CHL: HV71-EC Redbull Salzburg

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: CHL: HV71-EC Redbull Salzburg

Inläggav NightWalker » 24 augusti 2014, 16:25

Dags att hitta spelet man hade i första perioden, göra två mål (minst) och hålla tätt i sista.
NightWalker

Inläggav Junior » 24 augusti 2014, 16:28

Så bra uppstält och täkt framför mål.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav NightWalker » 24 augusti 2014, 16:28

SÅJA! Melin i PP!

Såg även skottstatistiken för andra perioden. 22-8 till Salzburg..
NightWalker

Inläggav Groucho » 24 augusti 2014, 16:32

Härligt att Melin får göra mål tidigt på säsongen. Får han igång målskyttet blir han oerhört nyttig för oss iår.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Junior » 24 augusti 2014, 16:37

Kan det vara så att HV komemr vara farliga i PP i år?
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Macce » 24 augusti 2014, 16:37

Junior skrev:Kan det vara så att HV komemr vara farliga i PP i år?

Ja man kan ju tro det ;) :)
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Junior » 24 augusti 2014, 16:38

En gång till En gång till En gång till!!!!
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Groucho » 24 augusti 2014, 16:42

Jävligt tidigt på säsongen ännu men Christensen ser het ut. Kommer nog ha en kanonsäsong i år.
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav chinobar » 24 augusti 2014, 16:48

Jävligt bra glidet i försvaret Fiala..fan.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Groucho » 24 augusti 2014, 16:56

Känns som en tidsfråga innan fyran sitter för Salzburg. :roll:
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Groucho » 24 augusti 2014, 16:57

Hann inte ens skriva färdigt innan den satt. :(
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav mrbeach » 24 augusti 2014, 17:03

Skit :evil:
Man kan ta en Smålänning från Småland.
Men inte Småland från Smålänning!
"Exilsmålänning nu i Skåne"
Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav NightWalker » 24 augusti 2014, 17:03

Fan!
Stundtals såg det bra ut, ta bort den andra perioden så är jag ändå ganska nöjd med hur spelet såg ut (med tanke på att det bara spelats 3 matcher hittills). Finns utan tvekan ljusglimtar. Christensen tror jag kommer ha en kanonsäsong. Ridderwall är pigg och åker hela tiden. Offensivt känns det tryggt, det är defensiven som behöver bli bättre.

Jaja, man får trösta sig med att kolla på Sunderland - Manchester United. Något av ens lag ska väl ändå lyckas ta tre poäng idag?
NightWalker

Inläggav FirstSwitch » 24 augusti 2014, 17:04

Dålig match, vi har tydligen fortsatt svårt i egen zon och nåt riktigt bra måste in för att få ordning på det.
FirstSwitch

Inläggav ateisten » 24 augusti 2014, 17:10

Vilka jävla skitsekvenser!!
Fiala glider och inte tar backchecking på allvar vid 3-3 målet, undermåligt, uselt.
Jämtin driver upp, passar Purre, Purre till Kolan och han missar ett kanonläge, Jämtin tar en onödig Charging och 3-4 i deras PP på den.

Jag är rätt besviken med tanke på att hur positiv starten var i tredje.
Senast redigerad av ateisten 24 augusti 2014, 17:51, redigerad totalt 1 gång.
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav matsqq » 24 augusti 2014, 17:42

Efter all kritik från Renberg angående försvaret förra matchen tycker jag det är helt undermåligt att det ser ut som det gjorde vid kvitteringsmålet i slutet.

Jag hoppas man går igenom de där situationerna på video ordentligt efter matchen ...

Det kan inte se ut så i match efter match, speciellt inte i slutet av en match som faktiskt är viktig ekonomiskt och sportsligt och där man leder med ett enda mål ....
matsqq

Inläggav PapaEmeritus » 24 augusti 2014, 17:54

Vill påpeka ytterligare en gång att det saknas tre ordinarie backar, fyra om man räknar toppbacken som ännu inte är värvad. Det är dessutom fortfarande försäsong och matcherna ser ut därefter. Ni som förväntar er guld och gröna skogar redan nu, ni kanske borde se över ert hockeykunnande?

Bäst i kväll: Ersberg räddade oss ett flertal gånger och kan inte lastas för något av målen. Kedjan med Thörngren-Strandberg-Sandberg var riktigt pigg. Christensen visar gång på gång vilken klass han besitter. PP-spelet var bitvis riktigt bra och Melin funkar fint som point man på blålinjen.

Fiala var ganska osynlig i kväll och Brithén var inte vän med pucken alls. Dessutom, att som lagkapten försöka skalla en motståndare är inte förenligt med ett C på tröjan, skärpning där!

Nya tag om två veckor!
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Norrlandssupporter » 24 augusti 2014, 17:55

Återigen.. Lägg ner motorsågen.

Vi spelar med flera ordinarie backar borta. Kom även ihåg att en back av HÖGSTA kvalitet ska in. Glädjs ist över hur bra vår junior Emil Johansson var.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav matsqq » 24 augusti 2014, 18:15

Nej då, ingen motorsåg, men jag hoppas att man tittar över det taktiska i försvarsspelet ordentligt även på dessa matcher, för det känns ibland som det kan vara ganska enkla åtgärder där för att undvika den typen av situationer. Det var inte spelarnas individuella skicklighet som var problemet ...

Sen blev det väl för negativt för det var rätt mycket besvikelse över tappet som kändes helt onödigt. Med den här offensiven borde vi vinna den här typen av matcher om man bara är noggrann i försvarsarbetet och tittar upp en sekund då och då - istället för att alla fem spelare enbart tittar på var pucken är ...
matsqq

Inläggav hammare7 » 24 augusti 2014, 18:32

Precis hemkommern från Kinnarps efter en svängig hockeymatch. Första perioden är ok men andra är helt katastrofalt dålig. Man börjar riktigt bra i tredje och vänder matchen men man tappar allt de sista 10 minuter. Det var riktigt rörigt i egen zon och ingen viste varken ut elr in. Mycket beror på antagligen att 4 backar är borta, Wiliamsson, Pettan, Berglund o S Karlsson. Jag saknar en ledargestalt i försvaret, varken Kolan elr Campoli ser inte ut att vara en sådan. Bäst i försvaret var Eidstedt och Emil Johansson. Spelet i mittzon var inte heller helt hundra, många missade passningar, mottagningar osv. I anfallzonen är jag inte alls orolig, där ser det bra ut. Man hittar lösningar och farliga lägen. 100% skärpan finns inte där än, specielt hos Brithén som missade ett flertal bra chanser idag, om han skall bli ledande spelare får han ej missa sådana chanser. Christensen är gudabegåvad i puckhanteringen men han ser fruktansvärt loj ut och har dåligt kroppspråk som oroar mig lite.

Det finns hopp om framtiden men också tvivel och saker att både bygga på och rätta till. PP ser okej ut trots de dåliga i första perioden man borde avgjort matchen där med sina PP

*Dagen argaste spelare är Brett Sterling.
hammare7

Inläggav RiWi » 24 augusti 2014, 19:36

Tycker backarna sköter sig helt ok, de 3 första målen idag är ju forwards som inte gör vad dom ska!!
Ett mål i 5 mot 5 på 3 matcher är inte ok!! Inte en enda poäng av våra top 6 forwards gör mig lite orolig...
Hoppas nu att man får 10dagar med fullt lag att träna på spelet, för det måste börja se bättre ut redan i borta matcherna i chl.

Stort plus till Emil Johansson o våra målvakter!! pp:et ser riktigt vasst ut, trots att teden är borta.

La märke till A.J körde med 4 forwards o 1 back mot slutet när vi låg under, känns spännande med lte nytänk.
RiWi

Inläggav Henning » 24 augusti 2014, 20:10

RiWi skrev:Tycker backarna sköter sig helt ok, de 3 första målen idag är ju forwards som inte gör vad dom ska!!
Ett mål i 5 mot 5 på 3 matcher är inte ok!! Inte en enda poäng av våra top 6 forwards gör mig lite orolig...
Hoppas nu att man får 10dagar med fullt lag att träna på spelet, för det måste börja se bättre ut redan i borta matcherna i chl.

Stort plus till Emil Johansson o våra målvakter!! pp:et ser riktigt vasst ut, trots att teden är borta.

La märke till A.J körde med 4 forwards o 1 back mot slutet när vi låg under, känns spännande med lte nytänk.

Fyra forwards har vi kört med hela tiden, iaf i PP1 med Melin. Och det tycker jag precis som du att man ska fortsätta med.

Vad menar du med inga poäng av våra 6 top forwards egentligen? I 5vs5 då menar du?
Jag bryr mig inte om när, var och hur målen görs, bara dom görs och spelet ser bra ut. Vilket det gör. Målen trillar in så småningom om man fortsätter snurra puck i offensiv zon som nu.

Det som oroar mig är spelet i egen zon, framförallt i 5vs5. Hönsgård stundtals. Men sen vet jag också att vi har flera ordinarie borta och ska dessutom in med en till, så det drar jag inte så stora växlar av än så länge.
Henning

Inläggav RiWi » 25 augusti 2014, 07:16

Henning skrev:
RiWi skrev:Tycker backarna sköter sig helt ok, de 3 första målen idag är ju forwards som inte gör vad dom ska!!

Fyra forwards har vi kört med hela tiden, iaf i PP1 med Melin. Och det tycker jag precis som du att man ska fortsätta med.

Vad menar du med inga poäng av våra 6 top forwards egentligen? I 5vs5 då menar du?
Jag bryr mig inte om när, var och hur målen görs, bara dom görs och spelet ser bra ut. Vilket det gör. Målen trillar in så småningom om man fortsätter snurra puck i offensiv zon som nu.

Det som oroar mig är spelet i egen zon, framförallt i 5vs5. Hönsgård stundtals. Men sen vet jag också att vi har flera ordinarie borta och ska dessutom in med en till, så det drar jag inte så stora växlar av än så länge.

Jo i PP har jag oxå märkt att Melin går in som back, men igår när red bull gjorde 4-3 så gick bl.a. Fiala in som back även i 5-5(inte när vi tog ut målvakten utan 5-5), kan ha varit ett konstigt byte mm, men tyckte att de var 4 forwards vid tekningar mm.
Försvarsspelet känns som att A.J o co jobbat rejält med, dels överbelasta likt luleå i hörnen o bakom mål, challe visade detta väldigt bra i tv i fredags. Mer orolig över anfallsspelet, och att de inte får till det i 5-5.
RiWi

Inläggav dekman » 25 augusti 2014, 09:49

Norrlandssupporter skrev:Återigen.. Lägg ner motorsågen.

Vi spelar med flera ordinarie backar borta. Kom även ihåg att en back av HÖGSTA kvalitet ska in. Glädjs ist över hur bra vår junior Emil Johansson var.

Exakt. Folk verkar glömma att de enda helt ordinarie backarna som spelade igår var Campoli och Kolan. Pilut ser jag inte som helt ordinarie riktigt än.

Vi saknade alltså båda nyförvärvärven Berglund och Karlsson, samt Petrasek och Williamsson. Plus då den nye backen som inte finns än. Så man kan nästan säga att fem ordinarie backar saknades igår. Så kanske inte så märkligt om försvaret inte riktigt satt sig än... men gnälla är enkelt. Hade HV haft alla backar tillgängliga och det ändå hade sett ut så så hade jag varit lite orolig.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna