Det är dags för tredje bortamatchen för HV71 denna
veckan. På fredagskvällen står Modo för motståndet och
vi hoppas på bra spel och tre poäng för hååvee blåå.
FORZA HV71!!
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

lejacques skrev:Inför matchen mot Modo väljer jag ändå glädjen. Ytterell och Andrae har höjt backsidan rejält. På de tio senaste har Gunnar bäst GAA i serien, tredje bäst räddningsprocent. Och man vinner ändå borta mot Almtuna (som Tommy sa efteråt: De visste att det var en match de bara måste vinna. Och det är inte alltid helt lätt) och segern mot Löven bjöd ändå på stabilt spel i 60 minuter. Poängmässigt levererar dessutom HV som ett toppenlag de senaste tio matcherna.
Jag hoppas, verkligen hoppas att HV tagit sig ur den värsta svackan.
Farzan skrev:lejacques skrev:Inför matchen mot Modo väljer jag ändå glädjen. Ytterell och Andrae har höjt backsidan rejält. På de tio senaste har Gunnar bäst GAA i serien, tredje bäst räddningsprocent. Och man vinner ändå borta mot Almtuna (som Tommy sa efteråt: De visste att det var en match de bara måste vinna. Och det är inte alltid helt lätt) och segern mot Löven bjöd ändå på stabilt spel i 60 minuter. Poängmässigt levererar dessutom HV som ett toppenlag de senaste tio matcherna.
Jag hoppas, verkligen hoppas att HV tagit sig ur den värsta svackan.
Det gläder mig att du väljer glädjen, det blir så mycket mer glädje då
shitkicker skrev:Intressant att se hur det kommer se ut ikväll. Sexpoängsmatch mot ett jagande lag, med chans att rycka i serieledning. En möjlighet som man borde göra allt för att utnyttja. Spelet senast något bättre än tidigare, men mot ett för dagen relativt blekt motstånd samtidigt som kvällens motståndare tappade poäng mot jumbon på hemmaplan. Risken är att de kommer att leverera en topprestation och inget mindre kommer antagligen att krävs av HV. Spännande och intressant, som sagt.
Även om det var jag själv som myntade uttrycket, så riskerar jag väl att jinxa hela skiten om jag väljer glädjen nu….. Så jag nöjer mig med att konstatera att kvällens match kommer att visa var HV som lag står i sammanhang där de spelar med press ur olika perspektiv. Kommer de att älska utmaningen, kan de leverera under dessa förhållanden eller kommer de att vika ner sig och inte palla trycket? Jag hoppas på det förra snarare än det senare. Och blir det det förra, ja då kan det finnas anledning att börja välja glädjen igen. Men jag väntar till efter kvällens match….
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster