Diabolics skrev:skadeproblematiken ger ju andra chansen att skina lite. Jag hoppas på Zion som fått en liten boost efter sin landslags-sejour. Jag skulle vilja se honom ihopspelad med lite andra än 88 som förvisso kämpar men inte har gjort det så bra. Samma sak med vår enigma, törngren. Nu skall vi vara ärliga och säga att denna kedja stundtals gjorde det bra i onsdags, men den har inte mycket positiv historik att falla tillbaka på.
Så Pawhlen... knip ihop stjärthalvorna lite nu och sluta domdera, det börjar närma sig en varning för trollning. Vi vet nu alla var du står i alla möjliga frågor..... gör som så många andra har gjort, men jag själv misslyckats med, välj glädjen!
Jag är fortfarande bitter och besviken över degraderingen, och det kommer alltid finnas ett pinsamt minne efter pandemi-säsongen, som inte överträffas av något annat i mitt HV-öga. Men som det är nu känns det mycket mer positivt, vägen leder mot att HV71 krossar alla tiders poängrekord i HA och genom det bekräftar vår känsla att vi bör vara en för stark klubb för att tillhöra andraserien. Dessutom finns glädje och bestämdhet i det man gör (något som tyvärr dock utstrålats mer av andra än av kaptenen som ännu verkar bekymras av något). Vår trupp känns mycket fräschare och ungdomligare än fjolårets trupp. Kanske t o m bättre! (Detta måste krönas med avancemang till våren, annars är mycket ogjort och vi kan bli ett nytt LIF.) Så jag har gjort avslut med förra säsongen och tänker inte lasta årets upplaga för detta utan ser positivt framåt. Idag lossnar det f ö för Kokkonen som gör två mål

Jag hoppas verkligen att Thörnberg har farten och skickligheten för HA och det blir kontrakt säsongen ut

värvningen är genialisk för att skapa intresse under grå december.
Matchen idag slutar 3-5 efter att HV trampar gasen i botten från start.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!