Efter förlusten på söndagen så gäller det för
HV att vinna i Umeå på onsdagen. Skulle vara skönt
slippa en ev. 7e och avgörande match på fredagen.
FORZA HV71!!
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Nutarviguld skrev:Jag vill inte låta bitter, men att man har den inställningen som man hade igår, det kan ha kostat oss SHL platsen.
lejacques skrev:Att spelarna tar ut en seger i förskott är en sak.
Att vi supportrar gör det är en helt annan. Med fjolårets fiasko och den enorma satsning som gjorts för att gå upp direkt kan vi inte ha några andra förväntningar än att HV vinner en bäst av sju-serie mot Björklöven. I synnerhet när man har TRE matchbollar (varav en man pissade bort totalt).
Så fortsätt ha champagnen på kylning, köp en till. Sätt press på laget. Den här föreningen har verkat utan krav under alldeles för lång tid. Låt oss inte backa nu. Vi förväntar oss inget annat än att HV går upp. Det är de skyldiga både fans, medlemmar och sponsorer. Och ja, allt annat är ett supermegadeluxefiasko, särskilt nu.
frippe-borås skrev:Vi behöver inte bjuda upp till dans! Stäng mittzon och tvinga Löven att dumpa och sen när vi har puck sätter vi tryck! Vi måste inte forechecka och chansa utan här handlar det endast om att komma segrande ur matchen.
Sen hur det ser ut skiter jag fullständigt i! Men att låta Löven komma som de gjorde igår med öppna korridorer och noll tanke över hela banan funkar inte.
Att domarna kommer ta utvisningar på oss är jag redan säker på. Kokkonens höga klubba tog man för men höga klubban på Vesel och Torp såg man inte. Vi är vana att domarna ser det vi gör men har jävligt svårt att se den ryggsäckshockeyn Löven bedriver.
Vi ska vinna för vi är i grunden ett bättre lag men när ingen tar skiten framför deras målis så blir det svårt! Här måste alla ta ett gemensamt ansvar! Man har hela sommaren på sig att läka bort ett blåmärke. Det gör ont att vinna matcher men det gör fan så mycket ondare att förlora en match!
Önerud måste gå i bräschen nu och visa varför han är vår kapten! Nu går det inte åka och gömma sig!
Nick skrev:frippe-borås skrev:Vi behöver inte bjuda upp till dans! Stäng mittzon och tvinga Löven att dumpa och sen när vi har puck sätter vi tryck! Vi måste inte forechecka och chansa utan här handlar det endast om att komma segrande ur matchen.
Sen hur det ser ut skiter jag fullständigt i! Men att låta Löven komma som de gjorde igår med öppna korridorer och noll tanke över hela banan funkar inte.
Att domarna kommer ta utvisningar på oss är jag redan säker på. Kokkonens höga klubba tog man för men höga klubban på Vesel och Torp såg man inte. Vi är vana att domarna ser det vi gör men har jävligt svårt att se den ryggsäckshockeyn Löven bedriver.
Vi ska vinna för vi är i grunden ett bättre lag men när ingen tar skiten framför deras målis så blir det svårt! Här måste alla ta ett gemensamt ansvar! Man har hela sommaren på sig att läka bort ett blåmärke. Det gör ont att vinna matcher men det gör fan så mycket ondare att förlora en match!
Önerud måste gå i bräschen nu och visa varför han är vår kapten! Nu går det inte åka och gömma sig!
Önerud har inte gått i bräschen sen 2017. Karln känns fullständigt slut som hockeyspelare.
Han håller knappt i allsvenskan. Så frågan är om han ska med till shl. Om vi nu tar oss dit.
Nu kommer säkert någon bli galen. När man kritiserar önerud. Men faktum är.. att han är faan inte bra.
Inte alls faktiskt.
'matsqq skrev:Ja, det var ingen kul match den förra, samtidigt är ju hockeyn så att det pendlar väldigt mycket ...
Idag t.ex. mellan FBK och Luleå så är det som natt och dag jämfört med förra matchen ...
Dovahkiin skrev:'matsqq skrev:Ja, det var ingen kul match den förra, samtidigt är ju hockeyn så att det pendlar väldigt mycket ...
Idag t.ex. mellan FBK och Luleå så är det som natt och dag jämfört med förra matchen ...
De där fick mig må lite bättre faktiskt.
PapaEmeritus skrev:Jag har inte druckit ölbärs under match två och match fem. Lovar bättring inför match sex.
Highlander skrev:PapaEmeritus skrev:Jag har inte druckit ölbärs under match två och match fem. Lovar bättring inför match sex.
Halva forumet kommer behöva läggas in för avgiftning efter denna säsongen...
CJ#17 skrev:Hade det gått att köra nån slags teamsmöte eller liknande? Så kunde vi tagit en ölbärs och våndats/glatts tillsammans…

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst