Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
FirstSwitch skrev:Skridskostark back med bra skott, svaga sidan ligger i defensiven, Ärligt talat raka motsatsen till Berglund.

shitkicker skrev:Hoppas detta blir bra. Välkommen!
En fråga dock; varför bara 31 matcher förra säsongen? Skador?

magnus b skrev:En lite konstig värvning, Berglund var ju främst en defensiv back som loggade stora minuter i BP med Persson. Nu känns det som att endast Jaakkola och Persson är bra BP backar. Möjligen att man anser att inte Brännström klarat av att vara topp-4 back, det är därför man slagit till på Elliot.
Men detta blir säkert bra. Han har riktigt fina stats i NHL och KHL. Dock är jag lite orolig över att han många säsonger ligger på minus. Även i ett topplag som Kazan.
Möjligen att det då kommer in någon med mer defensiva egenskaper också. Men det skulle betyda att troligtvis Brännström ställs utanför 6 backar vilket är tråkigt.
FirstSwitch skrev:Bra fråga, Vet att han var med i det kanadensiska laget som spelade en turnering i Ryssland mot några KHL lag i augusti. På 3 matcher gjorde han 0+0.
Diabolics skrev:FirstSwitch skrev:Bra fråga, Vet att han var med i det kanadensiska laget som spelade en turnering i Ryssland mot några KHL lag i augusti. På 3 matcher gjorde han 0+0.
starkt!
Henke67 skrev:Om jag förstår det rätt är han nu spelklar. Är han på plats? Någon som sett honom träna? Hur verkar formen? Jag är lite orolig för formen. Men har samtidigt mycket stora förhoppningar på lite lägre sikt...

lejacques skrev:Nu har jag sett tillräckligt för att kunna säga att det här är det sämsta jag sett sedan Bryan McCabe.
Var är hjärtat, var är karaktären och framförallt, var är den toppback Hult lovade.
Faktum är att offensiven och PP rasat totalt sedan Elliotts intåg.
Sedan blir man ju inte mer nöjd när man får känslan av att Elliott inte kunde bry sig mindre om det är LIN- eller JÖNköping han vaknar upp i varje morgon.
Den värsta sortens transatlantvärvning, en medioker spelare som vill ut på Europaäventyr.
Att han är uttagen i Kanadas landslag är bland de märkligaste jag hört. Men grattis världen! Kanada blir inte att räkna med i OS...
Pg79an skrev:Jag tror och hoppas att han kommer bli bättre och bättre. Man ser ju att han har det i sig. Det som oroar när han har pucken är att han verkar tro att han all tid i världen . Vet inte hur många ggr man har skrikit ”passa” eller ”skjut” när han har pucken.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster