Omgång 25: Linköping HC - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 25: Linköping HC - HV71

Inläggav Robert.76 » 9 december 2022, 23:01

Legogubbe skrev:Hv fans måste fan vara världsbäst på att alltid skylla på domaren. Aldrig HV71 som är dåliga. Så trött på denna inkompetenta analysen gång på gång. Sen har jag aldrig fattat poängen att alltid häckla och hata LHC så mycket. Är ju bara pinsamt när vi åker på torsk!

Njae, de flesta ser nog ganska nyktert på saken. Majoriteten här tycker nog ändå att HVs lagbygge är för dåligt och att det kanske ändå inte är zebrornas fel att HV ligger där de ligger. Men sen finns det ju såklart de som tycker motsatsen.
Robert.76
Moderator

Inläggav shitkicker » 9 december 2022, 23:06

Om man ändå ska försöka hitta något positivt i allt mörker, vilket naturligtvis är väldigt svårt, så är det att HV sedan uppehållet har ett poängsnitt på 1,78. Alltså 0,28 över det helt avgörande snittet 1,5. Det totala poängsnittet är dock nere på 1,2 och alltså 0,1 under livsviktiga 1,3….

De här två förlusterna kostade väldigt mycket. Men som sagt, vi ligger 0,28 över 1,5 sen uppehållet.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Sir Ward » 9 december 2022, 23:10

mrnorrland skrev:
HV-supportern skrev:Dom där två poängen vi tappade idag kan visa sig bli livsviktiga när vi summerar tabellen.

De två poängen vi förlorade kan va de som avgör så Vi åker ut

Löjligt inlägg. Så kan man ju säga om samtliga matcher vi har förlorat på målrepet.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav matsqq » 9 december 2022, 23:11

Varför måste det vara ANTINGEN eller - Det är det inte - andra kan vara "ädla" , men man kan hålla två tankar samtidigt i huvudet .

Domarnas mycket tveksamma insats gav LHC det de behövde för att vända matchen !

Jag skulle vara förbannad om jag var i HV:s organisation att de kan få döma så ensidigt .
Man förstår att domarna vill vara anonyma när de bjuder på sånt piss.

Samtidigt kroknade HV på slutet .

PS och Rattie visade sig vara en äcklig råtta !
matsqq

Inläggav Hest » 9 december 2022, 23:12

Man hade alltså chans att gå upp på plats 10, drar av en choke av guds nåde och är nu näst sist och övriga lag kan dra ifrån imorgon.
Sånt jävla mörker så jag vet fan inte vart jag ska ta vägen.
Hest

Inläggav eisbjern » 9 december 2022, 23:13

Glad att man inte var hemma och såg denna sammanklappning. Men ja resultatet ikväll talar ju om att matcherna efter upphållet var något av ett stim, och att det är här nivån egentligen ligger, vilket ju också tabellpositionen talar om. Nu har vi ett nytt uppehåll att vända på stenar och fila på detaljer. Jag är väldigt osäker på att detta räcker dock, tyvärr. Passiviteten från klubben känns total.
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav aimstar » 9 december 2022, 23:16

Robert.76 skrev:
Legogubbe skrev:Hv fans måste fan vara världsbäst på att alltid skylla på domaren. Aldrig HV71 som är dåliga. Så trött på denna inkompetenta analysen gång på gång. Sen har jag aldrig fattat poängen att alltid häckla och hata LHC så mycket. Är ju bara pinsamt när vi åker på torsk!

Njae, de flesta ser nog ganska nyktert på saken. Majoriteten här tycker nog ändå att HVs lagbygge är för dåligt och att det kanske ändå inte är zebrornas fel att HV ligger där de ligger. Men sen finns det ju såklart de som tycker motsatsen.

För det går ju inte att tycka mer än en sak. Att domarna ofta är kass, ibland på ett avgörande sätt och att lagbygget är för dåligt, det blir lite för mycket på en gång, så vi håller det svart eller vitt och skyller allt på Martinsson istället, för det är ju enklare?
aimstar

Inläggav mark77 » 9 december 2022, 23:18

wk2431 skrev:Dags att sparka Samuelsson. Men eftersom jag även velat se Norberg sparkad nästan sen dag 1 så är jag oerhört tveksam till att han kommer ta det beslutet. Någon annan borde ta det, om båda två.

Jag blir mycket förvånad om Norberg sparkar Tommy, dom känns som samma person på nåt sätt och är troligen bra polare som fikar ihop. Det tycks ju bägge vara väldigt bra på.

Titta på Aik i allsvenskan, fiasko för andra året i rad med en mycket stark trupp men en sportchef som är kompis med tränaren.
mark77

Inläggav CROHB » 9 december 2022, 23:18

Intervjun med Tommy ”givetvis” Samuelsson var ju inte direkt imponerande men trots allt ändå bättre än hans matchning och coachning inklusive avsaknad av Time Out. Mycket floskler och självklarheter tyvärr.

Jag har ju velat byta ut honom en längre tid och min förhoppning är att det enda som hindrar är att man har klart med ny HC till nästa säsong men som inte är tillgänglig nu.

Troligen hoppas man att TS fixar att hålla HV kvar utan Play Out men om det blir skarpt läge kanske man gör något närmare ett ev Play Out.
Hoppas verkligen man har en plan för olika scenarion som också omfattar ledarbiten.

Vet inte om jag uppfattade allting korrekt men Westerlund spelade inte så mycket som Glad brukar göra. Blir ju krisläge i slutet av matcherna när vi ska försvara en ledning under en längre period inklusive ett BP och vi har Andrae och LaLeggia på isen under många tillfällen vilket märks.

Måste ju vara perfekt att ha en ombytt defensiv sjundeback att slänga in i dessa situationer då vi inte direkt har ett överflöd av stabila backar för dessa situationer. Hjalmarsson helt slut i bytet innan kvitteringen och var inte på isen vid kvitteringsmålet.

När, eller om, Nättinen kommer tillbaka tror jag vi måste använda honom som center. Davidsson, Vesel och Vigneault är minst en för mycket från start samtidigt som förstacentern inte heller direkt briljerar.

Detta överdrivna klagande på domare hela tiden blir ju lite fel. Alla lags supportrar klagar och tycker att ens egna lag drabbas. Jag håller med om att det ofta är dåliga insatser men att tro att ens egna lag oftast drabbas mycket mer blir ju lite oseriöst kan jag tycka.

Det är extremt sällan domarnas fel när vi förlorar eller förtjänst när vi vinner.
Senast redigerad av CROHB 9 december 2022, 23:25, redigerad totalt 3 gånger.
CROHB

Inläggav lillskogen » 9 december 2022, 23:18

Vill man som förening att vi kollektivt skall förlora. Då är vi på rätt väg set två matcher bakåt
lillskogen

Inläggav Skåning » 9 december 2022, 23:20

Som flera redan varit inne på.. det är inte hälsosamt eller ens sunt att hålla på Hv de sista 3-4 säsongerna..
För 60 min sedan satt man o tänkte detta kan ju bli en rätt bra.skön helg! Trots sjuka barn o en sambo med lunginflammation.. nu är det förbytt till trötthet och ilska över sättet allt sker på… Bitterhet

För att se det positivt…Hoppas verkligen att det är detta som gör att styrelsen skjuter till ytterligare 3 milj till budgeten för en ny 1:a center vi så hett behöver. Köp loss nån, gör nåt!! Men även att detta kanske är vad som krävs för att Tommy skall få gå..

Men har tänkt så här efter flera nedriga förluster och än har inget hänt.. men hoppet och förnekelsen är väl det sista som överger en Hv supporter…
Skåning

Inläggav Guld » 9 december 2022, 23:22

shitkicker skrev:Om man ändå ska försöka hitta något positivt i allt mörker, vilket naturligtvis är väldigt svårt, så är det att HV sedan uppehållet har ett poängsnitt på 1,78. Alltså 0,28 över det helt avgörande snittet 1,5. Det totala poängsnittet är dock nere på 1,2 och alltså 0,1 under livsviktiga 1,3….

De här två förlusterna kostade väldigt mycket. Men som sagt, vi ligger 0,28 över 1,5 sen uppehållet.

En annan positiv sak är att vi faktiskt kan lära oss nånting av matchen.
Verkar vara svårt, jag vet, men det skulle kunna vara användbart i ett kval att veta vad som funkar och vad som inte alls fungerar.

S&S har nån vecka på sig att göra analysen, samtidigt som de gjuter nytt mod i gubbarna.
Åkerman kan ta semester. Lär väl inte bli fler pp för HV denna säsong. :twisted:
Guld

Inläggav Yennefer » 9 december 2022, 23:24

shitkicker skrev:Om man ändå ska försöka hitta något positivt i allt mörker, vilket naturligtvis är väldigt svårt, så är det att HV sedan uppehållet har ett poängsnitt på 1,78. Alltså 0,28 över det helt avgörande snittet 1,5. Det totala poängsnittet är dock nere på 1,2 och alltså ;) 0,1 under livsviktiga 1,3….

Poängsnittet efter uppehållet är bra! Och jag tar med mig att vi sett betydligt vassare ut än Malmö och Oskarshamn när vi spelat mot dem.
Vi har även slagit Rögle och Brynäs. Och trots att vi förlorat x 2 mot Lhc så är vi spelmässigt minst lika bra.

Jag är inte så orolig för kval faktiskt men jag inser att det är fel kväll att ta den debatten på forumet…
Folk är förbannade och arga ( jag med) men tycker inte bilden är så nattsvart som en del målar upp den.
Yennefer

Inläggav Quila » 9 december 2022, 23:27

Sir Ward skrev:
mrnorrland skrev:
HV-supportern skrev:Dom där två poängen vi tappade idag kan visa sig bli livsviktiga när vi summerar tabellen.

De två poängen vi förlorade kan va de som avgör så Vi åker ut

Löjligt inlägg. Så kan man ju säga om samtliga matcher vi har förlorat på målrepet.

Tycker inte det är något löjligt alls med det inlägget. Du skriver det ju själv, vilken match som helst - alltså så och denna.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Dovahkiin » 9 december 2022, 23:28

Men tycker inte bilden är så nattsvart som en del målar upp den.

Herregud Hv ligger på 13 plats när halva sässen är spelad.. I min värld är de tok svart.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Zico » 9 december 2022, 23:29

Detta var definitivt en förlust som gör jävligt ont. Skälen till att vi förlorar är många, men största anledningen anser jag är Tommy Samuelssons brist på coaching. Återigen! Jag håller sällan med forumet när man gastar efter timeout, men är det någon gång man skulle ta timeout så det väl i kväll. När 1-3 kom tidigt och 2-3 inte långt efter så....vad fan väntar han på gubben? Och varför förändrar han inte i laget, varför inte gå ner på folk när det börjar krisa mot slutet. Och varför i helvete starta en förlängning med Andy Miele? Han spelar ju totalt huvudlöst varenda gång det blir förlängning.

Jag är egentligen inte mycket för att sparka folk, men jag undrar ändå om det inte är dags att ersätta Tommy för det verkar som om tiden sprungit ifrån honom. Det stora kruxet är väl om det finns någon bra tränare ledig som är villig att ta över som kan rädda säsongen.

Andra lag förändrar, trots en stendöd marknad, sin laguppställning, men Nubben sitter, likt tjuren Ferdinand, under sin jävla korkek och har det lugnt och skönt och gör ingenting. T o m jag blir uppgiven.
Zico

Inläggav Dovahkiin » 9 december 2022, 23:31

Zico skrev:Andra lag förändrar, trots en stendöd marknad, sin laguppställning, men Nubben sitter, likt tjuren Ferdinand, under sin jävla korkek och har det lugnt och skönt och gör ingenting. T o m jag blir uppgiven.

De stämmer ju dock inte. Joey, Hammer och Lenc in, finns inget annat lag som typ plockat in mer klass än Hv71. Att Nubbens lyckats med det är fan inte dåligt. MEN hade man gjort rätt från början skulle HV71 inte behövt leta spelare.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Yennefer » 9 december 2022, 23:33

Dovahkiin skrev:

Herregud Hv ligger på 13 plats när halva sässen är spelad.. I min värld är de tok svart.

Ja absolut, men det finns nyanser. Har du sett senaste 9 matcherna?
Yennefer

Inläggav Robert.76 » 9 december 2022, 23:34

Dovahkiin skrev:

Nog är det svart....riktigt svart.
Robert.76
Moderator

Inläggav Dovahkiin » 9 december 2022, 23:35

Yennefer skrev:
Dovahkiin skrev:

Ja absolut, men det finns nyanser. Har du sett senaste 9 matcherna?

Du menar när Hv71 va inne i ett stim och klarade slå de lag som var helt ur form? Japp de såg jag.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Legogubbe » 9 december 2022, 23:38

3 mot 3 uppställningen är Åkermans förtjänst. Han läste upp den till Tommy från klockan. Fick väl detta messat till sig vilka som vilat mest bytet innan. Gick ju sådär. Den typen av spel ser man inte ens i division 1. Två som rusar och går bort sig direkt sen 2 mot 1a. Pinsamt av ett lag från SHL. Ja Tommy ska bort, hans dagar är till enda!
Legogubbe

Inläggav Quila » 9 december 2022, 23:40

Dovahkiin skrev: Du menar när Hv71 va inne i ett stim och klarade slå de lag som var helt ur form? Japp de såg jag.

Rätt tydligt att HV spelat upp sig efter senaste uppehållet. Dagens och gårdagens insatser har dock inte varit på personbästa om man uttrycker det milt.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Dovahkiin » 9 december 2022, 23:42

Quila skrev:
Dovahkiin skrev: Du menar när Hv71 va inne i ett stim och klarade slå de lag som var helt ur form? Japp de såg jag.

Rätt tydligt att HV spelat upp sig efter senaste uppehållet. Dagens och gårdagens insatser har dock inte varit på personbästa om man uttrycker det milt.

Jag tycker inte det, de har mött lag som är helt under isen som gjort HV bra. BP är ju typ sämre än innan uppehållet tex.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Yennefer » 9 december 2022, 23:47

Dovahkiin skrev:
Quila skrev:

Jag tycker inte det, de har mött lag som är helt under isen som gjort HV bra. BP är ju typ sämre än innan uppehållet tex.

Alla lag som HV slog var helt ur form? Inklusive Rögle som kom med 3 raka segrar?
Bra, jag tror inte vi kommer längre. Trevlig kväll!
Yennefer

Inläggav DocSeverinsen » 9 december 2022, 23:48

Faktum kvarstår att vi har betydligt bättre poängsnitt efter uppehållet. Vi har börjat producera mål, vilket va det stora problemet innan. Vi har vunnit matcher mot lagen vi fajtas med i botten (möjligen undantaget LHC då). Vi är långt ifrån uträknade, och vi är på rätt väg. Sen är vägen inte alltid är spikrak utan kan både innehålla rejäla krökar som återvändsgränder. Klart vi fixar detta!
DocSeverinsen

Inläggav mark77 » 9 december 2022, 23:50

Miniuppehåll nu om jag sett rätt, ja nån ny in och en ny omstart kanske vi kan vinna några i rad igen innan stagnationen infinner sig igen, märker ni att det alltid går bättre ett tag direkt efter att nån ny spelare anslutit?

Eller är det min tolkning som styrs av min åsikt att det behövs nya som gör att jag tycker det?
mark77

Inläggav lejacques » 9 december 2022, 23:52

Alltså. Halva säsongen är spelad. Vi ligger på kvalplats. Rent resultatmässigt kan det inte bli sämre (eller ja, vi kan tappa en hemmaplansfördel i kval. Men det känns som en småsak i sammanhanget) så det börjar ju onekligen bli dags att göra en förändring om man anser att en sådan behövs.

Truppen är för dålig, det vet vi. Men går det att kräma ur mer? Ja, lite till går det nog. Och frågan är som många ställer sig, är Tommy rätt man för uppdraget? Det har ju spelmässigt sett rätt tvek ut i en och en halv säsong nu så jag sällar mig till de som tvivlar på Tommy.

Angående kvällens match. Somnade framför soffan. Vaknade upp lagom till att HV föll ihop. Det är klart man kan skylla på domare, det är klart man kan bli förbannad på Tommys icke-coachande och laget som helhet.

Jag blir mest deprimerad. Shitkicker radar upp lite siffror efter uppehållet. Ja, vi ligger på rätt sida poängsnittet än så länge. Men det deppiga är att vi måste göra det över 27 omgångar till. För en vecka sedan var allt tipptopp. Den här veckan har vi tagit 1 poäng av 6 möjliga. Och vi ser hur snabbt neråt det går igen så fort HV radar upp ett par förluster. Den usla starten är ett fet krokben vi lagt på oss själva och som vi kommer ha med oss resten av säsongen. Deppigt var ordet. Det här blir inte lätt.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Dovahkiin » 9 december 2022, 23:52

Alla lag som HV slog var helt ur form? Inklusive Rögle som kom med 3 raka segrar?

Där två av lagen var Mif och Luleå som är i extremt usel form. Lite creed för slå fbk dock. Men vi kommer absolut inte längre. Trevlig helg.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav 15:48 » 10 december 2022, 00:19

Inte sett matchen ikväll. Men Tommy tog alltså inte timeout i tredje??? Eller? Det är ju tjänstefel att stå o prata om att ”vi viker ner oss i tredje” om man inte ens försöker ändra på det med de medel man har…
15:48

Inläggav Yennefer » 10 december 2022, 00:19

Dovahkiin skrev:

Där två av lagen var Mif och Luleå som är i extremt usel form. Lite creed för slå fbk dock. Men vi kommer absolut inte längre. Trevlig helg.

Vi har varken spelat mot Luleå eller FBK efter uppehållet (eller ens vunnit mot dem på hela säsongen) så förstår inte riktigt vad du menar.
Yennefer

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna