Omgång 16: HV71 - Linköping HC

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 16: HV71 - Linköping HC

Inläggav Diabolics » 27 november 2020, 01:44

Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Windom Earle » 27 november 2020, 08:16

Andersson711 skrev:
jordfelsbrytare skrev:Jag nattade barn tidigare så jag missade intervjun med Hult.
Vad sas? Gjorde Hult en Hult snackade bort minst 1 värvning? Fick Hult någon relevant kritisk fråga?

Han pratade bort Sandin fint med att ”vi har många duktiga juniorer som knackar på dörren”.
En klassisk Hult blir det, försvinner 2 ersätter man med max 1, helst ingen.

Ja, men det låter väl helt rimligt. Om Sandin försvinner imorgon innebär det faktiskt ingen försvagning av laget. Som det ser ut nu ska Olausson, Wennlund och Nybeck vara HV:s förstaline. Skönt att det finns ett ljus i den gråa dimma som annars gäller. Om Lias försvinner blir det dock ännu gråare, så även om han trampar lite vatten efter avstängning så är det en förlust som måste ersättas.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav frippe-borås » 27 november 2020, 09:00

Jag förstår inte de som ser ljuset i denna nattsvarta tunnel som Hv befinner sig i och har gjort i antal år.
Man envisas och tror att det kommer vända på en 5öring vilket bevisas match efter match att så inte är fallet.
Igår var man mer eller mindre utspelade mot Linköping!!!! Denna säsong så har vi inte lyckats spela bra en hel match.

Men ingen i Hv71 verkar inse detta och det är jag riktigt orolig för då man blundat för det tidigare. Det enda man gjort är att lagt skulden på HC! Men på allvarligt talat så kan det inte vara fel på så många tränare som ledningen och Hult fått det till. Rannsaka er själva och ta ert pick och pack!

Igår var sista droppen för mig! Det kommer inte vända denna säsong heller!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav vonk » 27 november 2020, 09:17

[quote="Lux"]Gör ont att se.

Man tar alltså TVÅ 6-man på isen. TVÅ! Det är fan parodi.

Vem saknas i båset, vem coachar backar/fw? Båda fall TMP var det 3 backar plötsligt inne, hoppsan!
En gång är ingen gång, två år virrighet.
Att se ljuset i tunneln betyder inte nödvändigtvis alltid ett mötande tåg, pessimism och negativitet flödar...
vonk

Inläggav 327 Karlsson » 27 november 2020, 09:53

vonk skrev:
Lux skrev:Gör ont att se.

Man tar alltså TVÅ 6-man på isen. TVÅ! Det är fan parodi.

Vem saknas i båset, vem coachar backar/fw? Båda fall TMP var det 3 backar plötsligt inne, hoppsan!
En gång är ingen gång, två år virrighet.

Stefan Nyman saknades i båset igår, han som coachar just backarna.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav FirstSwitch » 27 november 2020, 14:18

Windom Earle skrev:
Andersson711 skrev:
jordfelsbrytare skrev:Jag nattade barn tidigare så jag missade intervjun med Hult.
Vad sas? Gjorde Hult en Hult snackade bort minst 1 värvning? Fick Hult någon relevant kritisk fråga?

Han pratade bort Sandin fint med att ”vi har många duktiga juniorer som knackar på dörren”.
En klassisk Hult blir det, försvinner 2 ersätter man med max 1, helst ingen.

Ja, men det låter väl helt rimligt. Om Sandin försvinner imorgon innebär det faktiskt ingen försvagning av laget. Som det ser ut nu ska Olausson, Wennlund och Nybeck vara HV:s förstaline. Skönt att det finns ett ljus i den gråa dimma som annars gäller. Om Lias försvinner blir det dock ännu gråare, så även om han trampar lite vatten efter avstängning så är det en förlust som måste ersättas.

Linus Sandin blev sågad i senaste hockeylabbet. Inga bra statistik som visades och ändå envisas man med att ge honom 3e mest istid bland forwards i laget. Jag tror till och med vi blir bättre utan Linus Sandin i laget som han visar just nu.
Ge tex Oskar Olausson istid istället som nu gjort 3p på 7 matcher och spelar allt han kan för att stanna i laget eller någon annan junior som är här i nuet iställt för Sandin.
Tycker det upp till Rahm nu att visa lite j'vla ledarskap och sända rätt signaler, spela de som förtjänar det. De som visar hjärta och vilja för HV.
FirstSwitch

Inläggav Diabolics » 27 november 2020, 14:43

Som sagts innan, det finns säkert en klausul i avtalet runt Sandin om att han måste få spela mycket för att avtalet skall gälla.

Man kan klaga på ett sådant avtal i efterhand, men jag tror få skulle se det som ett större problem när de hyllade sandin under förra året.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Pg79an » 27 november 2020, 16:13

Diabolics skrev:Som sagts innan, det finns säkert en klausul i avtalet runt Sandin om att han måste få spela mycket för att avtalet skall gälla.

Man kan klaga på ett sådant avtal i efterhand, men jag tror få skulle se det som ett större problem när de hyllade sandin under förra året.

Fast som det ser ut nu så är det ju bara att skita i att ge honom speltid så blir man ju snabbt av med honom ;)
Pg79an

Inläggav Diabolics » 28 november 2020, 00:46

Pg79an skrev:
Diabolics skrev:Som sagts innan, det finns säkert en klausul i avtalet runt Sandin om att han måste få spela mycket för att avtalet skall gälla.

Fast som det ser ut nu så är det ju bara att skita i att ge honom speltid så blir man ju snabbt av med honom ;)

hahhaha, svinbra, det är faktiskt det mest briljanta jag läst på länge... hoppas bara inte det finns en bot inblandat :D
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna