Special teams 17/18

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Special teams 17/18

Inläggav frippe-borås » 11 februari 2018, 00:42

Keskinen om HV71 PP!
- HV har lite svårt i spel i powerplay. Sedan tycker jag att spelarna håller i pucken lite för länge. Man behöver passa lite tidigare, säger han till JP.

Har nog alla sett utan Hv tränarna verkar det som.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Groucho » 11 februari 2018, 00:46

frippe-borås skrev:Keskinen om HV71 PP!
- HV har lite svårt i spel i powerplay. Sedan tycker jag att spelarna håller i pucken lite för länge. Man behöver passa lite tidigare, säger han till JP.

Tycker Lindbom och co ska lyssna på Esa. Han vet vad han snackar om.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav tom_flaska » 11 februari 2018, 08:12

Groucho skrev:
frippe-borås skrev:Keskinen om HV71 PP!

Tycker Lindbom och co ska lyssna på Esa. Han vet vad han snackar om.

Word. Alldeles før långsamt puck tempo.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Nutarviguld » 13 februari 2018, 15:52

Ja sen skulle jag vilja lägga in som en bonus när vi ändå pratar om passar.

Passa överhuvud taget kan jag tycka!

Vi kommer in innanför blå linjen, vad gör vi, pang ner i sargen och hoppas den ska stuttsa rätt nånstans.
Sen dessutom så stannar vi kvar vid sargerna, även när vi transporterar puck och ska ta emot puck så är vi
vid sargen.

Tänk dig själv att du är försvarare, Hv kommer och anfaller, Thörnberg kommer med pucken brevid sargen, vart ska Thörnberg ta vägen nu ? åka till höger kan han inte för 10cm till höger är sargen, så mr Thörnberg måste antingen passa eller åka till vänster.
ALDRIG förstått varför man måste åka vid sargen man får ju inga möjligheter för att fina sina moståndare då.

aldrig heller förstått varför man ska dumpa ner puck i sarg, visst i brist på andra alternativ kan det väl vara smart men då har man alltså nästan aldrig någon att passa då eftersom man dumpar sarg oftare än vad man passar ?
Nutarviguld

Inläggav 15:48 » 13 februari 2018, 23:49

Hej HV-vänner! Trodde aldrig jag skulle bli medlem på detta forum men känner att jag måste få vädra mina synpunkter kring laget i våra hjärtan.

Nu till ämnet.

Special teams, och i detta fall syftar jag på PP, är ju som bekant en sorglig historia.

Stör mig alltid enormt på att man inte byter plats på Elliot och Pilut i PP så man kan skapa större hot från blå genom direktskott. Blir ju avsevärt sämre vinklar och skottmöjligheter när man står med klubban mot sargen. I en uppspelsfas kan jag absolut förstå om man vill ha klubban mot sargen för att stoppa lösa puckar men när PP är etablerat måste rotation ske! Vet att vi inte har många slagskottsbackar men Larry och Elliot är väl två som iallafall har potential att klara av det...

Enda anledningen till att man håller på som nu måste ju vara att man anser att det, som jag var inne på, är lättare för backarna att stoppa puckarna vid sargen? Elller är jag ute o cyklar? Ett bra PP bygger på att vara hot från många olika positioner och jag anser att det med råge överträffar några eventuella pucktapp vid sargen...
15:48

Inläggav Lindblad » 13 mars 2018, 00:22

15:48 skrev:Hej HV-vänner! Trodde aldrig jag skulle bli medlem på detta forum men känner att jag måste få vädra mina synpunkter kring laget i våra hjärtan.

Nu till ämnet.

Special teams, och i detta fall syftar jag på PP, är ju som bekant en sorglig historia.

Stör mig alltid enormt på att man inte byter plats på Elliot och Pilut i PP så man kan skapa större hot från blå genom direktskott. Blir ju avsevärt sämre vinklar och skottmöjligheter när man står med klubban mot sargen. I en uppspelsfas kan jag absolut förstå om man vill ha klubban mot sargen för att stoppa lösa puckar men när PP är etablerat måste rotation ske! Vet att vi inte har många slagskottsbackar men Larry och Elliot är väl två som iallafall har potential att klara av det...

Enda anledningen till att man håller på som nu måste ju vara att man anser att det, som jag var inne på, är lättare för backarna att stoppa puckarna vid sargen? Elller är jag ute o cyklar? Ett bra PP bygger på att vara hot från många olika positioner och jag anser att det med råge överträffar några eventuella pucktapp vid sargen...

Märkligt sammanträffande. Har sett alla matcher i år men inte varit aktiv på forumet. Letade precis upp denna tråd för att ventilera en grej och såg att du skrivit exakt det jag tänkte skriva. Känns som man nästan inte skjutit några direktskott i pp på hela säsongen. Förstår att det finns fördelar med att ha klubborna mot sargen också då man lättare kan ta emot pass från spelare i hörnen, men med tanke på att pp inte fungerat tycker jag det är märkligt att man inte testar något annat. Det blir istället många uteblivna skott samt skott i blocket vilket ofta resulterar i att man tappar ut pucken eller i värsta fall åker på en kontring.
Lindblad

Inläggav FirstSwitch » 13 mars 2018, 00:44

Ja märkligt och korkat av tränarna, de är ju därför Right backar är så eftertraktade för att man just använder dem till ditektskott i PP. Bladen inåt banan. Och nu har vi riktigt bra i Elliot och pilut och så använder man dessa tvärtom. Korkat.
FirstSwitch

Föregående

Återgå till HV71