Det är dags för andra matchen på bortaturnén
för HV71 denna veckan. På onsdagskvällen står Björklöven
för motståndet och hoppas på tre nya poäng.
FORZA HV71!!
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Diabolics skrev:
Jag har inte sett en sådan här i flödet på ett tag, men nu är det äntligen några av "experterna" som vaknat, för detta är första gången som någon inte tippar övertag till HV.
Jag re-itererar: dessa lata jävla sportjournalister, som åtminstone fram till nu, bara går vidare med grundhypotesen att vi är överlägset bäst i ligan och kommer springa hem med serieseger och kvalplats till SHL. Det gynnar inte oss att media fortfarande är i lala-land.
Med det sagt: jag hoppas verkligen vi kan få se en topp-prestation ikväll. Jag vill ha seger. Helst en riktig jävla håll-käften-seger.
Robert.76 skrev:Diabolics skrev:
Jag har inte sett en sådan här i flödet på ett tag, men nu är det äntligen några av "experterna" som vaknat, för detta är första gången som någon inte tippar övertag till HV.
Jag re-itererar: dessa lata jävla sportjournalister, som åtminstone fram till nu, bara går vidare med grundhypotesen att vi är överlägset bäst i ligan och kommer springa hem med serieseger och kvalplats till SHL. Det gynnar inte oss att media fortfarande är i lala-land.
Med det sagt: jag hoppas verkligen vi kan få se en topp-prestation ikväll. Jag vill ha seger. Helst en riktig jävla håll-käften-seger.
Ja, ikväll vill man ju ha ett besked på av vi här på forumet är fel ute, och att glädjefolket på FB har rätt, att HV är nedtränade samt har svårt för "dåligt" motstånd. Själv tycker jag HV haft svårt mot bättre motstånd också, Västeråsmatchen tex....med samma inställning som sist blir det nog en repris av den.
lejacques skrev:
Glädjefolket på FB ger jag inte mycket för. Därför kollade jag hur vårt poängsnitt ser ut mot våra konkurrenter. I dagsläget ser det ut så här.
2. Modo 2,50 poäng
3. Karlskoga 1,50 poäng
4. Kristianstad 0,67 poäng
5. Björklöven 1,50 poäng
6. Västerås 1,50 poäng
7. Mora 0,50 poäng
8. Västervik 1,00 poäng
9. AIK 3,00 poäng
10. Vita Hästen 3,00 poäng
11. Almtuna 2,67 poäng
12. Södertälje 3,00 poäng
13. Tingsryd 3,00 poäng
14. Troja 3,00 poäng
Skulle nog säga att det är just bottenlagen som varit HV:s räddning den här säsongen. Mot lag 9 till 14 har vi tappat totalt EN poäng.
Det är från 8:an och uppåt som vi haft det svårare. Vilket kanske säger något om vårt lag. Tillräckligt bra för att vifta bort dåliga lag i allsvenskan. Inte tillräckligt bra för att överglänsa de som faktiskt är våra huvudkonkurrenter om en SHL-plats. HV har hela tiden sagt att de tar serien på allvar. Men jag tror nog att även självaste Wilander förväntat sig mer än att man är jämnbra, i vissa fall sämre än lag som Västerås, Karlskoga, Kristianstad och Mora. Lag som dessutom har en betydligt lägre spelarbudget jämfört med HV.
FirstSwitch skrev:lejacques skrev:
Glädjefolket på FB ger jag inte mycket för. Därför kollade jag hur vårt poängsnitt ser ut mot våra konkurrenter. I dagsläget ser det ut så här.
2. Modo 2,50 poäng
3. Karlskoga 1,50 poäng
4. Kristianstad 0,67 poäng
5. Björklöven 1,50 poäng
6. Västerås 1,50 poäng
7. Mora 0,50 poäng
8. Västervik 1,00 poäng
9. AIK 3,00 poäng
10. Vita Hästen 3,00 poäng
11. Almtuna 2,67 poäng
12. Södertälje 3,00 poäng
13. Tingsryd 3,00 poäng
14. Troja 3,00 poäng
Skulle nog säga att det är just bottenlagen som varit HV:s räddning den här säsongen. Mot lag 9 till 14 har vi tappat totalt EN poäng.
Det är från 8:an och uppåt som vi haft det svårare. Vilket kanske säger något om vårt lag. Tillräckligt bra för att vifta bort dåliga lag i allsvenskan. Inte tillräckligt bra för att överglänsa de som faktiskt är våra huvudkonkurrenter om en SHL-plats. HV har hela tiden sagt att de tar serien på allvar. Men jag tror nog att även självaste Wilander förväntat sig mer än att man är jämnbra, i vissa fall sämre än lag som Västerås, Karlskoga, Kristianstad och Mora. Lag som dessutom har en betydligt lägre spelarbudget jämfört med HV.
Poängsnittet mot Modo ser bra ut men de 2 matcherna kunde lika Modo tagit alla poäng, speciellt bortamatchen. Helst vill man ju se att vi kan lägga in en växel till när vi möter de andra topp lagen i ligan men har snarare varit tvärtom. Ikväll hoppas jag att HV kan visa det för det blir svårt att bara trolla fram det när det väl blir slutspel och då kommer dessa topplag vara motståndarna.

Diabolics skrev:
Kokkonen har fler "sista chanser" än katter har liv....
Släpp pucken!
lejacques skrev: en del av trippen.
Diabolics skrev:lejacques skrev: en del av trippen.
Jag känner att jag är en del av den trippen......
Diabolics skrev:nu önskas enkelt PP
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster