Som hockeyfantast brukar man hålla tummarna för att det blir en lång vår för sitt lag, i år är dock läget annorlunda. Jag kommer vara glad om säsongen tar slut så fort sista seriematchen är spelad.
Det kommer stå mellan fem lag där ett är "vinnare" (åttondelsfinal jippi...), två har spelat färdigt och två får tillsammans med sina supportrar våndas ytterligare några veckor.
Hade jag skrivit detta för några dagar sedan hade jag varit övertygad om att Oskarshamn skulle ta en av kvalplatserna. Efter två raka segrar är jag inte lika övertygad.
Som den skåning jag är hade jag mer än gärna sett de få skåningar som håller på Malmö ha lite ont i magen i vår. Tror dock att de med hjälp av sina förstärkningar under säsongen (5-6 st) tyvärr lämnat bottenskiktet bakom sig för gott.
Precis som vi går och väntar på vår Messias som skall få vårt lag att lyfta inväntar Linköping sin tillbaka från skada (Little). Om de inte får ordning på sitt målvaktsspel tror jag dock att en av platserna kan vara vikt för dom trots att laget på pappret egentligen är för bra för det.
Brynäs blandar och ger. Deras poängsnitt på senare tid visar att de är på rätt väg. Frågan är dock om de pallar med det tuffa spelschema som väntar.
Känns som att allt redan är sagt här på forumet vad gäller vårt kära HV.
Det jag undrar är därför, vilka lag TROR ni kommer att få kvala och OM det skulle visa sig att vi är ett av dom, vem ser du då helst att vi möter?