Omgång 6: Örebro - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 6: Örebro - HV71

Inläggav Diabolics » 6 oktober 2022, 21:13

Nära för Miele.

Ta ut målvakten!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Jompii » 6 oktober 2022, 21:13

Hade vi haft full/100% utdelning på våra vassa målchanser denna matchen så hade det fortfarande stått 3-0...
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav lejacques » 6 oktober 2022, 21:13

:lol:
Jompii skrev:Hade vi haft full/100% utdelning på våra vassa målchanser denna matchen så hade det fortfarande stått 3-0...
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Legogubbe » 6 oktober 2022, 21:14

Jaha, vem eller vilka vill lämna truppen efter ikväll?
Legogubbe

Inläggav tibia » 6 oktober 2022, 21:15

Så jävla dåligt
tibia

Inläggav wk2431 » 6 oktober 2022, 21:15

Aja, den här skitmatchen gick ju ganska snabbt i alla fall.

Önsketanke: Sparka Nubben, bryt med ett antal spelare (välj själva, det finns många kandidater), sparka någon av tränarna och sparka Lindbom också.

Mer verklighetstrogen tanke: Sparka Nubben.
Senast redigerad av wk2431 6 oktober 2022, 21:16, redigerad totalt 1 gång.
Sparka Kent Norberg!
"My time with HV71 was the happiest days of my career"
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav Dovahkiin » 6 oktober 2022, 21:15

Kul o höra vad positiva klubben har säga efter matchen.

*Hade vi satt våra chanser hade vi varit med
*Vi spelade jämt i 5v5
*Tycker vi äger 3e perioden
*Mkt bra vi kan ta med oss efter detta

:twisted:
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav hv-mannen » 6 oktober 2022, 21:15

lejacques skrev::lol:
Jompii skrev:Hade vi haft full/100% utdelning på våra vassa målchanser denna matchen så hade det fortfarande stått 3-0...

3-0 är smickrande siffror för HV :oops:
HV71 i med och motgång!!!
Användarvisningsbild
hv-mannen

Inläggav lillskogen » 6 oktober 2022, 21:15

Imponerande förlust
lillskogen

Inläggav eisbjern » 6 oktober 2022, 21:16

Legogubbe skrev:Jaha, vem eller vilka vill lämna truppen efter ikväll?

Och göra succé i andra lag.
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav tom_flaska » 6 oktober 2022, 21:16

Bara att gratulera domarna till segern. Jag är absolut inte bitter.
God natt.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Davestar » 6 oktober 2022, 21:16

Nu ska nubben ha in Brännström till nästa säsong, jo, jo jag tackar jag. Sen har han säkert några snajdiga NHL spelare på radarn också och naturligtvis Strålman. Tycker han kanske borde fokusera mer på årets säsong och trupp. Nubben börjar mer och mer framstå som Hult men mer pratglad. Hult hade ju sitt berömda ”marknaden är tunn” Nubben kör mer ”det är ingen hemlighet att jag vill ha spelare x” resultatet i slutändan? Precis samma
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav wk2431 » 6 oktober 2022, 21:17

eisbjern skrev:
Legogubbe skrev:Jaha, vem eller vilka vill lämna truppen efter ikväll?

Och göra succé i andra lag.

Finns nog en och annan sovande Fröberg/Elvenes i truppen.
Sparka Kent Norberg!
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav lillskogen » 6 oktober 2022, 21:17

tom_flaska skrev:Bara att gratulera domarna till segern. Jag är absolut inte bitter.
God natt.

Humor
lillskogen

Inläggav lillskogen » 6 oktober 2022, 21:18

Vänder vi på tabellen ligger vi bra till
lillskogen

Inläggav Crille » 6 oktober 2022, 21:18

lejacques skrev:Crille: Nej, man kan inte köpa hjärta. Men man kan för de pengar som Nubben fått till sitt förfogande köpa ihop ett bättre lag än det här. Ett lag som INTE ska ligga sist i serien efter 6 omgångar, utan en enda trepoängare. Pengarna man lägger ska spegla resultaten. Där sätter jag ribban för mina förväntningar på HV, och bedömer också insatsen därefter.

Jag håller med till stor del, men titta på dagens HV. Var skaver skon? Är det tredje- eller fjärdekedjan? Nä, de håller ju måttet för lägre kedjor på SHL-nivå. Det är de nya spelarna, i synnerhet de nya sk stjärnspelarna som är problemet. Martinsson och Ortio är bra, sen är det dåligt rakt igenom…

Sen backvärvningarna av Bengtsson och Westerlund är inget annat än fullständig katastrof!
Crille

Inläggav JonahHV71 » 6 oktober 2022, 21:20

Crille skrev:
lejacques skrev:Crille: Nej, man kan inte köpa hjärta. Men man kan för de pengar som Nubben fått till sitt förfogande köpa ihop ett bättre lag än det här. Ett lag som INTE ska ligga sist i serien efter 6 omgångar, utan en enda trepoängare. Pengarna man lägger ska spegla resultaten. Där sätter jag ribban för mina förväntningar på HV, och bedömer också insatsen därefter.

Jag håller med till stor del, men titta på dagens HV. Var skaver skon? Är det tredje- eller fjärdekedjan? Nä, de håller ju måttet för lägre kedjor på SHL-nivå. Det är de nya spelarna, i synnerhet de nya sk stjärnspelarna som är problemet. Martinsson och Ortio är bra, sen är det dåligt rakt igenom…

Sen backvärvningarna av Bengtsson och Westerlund är inget annat än fullständig katastrof!

Meh, Bengtsson spelade ok. fick några skott och fixade några fina förstapass
JonahHV71

Inläggav Jompii » 6 oktober 2022, 21:21

Trots en otroligt svag inledning på säsongen så har vi ändå fem andra lag som bara har två eller tre poäng mer än oss. Det är ju något positivt. Att det finns fler lag som varit kassa. Skillnaden är väl att lag som Rögle och Leksand kommer börja klättra. Vetefan om HV71 kan göra detsamma.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Diabolics » 6 oktober 2022, 21:22

Ödesmatch på lördag.

Där kan säsongen avgöras. Klarar vi inte av att mobilisera nu, då kantrar skutan är jag rädd för.....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 6 oktober 2022, 21:23

Crille skrev:

Hmm. Jag tycker nog inte de lägre kedjorna håller. Vi skulle kunna göra oss av med en rakt av utan att det skulle påverka och sätta de tre spelare vi väljer att ha kvar i en fjärde.

Problemet med årets HV att det som är tilltänkt spets inte är det. Det som är bredd är bredd för en fjärdekedja utan någon som helst uppsida. Det skaver åt båda håll liksom.

Summa summarum. Nubben ser ut att ha misslyckats med precis allt.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav lillskogen » 6 oktober 2022, 21:26

Diabolics skrev:Ödesmatch på lördag.

Där kan säsongen avgöras. Klarar vi inte av att mobilisera nu, då kantrar skutan är jag rädd för.....

Inte en vunnen match fram tills nu. Jag tror även med grova pumpar så är det svårt att få båten på rätt köl.
Dessutom börjar ledningen prata om dyra investeringar är jobbigt
lillskogen

Inläggav wk2431 » 6 oktober 2022, 21:29

Nubben har gjort sitt. Och som han gjorde det!!!
Sparka Kent Norberg!
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav Småläninen » 6 oktober 2022, 21:29

LHC kommer göra grytbitar av det här laget på Lördag.
Småläninen

Inläggav lejacques » 6 oktober 2022, 21:30

Skrev det i Nubbens tråd. Stäm mig, men jag skriver det även här.

Nubben har byggt två lag inför årets säsong. Både ligger efter sex omgångar på kvalplats.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Sir Ward » 6 oktober 2022, 21:31

Patrik Sjöblom och Martin Andersson JP
Örebro nollade blekt HV71: ”Det var klasskillnad mellan lagen”

HV71 gjorde en mycket slät figur borta mot Örebro och var aldrig i närheten av att ta säsongens första trepoängare. Örebro vann med klara 3–0. Här är JP-femman, kommentaren och statistiken efter matchen.

JP-femman:
5: Joni Ortio
Stred tappert i kassen och gjorde många kvalificerade räddningar. Hade inte så mycket hjälp av sitt försvar vid målen.
4: Herman Hansson
Hansson är inte direkt någon lirare men han kämpade och slet och var en av få som gick in och vann närkamper emellanåt.
3: Nichlas Torp
Ytterligare en slitvarg som alltid ger allt i varje match. Torp var inte felfri men tog i alla fall kampen med de fysiskt starka hemmaspelarna.
2: Taylor Matson
Lagkaptenen svarade för en godkänd arbetsinsats, gick in och markerade mot Örebrospelarna i vissa situationer men lyckades inte direkt skapa energi till medspelarna.
1: Mikkel Boedker
Efter en blek säsongsinledning har Boedker spelat upp sig. Var kanske den som skapade mest framåt för HV utan att göra någon toppinsats.

Patrik Sjöbloms kommentar:
Sex matcher spelade i säsongens upplaga och HV71 har fortfarande inte tagit någon trepoängare. I tidigare matcher har insatserna stundtals ändå lovat ganska gott – det gjorde den inte mot Örebro.

Totalt sett var det här nog HV:s sämst genomförda match hittills och det var klasskillnad mellan lagen. Det talas om att HV behöver både en och två nya backar och det kan väl för all del stämma. Philip Holm, som HV71, var ute efter men som valde Örebro, hade till exempel varit något att ha i laget, det visade han under torsdagskvällen. Men lika illa är att HV:s offensiv såg oerhört trubbig ut. Mot Örebro var det inte mycket som stämde.

Nej, det vill sig inte för HV71, som svarade för en väldigt svag inledande period. I stort sett samtliga spelare såg tröga och långsamma ut och blev gång på gång fastcheckade av ett piggt Örebro. Joni Ortio stod ändå emot bra mellan stolparna men tvingades kapitulera i spel tre mot fem. Och vad skapade HV framåt? Ingenting i det power play man fick och i övrigt var Sam Vigneaults friläge det enda att notera. Klart underkänt med andra ord.

Och inte blev det mycket bättre i andra perioden. Örebro var effektivt i power play och gick fram till 3–0. HV hade fortsatt väldigt svårt att skapa heta lägen och det var många som inte var vän med pucken den här kvällen. 13 skott på mål efter två perioder är lite för klent, särskilt med tanke på att Örebro sköt 30.

HV svarade för en uppryckning i tredje, låg på i Örebrozonen under perioder men var inte vassa nog i avslutningarna och aldrig riktigt nära att göra match av det.

FAKTA SHL, omgång 6
Örebro–HV71 3–0 (1–0, 2–0, 0–0)
Första perioden: 1–0 (7.09) Leo Carlsson (Mathias Bromé, Philip Holm) spel fem mot tre,
Andra perioden: 2–0 (3.12) Linus Öberg (Elias Ekström, Robert Leino) spel fem mot fyra, 3–0 (12.33) Mathias Bromé (Philip Holm) spel fem mot fyra,
Tredje perioden: –
Skott: 36–27 (14–6, 16–7, 6–14).
Utvisningsminuter, Örebro: 4x2. HV: 6x2.
Domare: Mikael Holm, Linus Öhlund.
Publik: 5213.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav DocSeverinsen » 6 oktober 2022, 21:33

Tidigare matcher har jag sett laget ta steg framåt men detta var definitivt ett steg tillbaka. Vi va inte med överhuvudtaget de två första perioderna. Man spelar upp sig i tredje när Örebro börjar spela på resultat.
Nä, det är mycket som behöver skruvas til, både i truppen och spelet. Helt tydligt att vi saknar spets både framåt och bakåt.
Tycker Bengtsson spelade helt okej det lilla han fick spela. Kanske har det varit nyttigt för honom att stå vid sidan om...
Ortio visar att han kommer bli viktig under säsongen.

Nu lägger jag denna match bakom mig och ser fram emot seger mot Silverköping på Lördag. 6-poängsmatch redan i oktober...
DocSeverinsen

Inläggav shitkicker » 6 oktober 2022, 21:42

Antar att en del halvfulla glas tömdes ikväll…. Ingen kan ju längre förneka bristerna i det här lagbygget.

Halva laget har aldrig haft farten och skickligheten som krävs för SHL. Andra halvan har inte kvar farten och skickligheten som krävs för SHL.

En match till med förlust så kommer huvuden börja hänga, folk börja ge upp (även om de naturligtvis kommer hävda motsatsen), subgrupperingar i laget bildas och sen är det lika bortom all räddning som det var 20/21.

Påstår att detta redan är bortom all räddning. För det som krävs för att rädda upp detta haveri finns inte på marknaden, och även om det skulle finnas så kommer inte HV ha råd. Och även om det finns och HV har råd så kommer nubben inte hitta det. För nubben är nubben. Inte en ”has been”. En ”never was”.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Diabolics » 6 oktober 2022, 21:48

shitkicker skrev:För nubben är nubben. Inte en ”has been”. En ”never was”.

:idea: Grym one-liner!!!!!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Junior » 6 oktober 2022, 21:51

Lugn grabbar. Det här är Wilanders masterplan. Första året kan det gå skit och man kan åka ur. Då värvar man en sportchef som är bra i andra ligan. Tänk lite själva!
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Nick » 6 oktober 2022, 22:35

Elvenes gör alltså mål i debuten i Leksand. Kollade deras lag. Herregud. Den skojar man inte bort. Vilken jävla forwarduppsättning. Leksand kommer bli att räkna med. Sen ska Heineman in också.
Nick

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna