Omgång 42: Brynäs IF - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 42: Brynäs IF - HV71

Inläggav freddie » 18 februari 2021, 23:22

Tropåt skrev:Haha önskar jag vore hult nu.
Ärligt talat, hur kan man med 10 matcher kvar slänga ur sig vad som helst här inne? Medans jag blir varnad fram å tillbaka pga mina åsikter?

Blir du varnad för att du skriver i en matchtråd? Haha. Du hatar inte. Vad är det för regler du bryter emot om man får fråga?
även om du verkar vara en obotlig optimist så bör du få ta plats också.
Senast redigerad av freddie 18 februari 2021, 23:22, redigerad totalt 1 gång.
freddie

Inläggav Andersson711 » 18 februari 2021, 23:22

Tropåt skrev:Men får väl följa inslagen väg
Shit, Jönköping är skit, santa Lucia spelar bättre än Hv71 gör nu. Varför finns det en förening överhuvudtaget, varför spelar dom fortfarande om dom själva vet att dom är sämst sedan 83/84.

Lite medvind nu vore tacksamt!!
Eller medhåll från er. Tänker ju som er nu

Missförstå mig rätt nu. Det handlar inte om att övriga inte vill vara positiva.
Det handlar om att du kommer in och kastar omkring massa uttalanden om att det på något vis ser ok ut iaf. Som att det inte är någon fara.
Det är bra att man är positiv men det blir bara provocerande att någon är så verklighetsfrånvänd i detta läget som klubben och laget satt sig i.
Andersson711
Moderator

Inläggav Tropåt » 18 februari 2021, 23:23

Förstår ni nu poängen?
Det hjälper inte att se allt så svartvitt, men sanningen är att det är så svartvitt de är nu.
Det ända man kan göra nu är att hålla hoppet uppe. Hjälper inte att klanka ner.. Ställ er upp istället och hjälp till och påverka utgången ur denna situationen!!
Tropåt

Inläggav lejacques » 18 februari 2021, 23:23

Grattis till alla nya mods och admins! Här fick ni ett nytt oväntat problem att hugga tag i ;)

Aja. Jag lyssnar på ovan och avslutar positivt. Ett poäng är ett poäng. Vi är fortsatt med i matchen om nytt SHL-kontrakt.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Tropåt » 18 februari 2021, 23:24

Säger ABSOLUT inte att det är okej.
Men vad hjälper det från min sida att jag gnäller på laget som ligger mig närmast hjärtat vad som än händer!!??
Tropåt

Inläggav frippe-borås » 18 februari 2021, 23:25

Tropåt skrev:Förstår ni nu poängen?
Det hjälper inte att se allt så svartvitt, men sanningen är att det är så svartvitt de är nu.
Det ända man kan göra nu är att hålla hoppet uppe. Hjälper inte att klanka ner.. Ställ er upp istället och hjälp till och påverka utgången ur denna situationen!!

Hur ska vi kunna påverka menar du? Att höja laget till skyarna här på forumet lär inte hjälpa ett skit!
Det hade varit på plats vi hade kunnat höja dem men där får vi ju inte vara.

Så hur exakt ska vi ställa oss upp och hjälpa laget till segrar menar du?
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Legogubbe » 18 februari 2021, 23:27

Tropåt skrev:Förstår ni nu poängen?
Hur ska det gå till hade du tänkt? Du skrev ju själv för några minuter sedan att det är bara spelarna som kan avgöra hur framtiden ska se ut. Hur ska du ha det?
Legogubbe

Inläggav shitkicker » 18 februari 2021, 23:28

freddie skrev:
Ärligt talat, hur kan man med 10 matcher kvar slänga ur sig vad som helst här inne? Medans jag blir varnad fram å tillbaka pga mina åsikter?

Blir du varnad för att du skriver i en matchtråd? Haha. Du hatar inte. Vad är det för regler du bryter emot om man får fråga?

Ingen har blivit varnad ikväll.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Tropåt » 18 februari 2021, 23:28

Hv71 ligger farligt nära gränsen till kval, jag vet om det också. Men spelar man 16 minuter boxplay idag kan man inte förvänta sig max prestation när man får slå ifrån sig gång på gång. Det va en jädrans vilja vi visade upp idag trots att det på plan såg skit ut. Vet inget lag som BARA går och vinner 3 poäng på bortaplan med hur kvällens matchbild såg ut...
Tycker det är starkt att ändå ta en poäng borta mot ett lag som spelar för överlevnad dom också.
Tropåt

Inläggav Tropåt » 18 februari 2021, 23:30

Bara en tidsfråga innan jag åker på en 2a här inne också bara för att jag STÅR UPP FÖR LAGET JAG ÄLSKAR TROTS TABELL LÄGET!!
Tropåt

Inläggav Wildzide » 18 februari 2021, 23:30

Med TOTAL Lillishockey så vinner vi 7-8 matcher till av 10.
Då slutar vi på 67 - 70 poäng om det är 3 poängare.

Med Lillis/Rahm-hockey tar vi nog 4 -5 matcher till.
Slutar på 58 - 61 poäng.

Med Rahm-hockey tar vi 1 - 2 matcher
Slutar på 49 - 52 poäng.

Ska vi nå Play in så krävs Lillis Totalhockey.
Ska vi KANSKE?? klara oss kvar så krävs ett mellanting.

Ska vi kvala så krävs Rahmhockey.

Det är bara att gå in och bestämma sig nu vilken hockey man vill spela, det är helt upp till spelarna, man har det helt i sina egna händer fortfarande hur det ska gå.

Observera att det är ingen avancerad analys, bara min egen analys vad jag tror om läget så ta det med en nypa salt. Men jag tror det kan stämma ganska bra ändå. Ska bli spännande att se vilken alternativ truppen väljer att gå med framöver.
Senast redigerad av Wildzide 18 februari 2021, 23:32, redigerad totalt 1 gång.
Wildzide

Inläggav Legogubbe » 18 februari 2021, 23:32

Tropåt skrev:Bara en tidsfråga innan jag åker på en 2a här inne också bara för att jag STÅR UPP FÖR LAGET JAG ÄLSKAR TROTS TABELL LÄGET!!
Ja och den utdelar vi för Diving!
Legogubbe

Inläggav Wildzide » 18 februari 2021, 23:34

Tropåt skrev:Hv71 ligger farligt nära gränsen till kval, jag vet om det också. Men spelar man 16 minuter boxplay idag kan man inte förvänta sig max prestation när man får slå ifrån sig gång på gång. Det va en jädrans vilja vi visade upp idag trots att det på plan såg skit ut. Vet inget lag som BARA går och vinner 3 poäng på bortaplan med hur kvällens matchbild såg ut...
Tycker det är starkt att ändå ta en poäng borta mot ett lag som spelar för överlevnad dom också.

Jag tror också man tappade en hel del kraft av alla Boxplay, men samtidigt så satte man sig i skiten själva redan innan genom att inte spela tillräckligt bra hockey. Man blev för bekväma IGEN. Upp till bevis nu sista matcherna att man pallar att steppa upp när det gäller som mest.
Wildzide

Inläggav Tropåt » 18 februari 2021, 23:35

freddie skrev:

Ja du, man får uppenbarligen inte stå upp för laget när det går dåligt. Sen ska man inte stå och pissa på mig och låtsas som att det regnar ute. Det är ingen bra kombination. Jag älskar Hv71. Står upp för Hv71. Men blir varnad, och varnad, får tillsägelser för att jag inte är lika deppig som övriga medlemmar. Jag är optimist ja, varför tro det värsta när chansen till play in fortfarande lever. Säsongen är långt ifrån slut.
Tropåt

Inläggav shitkicker » 18 februari 2021, 23:36

Wildzide skrev:Med TOTAL Lillishockey så vinner vi 7-8 matcher till av 10.
Då slutar vi på 67 - 70 poäng om det är 3 poängare.

Med Lillis/Rahm-hockey tar vi nog 4 -5 matcher till.
Slutar på 58 - 61 poäng.

Med Rahm-hockey tar vi 1 - 2 matcher
Slutar på 49 - 52 poäng.

Ska vi nå Play in så krävs Lillis Totalhockey.
Ska vi KANSKE?? klara oss kvar så krävs ett mellanting.

Ska vi kvala så krävs Rahmhockey.

Det är bara att gå in och bestämma sig nu vilken hockey man vill spela, det är helt upp till spelarna, man har det helt i sina egna händer fortfarande hur det ska gå.

Observera att det är ingen avancerad analys, bara min egen analys vad jag tror om läget så ta det med en nypa salt. Men jag tror det kan stämma ganska bra ändå. Ska bli spännande att se vilken alternativ truppen väljer att gå med framöver.

Det ligger nog en hel del i den där analysen. Frågan är vad laget är villiga att offra och om man vågar gå för det. Tycker det såg tveksamt och darrigt ut mot DIF och ännu sämre på den fronten idag. Självförtroendet återigen i botten. I sämsta tänkbara läge. Frågan är om man kan resa sig igen. Och om man orkar. För det såg kraftlöst ut på slutet. Tröttkört.
shitkicker
Moderator

Inläggav Tropåt » 18 februari 2021, 23:37

Hälften av utvisningarna va skit, resten är jag kluven på. De svart/vita ikväll hade nog inte fått nått igår kväll.. Eller så käkade dom sandpapper till lunch..
Tropåt

Inläggav frippe-borås » 18 februari 2021, 23:38

Du har rätt i att 1p är bättre än 0p. Men för att klara detta så räcker inte det mot lag som Brynäs.
Hur ska vi kunna ta 3p mot mycket bättre lag när vi inte ens rå på Brynäs och DIF t ex.

Allt det vi visade upp innan uppehåller är som bortblåst och ingen man bara plockar fram från fickan.
Nu har det återigen satt sig i huvudet på spelarna och vi vet ju hur svårt det varit för dem att plocka fram 60min bra spel denna säsong.

Min dröm är också att Hv ska lösa detta. Men det finns inte mycket som talar för det tyvärr. Hur stort fans jag än är så kan jag inte lura mig själv och sitta lugnt i båten som du gör. Hv betyder så mycket mer än att det ska vara värdigt för en sådan anrik och framgångsrik klubb att ens vara på tal om att åka ur SHL! Det är inte bara att spela av en Allsvensk säsong och tro att man återigen är i finrummet!

Man tappar otroligt mycket pengar genom att åka ur SHL och de pengar Hv har i kassan kommer bara försvinna i ett nafs om vi inte lyckas ta oss tillbaka direkt! Det är den bistra sanningen och det har man sett åtskilliga lag varit med om.

Där vill jag absolut inte hamna. Därför är min frustration och klagosång så stor. Hoppas du har lite mer förståelse Tropåt varför jag gnäller!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav shitkicker » 18 februari 2021, 23:38

Tropåt skrev:Men får väl följa inslagen väg
Shit, Jönköping är skit, santa Lucia spelar bättre än Hv71 gör nu. Varför finns det en förening överhuvudtaget, varför spelar dom fortfarande om dom själva vet att dom är sämst sedan 83/84.

Lite medvind nu vore tacksamt!!
Eller medhåll från er. Tänker ju som er nu

Jag försökte bara ge dig ett litet råd och lite perspektiv. Tack för att du gjorde det uppenbart att det är fullkomligt meningslöst att diskutera med dig, med tanke på din reaktion.
shitkicker
Moderator

Inläggav Tropåt » 18 februari 2021, 23:40

Ett uppehåll är ett uppehåll, det säger varenda tränare, spelare, supporter.. Allt ska bara gå 110 av sig själv. Så funkar det tyvärr inte idagens hockey. Hockey är en färskvara.. Daglig basis. Räcker med att någon flippar bort en puck av misstag så kan det smitta av sig. Tyvärr är det så, men varken jag eller ni kan ändra på det. Jag önskar dock att lillis har en liten happy ending taktik nu.
Tropåt

Inläggav frippe-borås » 18 februari 2021, 23:42

Tropåt skrev:Ett uppehåll är ett uppehåll, det säger varenda tränare, spelare, supporter.. Allt ska bara gå 110 av sig själv. Så funkar det tyvärr inte idagens hockey. Hockey är en färskvara.. Daglig basis. Räcker med att någon flippar bort en puck av misstag så kan det smitta av sig. Tyvärr är det så, men varken jag eller ni kan ändra på det. Jag önskar dock att lillis har en liten happy ending taktik nu.

Hahahahahah!

Hoppas på att Lillis har en Happy ending taktik nu!
Den vill jag inte höra talas om isåfall!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Tropåt » 18 februari 2021, 23:43

Ni har era åsikter, jag mina. Jag läser ju hellre lite positiva tongångar än negativa.
Trots detta förstår jag er frustration.
Tropåt

Inläggav DocSeverinsen » 18 februari 2021, 23:43

Det som är lite trist på forumet nu är att det är så många som inte ens ser glaset som halvtomt, utan som helt tomt och krossat. Ja, vi gör vår sämsta säsong på många år. Vi som HV-fans har blivit bortskämda med fina prestationer överlag under många år, vi är helt enkelt inte vana med motgångar av det här slaget.Det är kanske inte konstigt att tonläget här är som det är.

Men faktum kvarstår, vi har tio matcher kvar att spela och Vi kan spela hockey när vi får spelet att stämma. Så att säga att chansen inte finns är uppenbart felaktigt. Förvisso minskar chansen till play-in för varje tappad poäng, och för min del är det en ren bonus om vi skulle klara det. Vi har stor chans att klara ingenmanslag, lika stor som de andra lagen runt omkring oss i tabellen. OCh skulle det ändå gå åt skogen så har vi en livlina på slutet med kval mot ett annat lika dåligt lag(Gud förbjude).
DocSeverinsen

Inläggav Tropåt » 18 februari 2021, 23:45

Neh, sen ser ju alla inte ur ditt perspektiv. Vem vet, den taktiken kanske är lösningen? Jag tror även jag att du är en normal människa ;)
Smaken som... Ja..
Tropåt

Inläggav frippe-borås » 18 februari 2021, 23:46

DocSeverinsen skrev:Det som är lite trist på forumet nu är att det är så många som inte ens ser glaset som halvtomt, utan som helt tomt och krossat. Ja, vi gör vår sämsta säsong på många år. Vi som HV-fans har blivit bortskämda med fina prestationer överlag under många år, vi är helt enkelt inte vana med motgångar av det här slaget.Det är kanske inte konstigt att tonläget här är som det är.

Men faktum kvarstår, vi har tio matcher kvar att spela och Vi kan spela hockey när vi får spelet att stämma. Så att säga att chansen inte finns är uppenbart felaktigt. Förvisso minskar chansen till play-in för varje tappad poäng, och för min del är det en ren bonus om vi skulle klara det. Vi har stor chans att klara ingenmanslag, lika stor som de andra lagen runt omkring oss i tabellen. OCh skulle det ändå gå åt skogen så har vi en livlina på slutet med kval mot ett annat lika dåligt lag(Gud förbjude).

Vi har sett glaset halvtomt sen oktober. Men ju längre tiden går så försvinner vattnet mer och mer. Vi alla sätter hoppet till det men är också samtidigt realister på hur jävla illa det ser ut. Vi ligger sist!!!!
frippe-borås

Inläggav frippe-borås » 18 februari 2021, 23:47

Tropåt skrev:Neh, sen ser ju alla inte ur ditt perspektiv. Vem vet, den taktiken kanske är lösningen? Jag tror även jag att du är en normal människa ;)
Smaken som... Ja..

Tack för att du tror på mig! Det värmer!
Lägger man upp för straffspark så måste man även kunna bjuda på det! Det var ju ändå humor av hög kvalité!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Tropåt » 18 februari 2021, 23:49

Tack severinsson.
Någon som ser det lite ut min synvinkel?
VARFÖR gnälla när chansen fortfarande finns?
Det är upp till laget vi alla älskar nu.
Gnälla kan ni göra när ni vet utgången.
Men 30 poäng är 30 poäng..
Vem vet, andra "skit lag" kanske inte har det bättre.. Vi kan slå alla topplag när vi spelar hockey, vi tar poäng trots att vi kanske inte förtjänar de heller. Men ikväll förtjänade vi 1 poäng!! Säger bara Siikonen!!
Tropåt

Inläggav freddie » 18 februari 2021, 23:49

Tropåt skrev:Bara en tidsfråga innan jag åker på en 2a här inne också bara för att jag STÅR UPP FÖR LAGET JAG ÄLSKAR TROTS TABELL LÄGET!!

Stå på dig. Kul med lite omväxling.
Jag valde att se LHC - Frölunda idag. Det var helt sjukt att LHC vann och höll nollan då det var mycket spel i deras zon och många puckar som fick slås bort. Men man märker klasskillnad på spelarna i tex Fisklunda jämfört med HV71 passningarna, långa anfall forcheckingen.
HV71 ser så jävla trötta ut. Men det är gött med körv
freddie

Inläggav Tropåt » 18 februari 2021, 23:49

Tack severinsson.
Någon som ser det lite ut min synvinkel?
VARFÖR gnälla när chansen fortfarande finns?
Det är upp till laget vi alla älskar nu.
Gnälla kan ni göra när ni vet utgången.
Men 30 poäng är 30 poäng..
Vem vet, andra "skit lag" kanske inte har det bättre.. Vi kan slå alla topplag när vi spelar hockey, vi tar poäng trots att vi kanske inte förtjänar de heller. Men ikväll förtjänade vi 1 poäng!! Säger bara Siikonen!!
Tropåt

Inläggav DocSeverinsen » 18 februari 2021, 23:50

frippe-borås skrev:
DocSeverinsen skrev:Det som är lite trist på forumet nu är att det är så många som inte ens ser glaset som halvtomt, utan som helt tomt och krossat. Ja, vi gör vår sämsta säsong på många år. Vi som HV-fans har blivit bortskämda med fina prestationer överlag under många år, vi är helt enkelt inte vana med motgångar av det här slaget.Det är kanske inte konstigt att tonläget här är som det är.

Vi har sett glaset halvtomt sen oktober. Men ju längre tiden går så försvinner vattnet mer och mer. Vi alla sätter hoppet till det men är också samtidigt realister på hur jävla illa det ser ut. Vi ligger sist!!!!

I så fall finns det i alla fall två lag till som ligger mer sist. I alla fall som jag läser tabellen
DocSeverinsen

Inläggav Tropåt » 18 februari 2021, 23:53

Nej! Nu är det bara att blicka uppåt.
Vi är inte sämre än något annat lag i denna ligan.
Kolla bara frulunda nu, hur bra är dom liksom.. Jag och svärfar har krig dag in och dag ut rent verbalt. Men vad hjälper det.. Spelar dom bättre för att vi gnäller?
Tropåt

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna