Omgång 33: Skellefteå AIK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 33: Skellefteå AIK - HV71

Inläggav Diabolics » 21 januari 2021, 23:07

Fegon_ skrev:Ingen tycker att Stoa hade varit en dålig värvning, innan den gjordes.

På sätt och vis har du rätt, för innan den gjordes brydde jag mig inte om att tycka till om Stoa. Men jag ogillade den typen av värvning direkt när jag såg vad hockeykunniga skrev om hans stats etc.

Så jag hade inte alls kritiserat hult om han inte värvat Stoa och någon annan gjorde det. Det är en Inzaghi-typ. Gör inget själv, är på rätt plats, gör inte andra bättre, det var vad "experterna" hävdade baserat på hans stats samt hans tid i örebro. En sådan spelare vill jag inte ha i laget i detta läge, givet att det finns alternativ. Just nu, idag, då vidhåller jag att man skall köpa in alla spelare som existerar på planeten och sålla ut ett eller ett par guldkorn. NU är de inte läge att vänta......
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Sir Ward » 21 januari 2021, 23:07

Saxar in JP:s Donald Sandström, som för kvällens match även betygsatte Jp-femman. Håll tillgodo.

Vi har ställt oss frågan många gånger tidigare den här säsongen men det tål att upprepas igen.
Hur ska detta sluta?

Max Wennlund och Philip Broberg i en av många dueller när Skellefteå och HV möttes. Foto: Bildbyrån.
Egentligen hade jag velat skriva om ”Lillis-effekten”, en vändning eller varför inte plocka fram det berömda ”Äntligen”.

Det går inte att göra det den här gången heller. Istället kan man åter konstatera att HV71 återigen är ett förlorande lag. Precis som så många gånger förr den här säsongen.

Man klarar inte av att få med sig några poäng från en bortamatch den här gången heller utan det är bara att konstatera faktum.

HV71 är ruskigt nära att cementera sig på en av de nedersta platserna i SHL-tabellen som betyder att man inte bara riskerar att åka ur, man riskerar också att stänga dörren till ishockeyns finrum för lång framtid i Jönköping.

Det fanns en tid då varken spelare eller ledare i HV71 ville höra talas om det. Den verkligheten har dock kommit ifatt de flesta i föreningen. Idag är tongångarna delvis annorlunda och man inser att nu är det nog snart kört.

Att förlora mot Skellefteå på bortaplan är i sig inte någon katastrof. SAIK är som alltid en tuff motståndare för HV men för ett lag som slåss för sin existens, som bokstavligen har kniven mot strupen så måste poängen helt enkelt börja trilla in på ett eller annat sätt.

HV hade möjlighet att få med sig något hem till Jönköping. 2-2 efter två perioder gjorde att man gav sig själv chansen, men under de avslutande 20 minuterna var Skellefteå det bästa laget och segern var egentligen aldrig hotad.

Jag vet inte hur många gånger vi konstaterat att individuella misstag blivit dyrbara för HV den här säsongen. Mot Skellefteå var det samma sak. Hugo Alnefelt gjorde en jättetabbe i första perioden, Daniel Bertov missade grovt i tredje perioden.

Båda gångerna gjorde Skellefteå mål.

Det här är något som vi har sett flera gånger tidigare. HV står upp bra två perioder men tappar sedan skärpan när allt ska avgöras.

Att HV tar små steg framåt betyder inte mycket när man ändå förlorar. Jag gillade att Didrik Strömberg och Daniel Bertov återigen spelade tillsammans vilket gjorde att Eric Martinsson och Johannes Kinnvall också hittade tillbaka till varandra.

Stephan ”Lillis” Lund kommer säkert att få bättre fart på HV. Frågan är dock om tiden räcker till för att undvika det negativa kvalspelet framöver. För varje match som går och för varje förlust så kommer HV allt längre ifrån räddningsplankorna där lag som Brynäs, Malmö, Oskarshamn och till och med Linköping börjat plocka oroväckande många poäng den senaste tiden.

Jag tycker det är bra att man aktivt ser över möjligheten att förstärka laget. Det behövs verkligen i det här läget. Men frågan är om man får in spelare i laget som har matchtempo i kroppen. I det här läget finns det inga inkörningsperioder.

Det är Ryan Stoa ett levande bevis för, anfallaren som var så duktig i Örebro förra säsongen men som har varit totalt misslyckad i HV.

Fortsättning följer, närmast väntar en ny ödesmatch på lördag när HV71 ska åka till Linköping.

Jag bävar redan...
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav lejacques » 21 januari 2021, 23:12

Fegon_ skrev:Ingen tycker att Stoa hade varit en dålig värvning, innan den gjordes. Och alla hade hatar Hult om något annat lag tog honom när nyheten briserade.

Att kräva att Hult kan se in i framtiden är ett sjujävla vrickat krav, så... Lite jävla förstånd krävs ändå, även hos missnöjda fans eller allmänna lynchmobbdeltagare. Man kan storma regeringsbyggnader av extrema känslor, men att leta orsaker till en stormning är idioti.

Stoa slet idag. Var han fel i forecheck så slängde han sig för att bryta passningsväg, han var framför målen, han var första forward hem, han var topp 10 idag. Gjorde inga poäng men stora steg fram

Tycker att hela laget var påkopplat och gjorde mycket rätt matchen igenom. Tillfälligheter avgjorde tyvärr, men jag tycker att vi var bra idag. Steg i rätt riktning

Snälla, gör inte som HV och bortse från det viktigaste: Resultatet. För det är vad all idrott handlar om. Resultatet.

Syftet: Stoa skulle ersätta Lias Andersson.

Resultatet? Stoa har gjort 0 poäng på 7 matcher. HV har tagit 2 poäng på dessa 7 matcher.

En bra sportchef tar in spelare som gör laget bättre. En bra sportchef säger med god anledning nej till spelare som Axel Holmström, trots att han har en anknytning till klubben. En bra sportchef säger nej till spelare som Stoa, med anledning av hans vad det verkar obefintliga försäsong.

En dålig sportchef lyckas i högre grad pricka in dåliga värvningar än bra. En dålig sportchef säger ja till spelare som Axel Holmström. En dålig spelare tar in Stoa när laget som mest behöver en spelare som kan leda laget.

Och ja, även om det är det svåra med jobbet så ska en sportchef kunna, om inte se in i framtiden, så i alla fall kunna göra en bra gissning av hur den kommer att se ut. Vi kan kalla det för fingertoppskänsla.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Pg79an » 21 januari 2021, 23:16

Ser att han tar upp de individuella misstagen av Alnefelt och Bertov, han missar dock Forsberg som står och sover i egen zon och missar sin markering där det blir mål.
Pg79an

Inläggav DocSeverinsen » 21 januari 2021, 23:18

shitkicker skrev:
DocSeverinsen skrev:Hur gick det med Bergström? Spelade han något efter smällen han fick?

Inte vad jag såg. Tittade knappt ska jag villigt erkänna, dock. Men med hans och HVs flyt så skulle väl inte 4-5v på skadelistan förvåna.

Ja det vore typiskt. Vår för tillfället bästa spelare borta... hoppas verkligen att det inte är något allvarligt
DocSeverinsen

Inläggav shitkicker » 21 januari 2021, 23:28

Donald Sandström prickar helt rätt.

Tiden rinner ut.

De små steg HV tar är inte tillräckliga. Förlust är förlust.

Övriga bottenlag tar poäng, men inte HV.

Stoa är ett stort jävla skämt.

HV riskerar att åka ur och vara borta i många, många år.

Och han verkar även uppfatta att folk inom HV äntligen (men helt uppenbart) för sent har insett detta nu.

Men vad hjälper det? De kan ju ändå inte göra något åt det, de inkompetenta clownerna!

Bara att hoppas att de har vett nog att avgå, hela jävla bunten. Men det har de nog inte, för de har ju inte vett nog att inse att de inte har det som krävs för att leda HV71, ens när de är på väg rakt ner i avgrunden. Ord kan inte beskriva min frustration över och avsky för vad dessa människor håller på att göra.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Robert.76 » 21 januari 2021, 23:33

Man kan ju inte låta bli att tycka synd om Wedin som får Stoa bredvid sig, snacka om att helt sänka den kedjan.
Robert.76
Moderator

Inläggav Sir Ward » 21 januari 2021, 23:34

Bara jag som vill se lejacques(Legio Patria Nostra)som ny sportchef?
Följt Hv71 sedan slutet av 70-talet, och icke hört illavarslande rykten om varken fransoser eller fruntimmerna.

Forza lejacques :) (1-0)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav lejacques » 21 januari 2021, 23:38

Ge mig 7 år i HV (förutsatt de nu blir kvar i SHL) och med den budgeten så ska du nog se att jag kan lyckas pricka in några 7:e, 8:e-placeringar, och med lite flyt ett guld.

Med det sagt tror jag även Sir Ward eller random person från forumet skulle lyckas lika bra/dåligt som Hult.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Herkie82 » 21 januari 2021, 23:43

lejacques skrev:Ge mig 7 år i HV (förutsatt de nu blir kvar i SHL) och med den budgeten så ska du nog se att jag kan lyckas pricka in några 7:e, 8:e-placeringar, och med lite flyt ett guld.

Med det sagt tror jag även Sir Ward eller random person från forumet skulle lyckas lika bra/dåligt som Hult.

Jag kan ta jobbet som scout, jag hade löst det dubbelt så dåligt till halva kostnaden :lol: :lol:
Herkie82

Inläggav frippe-borås » 21 januari 2021, 23:47

Vem som helst hade gjort ett bättre resultat än vad Hult gjort!
Hade inte varit svårt alls!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Pg79an » 21 januari 2021, 23:48

Sir Ward skrev:Bara jag som vill se lejacques(Legio Patria Nostra)som ny sportchef?
Följt Hv71 sedan slutet av 70-talet, och icke hört illavarslande rykten om varken fransoser eller fruntimmerna.

Det svänger fort, för nåt år sen kallade du honom tomte för att han inte ville ha kvar Hult ;)
Pg79an

Inläggav HV-supportern » 21 januari 2021, 23:56

shitkicker skrev:Donald Sandström prickar helt rätt.

Tiden rinner ut.

De små steg HV tar är inte tillräckliga. Förlust är förlust.

Övriga bottenlag tar poäng, men inte HV.

Stoa är ett stort jävla skämt.

HV riskerar att åka ur och vara borta i många, många år.

Och han verkar även uppfatta att folk inom HV äntligen (men helt uppenbart) för sent har insett detta nu.

Man väntade för länge med att kicka Rahm och värva spelare. De insåg inte allvaret. Nu tror jag tyvärr att det är försent.
HV-supportern

Inläggav Sir Ward » 22 januari 2021, 00:27

Pg79an skrev:
Sir Ward skrev:Bara jag som vill se lejacques(Legio Patria Nostra)som ny sportchef?

Det svänger fort, för nåt år sen kallade du honom tomte för att han inte ville ha kvar Hult ;)

Stämmer, men har ändrat åsikt. Tror det eller ej, även jag och Lance Ward har ändrat åsikt 8-)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Herkie82 » 22 januari 2021, 00:34

Sir Ward skrev:
Pg79an skrev:

Stämmer, men har ändrat åsikt. Tror det eller ej, även jag och Lance Ward har ändrat åsikt 8-)

Det här tycker jag är nått som är jävligt viktigt faktiskt. Att kunna svälja ett gram stolthet och faktiskt erkänna att man hade fel. Ingen på det här forumet har rätt i allt den personen säger och om två stångas om en åsikt så är det jävligt stort av den förlorande parten att erkänna att den vinnande hade rätt istället för att monga ut fullständigt.

Tycker det är ett + i kanten för Sir Ward här helt klart.
Herkie82

Inläggav Pg79an » 22 januari 2021, 00:40

Tycker det är ett + i kanten för Sir Ward här helt klart.[/quote]

Ja det är starkt!
Pg79an

Inläggav Sir Ward » 22 januari 2021, 01:15

Tack Herkie82 och Pg79an. Värmande inlägg.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Herkie82 » 22 januari 2021, 01:29

Sir Ward skrev:Tack Herkie82 och Pg79an. Värmande inlägg.

Tycker det var bra, jag själv håller mitt scoutande av spelare jag vill se i HV jävligt högt men även där har jag misslyckats. Jag ville få in Jordan Subban för han var brutal i Utica Comets när jag såg han spela där men nu är han en halvdan back i EBEl, Jag ville ha in Ty Wishart för jag såg vilket defensivt ankare han var i Bridgeport men han blev en halvdan back i Mora.

Alla har vi fel ibland men det krävs en hel del för att kunna erkänna det med.
Herkie82

Inläggav Herkie82 » 22 januari 2021, 01:41

Herkie82 skrev:
Sir Ward skrev:Tack Herkie82 och Pg79an. Värmande inlägg.

Tycker det var bra, jag själv håller mitt scoutande av spelare jag vill se i HV jävligt högt men även där har jag misslyckats. Jag ville få in Jordan Subban för han var brutal i Utica Comets när jag såg han spela där men nu är han en halvdan back i EBEl, Jag ville ha in Ty Wishart för jag såg vilket defensivt ankare han var i Bridgeport men han blev en halvdan back i Mora.

Alla har vi fel ibland men det krävs en hel del för att kunna erkänna det med.

nu ska jag bevisa min egen fylla men inte för att skryta MEN. Jersper Kokkonen är 27, fick kontrakt med HV hans stats är sådär med 4 poäng på 32 matcher medans jag själv sa att Linus Andersson verkade bra efter att ha sett han 1 (!) match i vita hästen och han ligger just nu på 15 poäng på 31 matcher och är 21 år gammal.

Så lite koncist, den 27 år gamla spelare HV tog in gör 1/4 av den poäng som den 21 år gamla spelaren jag ville ha.

I rest my case.
Herkie82

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna