HVs smålandsderby vecka fortsätter med stopp på ostkusten
för möte med Västervik. HV vann mot Troja på onsdagen och
hoppas det följs upp med en ny seger på fredagen.
FORZA HV71!!
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

magnus b skrev:Gå på 4 backar och låt juniorerna avlasta när det behövs. Backar klarar det enstaka matcher om man inte får allt för långa anfall på sig. Värre blir det om man drar på sig utvisningar på backar. Är redan orolig för andra perioden då det är långt till båset för backarna. De kan ju inte spela 25-30 min om de får spela 1min20 i egen zon liksom.
Underbetyg till Hult att han inte kunnat låna något på korttidskontrakt från SHL dessa matcher. Man skulle plockat in någon redan när det blev klart att Andrae och Sjöholm försvann. Juniorerna är tyvärr inte redo för seniorhockey ännu.
Ska vi gissa på att HV vinner 3-2, trots dåligt fel och att man ger bort två kassar?
magnus b skrev:Gå på 4 backar och låt juniorerna avlasta när det behövs. Backar klarar det enstaka matcher om man inte får allt för långa anfall på sig. Värre blir det om man drar på sig utvisningar på backar. Är redan orolig för andra perioden då det är långt till båset för backarna. De kan ju inte spela 25-30 min om de får spela 1min20 i egen zon liksom.
Underbetyg till Hult att han inte kunnat låna något på korttidskontrakt från SHL dessa matcher. Man skulle plockat in någon redan när det blev klart att Andrae och Sjöholm försvann. Juniorerna är tyvärr inte redo för seniorhockey ännu.
Ska vi gissa på att HV vinner 3-2, trots dåligt fel och att man ger bort två kassar?
Farzan skrev:magnus b skrev:Gå på 4 backar och låt juniorerna avlasta när det behövs. Backar klarar det enstaka matcher om man inte får allt för långa anfall på sig. Värre blir det om man drar på sig utvisningar på backar. Är redan orolig för andra perioden då det är långt till båset för backarna. De kan ju inte spela 25-30 min om de får spela 1min20 i egen zon liksom.
Det är väl i sådana här lägen man ska låta juniorerna spela. Serieledning med mycket god marginal och ett par spelare borta. Nu får dom chansen att få erfarenhet och spela in sig. Att låna in två helt ointresserade spelare från SHL som bara ska hit två matcher och inte känner till någonting är bortkastat. Dessa juniorer som nu får chansen kanske behöver spela i ett eventuellt slutspel. Då är det bra om dom har varit inne i laget och fått känna på det.
magnus b skrev:Farzan skrev:magnus b skrev:Gå på 4 backar och låt juniorerna avlasta när det behövs. Backar klarar det enstaka matcher om man inte får allt för långa anfall på sig. Värre blir det om man drar på sig utvisningar på backar. Är redan orolig för andra perioden då det är långt till båset för backarna. De kan ju inte spela 25-30 min om de får spela 1min20 i egen zon liksom.
Det är väl i sådana här lägen man ska låta juniorerna spela. Serieledning med mycket god marginal och ett par spelare borta. Nu får dom chansen att få erfarenhet och spela in sig. Att låna in två helt ointresserade spelare från SHL som bara ska hit två matcher och inte känner till någonting är bortkastat. Dessa juniorer som nu får chansen kanske behöver spela i ett eventuellt slutspel. Då är det bra om dom har varit inne i laget och fått känna på det.
Det var tydligt att de inte var redo förra matchen, att släppa in juniorer för tidigt kan förstöra deras karriärer. Det är därför man väntar med det i många fall. Mycket av hockeyn är psykologisk, släpper du fram en ung spelare som inte är redo, så börjar de tveka och det kan få katastrofala konsekvenser för självförtroendet även långsiktigt.
HV är inte heller så överlägsna heller att man medvetet spelar icke redo spelare. Man måste hela tiden försöka göra allt för att vinna matcher. Betyder det korttidslån så får det vara så.
Pawhlen skrev:Ikväll kommer nog tyvärr säsongens andra nollpoängare,
motivation: manfallet på backsidan, samt spelet överlag sedan MoDo borta (förutom SSK hemma) varit bedrövligt. Lägg till att Västervik dessutom besegrade HV på försäsongen.
Jag hoppas de motbevisar mig och går ut och gör en kanonmatch.
Jompii skrev:Visst är det oroväckande med så många tapp på backsidan men samtidigt, om ni tittar på HV71's och Västerviks backuppställning idag, vilken av dessa hade ni valt?
lejacques skrev:Håller med magnusb ang. backarna. Av den enkla anledningen att det finns ingen framtid i hockeyallsvenskan, i synnerhet inte för ett lag som satsar på att gå upp direkt.
Det allsvenska lag investerar i idag komme nyttjas av SHL-lag imorgon. Säg att Kalle Holm gör det helt okej, säg att han till och med gör det bra. Sannolikheten för att han spelar kvar i ett allsvenskt HV nästa år är då tämligen låg.
Så ja. Hult borde verkligen jobba dag och natt för att lösa backsidan. Resten av året kommer vi spela med minst en man kort, och det kommer inte hålla i längden.
lejacques skrev:Håller med magnusb ang. backarna. Av den enkla anledningen att det finns ingen framtid i hockeyallsvenskan, i synnerhet inte för ett lag som satsar på att gå upp direkt.
Det allsvenska lag investerar i idag kommer nyttjas av SHL-lag imorgon. Säg att Kalle Holm gör det helt okej, säg att han till och med gör det bra. Sannolikheten för att han spelar kvar i ett allsvenskt HV nästa år är då tämligen låg.
Så ja. Hult borde verkligen jobba dag och natt för att lösa backsidan. Resten av året kommer vi spela med minst en man kort, och det kommer inte hålla i längden.
Guld skrev:Omgivningen i Västervik är en av Sveriges finaste enligt mig.
Men arenan, klacken och hela upplevelsen framför tv:n känns surrealistisk på nåt sätt.
Hur fan hamnade vi här?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster