Moderator

Inläggav hammare7 » 3 april 2018, 10:34

Andersson711 skrev:
magnus b skrev:Någon som hört något om Johnsson ryktet? Vad är trovärdigheten?

Om vi ska lasta upp Ulla och Ljungh som ”toppcentrar” så kommer vi få problem.

I SHL är de det.

Tror på en bättre säsong av ullström nästa år då han kommer ha en skadefri försäsong och får en bättre grundfysik.
Ljung en stabil center för andra formationen.

Sen vill jag ha in Önerud och Videll på ytterforwards platserna, tänk

Önerud ullström Wännström
Videll Ljung Tedenby
Thörnberg Johnsson Engvall
Begntsson Gustafsson Sundh
Figren
hammare7

FöregåendeNästa

Återgå till HV71