Omgång 27: Växjö Lakers - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 27: Växjö Lakers - HV71

Inläggav Sir Ward » 30 november 2013, 23:21

Delar ut följande betyg och jobbar fortfarande inte på JP:

5- Gustaf Wesslau. Vilken match, vilka räddningar och var outstanding ikväll.

4- William karlsson. Kan avgöra matcher på egen hand och är enligt mig topp 3 i SHL.

3- Oscar Fantenberg. Går från klarhet till klarhet och agerar med en enorm pondus.

2- Klacken som både syntes och hördes. Eloge även till dom tillresta Blåa fans. Underbart att se.

1- Diabolics, som agerade hårt, konsekvent och styrde upp matchtråden. Svarade nästan på sig själv.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Izon » 30 november 2013, 23:43

sir Ward skrev:Delar ut följande betyg och jobbar fortfarande inte på JP:

4- William karlsson. Kan avgöra matcher på egen hand och är enligt mig topp 3 i SHL.

3- Oscar Fantenberg. Går från klarhet till klarhet och agerar med en enorm pondus.

2- Klacken som både syntes och hördes. Eloge även till dom tillresta Blåa fans. Underbart att se.

1- Diabolics, som agerade hårt, konsekvent och styrde upp matchtråden. Svarade nästan på sig själv.

Ovanligt tyst idag Ward.
Blev det för mycket Cola igår? :lol:
"Det var getingar ta mig fan över hela Sverige"
Användarvisningsbild
Izon

Inläggav Robert.76 » 30 november 2013, 23:46

Wesslau är ju helt outstanding just nu, han räddade oss mot Örebro och det gjorde han sannerligen ikväll också. Tycker Pettan gör en riktigt bra match ikväll, tycker han har lyft sig ordentligt.
Robert.76
Moderator

Inläggav matsqq » 1 december 2013, 00:08

Vilken revansch för Wesslau, och Brithén har verkligen blivit en kraft att räkna med !

Skönt också att Williamson börjar växa in som en stabil back !

Men rent allmänt var vi klart sämre än förra matchen på allt utom det kanske viktigaste - att göra mål :)

Fortfarande finns en hel del att slipa på i försvaret, Fälth lämnade till exempel området framför eget mål för att "hjälpa" två andra HV-spelare att checka en ensam motståndare bakom mål och det gav en
motståndare fritt framför Wesslau att sopa in den. Det var inte bra och ibland tar man fortfarande den typen av dumma beslut beroende på att man bara tittar på puck istället för motståndare och zoner.

Men det känns som att HV nu har så mycket tyngd i spelarmaterialet att om vi fortsätter slippa skador så ska vi bara klara kontraktet även om det är tufft motstånd , inga dåliga lag i SHL , kanske att Örebro åker ur men sen är det svårt att veta ...
matsqq

Inläggav FirstSwitch » 1 december 2013, 02:14

Riktig underbar vinst och äntligen 3 viktiga poäng på bortaplan tagna. Matchen lämnade dock mycket mer att önska och jag hoppas coachteamet tar den här matchen och analyserar lika mycket som alla andra matcher för det kunde lika gärna slutat med siffrorna det omvända om det inte vore för Wesslua och Växjös sikte som var inställt på stolparna.

Men härligt att vi tar vara på pucken och vänder på spelet och nitar dit den, förbaskat imponerad av Brithén som verkligen lyft sig och vi vet ju hur bra han var under försäsongen. Kul oxå att fler än förstakedjan producerade, hoppas de kan ge dem lite mer tro och självförtroende. Abråpå självförtroende...Rajala!..sicken straff.
FirstSwitch

Inläggav Diabolics » 1 december 2013, 13:22

sir Ward skrev:Delar ut följande betyg och jobbar fortfarande inte på JP:

Det kändes väldigt ensamt...inte så många å dela glädjen med..... Bästa matchen, minsta tråden.... kontrasternas match.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Crazy » 1 december 2013, 23:11

Jag har varit så glad så jag inte kunnat skriva.

Jag bor ju i Växjö och fan vad skönt det blir att gå till jobbet på måndag, de är så kaxiga i Växjö just nu men efter detta är de nog tysta tror jag :mrgreen:

Vi var riktigt bra i går både på sitt och ståplats, synd bara att man står så lågt ner som ståplats för mycket av ljudet försvinner.

Men vilken match av wesslan. Men det mest glädjande är att vi har fler femmor som gör mål för det håller inte att en hela tiden ska behöva göra allt. W karlsson kedjan är fantastisk och Rajala hade ju en hel match utan mål så jag blev lite orolig men nu fixade han till det idag ;)

Vilket avslut av Sterling, skott lönar sig kan man säga.
Crazy

Inläggav Sir Ward » 2 december 2013, 15:25

JP-femman:

5- Gustaf Wesslau
Verkar ha hittat tillbaka till formen han hade i inledningen på förra säsongen. Klev fram stort, särskilt i den första perioden.

4- Ted Brithén
Har fått mer speltid i de senaste matcherna och fortsätter att leverera. Ett mål och två målgivande passningar blev 23-åringens facit.

3- Oscar Fantenberg
Gjorde tillsammans med Anssi Salmela och William Karlsson, ett hästjobb när HV hade två spelare på botbänken i närmare
två minuter. Lugn och stabil i passningsspelet.

2- David Petrasek
Gjorde en av sina bättre matcher den här säsongen och var inne på två av HV:s sex mål framåt.

1- Riley Holzapfel
Avslutade målskyttet i Vida Arena och stod dessutom för en stark arbetsinsats.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna