Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
bag skrev:härlig stämning här på foratt...
zeeta skrev:Va fan ska man tro om vårt lag igentligen dom hittar oftas sätt att göra mål på individuella chanser men så fort det ska spelas som ett lag så går allt åt helvete... Jag tror att det är så vi har spelare som är så överkvalificerade för SHL så när en tränare som Uffe och vår back tränare med sin tråkiga urdåliga spelidé blir ett frågetecken så minst en i var kedja tror inte på den och då blir det bara en massa fel pass och fel spel för dom vet att gör dom inte som han säger så blir det läktaren även om formen pekar up.
Sen har Dahlén aldrig varit en teknisk spelare som det känns som man behöver i modern hocky när han spelade i NHL va det enda han bidrog med va åka skridskor och jobba sarg spel. Vi har spelare som skulle kunna göra bättre tränar jobb och jag tror spelarna känner det med så det finns nog inget förtroende i staben från spelarna
Grey skrev:Det jävliga är att det tabelläge snart infunnit sig där glappet upp till direktkvalificering till kvartsfinal är att glömma. Hur motiverade HV kommer att vara i det läget, med tanke på hur det ser ut nu, vill man ju inte bara föreställa sig. Då blir nästa mentala läge att det räcker med att klara play-in och så ger man ännu mer fan i att ta i alltmedan lagen under kvalstrecket spelar alltmer desperat... kan bli en nätt liten ångestpärs det...
Eller också blir det som jag tror: Att alla spelare i HV får nya fina dubbelt så snabba skridskor och magiska klubbor i julklapp och toklyfter med början mot lhc på annandagen som en julskinketankad raket i tabellen. Bara för att jävlas lite med saik så bromsar vi in lite på slutet i vår så att de får vinna grundserien, varefter vi cirklar runt dem i åttor och smiskar upp dem i fyra raka i SM-finalen.
Det bara måste bli så. Allt annat verkar orealistiskt när jag tänker på saken.
bag skrev:CAMPOLI, VILKEN SOPA!
bag skrev:CAMPOLI, VILKEN SOPA!
Robert.76 skrev:Detta duger inte, backspelet är på korpnivå, det måste hända saker under detta uppehåll, tränarstaben MÅSTE rensas ut. Att låta Luleå få gå iväg till 5-0 är oförlåtligt i en sån här otroligt viktig match.
Klabbe skrev:Grey skrev:Det jävliga är att det tabelläge snart infunnit sig där glappet upp till direktkvalificering till kvartsfinal är att glömma. Hur motiverade HV kommer att vara i det läget, med tanke på hur det ser ut nu, vill man ju inte bara föreställa sig. Då blir nästa mentala läge att det räcker med att klara play-in och så ger man ännu mer fan i att ta i alltmedan lagen under kvalstrecket spelar alltmer desperat... kan bli en nätt liten ångestpärs det...
Eller också blir det som jag tror: Att alla spelare i HV får nya fina dubbelt så snabba skridskor och magiska klubbor i julklapp och toklyfter med början mot lhc på annandagen som en julskinketankad raket i tabellen. Bara för att jävlas lite med saik så bromsar vi in lite på slutet i vår så att de får vinna grundserien, varefter vi cirklar runt dem i åttor och smiskar upp dem i fyra raka i SM-finalen.
Det bara måste bli så. Allt annat verkar orealistiskt när jag tänker på saken.
Ditt första stycke fattar jag ingenting av. Skulle de tappa sugen för att de inte kan nå topp 6? Det handlar ju för tusan om att undvika kvalserien! Har märkt att det är många här inne som snackar slutspel. Skifta fokus säger jag. Vinner AIK imorgon är HV under strecket efter 32 matcher. Verkar vara många som inte tar kvalseriehotet på allvar. Mitt enda fokus är att HV ska bli sämst 10a. Sen är det ju iofs bedrövligt att man ska behöva känna så med den truppen HV förfogar över.

Robert.76 skrev:bag skrev:CAMPOLI, VILKEN SOPA!
Vi har 4 backar som är sämre
Offtheice skrev:Det folk inte fattar är att Dahlén inte är ny i HV kostymen. Detta är hans tredje år och det går ju ta mig fan bara utför. Sämre och sämre år efter år. Och ledningen ger han förnyat förtroende hela tiden. Det är tydligen bara dom med pengar, sponsorer som vågar och kan sätta ner foten. Hoppas dom gör det nu igen. Dahlén ska bort, fort som fan. Varför vänta tills serien är slut? Spelar ingen roll som ta över. Med detta spelarmaterial kan vilken som helst med tränarlicens ta över, kan inte gå sämre. HV-71 sportsliga resultat senaste åren är under all kritik.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst