Hemmamatch i kvalspelet gäller för HV71
på fredagskvällen. Efter den sura förlusten i
sudden i tisdags så är det seger som gäller för
HV71.
FORZA HV71!!
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

matsqq skrev:Jag sa att jag inte skulle gnälla och vara negativ , men en sak bara som kan falla i den kategorin:
Holmström hade klart sämst +/- i grundserien och han var -2 förra matchen .
Ingripandet på det första målet så backcheckade han till en yta som var helt onödig att täcka upp istället för att ta en fri spelare som nätade ... (om jag läser situationen rätt, döm själva på länken nedan ...)
https://www.shl.se/play/video/120833?provider=staylive&autoplay=1
Har för mig att han var i vägen för egen spelare som skulle rensa i matchen innan dess men kan komma ihåg fel...
Hur som helst tror jag att han är rejält överskattad - kanske ska spela begränsat - i lägen där man behöver en stor kropp och pucktäckning eller vad det nu är han ska göra , annars kanske läge för ersättare ...
Diabolics skrev:matsqq skrev:Jag sa att jag inte skulle gnälla och vara negativ , men en sak bara som kan falla i den kategorin:
Holmström hade klart sämst +/- i grundserien och han var -2 förra matchen .
Ingripandet på det första målet så backcheckade han till en yta som var helt onödig att täcka upp istället för att ta en fri spelare som nätade ... (om jag läser situationen rätt, döm själva på länken nedan ...)
https://www.shl.se/play/video/120833?provider=staylive&autoplay=1
Har för mig att han var i vägen för egen spelare som skulle rensa i matchen innan dess men kan komma ihåg fel...
Hur som helst tror jag att han är rejält överskattad - kanske ska spela begränsat - i lägen där man behöver en stor kropp och pucktäckning eller vad det nu är han ska göra , annars kanske läge för ersättare ...
problemet är väl att vi inte riktigt har någon att plocka in i hans frånvaro? Jag tycker han är en väldigt begränsad spelare som dessutom har statsen mot sig. De gånger någon i media höjt upp hans insatser denna säsong är inte många. En väldigt osynlig spelare som jag har svårt att se nyttan med, men jag skall säga att jag inte är det minsta kompetent att analysera dessa grejor.

Robert.76 skrev:Vi måste spela hårt mot Rödin Scott och Molin. Tryck till så fort tillfälle ges. Bertov och Arell, ta rygg på Strömberg, sen kommer väl Murray tillbaka på fredag, då har vi ytterligare en som kan spela fysiskt.
Windom Earle skrev:Mina kedjor:
Wedin-Illomäki-Önerud
Sandberg-Fröberg-Bergström
Törngren-Siikonen-Nybeck (där kan Siikonen och backpar täppa igen bakåt och Törngren och Nybeck kan få friare roller att gå på snabba kontringar). Törngren är en av seriens vassaste hot i BP.
Kokkonen-Sandberg-Olausson
Egentligen hade jag velat ha mer av en brunkare än Kokkonen i fjärde. Konstigt nog blir min fjärdekedja för offensivt lagd, och då har jag ändå inte sorterat in vår skyttekung i laget (som bör få chansen i andra powerplay-enheten).
Men det är väl problemet, att vi har för få spelare som gör ont att möta, eller som ser till att få ont själva. Tänker mig typen Anton Bengtsson eller Sundh.
Avery skrev:Enligt Aftonbladet smällde VF-fansen fyrverkerier utanför motståndarlagets hotell.
Man ska väl inte uppvigla, men skulle passa bra med lite EPA-traktorer uppe på Elmia i dessa "Påsk"-dagar....
lejacques skrev:
En annan spelare som jag inte fattar att man inte ger istid är Olausson. Sett över säsongen har han imponerat mer än Nybeck. Han har bidragit mer än Kokkonen. Idag lär han väl inte ens vara ombytt eftersom Nybeck går in som 13:e.
Dags att släppa på gasen. HV har försökt vara smarta och trott sig veta bättre än alla andra i sju år nu. Men de har haft tokfel.
DocSeverinsen skrev:Nu börjar nervositeten krypa inpå skinnet... Hoppas spelarna kan hålla sig kyligare än mig.
Diabolics skrev:Brynäs har tydligen större värdegrundsproblem än dyk-rödin.
Skitförening.
mrnorrland skrev:Diabolics skrev:Brynäs har tydligen större värdegrundsproblem än dyk-rödin.
Skitförening.
om du menar berglunds idiotiska agerande vad han nu har gjort har väll inget med Brynäs förening att göra?
Sen att föreningen i hallen bryter och inte visar känsliga repriser är ju bara sjukt, då kan man lika väl skippa jumbotronen eller att alla repriser styrs centralt av SHL
Diabolics skrev:mrnorrland skrev:Diabolics skrev:Brynäs har tydligen större värdegrundsproblem än dyk-rödin.
Skitförening.
om du menar berglunds idiotiska agerande vad han nu har gjort har väll inget med Brynäs förening att göra?
Sen att föreningen i hallen bryter och inte visar känsliga repriser är ju bara sjukt, då kan man lika väl skippa jumbotronen eller att alla repriser styrs centralt av SHL
klart det har med föreningen att göra, killen är ju fortfarande under kontrakt. Vad gjorde HV när Camara gjort bort sig? Skickade ut han med röfven före. Det är att agera och inte vara skitförening.
Diabolics skrev:mrnorrland skrev:Diabolics skrev:Brynäs har tydligen större värdegrundsproblem än dyk-rödin.
Skitförening.
klart det har med föreningen att göra, killen är ju fortfarande under kontrakt. Vad gjorde HV när Camara gjort bort sig? Skickade ut han med röfven före. Det är att agera och inte vara skitförening.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster