Hemmamatch igen och Skellefteå står för motståndet
på torsdagskvällen. Dags att vinna en hemmamatch
igen efter torsken mot DIF.
Lillis inför match: https://www.hv71.se/article/e0azakli3-3 ... atchveckan
FORZA HV71!!
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Quila skrev:Och Macce; Du är kung med dina fina matchtrådar! Match utan macce:s matchtrådar är som min chokladpudding jag just nu håvar i mig - utan grädde - knappt värt att äta. Dålig metafor jag vet, men med detta sagt, tusen tack macce för ditt arbete!
Quila skrev:SAIK formstarka och spelet klaffar. HV:s spel däremot går i osynk, samtidigt som våra nyförvärv kommit in i HV-dvalan, efter några matcher fulla av energi. HV brukar har svårt för SAIK, så mycket som talar emot poäng ikväll. Just därför tror jag på det ikväll.
Enligt uppgifter har man just klivit ur en tyngre träningsperiod. Något som skulle kunna förklara energilösheten de senaste matcherna. När man nu trappar ner intensiteten lär vi kunna stå desto starkare sista återstående matcherna nu. Högt spelat, återstår att se om det var bra, eller dåligt chansat. Viktigt att Martinsson, Wedin och Murray är tillbaka.
lejacques skrev:Skellefteå har tagit 8 poäng på de fem senaste. HV har tagit 7 poäng.
Så det är ju ingen superform vi snackar om.
lejacques skrev:Gunnars säsong måste ju vara över pga skada. Eller? För hur kan man ställa Hugo med fem förluster i ryggen under föreningens viktigaste period någonsin?
lejacques skrev:Gunnars säsong måste ju vara över pga skada. Eller? För hur kan man ställa Hugo med fem förluster i ryggen under föreningens viktigaste period någonsin?
matsqq skrev:lejacques skrev:Gunnars säsong måste ju vara över pga skada. Eller? För hur kan man ställa Hugo med fem förluster i ryggen under föreningens viktigaste period någonsin?
Lillis tittar kanske på hur han och laget spelar och inte enbart på poängen (Hugo var matchens lirare sist enligt JP) ?
lejacques skrev:matsqq skrev:lejacques skrev:Gunnars säsong måste ju vara över pga skada. Eller? För hur kan man ställa Hugo med fem förluster i ryggen under föreningens viktigaste period någonsin?
Lillis tittar kanske på hur han och laget spelar och inte enbart på poängen (Hugo var matchens lirare sist enligt JP) ?
Ja, nej. Skit i segrar och tre poäng. Kolla på JP-ligan![]()
Nog det närmsta förklaring vi kommer få.
Dessutom har ju laget varit fantastisk med Hugo i mål. Så förstår verkligen Lillis. Hugo får fem i betyg av JP och vi spelar som gamla CCCP.
Som sagt. Skit i att vinna. Det är inte viktigt.
matsqq skrev:Förra matchen, minns jag inte exakt hur många 1 mot 0 HV lämnade men det var minst 3 och skotten var 38-24 till FBK.
Det hade naturligtvis varit bra om Hugo vunnit den matchen åt HV på EGEN hand, men jag tycker man ska titta på matcherna FÖRST och statistiken SEN och inte tvärtom.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster