Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
jeb99 skrev:Kan också meddela att jag sett många Hv-tröjor i Köln. Alltid gött att stöta på lite bättre folk
Nu ansluter ju Lindberg och Lundqvist mot Danmark ikväll. Blir spännande att följa dessa. Dessutom är ju Bäckström på ingång också. Så här bra lag undrar jag om vi någonsin har haft i ett vm. Möjligtvis -98
Diabolics skrev:antiklimax
jag kan ärligt säga att jag aldrig varit mer ointresserad och onervös när jag tittat på en vm-final. Alla talar om att matchen var så bra, att allt var magiskt och spännande. Det såg inte jag. jag såg ett gäng rätt tråkiga snubbar spela en oattraktiv hockey (med undantag för lite läckerheter från firma bäckström-nylander). Var det så att kvalitet mot kvalitet tog ut varandra? Ingen aning. Tråkigt var det.
Jag saknade framförallt HV's bländande snabba uppspel, då tre kronor-backar etc gång på gång höll i pucken så att forwards fick tvärbromsa på offensiv blå istället för att passa på gubbe i fart. Sen dump and chase, varpå inget av värde hände.
Är jag färgad av SM-finalerna och den spänning som bara HV kan frambringa? Självklart. Men även i min mest ambitiösa vilja att bortse från detta och leva mig in i denna final så blev det bara flatljus och avslagen folköl.
Jag hittade ett tecken på att det gick fort iallfall, den mindre kända brodern lundqvist såg ut som en folkabuss på Monza-banan. Inbjuden av samma anledning man bjuder in skitkalle till festen pga hans snygga syrra.
bah! ge mig SHL 17/18 NU!
ps, grattis till VM-guldet
Återgå till Hockeysnack (ej HV71)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst