Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
mrbeach skrev:Enkla Troja
Jompii skrev:Ingen vidare match men sett till den rad spelare vi saknar och hur det såg ut i måndags så var detta en otroligt viktig seger. Vi vinner inte på skicklighet utan på arbetsmoral.
Matson visar hur otroligt viktig han är. Gott!
lejacques skrev:Vet att många dissar våra målvakter. Visst. Jag är inte heller 100 procent övertygad. Men jag tycker de är det minsta problemet. Det är resten av bygget som är Hult-skit.
Dovahkiin skrev:lejacques skrev:Vet att många dissar våra målvakter. Visst. Jag är inte heller 100 procent övertygad. Men jag tycker de är det minsta problemet. Det är resten av bygget som är Hult-skit.
Tycker bara det är backarna som är för dåliga. Sen kan pp bli bättre men bara om de kommer in backar som kan lira pp.
Farzan skrev:mrbeach skrev:Enkla Troja
Precis. Hålla nollan. Låta oss svettas lite. Ändå säker seger trots att 7 spelare är borta.
Bra jobbat HV!
lejacques skrev:Ettan mot jumbon ikväll om du frågar Wilander. Vi är ju bäst. Vi leder serien med betryggande 1 poäng.
lejacques skrev:Dovahkiin skrev:lejacques skrev:Vet att många dissar våra målvakter. Visst. Jag är inte heller 100 procent övertygad. Men jag tycker de är det minsta problemet. Det är resten av bygget som är Hult-skit.
Tycker bara det är backarna som är för dåliga. Sen kan pp bli bättre men bara om de kommer in backar som kan lira pp.
Fast vi har ju inte tillräckligt många bra forwards för att ens ställa upp med ett andra PP. Bröderna Davidsson är ju typ bland de sämsta i serien. Inte bara något jag tycker. Det säger även statistiken.
327 Karlsson skrev:lejacques skrev:Ettan mot jumbon ikväll om du frågar Wilander. Vi är ju bäst. Vi leder serien med betryggande 1 poäng.
Nu är vi där igen. HV har fortfarande en match mindre spelad än MoDo. Vi kan inte jämföra oss med deras poäng när de har spelat om fler poäng än vi.
Robert.76 skrev:Farzan skrev:mrbeach skrev:Enkla Troja
Precis. Hålla nollan. Låta oss svettas lite. Ändå säker seger trots att 7 spelare är borta.
Bra jobbat HV!
Säker seger? Du måste sett ngn annan match....
Dovahkiin skrev:lejacques skrev:Vet att många dissar våra målvakter. Visst. Jag är inte heller 100 procent övertygad. Men jag tycker de är det minsta problemet. Det är resten av bygget som är Hult-skit.
lejacques skrev:327 Karlsson skrev:lejacques skrev:Ettan mot jumbon ikväll om du frågar Wilander. Vi är ju bäst. Vi leder serien med betryggande 1 poäng.
Nu är vi där igen. HV har fortfarande en match mindre spelad än MoDo. Vi kan inte jämföra oss med deras poäng när de har spelat om fler poäng än vi.
Okej. Du pratar om 3 till eventuellt 6 poäng. Jag tycker fortsatt det är alldeles för dåligt. Dels med tanke på hur jävla mycket pengar man öst på det här laget, dels med tanke på att man rasat ihop sen man haft en ledning med 10-12 poäng, dels med tanke på hur spelet sett ut den senaste tiden (dvs. Man har inte spelat bättre än ett mittenlag i tabellen). Men hej det är klart. Du kanske tror att HV kommer kamma hem serien överlägset om vi fortsätter med det poängsnitt vi haft sedan mitten/slutet av november?
En hängmatch gör ingen som helst jävla skillnad om inte HV börjar spela bättre.
327 Karlsson skrev:Det tror jag inte alls. Och jag sa aldrig att det var bra. Det är inte det jag pratar om här, hur förbannad du än är.
Det jag opponerar mig mot är att du flera gånger pratat om att vi leder med 1 poäng eller att vi tappade vi serieledningen till MoDo tidigare. Det går inte uttala sig så när vi inte kan jämföra exakt samma förutsättningar.
När vi sen hade spelat lika många matcher som Modo, då dom enligt dig tagit över serieledningen, ledde vi iaf. För vi vann vår match den omgången och tappade aldrig serieledningen.
Jämför med säsongen 19/20, då många pratade om att vi hade kunnat sluta tvåa i tabellen om vi vunnit sista matchen mot Leksand, inför tomma läktare. Vi torskade och slutade femma istället i tabellen. Som ett resultat av den torsken kunde vi sedan se att HV missat sitt mål om topp 4 även den säsongen. Hårfint, men ändå ett missat mål, vilket du var väldigt tydlig med att förklara då. Då är det inte mer än rätt att påtala samma skillnad nu. Vi har spelat en match mindre, det kan räcka för en serieseger, vem vet.
Sen att vi spelat som skit ett bra tag är en annan sak.
lejacques skrev:Men hej det är klart. Du kanske tror att HV kommer kamma hem serien överlägset om vi fortsätter med det poängsnitt vi haft sedan mitten/slutet av november?
Bluey skrev:lejacques skrev:Men hej det är klart. Du kanske tror att HV kommer kamma hem serien överlägset om vi fortsätter med det poängsnitt vi haft sedan mitten/slutet av november?
Kan vi inte bara sluta att lägga ord i munnen på varandra på det här viset? Ser det tyvärr hela tiden på forumet (menar inte att peka ut lejacques som värre än någon annan) och det är ett ganska osnyggt beteende i en diskussion.
Weirdo skrev:Känns riktigt bra med en seger. Spelet i första o stora delar av andra lämnar dock väldigt mycket att önska. Tredje spelas av på ett någorlunda säkert sätt. Men det är poängen som är de viktiga, köper oss tid till dess att vi får tillbaka JVM-spelarna och alla andra skadade. Ska bli otroligt kul att få in Ulla, med tanke på rapporterna kan det inte dröja en evighet iaf.
lejacques skrev:327 Karlsson skrev:Det tror jag inte alls. Och jag sa aldrig att det var bra. Det är inte det jag pratar om här, hur förbannad du än är.
Det jag opponerar mig mot är att du flera gånger pratat om att vi leder med 1 poäng eller att vi tappade vi serieledningen till MoDo tidigare. Det går inte uttala sig så när vi inte kan jämföra exakt samma förutsättningar.
När vi sen hade spelat lika många matcher som Modo, då dom enligt dig tagit över serieledningen, ledde vi iaf. För vi vann vår match den omgången och tappade aldrig serieledningen.
Jämför med säsongen 19/20, då många pratade om att vi hade kunnat sluta tvåa i tabellen om vi vunnit sista matchen mot Leksand, inför tomma läktare. Vi torskade och slutade femma istället i tabellen. Som ett resultat av den torsken kunde vi sedan se att HV missat sitt mål om topp 4 även den säsongen. Hårfint, men ändå ett missat mål, vilket du var väldigt tydlig med att förklara då. Då är det inte mer än rätt att påtala samma skillnad nu. Vi har spelat en match mindre, det kan räcka för en serieseger, vem vet.
Sen att vi spelat som skit ett bra tag är en annan sak.
Ok. Nu ska jag vara väldigt oödmjuk och säga att du inte har koll. Jag gillar dig och dina inlägg. Tro inget annat. Men du har inte koll på det du skriver om.
Då. Säsongen 19/20 skrev jag långt innan sista matchen att siffrorna talade för att HV inte skulle sluta topp 4. Och det hade inget att göra med Leksandsmatchen. Den där sista matchen var en efterhandskonstruktion från naiva fans, ren spekulation. Jag sa flera omgångar innan, kanske 8-10 omgångar innan, om du minns (minns du?) att vi skulle missa topp 4 pga av det poängsnitt vi haft inför slutspurten.
Spekulationer. Det är precis det du sysslar med nu också. Du spekulerar om HV:s framtid. Baserat på en hängmatch. Men fakta är att HV har ett så pass dåligt poängsnitt sedan 11-12 matcher tillbaka att det inte hänger på en hängmatch. Antingen spelar man upp sig, eller så tar man kliv nedåt i tabellen, och det oavsett hängmatch. Det är vad jag trycker på när jag talar om en, två eller fyra poäng hit eller dit.
HV har, sett till Thermell klev in, skadorna kom som ett brev på posten, samt ett antal JVM-spelare försvann, ett poängsnitt som ger oss en totalpoäng på 97 poäng. Det. Det kommer vi inte vinna någons serie med.
Vi måste se till här och nu. Och agera därefter. Och inte fokusera på någon hängmatch. Sånt snack du kommer med är precis det som lett oss ner dit vi är idag.
Observera. Jag tycker du är vettig. Jag gillar dina inlägg (kan inte nog understrykas med tanke på att alla tolkar internet som att man menar blodigt allvar. Därför unnar jag mig även en smiley för att understryka att jag inget illa menar)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster