Omgång 4: MODO - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 4: MODO - HV71

Inläggav Kungkeno » 20 september 2014, 21:10

Jompii skrev:
Kungkeno skrev:Eidstedt och Petrasek måste väck illa kvickt. Ersätt dom snabbt med Salmela och någon mer. Kosta vad det kosta. Det är där det blöder. Få stopp på blödningen innan det rinner iväg.

Kära KungKeno. Du gör en dinosaur av ett sandkorn. Det är inte ebolafeber vi har, det är bara lite näsblod...
Menar du att vi ska sparka Eidstedt?

Inte sparka. Men han är inte mogen för SHL spel ännu. Ser du inte det själv? Inget ont honom, men han är en säkerhetsrisk. Låt honom utvecklas mer och ge han chans senare. Just nu håller han inte.
Användarvisningsbild
Kungkeno

Inläggav karl120 » 20 september 2014, 21:11

Jompii skrev:
Kungkeno skrev:Eidstedt och Petrasek måste väck illa kvickt. Ersätt dom snabbt med Salmela och någon mer. Kosta vad det kosta. Det är där det blöder. Få stopp på blödningen innan det rinner iväg.

Kära KungKeno. Du gör en dinosaur av ett sandkorn. Det är inte ebolafeber vi har, det är bara lite näsblod...
Fast nu är de ju så att varken Eidstedt eller Petrasek håller för ett lag som siktar mot toppen, helt ärligt! Det hela börjar med att Modo får en straff direkt, pga Petrasek helt enkelt inte håller måttet. Såklart han inte menar att Eidstedt ska sparkas, en utlåning till Allsvenskan hade varit perfekt.
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav Maidensoldier » 20 september 2014, 21:12

Nej blödning tycker jag inte det är. Vi har ett lite ojämnt lag just nu och då kommer förluster men Modo borta när de får första målet är svårt.
Senast redigerad av Maidensoldier 20 september 2014, 21:12, redigerad totalt 1 gång.
Maidensoldier

Inläggav FirstSwitch » 20 september 2014, 21:12

Tycker vi ska glömma denna match illa kvickt och bara inse att backsidan behöver en uppgradering i någon form. Laget var inte på topp ikväll och största anledningen var nog ren utmattning från många spelare.
Emil Johansson förtjänar att åter igen hyllas, vill se han i PP å BP mycket för så bra är han.
FirstSwitch

Inläggav Kungkeno » 20 september 2014, 21:12

Rex0z skrev:
Jompii skrev:

Han (kungkeno) visar sin okunnighet gång efter gång. Tråkigt att det inte finns en funktion på forumet att mute'a vissa medlemmar.

Yttrandefrihet. Är jag okunnig för att jag tycker att inte Eidstedt håller i SHL? Snarare tvärtom. Jag ser problemen vilken tydligen inte du gör.
Användarvisningsbild
Kungkeno

Inläggav chinobar » 20 september 2014, 21:13

Rex0z skrev:funktion på forumet att mute'a vissa medlemmar.

ucp.php?i=zebra&mode=foes
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Kungkeno » 20 september 2014, 21:17

Exakt. Eidstedt behöver tid i allsvenskan och träna mer. Sen är han säkert ett givet namn. Men nu håller han inte. Så är det bara.
Användarvisningsbild
Kungkeno

Inläggav Kungkeno » 20 september 2014, 21:18

karl120 skrev:
Jompii skrev:

Fast nu är de ju så att varken Eidstedt eller Petrasek håller för ett lag som siktar mot toppen, helt ärligt! Det hela börjar med att Modo får en straff direkt, pga Petrasek helt enkelt inte håller måttet. Såklart han inte menar att Eidstedt ska sparkas, en utlåning till Allsvenskan hade varit perfekt.

Precis så jag menade.
Användarvisningsbild
Kungkeno

Inläggav Jompii » 20 september 2014, 21:19

Ville bara försäkra mig om vad Keno menade med att Axel skulle "väck illa kvickt".
KungKeno har ju tidigare, som ni säkert vet, sagt att en stor del av truppen ska "skickas iväg" (även Eidstedt) och det blir ju då lite svårt att veta exakt vad han syftar på. Ska dom sparkas, lånas ut, flyttas ner till J20 etc etc. Blir lite förvirrande.

Att säga att man ska sparka Eidstedt är ju rent ut sagt idioti då Axel fortfarnade är junior. Däremot så kan jag hålla med om att han kanske hade mått bra av att spela med J20/lånas ut till en HA-klubb någon vecka. Dels för att bygga upp lite självförtroende men även för att låta exempelvis Jesper Williamsson få visa vad han går för. Efter att Jesper fick en huvudtackling i CHL så har han ju inte spelat alls, knappt.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav FirstSwitch » 20 september 2014, 21:25

Kungkeno skrev:Exakt. Eidstedt behöver tid i allsvenskan och träna mer. Sen är han säkert ett givet namn. Men nu håller han inte. Så är det bara.

Kan faktiskt hålla med om det, han har gjort det bra till viss del men tar lite klumpiga utvisningar och har lite svårt mot snabbare motspelare.
FirstSwitch

Inläggav kallejy » 20 september 2014, 21:26

Problemet i den här matchen är ju inte försvarsspelet (trots att det var väldigt rörigt en kort period i andra), utan snarare hur läskigt lite HV får till och skapar framåt. Slarviga passningar, massa utvisningar, och vart någonstans var ledande spelare som Christensen, Brithén, Tedenby, Carlsson, Nilson, Laine mfl?

Plus för Emil Johansson, vilken back! Och fjärdekedjan som körde hårt och skapade en del lägen.
kallejy

Inläggav Calle2 » 20 september 2014, 21:39

Den här förlusten var inga enskilda spelares fel. Hela laget hade för lågt tempo och dåligt passnings-spel. Modo var hetare och hade stolpe in ikväll. Bara att ladda om och inse att det blir en jämn serie.
Calle2

Inläggav Nick » 20 september 2014, 21:47

Calle Ridderwall 18:31
Filip Sandberg 15:01
tedenby 12:32
Laine 13:03

Väldigt konstigt matchat idag tycker jag. Tedenby o Laine måste ha mer speltid. Istället s spelar man Sandberg o Ridderwall som inte skapar ett enda dugg framåt.
Nä hoppas de blir ändring, laine o Teden är väl ändå spelare som ska leda laget. Men ge dom chansen till de då.
En ska till.
VARFÖR byter han målvakt efter 0-2 i första perioden. Jag menar de är ju inte direkt så han ger målarna självförtroende. .
Nä mycket tveksam till coachningen idag.
Nick

Inläggav Rex0z » 20 september 2014, 21:54

chinobar skrev:
Rex0z skrev:funktion på forumet att mute'a vissa medlemmar.

http://www.hv71fans.se/forum/ucp.php?i=zebra&mode=foes

Tackar, kommer hjälpa i framtiden! :)
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Sir Ward » 20 september 2014, 21:55

Robert.76 skrev:Hvs försvar existerar tyvärr inte,långsamma sega backar som för kvällen spelar helt utan smartnes,jag fattar inte att Sandberg får så mkt tid i PP,ge Melin chansen i 3e.

Reflekterade över samma. Sandberg och inte Melin i PP :shock:
Tror dom flesta är överens att Melin har en tyngre bössa, framförallt direktskott.

Matchen: zzzzzz
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Jompii » 20 september 2014, 22:01

Nick skrev:Calle Ridderwall 18:31

Väldigt konstigt matchat idag tycker jag. Tedenby o Laine måste ha mer speltid. Istället s spelar man Sandberg o Ridderwall som inte skapar ett enda dugg framåt.
Nä hoppas de blir ändring, laine o Teden är väl ändå spelare som ska leda laget. Men ge dom chansen till de då.

Det är lätt att enbart stirra sig blind på siffror. HV71 drog på sig massvis (7 stycken/14 minuter) med utvisningar vilket gör att boxplay-spelarna (Sandberg & Riderwall) får spela lite extra samtidigt som de offensiva-spelarna (Tedenby & Laine) får vila.
Det är möjligt att Laine lirade något boxplay (inte helt hundra) men det var inte några längre stunder.

Jag tycker att Laine's speltid är helt okej med tanke på att han inför dagens match endast hade spelat en match på drygt ett halvår. Tycker därför det är helt rätt att matcha in Teemu lite försiktigt. Tedenby däremot borde ha legat på ett par minuter till (ca 16-18).
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Nick » 20 september 2014, 23:02

Jompii skrev:
Nick skrev:Calle Ridderwall 18:31

Det är lätt att enbart stirra sig blind på siffror. HV71 drog på sig massvis (7 stycken/14 minuter) med utvisningar vilket gör att boxplay-spelarna (Sandberg & Riderwall) får spela lite extra samtidigt som de offensiva-spelarna (Tedenby & Laine) får vila.
Det är möjligt att Laine lirade något boxplay (inte helt hundra) men det var inte några längre stunder.

Jag tycker att Laine's speltid är helt okej med tanke på att han inför dagens match endast hade spelat en match på drygt ett halvår. Tycker därför det är helt rätt att matcha in Teemu lite försiktigt. Tedenby däremot borde ha legat på ett par minuter till (ca 16-18).

Dom hade också en del pp i andra perioden framförallt. . Bla ett 5 mot 3 i en och en halv minut nästan. Där spelade varken laine eller Tedenby en sekund. Eller har jag fel? Nu har detta ändå ett hyfsat bra 5 mot 3 spel ända som fattades var just målet. Där hade jag även velat se melin istället för Sandberg. En gåta hur Sandberg kan få så mycket tid.. hans genombrott verkar aldrig komma.
Nick

Inläggav FirstSwitch » 20 september 2014, 23:04

sir Ward skrev:
Robert.76 skrev:Hvs försvar existerar tyvärr inte,långsamma sega backar som för kvällen spelar helt utan smartnes,jag fattar inte att Sandberg får så mkt tid i PP,ge Melin chansen i 3e.

Reflekterade över samma. Sandberg och inte Melin i PP :shock:
Tror dom flesta är överens att Melin har en tyngre bössa, framförallt direktskott.

Matchen: zzzzzz

Melin fick chansen i sista pp;t,
hållet dock med om att han borde kanske spelat redan från starten. Melin må verka slarvig ibland men han har ett bra skott som är nästintill fel att inte utnyttja vid pp
FirstSwitch

Inläggav dekman » 21 september 2014, 09:50

Inte första gången man ser hv gå från toppinsats till medioker. Har hänt förr och kommer hända igen. De går från att krossa ett tippat topplag och tror de kan inte behöver spela på 100% mot ett tippat sämre lag som Modo. Och plötsligt har de två riktiga skitmål i baken och allt låser sig.

AJ är inne på samma sak i JP, där han säger att de trodde de var "världsmästare" efter Frölunda-matchen och saknade ödmjukhet.

De som redan efter fyra omgångar (varav två vinster och två BORTAförluster) vill hålla på och sparka folk borde däremot kamma sig. Jag vet att stubinen är kort efter förra årets debacle, men det går verkligen inte att jämföra. Man har en helt annan högstanivå i år. Men man kommer förlora matcher även i år. Man kommer förlora en del trots att man kämpar sig blå, men man kommer även göra plattmatcher. Det trodde jag alla över tio år förstod?
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav dekman » 21 september 2014, 12:59

Småläninen skrev:Förväntar mig mer av Laine

Ok. Men eftersom det är ett halvår sen han spelade match sist kombinerat med att han varit kontraktslös hela sommaren och därför inte kunnat försäsongsträna ordentligt med ett lag (ok, förutom några få träningar med hv) och heller inte har en enda försäsongsmatch till skillnad från alla andra så kanske vi ska vänta nån vecka eller två innan vi tar fram sågen? Bara en tanke.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav slew » 21 september 2014, 13:39

Såg inte matchen, men har väl kunnat bilda mig en uppfattning via forum och medier hur det såg ut. Surt med förlust, och det är ödmjukheten som saknas som AJ säger.

Måste säga att jag älskar AJs vinnarskalle. Såg presskonferensen där han sitter och fullständigt kokar inombords! Grabbarna i laget lär få höra ett och annat efter denna matchen. Att han sätter höga krav kombinerat med konkurrensen i truppen bådar gott. Tror att vi kommer se färre sådana här matcher framöver, och till nästa match är det någon som får sitta på bänk istället för Melin.

Nyttig förlust, hoppas att grabbarna tar lärdom och gör jobbet till 100% nästa match, för nu har de visat vad som händer när de inte gör det.
slew

Inläggav dashen » 21 september 2014, 15:33

Rätt skönt att höra en tränare som verkligen säger att laget inte är där. Istället för en som säger "Måste visa karaktär och åka med skridskor" :)

Kan vara bra med en förlust direkt efter 2 fina hemmamatcher. Så dom får jobba på ödmjukheten och ge 100% i alla lägen.

HV har ofta haft problem med Modo på bortaplan. Varför vet jag inte, dom har inte haft något topplag på flera år. Får hoppas Örebro får möta ett mer ödmjukt HV på torsdag.
dashen

Inläggav Chrille77 » 21 september 2014, 16:08

Skönt att själv behöva bli sur i år. AJ sköter det åt oss! Känns så jäkla skönt att ha en vinnarskalle vid rodret istället för gnällgubbe som vi haft tidigare (dock inte Bendelin)
Chrille77

Inläggav Calle2 » 21 september 2014, 19:45

Vi må bara ha en poäng mer efter fyra omgångar än vi hade förra året men skillnaden på isen är väldigt stor tycker jag. I år har man redan visat att man kan spela högklassig hockey medan HV vid samma tid förra året såg väldigt osäkra ut. Trots matchen mot Modo har man fått en bra start som bara är att bygga vidare från.
Calle2

Inläggav capone67 » 22 september 2014, 13:12

JohanB skrev:Bör inte David Petrasek själv känna att han inte håller på den här nivån längre? Han vinner inte 1 enda sargduell längre, inte en enda åkduell och han gör inte mål längre heller, vet inte riktigt vad han bidrar med på ISEN just nu, i båset och omklädningsrummet kan jag förstå men inte annars. Han är slut tyvärr.

Tycker det började gå utför med Petrasek redan i fjol. Men man hade ju hoppats på att han skylle knyta näven i byxfickan... och visa alla att han kan bättre till denna säsong. Men som sagt, det ser trögt ut just nu.... kanske vänder det?

Tror även att HV-ledningen är/var osäkra på Petraseks nivå inför denna säsong. Och ett resultat av detta blev att Ted B fick ta över C:et på bröstet. För det ser ju inte speciellt bra ut om man skulle tvingas skicka upp sin lagkapten till läktaren i match efter match.
capone67

Inläggav Sir Ward » 22 september 2014, 17:29

JP-femman

5+ Christoffer Törngren. Var aktiv, ville mycket och en av få HV-spelare som kunde åka hem från Ö-vik med gott samvete.

4+ Anton Bengtsson. Passningen till HV:s tröstmål var bara den värd minst en stjärna.

3+ Emil Johansson. Spelade +1 i matchen, är hur trygg som helst trots att han bara är 18år.

2+ Filip Sandberg. HV:s "ungdomskedja" höll sin nivå, men är ju knappast den formation som ska leda laget i tuffa bortafajter.

1+ Patrick Carlsson. Gör sällan en riktigt dålig match. Gjorde det inte mot Modo heller.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna