Stämningen på forumet

Frågor, åsikter, synpunkter, ris eller ros när det gäller forumet

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Stämningen på forumet

Inläggav Sevin » 23 mars 2013, 13:31

Nej, att kalla någon pajas är inte okej. Säg vad du vill om personens åsikter, men så fort du kallar någon pajas eller liknande så går du faktiskt över gränsen. Det är åsikterna ni ska bemöta, inte personerna som framför dem.
Användarvisningsbild
Sevin

Re: Egna tankar

Inläggav frederic » 23 mars 2013, 14:31

FirstSwitch skrev:
mrcadaza skrev:
mille skrev:Hej forum folket

Jag tycker inte att mobbing och medvetet sitta och trycka ner människor i skosulorna är oacceptabelt beteende.
Där har du ett samhällsproblem att vi tycker att vi har rätt att göra och säga vad vi vill. Bakom dataskärmen råder ingen frizon från lagen och dess verkan.
Mobbing ska beivras direkt och är enbart ett bevis på låg karaktär.
Oliktänkande är en sak som vi MÅSTE acceptera men det är där som ev mobbare inte kan hantera. Trycka ner i skosulorna ja vad grundar du på då? Ska människor tro att de kan tysta människor bara genom att attackera och som du säger trycka ner? Det är också för mig ett bevis på att man har låg karaktär.
En dialog måste man kunna ha och till slut. Eller ska man tvinga folk att tycka som man själv vill?
Går det till överdrift med förtal och verbala påhopp med ordalag som faktiskt strider mot lagen så är man inte skyddad och kan ursäkta sig. Då kanske man får stå för vad man sagt eller försöka krypa till korset och be om ursäkt. :!:

hehe läste du hela inlägget mille skrev cadaza ? Tror mille menar att det är ett oacceptabelt beteende att trycka ner människor i skosulorna, inte tvärtom :roll:

Just det där är den stora "faran" med ett internetforum. Folk som inte kan uttrycka sig.
Det leder ofta till onödiga konflikter. Konflikter som direkt avstyrs i en verklig diskussion mellan två personer, då man enkelt kan fråga "du menar att det ÄR oacceptabelt, eller?", "Eh, ja, just precis!".

På ett forum är bollen redan i rullning så fort inlägget pulbicerats.
Det är därefter upp till var och en att välja hur många cylindrar man vill tända på.
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav Herkie82 » 29 april 2013, 13:04

kanske är fel ställe att skriva på men hittade inget bättre.

Hade ju varit smidigt om man kunde blocka folk från en enskild tråd. Ge dem en ärlig chans att ha fel men är det bara blaj så blocka dem från den tråden men inte från andra.

Det är seriösa rykten tråden som jag menar för den har ballat ur lite granna känns det som :/
Herkie82

Inläggav mrcadaza » 31 maj 2013, 10:51

Stämningen har väl varit lite urballad på ngn trådd det senaste nu MEN bara man fattar reglerna och dels inte snackar strunt och hittar på saker så bemöts nog alla med respekt från alla.
Sen är det ju så precis som på alla andraforum att det krävs moderatorer och även admins för att bibehålla ordning och reda.

Fritt ord inom ramen för de regler man har satt upp.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Calle2 » 6 juni 2013, 17:45

Tycker stämningen på forumet blivit sämre av en annan anledning också. Jag har nu på kort tid fått två mail angående att jag skrivit kommentarer som varit OT. Det första artigt och trevligt med en information om att en kommentar tagits bort och det senaste mailet med ett hot om en varning vid ytterligare en överträdelse. Tittar jag tillbaka kan jag se att jag i några fall mycket riktigt gjort OT-kommentarer på andra kommentarer som varit OT. OT men fullständigt harmlösa kommentarer. Jag tycker att det är tramsigt och bara irriterande att varna och i förlängningen utesluta någon för den typen av helt harmlösa kommentarer.
Calle2

Inläggav Cyruz » 7 juni 2013, 09:03

Calle2 skrev:Tycker stämningen på forumet blivit sämre av en annan anledning också. Jag har nu på kort tid fått två mail angående att jag skrivit kommentarer som varit OT. Det första artigt och trevligt med en information om att en kommentar tagits bort och det senaste mailet med ett hot om en varning vid ytterligare en överträdelse. Tittar jag tillbaka kan jag se att jag i några fall mycket riktigt gjort OT-kommentarer på andra kommentarer som varit OT. OT men fullständigt harmlösa kommentarer. Jag tycker att det är tramsigt och bara irriterande att varna och i förlängningen utesluta någon för den typen av helt harmlösa kommentarer.

Vi har blivit mer aktiva i vår övervakning av forumet senaste tiden just för att stämningen hade gått åt fel håll. En stor orsakande faktor till den vikande stämningen var just passiviteten från oss morderatorer.
Hade vi varit lika aktiva under hela vintern/våren skulle stämningen aldrig flippat ut på samma sätt. Här tycker jag att du blandar ihop hönan och ägget lite, stämningen orsakades av bristande aktivitet från moderatorer och inte tvärtom.

Angående våra PM i samband med borttag av inlägg så är det en extra service vi tillhandahåller. Det är inget som ett standard forum gör eftersom det tar en hel del tid i anspråk att göra. Men vi gör det som en extra kraftansamling för en bättre stämning.

Som vanligt när det gäller tolkning av en skriftlig text så är det otroligt svårt att framföra sitt budskap till mottagaren. Majoriteten av en kommunikation består av kropspråk och tonläge, de faktiska orden består enbart av ca 10% av kommunikationen. Därför är det lättare att man misstolkar budskapet än tvärtom på ett forum.
Men här vill jag att alla kommer ihåg följande regel på forumet:

2.2 Moderatorer vill väl

Ha alltid den tesen i åtanke när ni läser något från oss, och faktiskt alla andra för den delen. Utgå inte automatiskt från att det är fientligt menat, tror du det rekommenderar jag att du frågar personen ifråga hur han/hon menar med det som skrevs.
Det är en tumregel som fungerar väldigt bra i livet, utgå inte per automatik från det värsta möjliga.

En varning innebär inte att man blir avstängd, blanda inte ihop dessa två. Informerar vi er om att nästa överträdelse innebär en varning är det inget hot. Vi gör det för att ni ska ha full överblick över hur man beter sig på forumet samt även att ni ska veta var ni har oss som moderatorer.

Man kan ha flera varningar utan att aldrig bli avstängd, samtidigt kan man bli avstängd innan man fått en endaste varning.
När det gäller varningar för OT så går vi på ett beteende över sikt. Vi alla skriver OT ibland men det vi är ute efter är troll som konstant skriver OT, individer som över tid skriver OT gång på gång.
Ser vi ett sådant långsiktigt beteende kan det innebära avstängningar.
Skriver du OT en gång i halvåret kan du nog känna dig lugn.
Cyruz

Inläggav Calle2 » 7 juni 2013, 20:27

Cyruz skrev:
Calle2 skrev:Tycker stämningen på forumet blivit sämre av en annan anledning också. Jag har nu på kort tid fått två mail angående att jag skrivit kommentarer som varit OT. Det första artigt och trevligt med en information om att en kommentar tagits bort och det senaste mailet med ett hot om en varning vid ytterligare en överträdelse. Tittar jag tillbaka kan jag se att jag i några fall mycket riktigt gjort OT-kommentarer på andra kommentarer som varit OT. OT men fullständigt harmlösa kommentarer. Jag tycker att det är tramsigt och bara irriterande att varna och i förlängningen utesluta någon för den typen av helt harmlösa kommentarer.

Vi har blivit mer aktiva i vår övervakning av forumet senaste tiden just för att stämningen hade gått åt fel håll. En stor orsakande faktor till den vikande stämningen var just passiviteten från oss morderatorer.
Hade vi varit lika aktiva under hela vintern/våren skulle stämningen aldrig flippat ut på samma sätt. Här tycker jag att du blandar ihop hönan och ägget lite, stämningen orsakades av bristande aktivitet från moderatorer och inte tvärtom.

Angående våra PM i samband med borttag av inlägg så är det en extra service vi tillhandahåller. Det är inget som ett standard forum gör eftersom det tar en hel del tid i anspråk att göra. Men vi gör det som en extra kraftansamling för en bättre stämning.

Som vanligt när det gäller tolkning av en skriftlig text så är det otroligt svårt att framföra sitt budskap till mottagaren. Majoriteten av en kommunikation består av kropspråk och tonläge, de faktiska orden består enbart av ca 10% av kommunikationen. Därför är det lättare att man misstolkar budskapet än tvärtom på ett forum.
Men här vill jag att alla kommer ihåg följande regel på forumet:

2.2 Moderatorer vill väl

Ha alltid den tesen i åtanke när ni läser något från oss, och faktiskt alla andra för den delen. Utgå inte automatiskt från att det är fientligt menat, tror du det rekommenderar jag att du frågar personen ifråga hur han/hon menar med det som skrevs.
Det är en tumregel som fungerar väldigt bra i livet, utgå inte per automatik från det värsta möjliga.

En varning innebär inte att man blir avstängd, blanda inte ihop dessa två. Informerar vi er om att nästa överträdelse innebär en varning är det inget hot. Vi gör det för att ni ska ha full överblick över hur man beter sig på forumet samt även att ni ska veta var ni har oss som moderatorer.

Man kan ha flera varningar utan att aldrig bli avstängd, samtidigt kan man bli avstängd innan man fått en endaste varning.
När det gäller varningar för OT så går vi på ett beteende över sikt. Vi alla skriver OT ibland men det vi är ute efter är troll som konstant skriver OT, individer som över tid skriver OT gång på gång.
Ser vi ett sådant långsiktigt beteende kan det innebära avstängningar.
Skriver du OT en gång i halvåret kan du nog känna dig lugn.

Nej då, jag förstår vad som är hönan och ägget och jag har inget emot att moderatorerna blir noggrannare i sin bedömning. Det jag kritiserar är att man nu verkar ha börjat sila mygg vilket inte inger respekt och bara skapar irritation.

Jag beklagar att du ens försöker försvara en princip som skulle kunna översättas till att om en bilist utan anmärkningar i övrigt gör sig skyldig till en parkeringsbot var fjärde-femte månad under en period så riskerar han att bli av med körkortet. Dåligt genomtänkt proportionalitet helt enkelt.

De som ska varnas och stängas av är de som gör t.ex. rasistiska, sexistiska eller hotande inlägg och inte de som några gånger per år bland hundratals inlägg på ett forum som detta går OT.
Calle2

Inläggav Cyruz » 7 juni 2013, 22:43

Mycket kan jag förstå och hantera. Men en sak har jag väldigt svårt för; individer som enbart kan gnälla utan att komma med konstruktiva tankar på förbättringar. Helt ok att ha åsikter om vårt sätt att hantera situationer men kom då med konkreta förslag. Vet man inga sätt som potentiellt kan vara bättre så har man faktiskt inget att komma med. Det är skillnaden mellan en gnällkärring och en kreatör.

OT inlägg förstör ett forum på sikt, så enkelt är det. Självklart tar vi mycket hårdare på rasism, sexistisk, homofobiska inlägg mm. Dessa får ingen varning eller uppmaning att varning eventuellt kan komma vid nästa tillfälle. Dessa bannar vi på livstid per omgående.
OT inlägg får en liten heads-up och eventuellt på sikt en varning & kanske även avstängning. Klar skillnad i bedömning.

Det jag inte förstår är vad du ens gnäller på. Du har fått en vänlig påminnelse att du skrev OT och att det strider mot forumets regler. Du väljer att tolka det som en fientligt skriven text. Jag försöker förklara hur vi ser på saken, att det inte var fientligt menat, varvid du väljer att förlöjliga mig och vårt regelverk utan att komma med förslag på förbättringar.
Cyruz

Inläggav Cyruz » 7 juni 2013, 22:49

Jag vill gärna veta vad andra på forumet tycker om OT inlägg i främst seriösa silly tråden, men även på hela forumet.

Vi har tagit hårdare tag mot OT i just den tråden då många (med rätta) tröttnat på allt skitsnack där.
Jag personligen har tagit bort runt 25 inlägg i den tråden och inte fått annat än positiv och konkret feedback. Samtidigt finns det säkert vissa som avstått helt från att skriva till mig.

Vad tycker ni vi kan förbättra i vårt arbete? Vad tycker ni är bra med det vi gör?
Vi älskar att ni uttrycker känslor och det är helt OK att tycka att vi är dumma i huvudet så länge det finns konkreta och realistiska förslag till förbättring. Samt en grundläggande respekt i kommunikationen.

Så vad tycker ni gott folk, vad vill ni ha mer av och vad vill ni se mindre av från oss moderatorer?
Cyruz

Inläggav Pawhlen » 7 juni 2013, 22:59

Jag tycker det är helt ok att seriösa ryktes tråden enbart ska vara inlägg som rör nya rykten med hänvisad källa, men sen måste man ha någon tråd där man kan diskutera rykten och även laget i helhet, eller det kanske går under HV71-tråden?
Pawhlen

Inläggav Cyruz » 7 juni 2013, 23:13

Pawhlen skrev:Jag tycker det är helt ok att seriösa ryktes tråden enbart ska vara inlägg som rör nya rykten med hänvisad källa, men sen måste man ha någon tråd där man kan diskutera rykten och även laget i helhet, eller det kanske går under HV71-tråden?

Helt rätt, allmän spekulation av potentiella nyförvärv och hur de skulle eventuellt funka i truppen passar bra i Hv tråden, eller så kan man öppna en ny tråd om man tycker det passar bättre.
Vi kommer aldrig "bestraffa" någon som startar en ny tråd när de tycker att lämplig tråd saknas. I värsta fall flyttar vi inlägget om vi tycker att det passar bättre någon annan stans.

Tack för din feedback Pawhlen!
Cyruz

Inläggav Calle2 » 9 juni 2013, 17:45

Cyruz skrev:Mycket kan jag förstå och hantera. Men en sak har jag väldigt svårt för; individer som enbart kan gnälla utan att komma med konstruktiva tankar på förbättringar. Helt ok att ha åsikter om vårt sätt att hantera situationer men kom då med konkreta förslag. Vet man inga sätt som potentiellt kan vara bättre så har man faktiskt inget att komma med. Det är skillnaden mellan en gnällkärring och en kreatör.

OT inlägg förstör ett forum på sikt, så enkelt är det. Självklart tar vi mycket hårdare på rasism, sexistisk, homofobiska inlägg mm. Dessa får ingen varning eller uppmaning att varning eventuellt kan komma vid nästa tillfälle. Dessa bannar vi på livstid per omgående.
OT inlägg får en liten heads-up och eventuellt på sikt en varning & kanske även avstängning. Klar skillnad i bedömning.

Det jag inte förstår är vad du ens gnäller på. Du har fått en vänlig påminnelse att du skrev OT och att det strider mot forumets regler. Du väljer att tolka det som en fientligt skriven text. Jag försöker förklara hur vi ser på saken, att det inte var fientligt menat, varvid du väljer att förlöjliga mig och vårt regelverk utan att komma med förslag på förbättringar.

Jag har först fått ett artigt och trevligt PM som påpekat att man tagit bort en kommentar som man bedömt som OT. Därefter ett nytt PM som korthugget informerat om en ny överträdelse och hotat med att ytterligare OT-kommentarer kan leda till varning. När jag tittar tillbaka på vad jag skrivit kan jag i mitt tycke inte se något som även om jag skulle göra det upprepade gånger borde förtjäna varningar och därmed i förlängningen en avstängning.

Mitt råd var därför att fokusera på att sila kameler och inte mygg.

Jag är mycket tacksam för att det finns de som oavlönat satsar egen tid för att försöka sköta om det här forumet för att jag och andra intresserade ska kunna utnyttja det. Jag har aldrig haft för avsikt att förlöjliga någon och beklagar verkligen att du tolkat mitt inlägg på det sättet. Jag har reagerat på något jag tycker verkar fel och tagit upp detta där forumet kommenteras.

Jag tror att jag aldrig skulle ha tänkt i de banorna själv men eftersom du nu tagit upp uttrycket "gnällkärring" kan jag inte låta bli att tänka på de som eventuellt inte delar min mening. ;)
Calle2

Inläggav dekman » 12 juni 2013, 11:25

Jag tror det råder missuppfattningar här: att säga att vidare OT KAN leda till varning, är inget hot - det är snarare en upplysning ungefär som när en domare säger till en spelare att lugna ner sig för annars kan det ge en utvisning. Och inte ens en varning är hela världen - finns ingen automatik, typ three strikes and your out - utan allt bedöms indviduellt.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav lejacques » 12 juni 2013, 12:14

"Tog bort ovanstående inlägg då det var OT.

Förstår att man vill diskutera rykten som kommer i tråden men kopiera då inlägget du vill kommentera och klistra in det i lämplig tråd. Finns det ingen lämplig tråd kan du skapa en ny.

Ingen varning utfärdas denna gång, nästa gång blir det dock en varning.

Vänliga hälsningar,
xx"

Fick detta pm i samband med att jag skrivit något som xx uppfattade som OT. Hur ska man tolka det?
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Cyruz » 13 juni 2013, 11:12

lejacques skrev:"Tog bort ovanstående inlägg då det var OT.

Förstår att man vill diskutera rykten som kommer i tråden men kopiera då inlägget du vill kommentera och klistra in det i lämplig tråd. Finns det ingen lämplig tråd kan du skapa en ny.

Ingen varning utfärdas denna gång, nästa gång blir det dock en varning.

Vänliga hälsningar,
xx"

Fick detta pm i samband med att jag skrivit något som xx uppfattade som OT. Hur ska man tolka det?

Tolka det som att jag inte alltid är helt uppmärksam när jag skriver :)
Det ska stå att det kan bli en varning.

Har säkert formulerat mig fel vid fler PM än bara till dig. Betonar därför precis som dekman att allt bedöms individuellt och över tid.
Cyruz

Inläggav Diabolics » 29 september 2013, 09:15

Korspost från en annan del av universum:

Diabolics skrev:
Norrlandssupporter skrev:Ni allvetare/superfans om hela tiden försvarar HV71 och Dahlén och samtidigt dumförklarar oss andra som inte är av samma åsikt.
Tycker ni verkligen som ni gör eller vill ni bara framstå som det ultimata fanet.

Detta inlägg använder jag som exempel på onödig polarisering (sorry norrland, jag menar inte att peka ut dig, eller den sida du representerar i detta skyttegravskrig: alla = kålsupare, mig inkluderat).

Just nu verkar vi som debatterar HV, i tråden om HV, mest intresserade av att debattera oss själva. Detta genom att skapa en "vi och ni"-atmosfär. Alla skall visst va "offer" nu förtiden.

Förihelvete vad tråkigt det blir.. och nu är det precis så jävla tragiskt här, som vi anklagat andra lags fans och forum för att vara.... se er själva i spegeln, hela sverige garvar åt oss. Jag skäms, för HV, för detta forum. Snart är nog länken på hv's hemsida som pekar på det inofficiella forumet borttagen, för inte fan vill man förknippas med massa jävla trams.

Jag ser logik i bägge sidors argument, men fan om inte bägge sidor till stor del skiter helt i alla argument och bara grinar som småbarn.
Det brukar alltid finnas en eller två tokstollar på alla forum som helt saknar tänkande hjärna, men just nu är det fan skitsvårt att se vem det är, för "alla" ligger på den nivån.

Ta bort pisseriet, men behåll argumenten och bemöt andras argument med den jävla värdighet ni vill att era argument ska tas emot med.

hade jag varit Birgit Friggebo så hade jag tagit ton nu ...... "we shall overcome......."
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 29 september 2013, 10:01

Och slänger in det här inlägget som passar bättre i denna tråd.

"Diabolics. Bra inlägg. Inlägget efter ditt, syftar på dekmans, visar dock på just varför det uppstår en polarisering.

Problemet med det här forumet är att vissa admins och mods är bland de mest aktiva på forumet och agerar både domare, åklagare och bödel i debatten. Det om något försvårar ett bra debattklimat. Med det sagt finns det admins som gör det bra. Simon är en av dem."
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav dekman » 29 september 2013, 10:31

lejacques skrev:Och slänger in det här inlägget som passar bättre i denna tråd.

"Diabolics. Bra inlägg. Inlägget efter ditt, syftar på dekmans, visar dock på just varför det uppstår en polarisering.

Problemet med det här forumet är att vissa admins och mods är bland de mest aktiva på forumet och agerar både domare, åklagare och bödel i debatten. Det om något försvårar ett bra debattklimat. Med det sagt finns det admins som gör det bra. Simon är en av dem."

För du och dina polare är fullständigt oskyldiga till polariseringen när ni ägnar halva forumtiden åt att hacka på tränaren och andra halvan på att hacka på mig. Förlåt så jävla mycket att vi som driver forumet också är aktiva.

Jag skiter snart i det här. Så ni vinner. Kul va?

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Diabolics » 29 september 2013, 10:36

lejacques skrev:Diabolics. Bra inlägg. Inlägget efter ditt, syftar på dekmans, visar dock på just varför det uppstår en polarisering.

Problemet med det här forumet är att vissa admins och mods är bland de mest aktiva på forumet och agerar både domare, åklagare och bödel i debatten. Det om något försvårar ett bra debattklimat. Med det sagt finns det admins som gör det bra. Simon är en av dem.

Well, bara vi vänder den trenden som vi alla gör oss skyldiga till så kan det kanske bli bättre. Den som vill vara stor påpekar och använder enbart egna tillkortakommanden för att visa på brister i argumentation och tonläge.... damn, kanske skulle jag göra det med?

Kan man inte se sina egna tillkortakommanden kan man aldrig överse andras.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 29 september 2013, 10:51

Dekman. Att du hamnar i skottgluggen är kanske inte så konstigt. Du är en av dem som gjort klart störst övertramp på forumet, kallat folk för både det ena och det andra - och ofta försvarat det med att du minsann är "forumägare". Om jag inte minns fel välkomnades jag här med att bli mer eller mindre dumförklarad av dig och flera andra. Nånting med "autistiskt" beteende visade jag minsann upp, hette det.

Att du dessutom ofta kommer med pekpinnar och talar om vad om är värt och riktigt att diskutera, tror jag är något som stör fler än bara mig.

Jag försöker se mina egna brister. Självfallet är jag inte oskyldig. Men jag försöker så gott som det går hålla en god ton, trots att jag oftast ensam diskuterar mot ett tiotal åt gången som anklagar mig för diverse olika saker. Jag påstår som sagt inte att jag är oskyldig. Men mitt brott i det här handlar nog mer om att jag tycker som jag tycker.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 29 september 2013, 10:52

Jag flyttade mitt svar oxå.

Om jag skall ge min tolkning av hur denna polarisering blev så stor, så är den som sådan:

1) Några som aldrig gillat Uffe börjar tidigt (år sedan) med att uttrycka sitt missnöje. Andra hade andra åsikter (texvis jag)
2) I takt med att HV drösar ur kvartsfinaler och spelar sämre under perioder, får de som inte gillar Uffe vind under vingarna. Andra börjar bli skeptiska till Uffe. Ytterligare andra ser andra problem eller ställer sig tveksamma till att allt verkligen är uffes fel (texvis jag)
3) Från kvarten förra året tills nu har de som inte ser Uffe som en coach för HV fått ytterligare luft under vingarna och confirmation bias sätter in, de är nu helt säkra på sin analys. Andra som inte kommit lika långt i tanken på ny coach väljer att sitta lugnt i båten. Detta retar de reaktionära. EDIT: De som sitter stilla i båten retar sig i sin tur på kraven på reaktioner av olika slag.
4) Folk på bägge sidor börjar använda ord som polariserar för att de är frustrerade för att ingen lyssnar.

Jag skall ge ett exempel:

Jag störde mig själv på att Davestar valde att skriva "NHL" i referens till Ulf Dahlen. Jag "kände" att han gjorde det för att förmiska Ulf, dvs en respektlös omskrivning. Till Davestars credit så har han i stort slutat göra så, även om ironin är tjock hos honom :)
Jag valde då felaktigt att bara kritisera hans användande av NHL och gick inte in i de övriga argumenten. Självklart skapar mitt handlande polarisering. Davestar ser mig som en kille som bara försvarar Uffe mot taskiga smeknamn, men inte har argument att försvara hans handlande. Polarisering!

Vi borde göra en ctr-alt-delete -> restart
Senast redigerad av Diabolics 29 september 2013, 11:19, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 29 september 2013, 11:09

Vad gäller punkt 3 uppfattar jag det lite annorlunda. Man kan tolka punkten som att UD:s vänner provocerats till handling av de reaktionära. Om vi nu ska prata lika goda kålsupare, har de "konservativa" retat sig minst lika mycket på avgå-snacket som de "reaktionära" retat sig på på vänta-och-se-tugget. I övrigt en bra analys.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 29 september 2013, 11:17

lejacques skrev:Vad gäller punkt 3 uppfattar jag det lite annorlunda. Man kan tolka punkten som att UD:s vänner provocerats till handling av de reaktionära. Om vi nu ska prata lika goda kålsupare, har de "konservativa" retat sig minst lika mycket på avgå-snacket som de "reaktionära" retat sig på på vänta-och-se-tugget. I övrigt en bra analys.

Jag håller helt med dig och ser hur min punkt kan tolkas som att jag tar ställning, sorry för det!

Helt rätt analys att de konservativa retar sig på de reaktionära och därför bidragit lika mycket till polariseringen.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav dekman » 29 september 2013, 13:07

Lejacques: jag tar åt mig av kritiken att jag är en av de som bidrar till dåligt debattklimat, har gjort störst övertramp av alla samt att jag kommer med pekpinnar. Det betyder inte nödvändigtvis att jag tar på mig fullt ansvar för det eller håller med dig i dessa anklagelser. Men jag är så förbannat trött på den här metadebatten nu.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Sevin » 29 september 2013, 13:34

Det här forumet (och alla forum) skulle vara så mycket bättre om folk svarade mer på vad folk skriver, och mindre på vilken snubbe som har skrivit det helt enkelt.
Mer diskussioner, mindre debatter, helt enkelt.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav tommy1985a » 24 oktober 2013, 17:14

Varför kan inte alla bara ha kul ihop på forumet, Hälften av alla inlägg består av påhopp och att man trakasserar varandra bara för att man har olika åsikter. Korta inlägg som dags att avgå mm är helt onödiga att skriva om man inte åtminstone motiverar varför och i rätt del av forumet.

Matchtrådarna kan jag förstå att det blir som det blir i, då man inte har tid att skriva så kreativt när matchen spelas i bakgrunden.

Men alla andra forums-delar kan vi väl försöka komma överens i på ett sätt att vi håller god ton mot varandra oavsett om man är oense, tycker vissa saker är larvigt skrivna å´så vidare. Och ta inte allt som skrivs så allvarligt.

Många verkar ilskna och upprörda av inlägg som bara bygger på ren spekulation eller en påhittad teori som inte har någon sanningshalt alls av vad man vet just för stunden. Men som man ändå vill lägga fram för att se vad andra medlemmar tror.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav mrcadaza » 9 mars 2014, 23:50

Varför har Pawhlen slutat att skriva för?
Rykten nås att folk har behandlat honom illa här? Vem och Varför?
Har ni läst hans profil under tråden som berättar lite om oss själva?
Mobbing eller vad fasiken är det som har pågått här?
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Junior » 10 mars 2014, 00:20

Direkt personmobbning är nog inte fallet. Men när det stormade som mest och Dahlen var kvar var det mycket hugg och pajkastning från alla. Mot både de som ville ha hans huvud på fat och mot de som inte tyckte lika. De flesta i debatten fick en och annan paj kastad på sig.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav mrcadaza » 15 mars 2014, 13:55

Junior skrev:Direkt personmobbning är nog inte fallet. Men när det stormade som mest och Dahlen var kvar var det mycket hugg och pajkastning från alla. Mot både de som ville ha hans huvud på fat och mot de som inte tyckte lika. De flesta i debatten fick en och annan paj kastad på sig.
ok, ja det handlar ju om att acceptera att man tycker olika. En del klarar av det, andra inte. Det säger det mesta om hur man är som människa. ;)

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Sir Ward » 23 mars 2014, 01:28

mrcadaza skrev:Varför har Pawhlen slutat att skriva för?
Rykten nås att folk har behandlat honom illa här? Vem och Varför?
Har ni läst hans profil under tråden som berättar lite om oss själva?
Mobbing eller vad fasiken är det som har pågått här?

Pawhlen har självmant lämnat forumet pga mobbning. Utövarna har blivit varnade och bannlysta.
Har löpande kontakt med Patrik som en heter och läs ens egna i tråden som cadaza belyser- Vem är jag.

Mobbning är bland det värsta jag vet och har stor erfarenhet från det. Ser jag sånt så agerar jag direkt.
Pawhlen, när startar du upp :)
Användarvisningsbild
Sir Ward

FöregåendeNästa

Återgå till Forumet och HV71.se