HV reser till skåne för att möta Rögle BK på
tisdagskvällen. Två raka förluster och ett HV helt
utan självförtroende, hur ska det gå mot topplaget Rögle?
Hoppet är det sista som överger och en seger skulle sitta fint.
FORZA HV71!!
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Snöret skrev:.....svammel....
Diabolics skrev:Snöret skrev:.....svammel....
det bidrar inte så mycket att svamla ihop någon lista om man på förhand bestämt sig för att alla i HV är en nolla
Zico skrev:Det blir tydligen lite "hela havet stormar" vad gäller formationerna i morgon enligt JP.
Gunnarsson, Alnefelt
Kinnvall, Martinsson
Bertov, Strömberg
Karlsson, Johansson
Andrae
Törngren, Andersson, F Sandberg
Wedin, Fröberg, Forsberg
Kokkonen, Önerud, Sandin
Olausson, Holmström, Nybeck
Och det behöver ju inte va fel. Så mycket sämre än mot Skellefteå kan det ju inte bli. Får man hoppas.

Windom Earle skrev:Zico skrev:Det blir tydligen lite "hela havet stormar" vad gäller formationerna i morgon enligt JP.
Gunnarsson, Alnefelt
Kinnvall, Martinsson
Bertov, Strömberg
Karlsson, Johansson
Andrae
Törngren, Andersson, F Sandberg
Wedin, Fröberg, Forsberg
Kokkonen, Önerud, Sandin
Olausson, Holmström, Nybeck
Och det behöver ju inte va fel. Så mycket sämre än mot Skellefteå kan det ju inte bli. Får man hoppas.
Låter faktiskt rimligt! Liknande spelare ihop i kedjeformationerna. Första- och andrakedjan ser riktigt bra ut på pappret. Frågetecken främst i tredjelinen eftersom Kokkonen som inte riktigt hittat in i SHL-kostymen får draghjälp av två till olika delar underpresterande spelare. Enda anledningen till att jag slår på CMore ikväll är Olausson. Rögle är storfavoriter trots Covid.
Alla är kritiska mot Emil, men om det lossnar för honom är han ett farligt anfallsvapen. Jag såg lite på Skellefteå mot Djurgården, där det i Skellefteå var svårt att avgöra vem som var forward och vem som var back. Måste varit riktigt jobbigt för Djurgården (som var totalt utspelade, precis som HV, men lyckades vinna i OT) att försvara mot. Lite som Holländsk totalfotboll. Jag gjorde inte samma analys av Skellefteå sist eftersom jag var för upptagen med att irritera mig över hemmalagets virrighet och mjukhet. Men vad jag vill ha sagt är att med Kinnwall och en Emil Johansson som klarar balansen av att anfalla hårt och försvara så har vi två farliga backpar (framåt alltså:-). Jag är beredd att ge honom tid. Farten finns.
Diabolics skrev: Jag har inte sett något av Emils farlighet framåt, bara bakåt.

Diabolics skrev:Ang. Emil: han behöver göra två mål i stort sett i varje match resten av säsongen för att vända till en uppsida. Det handlar inte om att han åker skridskor fort, det gör även jag, han är en risk i egen zon och gör för lite konstruktivt i alls zoner för att vara på banan just nu.
Hur länge skall vi behöva vänta på hans storhet? Jämför detta med andra långsamutvcklare, som svampen, törngren etc, de har åtminstone en relativt klar roll och utför den utan att avslöja defensiva brister. Kolla på Didde som folk tyckte va en begränsad spelare när han kom hit, han är det ju berglund-klass på nu. Alla dessa är stabila, inte labila.
Diabolics skrev:Ang. Emil: han behöver göra två mål i stort sett i varje match resten av säsongen för att vända till en uppsida. Det handlar inte om att han åker skridskor fort, det gör även jag, han är en risk i egen zon och gör för lite konstruktivt i alls zoner för att vara på banan just nu.
Hur länge skall vi behöva vänta på hans storhet? Jämför detta med andra långsamutvcklare, som svampen, törngren etc, de har åtminstone en relativt klar roll och utför den utan att avslöja defensiva brister. Kolla på Didde som folk tyckte va en begränsad spelare när han kom hit, han är det ju berglund-klass på nu. Alla dessa är stabila, inte labila.

eisbjern skrev:Bättre uppfelsfas hittills. Kan också bero på att Rögle inte är i matchtempo för den som vill vara negativ...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst