HV71fans.se

Frågor, åsikter, synpunkter, ris eller ros när det gäller forumet

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: HV71fans.se

Inläggav Simon » 25 maj 2017, 19:06

Grattis till 1000:e registrerade medlemmar här på hv71fans.se - och till "Räkan" som blev den 1000:e medlemmen.
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav hejahv » 4 september 2017, 07:29

Hade varit trevligt om forumet hade blivit mobilanpassat. ;)
hejahv

Inläggav dekman » 15 september 2017, 13:09

hejahv skrev:Hade varit trevligt om forumet hade blivit mobilanpassat. ;)

Jag hade mobilanpassning på tidigare, men stängde av det när vi hade jävla problem med ladd-tider etc här. Borde ta tag i det där. Avskyr dock PhpBB lite och skulle antingen behöva uppdatera skiten eller byta till nåt modernare.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Sir Ward » 16 september 2017, 21:18

Varmt välkomna till Sveriges största hockeyforum: jocke_b74, msjosse, Arogoo och sonen Sir Junior Ward.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav tom_flaska » 23 september 2017, 09:53

Æntligen finns tabeller før J18, J20 och damerna på hemsidan.

Saknas bara en poængliga nu.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Diabolics » 25 januari 2018, 11:50

Jag bedömer att följande låt borde spelas när man öppnar detta forum i en browser:

https://open.spotify.com/track/4eR6K3TnU9AgyrTVaaWbas
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav tom_flaska » 25 februari 2018, 10:50

Tycker det ær vældigt mycket frustration på forumet just nu, både från moderatorer och medlemmar.

Det værsta ær pajkastningen inbørdes, sjukt drygt att læsa. Många av spelarna, trænarna och sportcheferna kritiseras och det kænns befogat just nu. HV har valt att inte agera efter skador och man har spelat med ett halvt lag hela sæsongen.

Många spelare får också obefogad kritik och jobbar vældigt bra i det tysta. Moderatorerna står upp før dom, inte alltid på ett snyggt sætt.

HV går faktiskt som tåget just nu, dock ær det som SJ och inte Shinkansen i Japan.

Vi ses till guldfesten.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav tom_flaska » 1 maj 2018, 08:58

Kom igen nu forumet och alla medlemmar.

Debatten om nyførværv och hæxjakten på Hult, redan i april/maj ær under all kritik.

Mina øgon gør ont av all dynga. Ses.

April april, PERCY!

Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Diabolics » 1 maj 2018, 16:26

Jag tycker att alla skall få tycka precis vad de vill. Vill folk ha häxjakt, fine, men sköt då det snyggt, med väl uppbyggda argument som kan verifieras.

Men framförallt. Respekt för andras åsikter, genom att så sakligt det går, gå i svaromål eller hålla med.

Det finns en sak jag ofta misslyckas med, men som gör debattklimat och argument bättre och det är följande:

Försök att tolka det inlägg man ogillar, på det mest sympatiska sätt man kan.

Dvs, leta inte fel, leta rätt, leta en positiv tolkning av det som man läser. Det gör under för ett debattklimat.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Diabolics » 7 juni 2018, 21:04

Mr röfvhök ironiserar åt vårt fina forum och folks "kreativa" spekulerande..... :roll:
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav yarre » 18 juni 2018, 20:09

dekman skrev:
hejahv skrev:Hade varit trevligt om forumet hade blivit mobilanpassat. ;)

Jag hade mobilanpassning på tidigare, men stängde av det när vi hade jävla problem med ladd-tider etc här. Borde ta tag i det där. Avskyr dock PhpBB lite och skulle antingen behöva uppdatera skiten eller byta till nåt modernare.

Om ni kan slänga in egen CSS så skulle jag kunna slänga ihop något så att det fungerar bättre att iaf läsa på mobil.
yarre

Inläggav Diabolics » 14 november 2018, 16:06

Ok, here we go again. Jag är lite nyfiken på vad folk tycker om dynamiken på forumet. Således har jag formulerat två frågor:

Det jag tycker är bra med detta forum, till skillnad från den bubbla texvis twitter kan bli när man väljer att följa folk själv, är just att man här får intryck av folk som man annars inte skulle stå ut med. ;)
Det gör att man inte stängs in i sin egen bubbla och således växer som människa när man får ta del av åsikter som ligger väldigt långt från ens egna.

Är det någon som håller med om att det är bra att bli utsatt för åsikter man själv inte delar?

Vidare så är ju vi människor i stort sett dumma flockdjur och vi beter oss så som är acceptabelt i flocken/gruppen. Sticker man ut för mycket så blir det negativa konsekvenser. Det positiva med det är att det bildas en gemenskap med värderingar och åsikter som är snarlika och att väldigt udda/skadliga/kass beteenden skruvas ner. Det negativa kan vara att klimatet blir dogmatiskt och mindre öppet/liberalt. Det blir en balansgång mellan det positiva och det negativa. Det är väl här rollen som moderator på ett forum har ett värde (förutom att rensa bort rent kriminella beteenden). Jag är helt införstådd med att jag inte är särskilt lämplig i den rollen, men jag gör så gott jag kan, oftast.

Vad är er uppfattning om var vi ligger i denna balansgång?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav silver » 14 november 2018, 18:32

Diabolics skrev:Ok, here we go again. Jag är lite nyfiken på vad folk tycker om dynamiken på forumet. Således har jag formulerat två frågor:

Det jag tycker är bra med detta forum, till skillnad från den bubbla texvis twitter kan bli när man väljer att följa folk själv, är just att man här får intryck av folk som man annars inte skulle stå ut med. ;)
Det gör att man inte stängs in i sin egen bubbla och således växer som människa när man får ta del av åsikter som ligger väldigt långt från ens egna.

Är det någon som håller med om att det är bra att bli utsatt för åsikter man själv inte delar?

Vidare så är ju vi människor i stort sett dumma flockdjur och vi beter oss så som är acceptabelt i flocken/gruppen. Sticker man ut för mycket så blir det negativa konsekvenser. Det positiva med det är att det bildas en gemenskap med värderingar och åsikter som är snarlika och att väldigt udda/skadliga/kass beteenden skruvas ner. Det negativa kan vara att klimatet blir dogmatiskt och mindre öppet/liberalt. Det blir en balansgång mellan det positiva och det negativa. Det är väl här rollen som moderator på ett forum har ett värde (förutom att rensa bort rent kriminella beteenden). Jag är helt införstådd med att jag inte är särskilt lämplig i den rollen, men jag gör så gott jag kan, oftast.

Givetvis bra att höra andra åsikter. Det motverkar att det blir en enda stor echo chamber likt stora delar av Reddit. De stackarna där som tror att upvotes = rätt åsikt kommer aldrig ha förståelse för hur andra människor resonerar och tänker. De kommer aldrig heller kunna tänka ett steg extra om någon person sticker ut med en icke-populär åsikt och resonera ifall det faktiskt skulle kunna vara så. Forumet bör vara öppet för många åsikter av just de anledningarna.

Apropå den andra frågan så är det redan en gemenskap, vi alla är i grund och botten här för att diskutera kring vårt lag. Det vore tragiskt om alla tyckte likadant, då hade det inte funnits en plats för ett forum heller.
Användarvisningsbild
silver

Inläggav sussan » 15 november 2018, 08:37

Diabolics skrev:Ok, here we go again. Jag är lite nyfiken på vad folk tycker om dynamiken på forumet. Således har jag formulerat två frågor:

Bra: Jag uppskattar att läsa andras uppfattningar för att få en mer nyanserad bild av verkligheten. Även om jag inte håller med i allt så tillför det en ny dimension när man tittar på matcherna utifrån någon annans perspektiv och tänk runt spelsystem och kedjor.

Dåligt: Jag uppskattar verkligen inte "dreven" mot enskilda spelare som det tenderar att bli så fort vi inte vinner alla matcher. Det tillför inget till diskussionen. Om HV skulle sparka alla som det gnälls på här så skulle det snabbt bli ett tomt lag (utan ledning) och det tror jag inte skulle gå så bra.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav gnrl99 » 25 juli 2020, 20:57

Oavsett när man är inloggad på dygnet så står det att det är typ 50 gäster online. Lite varierande antal såklart men aldrig varit inne och det stått 0 besökare iaf.
Lite nyfiken kring huruvida det visar korrekt? Kul att det är folk inne läser hela tiden iaf!
gnrl99

Inläggav PapaEmeritus » 26 juli 2020, 02:34

gnrl99 skrev:Oavsett när man är inloggad på dygnet så står det att det är typ 50 gäster online. Lite varierande antal såklart men aldrig varit inne och det stått 0 besökare iaf.
Lite nyfiken kring huruvida det visar korrekt? Kul att det är folk inne läser hela tiden iaf!

Internet är fullt av bottar. HVs forum är tyvärr inget undantag.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Sir Ward » 18 augusti 2020, 23:59

Grattis Robert.76 på din 44-års dag.

Mvh Sir Ward
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Robert.76 » 19 augusti 2020, 19:01

Sir Ward skrev:Grattis Robert.76 på din 44-års dag.

Mvh Sir Ward

Tackar :)
Robert.76
Moderator

Inläggav matsqq » 24 januari 2021, 11:55

hv71fans.se får "potentially suspicious" (2 av 3 files) när jag kör sajten genom:

https://scanner.pcrisk.com

Läge att scanna sajten?
matsqq

Inläggav Diabolics » 24 januari 2021, 13:56

matsqq skrev:hv71fans.se får "potentially suspicious" (2 av 3 files) när jag kör sajten genom:

https://scanner.pcrisk.com

Läge att scanna sajten?

ok, vad betyder detta i praktiska termer? Ibland får sajter kassa betyg bara för man inte uppdaterat till något nutida säkerhets-protokoll etc.

edit:
Jag gick och kollade lite. Pcrisk retar sig på två stycken refresh-funktioner. Jag kan för lite om detta för att se vad det kan vara för risk att köra refresh på sin egen sajt?

koden som de gnäller på är vid bägge tillfällena följande:

[[<meta http-equiv="refresh" content="0;URL='http://www.hv71fans.se/forum/'">]]

edit2:
Jag kan inte se detta som ett "hot". Detta står att läsa om <content>:

mozilla skrev:Deprecated
This feature is no longer recommended. Though some browsers might still support it, it may have already been removed from the relevant web standards, may be in the process of being dropped, or may only be kept for compatibility purposes. Avoid using it, and update existing code if possible; see the compatibility table at the bottom of this page to guide your decision. Be aware that this feature may cease to work at any time.

källa

Så, förutom att <content> är obsolete, så är jag för dålig på html-kodning för att se en risk här? Vad säger du matsqq?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav matsqq » 24 januari 2021, 14:50

Kan kolla noggrannare senare , träffa släkt etc snart, men tror inte det är nån fara :

googlar man

meta http-equiv="refresh" content="0;

... så får man en del länkar att läsa på:

https://en.wikipedia.org/wiki/Meta_refresh

https://www.w3.org/TR/WCAG20-TECHS/H76.html
matsqq

Inläggav matsqq » 24 januari 2021, 15:59

Nej , såg inget speciellt:

https://www.weboptimizers.com.au/google-warning-meta-refresh/

Kanske skaffa certifikat (https) ? och håll phpbb etc uppdaterat osv.

Men det var bra att du kollade detta, känns lite tryggare då !

Tack ! :)
matsqq

Inläggav Diabolics » 16 februari 2021, 01:03

Så, there is a (couple of) new sheriff in town.

Vi hälsar Andersson711 och Quila till sajten som moderatorer.

Lycka till!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Kamy » 16 februari 2021, 01:10

Diabolics skrev:Så, there is a (couple of) new sheriff in town.

Vi hälsar Andersson711 och Quila till sajten som moderatorer.

Lycka till!

2 mycket bra val!
Kamy

Inläggav Kamy » 21 juli 2022, 18:38

Blir det ett nytt forum innan 10-årsdagen eller hur ser det ut på den fronten?
Kamy

Inläggav Diabolics » 21 juli 2022, 18:47

Kamy skrev:Blir det ett nytt forum innan 10-årsdagen eller hur ser det ut på den fronten?

Jag försöker få tillgång till alla admin-prylar, men Dekman har ännu inte hittat dem. Just nu ser det mörkt ut.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav wk2431 » 31 augusti 2022, 16:03

Visst fanns forumet i annan skepnad, även innan 2012?
Hade ett annat konto, innan detta, men vill minnas att det var betydligt längre tillbaka än 2012. Vill också minnas att forumet på den tiden t.o.m. fanns länkat till på hv71.se?
Sparka Kent Norberg!
"My time with HV71 was the happiest days of my career"
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav Ilbick » 31 augusti 2022, 17:36

wk2431 skrev:Visst fanns forumet i annan skepnad, även innan 2012?
Hade ett annat konto, innan detta, men vill minnas att det var betydligt längre tillbaka än 2012. Vill också minnas att forumet på den tiden t.o.m. fanns länkat till på hv71.se?

Det är säkert HVFantasten du tänker på. Fantastiskt trevligt forum
Ilbick

Inläggav Diabolics » 1 september 2022, 10:51

wk2431 skrev:Visst fanns forumet i annan skepnad, även innan 2012?

Det stämmer att det fanns ett annat forum före detta. INTE Hvfantasten.

Det var Dekman bakom det med om jag inte minns fel? Jag härjade där också. Detta forum var under en tid på HV's hemsida, och hade en officiell stämpel.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Diabolics » 14 september 2022, 12:53

Om någon undrar vad som hände med sidan så gick tiden för betalningen av domänen ut.

Jag har nu fått kontrollen av Dekman och rattar framgent skutan inklusive betalning. Jag har satt upp automagisk betalning för att slippa jidder 8-)
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

FöregåendeNästa

Återgå till Forumet och HV71.se