Omgång 29: HV71 - Örebro HK

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 29: HV71 - Örebro Hockey

Inläggav Guld » 5 december 2013, 22:09

Sista minuterna gudomliga av HV! Gott kämpat!
Vi är knappt värda segern ikväll, Örebro är bättre ikväll igen.

Nu MÅSTE spelet i egen zon analyseras ned till minsta del.
Det är tydligt att det är där det brister. Ingen vågar gå på..

Härligt med tre poäng!
Guld

Inläggav bogani » 5 december 2013, 22:10

Topparna är högre sen nyförvärven kom men dalarna är tyvärr lika djupa.

Nu taggar vi till inför lördag då jag förärar Kinnarps Arena med säsongens första besök 8-)
bogani

Inläggav FirstSwitch » 5 december 2013, 22:14

3p gött men spelet sög som vanligt.
FirstSwitch

Inläggav pelin » 5 december 2013, 22:16

Knappt värda, Örebro bättre? Vad röker ni?

HV blandar och ger men är när det krävs bra mkt bättre än Örebro.
Vi har 9 vinster på senaste 11 matcherna tror jag.

Just nu skiter jag fullständigt i hur det ser ut, vi behöver ta poäng i det här läget och det gör vi ikväll.
pelin

Inläggav bogani » 5 december 2013, 22:19

pelin skrev:Knappt värda, Örebro bättre? Vad röker ni?

HV blandar och ger men är när det krävs bra mkt bättre än Örebro.
Vi har 9 vinster på senaste 11 matcherna tror jag.

Just nu skiter jag fullständigt i hur det ser ut, vi behöver ta poäng i det här läget och det gör vi ikväll.

Du skrev ju själv förut att det syntes att HV är klasser bättre än Örebro. Vad röker du själv?
bogani

Inläggav CROHB » 5 december 2013, 22:47

Ännu en seger trots att spelet inte stämmer alls. Vi var i ärlighetens namn inte lika utspelade som förra gången även om det inte såg bra ut. Helt otroligt egentligen men om vi slår AIK i hängmatchen, vilket vi bör, är vi TRE poäng från fjärdeplatsen och FEM från den enligt många här "omöjliga" tredjeplatsen! Då har vi hela 26 matcher på oss att ta in det lilla avståndet.

Betänk då att vi har tagit oss till denna position utan att spelet har stämt något vidare! Kan inte tänka mig annat än att spelet bara blir bättre i framtiden och då blir saken biff! Känslan är i alla fall att spelet inte kan bli sämre med detta laget än vad det väldigt ofta är / har varit. Dalarna är lika djupa som tidigare men topparna högre och Wesslau mycket bättre.

Är ju en väldig styrka att ta alla dessa poäng trots att spelet är irriterande dåligt ganska ofta. Tyder på att vi har individuellt skickliga spelare och en bra målvakt. En sak som är säker är att HV tar ledningen i matcherna i alla fall, betyder väl att laget är med från start och är förberedda, cred till UD?

Tycker det är dags att peta Petrasek nu och låta Johansson spela, tyckt hela säsongen iofs, skulle kunna tänka mig att ge Johansson chansen att spela med Fälth och låta Fantenberg kampera ihop med Williamsson. #22 är en säkerhetsrisk och och det måste vara jobbigt att spela med honom, blir tillbakatryckta hela tiden. Har man vågat peta Krog så måste man även våga peta Petrasek!
CROHB

Inläggav Henning » 5 december 2013, 22:50

Jag tycker vi såg ett betydligt bättre HV idag än senaste matcherna. Tyvärr så bjuder man fortfarande på allt för mycket.
Samtidigt tycker jag inte försvaret var så dåligt idag, snarare Örebro som bra anfallsspel. Likaså hade HV ett väldigt bra anfallsspel. Två lag som försöker framåt och spelar ut den andre i offensiv zon.

Däremot så undrar jag vad Dahlén sa till grabbarna i time outen. Man såg klart tydligt direkt efter att HV backade hem, såg till att hålla sin gubbe och inte göra onödiga chansningar. Kan bara anta att det var vad Dahlén sa till grabbarna.
Här tycker jag Dahlén gör helt fel. En 4-3 ledning med 11 minuter kvar är ingen ledning att bevaka, har dom gjort 3 kan dom göra en till om man backar hem. Mycket bättre man fortsätter som man gjort, för man hade övertaget just då men bjuder alltså in Örebro helt gratis. Hade man haft en 5-3 ledning så hade saken varit annorlunda däremot. Nu gick det vägen denna gången som tur var!
Henning

Inläggav Dovahkiin » 5 december 2013, 22:57

Campoli gjorde en bra match tycker jag 1+2 kan man inte klaga på, några riktigt bra uppspel. Sen tycker jag Erik Christensen var pigg och bra framåt.

Sen är det nog dags att sätta Mackan på läktaren och låta Liket spela.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Zico » 5 december 2013, 23:37

Henning: Ja, vad sa Dahlén egentligen vid timeouten? När läget är som det är för HV just nu, så är det nog en jäkla svår avvägning att göra för att plocka hem tre poäng. Jag är ganska säker på att 101 av 100 tränare hade beordrat försiktigt säkerhetsspel. Jag tycker ändå att det såg ganska säkert ut efter timeouten, med undantag för den sista minuten då. Men så blir det ju alltid när man bara leder med ett mål.

HVs största problem är att man är så oerhört tveksamma i de flesta situationer. Man är inte rejäla och bestämda och då lyser både osäkerhet och slarv igenom. Men kan man nu bara vinna mot Leksand på lördag samtidigt som AIK förlorar och Örebro tappar poäng, så att man får ett litet glapp på 7-8 poäng, så kanske såväl snaran runt halsen som spelet släpper.
Zico

Inläggav Crazy » 6 december 2013, 00:06

Jag vill ha ut Nilsson och testa Krog där!

Jag tycker inte HV spelar på topp men vinner ändå, hög lägsta nivå kallas sånt.
Hv har inte spelat på topp sedan färjestadsmatchen i fredags men jävlar vad vi spelade då ändå blev det bara två p.

Det viktiga är poängen just nu det andra får komma sen och det är i ärlighetens namn helt okej så länge vi inte är utspelade i matcherna. Mot Brynäs var det ju spel mot ett mål men idag var det ju jämnt.

Kan vi ta Leksand så har vi kontakt på allvar med lagen ovanför men Leksand är bra som fan just nu.
Crazy

Inläggav Izon » 6 december 2013, 00:25

http://www.jnytt.se/jamtin-bra-installn ... -matcherna

Jämtin pekar på en bra sak här, spelarnas inställning.
Är nog där mycket spökar. Man är nervös efter det utsatta läget sedan blir man loj när man gör 2-3 mål.

Det skall inte behöva vara så och detta måste gruppen verkligen prata om, vissa spelare blir mer loja än andra.
"Det var getingar ta mig fan över hela Sverige"
Användarvisningsbild
Izon

Inläggav jimmyheltenkelt » 6 december 2013, 13:25

Dovahkiin skrev:Campoli gjorde en bra match tycker jag 1+2 kan man inte klaga på, några riktigt bra uppspel. Sen tycker jag Erik Christensen var pigg och bra framåt.

Sen är det nog dags att sätta Mackan på läktaren och låta Liket spela.

Det är kanske det bästa.. men Mackan är fan bra alltså. Vi har för många bra spelare...
jimmyheltenkelt

Inläggav Sir Ward » 6 december 2013, 14:06

JP-femman

5- Chris Campoli
Kanadensaren gjorde sitt första mål i HV-tröjan och svarade för en riktigt bra insats med sin fina spelförståelse och skridskoåkning.

4- Ted Brithén
Spelade i den bästa HV-formationen och sköt flitigt Dessutom visade han upp ett rivigt spel i övrigt.

3- Erik Christensen
Återigen svarade kanadensaren för en bra match. Framförallt imponerar hans fina tekningsstatistik.

2- Andreas Jämtin
Jobbade stenhårt i sin kedjetrio i både offensiven och defensiven.

1- Anssi Salmela
Visade som vanligt upp sin spelskicklighet, men hade det lite tuffare defensivt sett.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna