av tommy1985a » 21 november 2013, 01:36
Stefan Johansson är så sjukt dålig varje match, Slarvar likt Petrasek gjorde inledningsvis hela tiden i defensiven och får aldrig till ordentliga uppspel, Skjuter alltid på täckande spelare i anfallszon och skapar kontringar mot oss och dödar en bra chans framåt. Varför spelar inte Johan Larsson, Inte ens han var så här dålig inledningsvis när han var dålig. Måste plocka bort denna pajas omgående. Är garanterat en STOR faktor till att Krogkedjan inte får ut max av sin kapacitet. Petrasek är kanske inte den bästa backen heller men kan i alla fall starta uppspelet.
Dahlen måste sprida ut dom bästa backarna mer så att vi kan få bra uppspel i alla kedjor och bänka Stefan. Jag tar Pilut alla dagar i veckan framför Stefan som är riktigt duktig uppspelare och har visat det många gånger denna säsong när han fått spela, in med honom igen ihop med Fanten.
Så här hoppas jag Dahlen sätter ihop kedjorna efter uppehållet. För det kommer ge resultat, Vi ser mycket mer av vad han inte ser på planen och på sina videos. Måste dela upp backarna så alla kedjor får ett hållbart uppspel utan allt för mycket dräll.
Salmela - Petrasek
Rajala - Wille -Putte
Fanten - Pilut
Sterling - Christensen - Krog
Campoli - Fälth
Brithen - Holzapfel - Jämtin
Williamsson - Liket
Bengtsson - Strandberg - Nilsson
Tyvärr kommer väl Dahlen inte ha två av dom bästa tekarna i samma kedja, Men jag är övertygad om att det är rätt recept för att öka produktiviteten över alla kedjor, Tekningar är inte allt, Ibland måste man offra något för att bli bättre.
Vi har ju ändå fler som kan ta tekningar, dock kanske inte lika bra på det, men dom är ändå Centrar.
Detta är mitt vinnande koncept för att kunna slå dom bra lagen också. Hoppas innerligt att Dahlen går in och läser detta och tar det till sig. Det går annars att byta plats på Brithen och Nilsson endast om han inte vill flytta Christensen och få till det lite bättre i alla fall.
Men det viktigaste är att få ett stabilt uppspel och sprida ut mindre bra backar med bra backar så det inte blir så ojämnt fördelat i kedjorna som det är nu, Inte lustigt att bara första-linan fungerat innan egentligen. Johansson har definitivt spelat färdigt i HV71, sämre back får man leta många säsonger tillbaka för att hitta. Påminner mycket om Mikko Luoma sin sista drällsäsong i HV71.
Vart han en är på planen så dräller han och bidrar med absolut ingenting. Larsson kan få chansen igen om Pilut mot förmodan inte skulle hålla, Men det kommer han göra. Han får slåss med Williamsson om sista platsen i laget.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****