Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
Ragnarsson skrev:Pinsamt. Men hade inte förväntat mig något annat heller, så slapp o bli besviken. Ok, lite sur är man. Men nu är det slut.
Har vi inte vunnit på 2 raka hemma matcher så lär vi knappast vinna den 3:e heller.
Skäms hela HV71, skäms ledningen och framför allt, Johan Hult, avgå och byt jobb till städerska e t c.
Andersson711 skrev:Sådär ja. Nu tror jag Färjestad tar det rätt komfortabelt i KA. Hade Johan Hult inte hållit så hårt i sin plan att spets inte behövs hade serien kunnat vara död. Vi har redan vunnit SM-Guld i brända lägen.
Rex0z skrev:Vi spelar på en back mindre i 5-4 perioder efter att melart satt en tackling mot huvudet på Persson, då kanske det inte är så konstigt att det blir misstag i en sjätte period.
Robert.76 skrev:Andersson711 skrev:Sådär ja. Nu tror jag Färjestad tar det rätt komfortabelt i KA. Hade Johan Hult inte hållit så hårt i sin plan att spets inte behövs hade serien kunnat vara död. Vi har redan vunnit SM-Guld i brända lägen.
Japp, detta knäckte HV. Jag trodde inte HV skulle rubba skinnvästarna, men jag trodde i min enfald att man skulle göra mer mål i PP än vad man släpper in i samma spelform.
Rex0z skrev:Ragnarsson skrev:Pinsamt. Men hade inte förväntat mig något annat heller, så slapp o bli besviken. Ok, lite sur är man. Men nu är det slut.
Har vi inte vunnit på 2 raka hemma matcher så lär vi knappast vinna den 3:e heller.
Skäms hela HV71, skäms ledningen och framför allt, Johan Hult, avgå och byt jobb till städerska e t c.
Asså vissa människor undrar man hur dom tänker, hur fan kan du tycka att Hv ska skämmas när man förlorar i sjätte perioden mot seriesegrarna på borta plan. Det är folk som du som förstör detta forum fy fan va pinsam du och många andra är.
lejacques skrev:Nu såg jag ju inte matchen, men om det stämmer att tvåmålsskytten Wännström inte fick lira PP...
Vid seger hade Lillis hyllats. Nu förtjänar han all ris i världen.
HV saknar "naturliga" målskyttar och dynamik. Att Lillis då vägrar att lira de få vi har... Jag är MYCKET orolig inför kommande säsong.
Det spelar ingen roll vad vi tar in för spelare så länge vi ska spela på samma enformiga sätt. Holmström, Ullström, Peterson, Crosby, Ovechkin. Det spelar ingen roll vad vi tar in.
Uttrycket att kasta pärlor åt svin har aldrig stämt så bra.
eisbjern skrev:Vi borde vunnit denna redan efter full tid. Orkar inte
Ragnarsson skrev:Sanningen svider, men sanningen är ju den att lyckas man inte avgöra matcher i dessa OÄNDLIGA powerplay vi har, då är vi inte värda att vara i nått slutspel över huvudet taget.
5 st PP och 3 st öppna målchanser i match 2 hemma i Jönköping resulterade i: INGENTING
8 st PP och 6 st öppna målchanser i match 4 hemma i Jönköping resulterade i: INGENTING
6 st PP och 14-15 st öppna målchanser i match 5 uppe i Karlstad resulterade i: Mål för FBK i deras BOXPLAY
OM vi hade satt våra chanser så hade redan Färjestad vart ute nu. Vi hade då vunnit 4 raka matcher.
HV71 förlorar mot sig själva. Så ser jag på det. Deras största motståndare är inte Färjestad, utan det är dom själva. Kommer man in i ett slutspel med ett odugligt powerplay och inte en enda målskytt som kan göra mål, då förtjänar man banne mig inte att vara i slutspel.
Grattis Färjestad!
lejacques skrev:Nu såg jag ju inte matchen, men om det stämmer att tvåmålsskytten Wännström inte fick lira PP...
Vid seger hade Lillis hyllats. Nu förtjänar han all ris i världen.
HV saknar "naturliga" målskyttar och dynamik. Att Lillis då vägrar att lira de få vi har... Jag är MYCKET orolig inför kommande säsong.
Det spelar ingen roll vad vi tar in för spelare så länge vi ska spela på samma enformiga sätt. Holmström, Ullström, Peterson, Crosby, Ovechkin. Det spelar ingen roll vad vi tar in.
Uttrycket att kasta pärlor åt svin har aldrig stämt så bra.
lejacques skrev:Hmm. Ett av de mest pinsamma ögonblick i hockeyhistorien är när Leksandfansen står och hyllar sitt lag efter att ha blivit utspelade av Mora och åkt ur SHL.
Det är förlorarmentalitet deluxe. Att hylla ett lag som går mot ett nytt fiasko... Ja, den mentaliteten är kanske precis varför HV inte längre är ett topplag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster