Tråden om #5 Fredrik Styrman

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #5 Fredrik Styrman

Inläggav Sir Ward » 17 februari 2018, 22:04

lejacques. Respekterar din åsikt och du håller hög nivå. Det vet vi. Vi har haft flertalet konversationer där jag i slutändan
hade rätt, mao alltid rätt ;)

Jag bedömer Fredrik Styrman först i HV-tröjan. Fler borde göra samma sak.

Vi är många här som har ett hockeyintresse som sträcker sig långt över HV.
Varför denna onödiga kommentar. Och väntar du ett svar så blir det nej. Vet redan.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Re: Tråden om Fredrik Styrman

Inläggav Junior » 18 februari 2018, 22:45

Det är uppenbart att Styrman inte var plan A, troligtvis inte ens plan C. Förmodligen har det dragit upp på tiden då det letats i typ KHL samtidigt som man också haft koll på inhemska marknaden. Att Styrman inte hört något förens någon timma innan är ju inget konstigt alls. Att Hult haft koll på honom en längre tid tyder ju dock bara på att Hult gjort sitt jobb, att ha ett antal reservplaner ifall det skiter sig med andra alternativ.

Frågan är ju om det är rätt plan C. Jag instämmer i de uppgivna tonerna.

Men, för all del, välkommen hit Fredrik Styrman. Blir nog kalas det här. Wohoooooooooooooooo
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Gapar1 » 1 mars 2018, 23:04

Såg inte matchen ikväll.

Hur många minuter fick Styrman och hur skötte han sig?
Gapar1

Inläggav PapaEmeritus » 1 mars 2018, 23:16

Gapar1 skrev:Såg inte matchen ikväll.

Drygt 15 minuter och +/- 0 i statistiken. Spelade enkelt det jag såg av honom.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Gapar1 » 2 mars 2018, 10:43

PapaEmeritus skrev:

Håller han SHL-klass enligt din uppfattning?
Gapar1

Inläggav Nick » 2 mars 2018, 12:13

Gapar1 skrev:
PapaEmeritus skrev:

Håller han SHL-klass enligt din uppfattning?

I dom matcher jag sett med honom så har han definitivt inte varit sämre än någon annan back.
Nick

Inläggav Ingeville » 2 mars 2018, 13:01

Håller med föregående skribent. Jag är mer bekymrad över Christoffer Perssons spel.
Ingeville

Inläggav Blue Vision » 3 mars 2018, 23:49

Inne på 4 mål bakåt, BP-målen exkluderat, och -3 på 4 matcher nu. Cederholm har spelat 9 matcher och har varit inne på 2 bakåt, Edwin Johansson har inte varit inne på något mål bakåt och Hedberg har +2 under säsongen. Så länge vi har egna skadefria backar som är lika bra så ska de spela.
Blue Vision

Inläggav Quila » 4 mars 2018, 00:12

Visar ändå att han håller tycker jag. Vi fick ju se prov på stark vilja vid skottäcket som tog rätt illa på honom i ett avgörande läge i dagens match. Karaktär! Fortsätt så Styrman.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Fegon_ » 4 mars 2018, 10:26

Blue Vision skrev:Inne på 4 mål bakåt, BP-målen exkluderat, och -3 på 4 matcher nu. Cederholm har spelat 9 matcher och har varit inne på 2 bakåt, Edwin Johansson har inte varit inne på något mål bakåt och Hedberg har +2 under säsongen. Så länge vi har egna skadefria backar som är lika bra så ska de spela.

+/- kan ljuga. Sett målen? Är det många av dom som han ens kunnat påverka? Han har en hyllad backkollega som varit mer bidragande till baklängesmålen. Så, tycker inte att man bör döma via +/- än. Däremot går han ut i sarg, stoppar spelare och vinner puckar. Jag tycker att han gör det bra
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav BlackIce » 4 mars 2018, 10:42

Styrman får vara inne på isen i kritiska lägen när motståndarna trycker på. Cederholm och Edwin Johansson är inte med i de kritiska lägena. Knappt Hedberg heller. Att bara titta på mål bakåt och +/- ger inte hela bilden.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Norrlandssupporter » 12 mars 2018, 20:26

Förlåt. Men är detta årtiondets sämsta värvning? Han tar så jävla dåliga beslut hela tiden.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Diabolics » 12 mars 2018, 21:25

Norrlandssupporter skrev:Förlåt. Men är detta årtiondets sämsta värvning? Han tar så jävla dåliga beslut hela tiden.

finns nog fler dåliga. AJ.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav frippe-borås » 12 mars 2018, 22:43

Diabolics skrev:
Norrlandssupporter skrev:Förlåt. Men är detta årtiondets sämsta värvning? Han tar så jävla dåliga beslut hela tiden.

Tyvärr finns det en som är ändå sämre och det är Zanetti som gång på gång visar hur dålig han är när man sätter press vilket dagens hockey bygger på! Tar felbeslut gång på gång samt går bort sig när det snurras!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Pg79an » 12 mars 2018, 22:59

Nja tror nog att Ytterell kan vara snäppet värre faktiskt
Pg79an

Inläggav Andersson711 » 12 mars 2018, 23:08

Diabolics skrev:

Finns så jävla många bottnar i den diskussionen och nej jag gillade inte heller AJ så klart.
Faktumet kvarstår dock. Han gjorde bättre resultat i sin enda säsong än vad JL gjort i 2/3. Bara för att elda på det hela lite mer menar jag.
Andersson711
Moderator

Inläggav magnus b » 14 mars 2018, 13:21

Andersson711 skrev:
Diabolics skrev:

Finns så jävla många bottnar i den diskussionen och nej jag gillade inte heller AJ så klart.
Faktumet kvarstår dock. Han gjorde bättre resultat i sin enda säsong än vad JL gjort i 2/3. Bara för att elda på det hela lite mer menar jag.

Jag kanske svär i kyrkan nu. Men jag tycker inte Styrman har gjort bort sig. Iofs var mina förväntningar noll. Men från dem så har inte gjort bort sig alls. Skridskostudsen i BP mot FBK är väll egentligen det enda ödesdigra misstaget som kommit från honom. Istället tycker jag att han försöker spela efter sin förmåga och gör det ok. Sen att Hult värvade honom är ju en gåta i sig.
magnus b

Inläggav Blue Vision » 14 mars 2018, 13:52

Hans svaghet visade sig tex vid det matchavgörande målet mot LHC. Att spela efter sina resurser gör han klokt i visserligen, men resurserna räcker inte på den här nivån, varken kapaciteten med puck, styrkan runt mål eller man-man-spel på avstånd. Att han tar plats från våra egna spelare gör att vi förmodligen tappar dom också till nästa säsong.
Blue Vision

Inläggav Zico » 14 mars 2018, 15:31

Blue Vision skrev:Hans svaghet visade sig tex vid det matchavgörande målet mot LHC. Att spela efter sina resurser gör han klokt i visserligen, men resurserna räcker inte på den här nivån, varken kapaciteten med puck, styrkan runt mål eller man-man-spel på avstånd. Att han tar plats från våra egna spelare gör att vi förmodligen tappar dom också till nästa säsong.

I sak håller jag med dig när det gäller Styrman. Ändå tycker jag inte han gjort bort sig alls, som Magnus b också skriver här ovan. Han tuggar i sig 17-18 minuter och spelar oftast +-0. Och som jag ser det, är han bättre än både Cederholm, Hedberg och t o m bättre än Zanetti i de flesta situationer. Det jag undrar är vilka "egna" backar du tror lämnar till nästa säsong pga att Styrman tar plats. Jag ser ingen jag skulle sakna av "egna" unga backar.
Zico

Inläggav Blue Vision » 14 mars 2018, 16:12

Zico skrev:
Blue Vision skrev:Hans svaghet visade sig tex vid det matchavgörande målet mot LHC. Att spela efter sina resurser gör han klokt i visserligen, men resurserna räcker inte på den här nivån, varken kapaciteten med puck, styrkan runt mål eller man-man-spel på avstånd. Att han tar plats från våra egna spelare gör att vi förmodligen tappar dom också till nästa säsong.

I sak håller jag med dig när det gäller Styrman. Ändå tycker jag inte han gjort bort sig alls, som Magnus b också skriver här ovan. Han tuggar i sig 17-18 minuter och spelar oftast +-0. Och som jag ser det, är han bättre än både Cederholm, Hedberg och t o m bättre än Zanetti i de flesta situationer. Det jag undrar är vilka "egna" backar du tror lämnar till nästa säsong pga att Styrman tar plats. Jag ser ingen jag skulle sakna av "egna" unga backar.

Om du inte skulle sakna någon så får det stå för dig, det är inte heller poängen här. Men jag ser ett problem med trovärdigheten gentemot våra yngre spelare när man tar in en spelare som Styrman på kort kontrakt och väljer att spela honom istället. En spelare som inte givet håller en högre nivå. Hur ska man återkoppla med exv Hedberg och Cederholm för att det skall låta rimligt att man faktiskt tror på dom och vill satsa på dom? Tycker man det är skitsamma och tänker låta dom gå så är det givetvis ingen issue alls, då kan man låta Styrman lira hur mkt han vill. Däremot så hoppades jag att HV var en klubb som hellre utbildar sina egna spelare, och låter dom få rutin och erfarenheter i liknande lägen som det här, för att ta med sig. Kanske hade de varit bättre än Styrman, kanske på samma nivå, kanske sämre? Oavsett så hade vi fått med oss ett mervärde för framtiden. Styrman som vad jag förstår dessutom har "klart" med kontrakt i en annan klubb för nästa säsong? Det var inte vad jag hoppades på av HV, men jag får hoppas på annat upplägg nästa bygge.
Blue Vision

Inläggav Diabolics » 28 mars 2018, 13:42

Måns Karlsson @Manskarlssonyao skrev:Att Fredrik Styrman fortfarande kan åka runt och få SHL-kontrakt är en smula märkligt. För att uttrycka det milt.

Så. Går till tråklule.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav hv71 är best » 28 mars 2018, 17:12

Killen verkar ha en jävligt bra agent. Har Raiola tagit sig in på hockeymarknaden?
Användarvisningsbild
hv71 är best

Inläggav magnus b » 28 mars 2018, 17:29

Eller så är han typ en katt med nio liv. Där han typ avverkat 4 av dem redan. Men kul iaf för Styrman att få chansen igen.

Verkar iaf som Skuggan gjort sin scouting bättre än Hult. Till skillnad från Hult så säger Skuggan att Styrman är en defensiv back. Hult yrade väll något gällande två-vägsback med offensiva kvalitér.
magnus b

Inläggav Robert.76 » 28 mars 2018, 21:32

magnus b skrev:Eller så är han typ en katt med nio liv. Där han typ avverkat 4 av dem redan. Men kul iaf för Styrman att få chansen igen.

Verkar iaf som Skuggan gjort sin scouting bättre än Hult. Till skillnad från Hult så säger Skuggan att Styrman är en defensiv back. Hult yrade väll något gällande två-vägsback med offensiva kvalitér.

Och glöm inte det magiska ordet...karaktär....
Robert.76
Moderator

Inläggav Diabolics » 28 mars 2018, 22:06

Robert.76 skrev:
magnus b skrev:Eller så är han typ en katt med nio liv. Där han typ avverkat 4 av dem redan. Men kul iaf för Styrman att få chansen igen.

alltid skall det in å huggas på Hult om karaktär, börjar bli tröttsamt.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Blue Vision » 29 mars 2018, 11:06

Diabolics skrev:
Robert.76 skrev:

alltid skall det in å huggas på Hult om karaktär, börjar bli tröttsamt.

Håller Verkligen med.

Ang Styrman så är han knappast någon defensiv back heller. Lika mkt yr det. Han är en avslastningsspelare. I Allsvenskan.
Blue Vision

Föregående

Återgå till HV71 - Spelare och tränare