Kvartsfinal 5: Färjestad BK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Kvartsfinal 5: Färjestad BK - HV71

Inläggav mrnorrland » 30 mars 2019, 21:03

vi hade chansen men de klarade inte trycket tyvärr
mrnorrland

Inläggav Rex0z » 30 mars 2019, 21:04

Ragnarsson skrev:Pinsamt. Men hade inte förväntat mig något annat heller, så slapp o bli besviken. Ok, lite sur är man. Men nu är det slut.
Har vi inte vunnit på 2 raka hemma matcher så lär vi knappast vinna den 3:e heller.

Skäms hela HV71, skäms ledningen och framför allt, Johan Hult, avgå och byt jobb till städerska e t c.

Asså vissa människor undrar man hur dom tänker, hur fan kan du tycka att Hv ska skämmas när man förlorar i sjätte perioden mot seriesegrarna på borta plan. Det är folk som du som förstör detta forum fy fan va pinsam du och många andra är.
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav didotto » 30 mars 2019, 21:05

Wow. Häftig match. Såklart var det ett misstag som avgjorde...
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav Robert.76 » 30 mars 2019, 21:06

Andersson711 skrev:‪Sådär ja. Nu tror jag Färjestad tar det rätt komfortabelt i KA. Hade Johan Hult inte hållit så hårt i sin plan att spets inte behövs hade serien kunnat vara död. Vi har redan vunnit SM-Guld i brända lägen.

Japp, detta knäckte HV. Jag trodde inte HV skulle rubba skinnvästarna, men jag trodde i min enfald att man skulle göra mer mål i PP än vad man släpper in i samma spelform.
Robert.76
Moderator

Inläggav Räkan » 30 mars 2019, 21:06

Hv71 hade så många chanser...
MEN MAN HAR SÄMST PP OCH ÄR SÅ JÄVLA INEFFEKTIVA
Användarvisningsbild
Räkan

Inläggav frippe-borås » 30 mars 2019, 21:06

Det fruktansvärda dåliga PP har fan förstört varenda match mot FBK!
Hade vi haft något som ens liknade PP så hade FBK haft semester nu!

Hur fan kan en sån förening som HV71 och med dessa killar i laget och så erfarna tränare ha ett totalt värdelösare än värdelöst PP?
Det är helt utan mitt förstånd!

Sen om vi kommer till SD så kommer vi inte till avslut utan hamnar som vanligt bakom mål och ute vid sargen.
Är vi så bekväma att man inte är beredd att offra ett par tänder eller få ett blåmärke.
Nu jävlar är det upp till bevis de kommande två matcher att Hult har satt ihop ett gäng med karaktär!
Så sjukt förbannad och besviken och ledsen att se oss torska en match som denna för att vi aldrig tar oss in på mål eller kommer till avslut.

Vart är våra stjärnor??? Just det, vi har ju inga!
Tedenby är helt borta ur matchen och borde vara den som sitter på läktaren nästa match om Bengtsson och Sundh är tillbaka.

Men en sak är säker som Hv borde ta med sig! Skjuter man inte så kan det aldrig bli mål!!!!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Groucho » 30 mars 2019, 21:06

Att förlora en sån här maratonmatch sätter sina spår psykiskt. Vågar inte ens gissa hur det kommer se ut på måndag... :(
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Rex0z » 30 mars 2019, 21:07

Vi spelar på en back mindre i 5-4 perioder efter att melart satt en tackling mot huvudet på Persson, då kanske det inte är så konstigt att det blir misstag i en sjätte period.
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Junior » 30 mars 2019, 21:08

Det är ett sjukt skämt hur man kan vara så kassa på pp.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Danken » 30 mars 2019, 21:08

HV hade en extra chans de här matchen. Vi får ta den nästa match istället.
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Robert.76 » 30 mars 2019, 21:09

Rex0z skrev:Vi spelar på en back mindre i 5-4 perioder efter att melart satt en tackling mot huvudet på Persson, då kanske det inte är så konstigt att det blir misstag i en sjätte period.

Du menar att HV inte ska klara av att spela på 6 backar? Det är detta de sliter i gymmet och tränar för dagligen. Sen är det givetvis så att det kommer misstag, men i detta läge måste man spela med ngn form å marginaler.
Robert.76
Moderator

Inläggav Ragnarsson » 30 mars 2019, 21:09

Sanningen svider, men sanningen är ju den att lyckas man inte avgöra matcher i dessa OÄNDLIGA powerplay vi har, då är vi inte värda att vara i nått slutspel över huvudet taget.

5 st PP och 3 st öppna målchanser i match 2 hemma i Jönköping resulterade i: INGENTING
8 st PP och 6 st öppna målchanser i match 4 hemma i Jönköping resulterade i: INGENTING
6 st PP och 14-15 st öppna målchanser i match 5 uppe i Karlstad resulterade i: Mål för FBK i deras BOXPLAY

OM vi hade satt våra chanser så hade redan Färjestad vart ute nu. Vi hade då vunnit 4 raka matcher.

HV71 förlorar mot sig själva. Så ser jag på det. Deras största motståndare är inte Färjestad, utan det är dom själva. Kommer man in i ett slutspel med ett odugligt powerplay och inte en enda målskytt som kan göra mål, då förtjänar man banne mig inte att vara i slutspel.

Grattis Färjestad!
Stefan Liv: ”Jag frågade om jag fick sätta på sportradion och det sa min sambo gick bra. Sedan gjorde HV 4-2 mitt i en värk. Då var det fullt upp.”
Ragnarsson

Inläggav Andersson711 » 30 mars 2019, 21:10

Robert.76 skrev:
Andersson711 skrev:‪Sådär ja. Nu tror jag Färjestad tar det rätt komfortabelt i KA. Hade Johan Hult inte hållit så hårt i sin plan att spets inte behövs hade serien kunnat vara död. Vi har redan vunnit SM-Guld i brända lägen.

Japp, detta knäckte HV. Jag trodde inte HV skulle rubba skinnvästarna, men jag trodde i min enfald att man skulle göra mer mål i PP än vad man släpper in i samma spelform.

Nej man hade ju inga förhoppningar alls när det stod klart att det skulle bli FBK.
Det är däremot ett jävla superfiasko att det skulle behöva bli Färjestad redan i kvartsfinal.
Det är ett galet misslyckande att sluta 8 i grundserien och det måste resultera i konsekvenser för den sportsligt ansvariga!
Andersson711
Moderator

Inläggav lejacques » 30 mars 2019, 21:10

Nu såg jag ju inte matchen, men om det stämmer att tvåmålsskytten Wännström inte fick lira PP...

Vid seger hade Lillis hyllats. Nu förtjänar han all ris i världen.

HV saknar "naturliga" målskyttar och dynamik. Att Lillis då vägrar att lira de få vi har... Jag är MYCKET orolig inför kommande säsong.
Det spelar ingen roll vad vi tar in för spelare så länge vi ska spela på samma enformiga sätt. Holmström, Ullström, Peterson, Crosby, Ovechkin. Det spelar ingen roll vad vi tar in.

Uttrycket att kasta pärlor åt svin har aldrig stämt så bra.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Junior » 30 mars 2019, 21:11

Men men, vi kan ju i alla fall köra slut på de 6-fingrade spelarna lite inför kommande matchserier eftersom vi själva verkar helt oförmögna till att göra ett skit.

radera hela inavelslandskapet
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Zico » 30 mars 2019, 21:11

Rex0z skrev:
Ragnarsson skrev:Pinsamt. Men hade inte förväntat mig något annat heller, så slapp o bli besviken. Ok, lite sur är man. Men nu är det slut.
Har vi inte vunnit på 2 raka hemma matcher så lär vi knappast vinna den 3:e heller.

Skäms hela HV71, skäms ledningen och framför allt, Johan Hult, avgå och byt jobb till städerska e t c.

Asså vissa människor undrar man hur dom tänker, hur fan kan du tycka att Hv ska skämmas när man förlorar i sjätte perioden mot seriesegrarna på borta plan. Det är folk som du som förstör detta forum fy fan va pinsam du och många andra är.

Håller med. HV gör ju för fan en monstermatch. De som ska skämmas är Regnarsson, shitkicker, Robert.76 m fl. Hylla i stället laget om ni har nån hut i kroppen.
Zico

Inläggav Junior » 30 mars 2019, 21:11

lejacques skrev:Nu såg jag ju inte matchen, men om det stämmer att tvåmålsskytten Wännström inte fick lira PP...

HV saknar "naturliga" målskyttar och dynamik. Att Lillis då vägrar att lira de få vi har... Jag är MYCKET orolig inför kommande säsong.
Det spelar ingen roll vad vi tar in för spelare så länge vi ska spela på samma enformiga sätt. Holmström, Ullström, Peterson, Crosby, Ovechkin. Det spelar ingen roll vad vi tar in.

Jo Wänna fick det efter ett tag. Kommer inte exakt ihåg när, men man började kasta om i PP uppställningarna ganska mycket och han fick lira.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav funnyvlad » 30 mars 2019, 21:12

Surt javisst men även om FBK är favoriter nu så finns ju chansen ännu kvar. HV kan slappna av och spela som på träning och då kommer kanske målen.
funnyvlad

Inläggav tom_flaska » 30 mars 2019, 21:13

Bara att knyta næven och spela som om livet var på spel i næsta match.

Skulle inte undra mig om vi får islossning och vinner med 8-0.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Sir Ward » 30 mars 2019, 21:14

En liten önskan...
Skriv vad ni vill(nästan), helst mot skogsfolket, men INTE mot varandra. Viktigt!
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav lejacques » 30 mars 2019, 21:15

Hmm. Ett av de mest pinsamma ögonblick i hockeyhistorien är när Leksandfansen står och hyllar sitt lag efter att ha blivit utspelade av Mora och åkt ur SHL.

Det är förlorarmentalitet deluxe. Att hylla ett lag som går mot ett nytt fiasko... Ja, den mentaliteten är kanske precis varför HV inte längre är ett topplag.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrbeach » 30 mars 2019, 21:15

eisbjern skrev:Vi borde vunnit denna redan efter full tid. Orkar inte

Men Men vill inte klaga på HV71 ikväll 57-35 i skott på mål fler utvisningar än FBK vi ska väl vara stolta.
ELLER :?: :?:
Betänk att Skinnvästarna BK var seriesegrare och vi ÅTTA.
Visst vi sumpade klara chanser men det gjorde dom med, båda målvakterna låg på över 94%
Bara att bryta ihop och komma igen (HV Fan alla dagar)
Man kan ta en Smålänning från Småland.
Men inte Småland från Smålänning!
"Exilsmålänning nu i Skåne"
Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav shitkicker » 30 mars 2019, 21:18

FBK vinner tyvärr fullkomligt rättvist ändå. De har större bredd på spetsen. De får ett större tryck på HV än tvärtom och så har det sett ut i alla matcher, även de som HV vunnit. Målvakterna är helt jämlika, det är den enda positionen som HV kan mäta sig med FBK på.

Special teams är avgörande. Vi har sagt det länge nu. Och lika länge har det inte fungerat. När man släpper in fler mål i PP än man gör så blir det svårt, eller snarare omöjligt, att vinna. Och tränarstaben har helt uppenbart inte verktygen att lösa ut det.

HV har gjort det bättre än jag trodde. Men det är fortfarande alldeles för mycket som inte fungerar. Avsluten är ju så blöta, så blöta, så blöta...... Det är så fantastiskt låg nivå på dem att det enda som gör att HV ens är med i den här matchserien trots att vi typ bara gör 1,5 mål framåt är ju Gunnarssons fantastiska målvaktsspel. Där har vi en som är bäst när det gäller.

Gunnarsson, Lehtonen, Fehervary, Gustavsson är bäst när det gäller.

Önerud, Thörnberg, N. Andersson och J. Andersson är sämst när det gäller. Önerud var en av de sämsta på isen ikväll.

De andra befinner sig nånstans mittemellan.

Det här var matchen. Det här var möjligheten. Allt initiativ ligger hos FBK nu, vilket inte hade oroat mig i vanliga fall. Men jag tycker HV har bevisat nu att man saknar skärpan och skickligheten för att avgöra detta.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav jordfelsbrytare » 30 mars 2019, 21:18

All heder för en grym match. Respekt! Jag lider med grabbarna. Vilket krigarhjärta! Hv hjärtat blöder just nu.

Men kan redan nu höra Hult i intervju efter eventuell torsk på måndag.... " otur små marginaler grabbarna visar bra karaktär vi är nöjda med säsongen pressar seriesegarna kunde gott hur som helst bla bla bla. Gröna siffror levereras eftersom vi fans ställer upp i nöd och lust, Vi ska rannsaka oss själva vända några stenar osv osv... inget händer lite ryggdunkar klubben är på rätt väg osv.... Snälla låt oss slippa dessa jäkla klyschor och skitsnack.

Nu samlar vi kraft på ett 6e slag på måndag.

Ja jag är bitter
Ja jag ogillar Fbk oerhört mycket.
Jag lider med grabbarna
Ja jag är besviken på Hult.
jordfelsbrytare

Inläggav Robert.76 » 30 mars 2019, 21:19

Zico, jag har lite svårt för att hylla ett lag som har ett sämre PP än ett korplag. Jag har lite svårt för att hylla ett lag där de bärande spelarna är totalt osynliga, jag har även lite svårt att hylla ett lag som hade som målsättning att bli topp 4, men istället fick lira play in.
Robert.76
Moderator

Inläggav shitkicker » 30 mars 2019, 21:20

Ragnarsson skrev:Sanningen svider, men sanningen är ju den att lyckas man inte avgöra matcher i dessa OÄNDLIGA powerplay vi har, då är vi inte värda att vara i nått slutspel över huvudet taget.

5 st PP och 3 st öppna målchanser i match 2 hemma i Jönköping resulterade i: INGENTING
8 st PP och 6 st öppna målchanser i match 4 hemma i Jönköping resulterade i: INGENTING
6 st PP och 14-15 st öppna målchanser i match 5 uppe i Karlstad resulterade i: Mål för FBK i deras BOXPLAY

OM vi hade satt våra chanser så hade redan Färjestad vart ute nu. Vi hade då vunnit 4 raka matcher.

HV71 förlorar mot sig själva. Så ser jag på det. Deras största motståndare är inte Färjestad, utan det är dom själva. Kommer man in i ett slutspel med ett odugligt powerplay och inte en enda målskytt som kan göra mål, då förtjänar man banne mig inte att vara i slutspel.

Grattis Färjestad!

Jag är helt enig!
shitkicker
Moderator

Inläggav Danken » 30 mars 2019, 21:20

Om inte Ljungh önerud Thörmberg lyfter får vi nog vära ny förstalina.. totalt osynliga tyvärr.... jätte tråkigt
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav jordfelsbrytare » 30 mars 2019, 21:20

lejacques skrev:Nu såg jag ju inte matchen, men om det stämmer att tvåmålsskytten Wännström inte fick lira PP...

Jodå i periode 5 lät man Wännström och Wennlund få chansen.. på bekostnad av Figren och Tedenby..
jordfelsbrytare

Inläggav shitkicker » 30 mars 2019, 21:22

lejacques skrev:Hmm. Ett av de mest pinsamma ögonblick i hockeyhistorien är när Leksandfansen står och hyllar sitt lag efter att ha blivit utspelade av Mora och åkt ur SHL.

Det är förlorarmentalitet deluxe. Att hylla ett lag som går mot ett nytt fiasko... Ja, den mentaliteten är kanske precis varför HV inte längre är ett topplag.

Mycket bra uttryckt. Jag förstår precis vad du menar och håller med dig fullständigt.
shitkicker
Moderator

Inläggav Back in Blue » 30 mars 2019, 21:23

Vilken monstermatch!!! Stort av HV att komma igen efter den släta matchen sist. Starkt också att kvittera igen i 6 mot 5. Tycker HV gör en bra förlängning. Stort plus till Gunnar som gör flera enorma räddningar! Det går ju dock inte att komma ifrån att PP är under all kritik, för min del väldigt oklart vad det beror på. Tycker hv ändå sammantaget för en helt ok kvartsfinalserie så här långt. Långt ifrån över än!
Back in Blue

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna