Träningsmatch: HV71 - Linköping HC

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Träningsmatch: HV71 - Linköping HC

Inläggav lejacques » 19 augusti 2021, 19:10

Torp är bra. Det är kul. För jag gillar Torp.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav magnus b » 19 augusti 2021, 19:10

HV ser riktigt bra ut. Spelar ju ut LHC. Men det är ungefär LHCs nivå som de måste hålla för att ta sig upp.
magnus b

Inläggav Guld » 19 augusti 2021, 19:16

Orkar hv:s forwards åka lika mycket skridskor i tredje så finns chansen.
Guld

Inläggav Diabolics » 19 augusti 2021, 19:17

nu vill jag på inget sätt höja upp lhc soom är en skitförening i alla möjliga sätt att se det, men jävlar va usla västerås var i förra matchen, som motståndare, jämfört med lhc. Detta är ett lhc som inte är bra, men hockeyn i denna match är mer det jag är van att se, medans hockeyn som västerås spelade var som en fet 54-årig IT-konsult spelar paddel.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Herkie82 » 19 augusti 2021, 19:31

Hur går det och vad står det?
Herkie82

Inläggav Farzan » 19 augusti 2021, 19:31

Pawhlen skrev:Seriöst, höj nivån på era inlägg, jag förstår frustrationen att vi är där vi är och det måste vi acceptera (hur jobbigt det än är)

Vi kan spy galla på dem som satt oss i denna sits hur mycket som helst, det kommer inte förändra något.

+1
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav lejacques » 19 augusti 2021, 19:36

Farzan skrev:
Pawhlen skrev:Seriöst, höj nivån på era inlägg, jag förstår frustrationen att vi är där vi är och det måste vi acceptera (hur jobbigt det än är)

Vi kan spy galla på dem som satt oss i denna sits hur mycket som helst, det kommer inte förändra något.

+1

Fattar inte.

Vissa lallar runt som om det vore inför vilken random säsong som helst. Allt bra, allt fantastiskt. Nu vänder det. Och det är inget fel med det. Varsegod. Mår ni bra av det. Kul för er!

Andra är fortfarande sjukt bittra över att en klubb som egentligen ska vara med och tävla om SM-guld varje år lyckades med konststycket att åka ur högsta serien.

Två olika sätt att hantera en för jävlig situation. Ser inte att något är mer rätt, eller fel, än det andra.

Så höj nivån själv och fatta att alla hanterar en sån här jävla skitggrej på olika sätt.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 19 augusti 2021, 19:36

Vad är det du invänder mot? Får jag inte skriva precis hur jag känner? Kan jag inte invända mot valet att möta just lhc i uppladdningen? Vad är det som är en låg nivå?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav MarcusClaesson » 19 augusti 2021, 19:37

Det är väl inget konstigt alls med att HV spelar träningsmatch mot LHC. Det är inte så långt att åka, de brukar träna mot varandra varje försäsong, och HV vill ha en lite mer ordentlig värdemätare för sin kapacitet. Helt naturligt val av motståndare.
MarcusClaesson

Inläggav lejacques » 19 augusti 2021, 19:40

Diabolics skrev:

Vad är det du invänder mot? Får jag inte skriva precis hur jag känner? Kan jag inte invända mot valet att möta just lhc i uppladdningen? Vad är det som är en låg nivå?

Precis min poäng. Alla känner precis hur tusan de vill. Och ingen ska komma och peka finger åt vad någon känner. Trodde vi kommit över det efter fjolårets jävla skitsäsong där x antal skribenter vände kappan efter vinden och sjöng med i klagosången de tidigare föraktat.
Senast redigerad av lejacques 19 augusti 2021, 19:41, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Quila » 19 augusti 2021, 19:40

För att spinna vidare på det Diabolics och Lejacques surrade om angående känslan av pinsamhet över att vi är i allsvenskan osv.
Jag är snarare stolt över att få uppleva denna uppslutning. Jönköping, samarbetspartners, fans runtom i landet, profiler som återvänder, en ny grund, revanschlusta, blodtörst, upprättelse och en NY era. Vi är ingen bajskorv som ska poleras - VI är HV71 och vi är en del av det som återspeglas på isen. Det gnälls på Bertov och Ytterell, men det tränas hårdare än på åratal och med ett syfte i varje övning. Det har gallrats ut det mesta av det som placerat oss där vi är idag. Låt Tommy och Stille ta oss tillbaka. Låt de få oss våga tro igen! Vi får bevittna en ny era, där allt gammalt är passerat.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav lejacques » 19 augusti 2021, 19:42

Quila skrev:För att spinna vidare på det Diabolics och Lejacques surrade om angående känslan av pinsamhet över att vi är i allsvenskan osv.
Jag är snarare stolt över att få uppleva denna uppslutning. Jönköping, samarbetspartners, fans runtom i landet, profiler som återvänder, en ny grund, revanschlusta, blodtörst, upprättelse och en NY era. Vi är ingen bajskorv som ska poleras - VI är HV71 och vi är en del av det som återspeglas på isen. Det gnälls på Bertov och Ytterell, men det tränas hårdare än på åratal och med ett syfte i varje övning. Det har gallrats ut det mesta av det som placerat oss där vi är idag. Låt Tommy och Stille ta oss tillbaka. Låt de få oss våga tro igen! Vi får bevittna en ny era, där allt gammalt är passerat.

Din känsla. Min känsla är fortsatt bajskorven. Eller tvätta grisen om du så vill. Jag ser ingen som helst tjusning med att vi går kanske den viktigaste säsongen i föreningens historia till mötes. Och det i allsvenskan.

Med det sagt. Du har ju fullständig rätt att känna det du känner :)
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 19 augusti 2021, 19:44

MarcusClaesson skrev:Det är väl inget konstigt alls med att HV spelar träningsmatch mot LHC. Det är inte så långt att åka, de brukar träna mot varandra varje försäsong, och HV vill ha en lite mer ordentlig värdemätare för sin kapacitet. Helt naturligt val av motståndare.

jo det är konstigt. Det byggs upp en rivalitet mot lhc baseras på att vi skall vara bättre än dem. Detta blir som ett självmål när de kommer hit och väljer att ställa fyra av sina bästa spelare vid sidan. Det är förnedrande.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Guld » 19 augusti 2021, 19:45

När man ser det här är man glad att slippa t.ex Bergström som ska in och dra ner tempot.
Guld

Inläggav Quila » 19 augusti 2021, 19:46

Man väljer att se saker på olika sett och det finns väl inga rätt, eller fel här. Men jag tror inte grisen tvättas nu, utan förra säsong. Historia nu mao :)
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Windom Earle » 19 augusti 2021, 19:47

MarcusClaesson skrev:Det är väl inget konstigt alls med att HV spelar träningsmatch mot LHC. Det är inte så långt att åka, de brukar träna mot varandra varje försäsong, och HV vill ha en lite mer ordentlig värdemätare för sin kapacitet. Helt naturligt val av motståndare.

Ja, ur ett neutralt och ekonomiskt perspektiv är det ett självklart val. Men vi fans är inte neutrala inför ishockeymatcher mot LHC, FBK, Frölunda och Växjö för att nämna några. För mig är det salt i såren att vara en allsvensk klubb som möter sin nemesis nu en serie högre upp i hierarkin. Men jag överlever det, antingen innan frukost, men vill kunna gnälla över det bland likasinnade :)
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav hv-mannen » 19 augusti 2021, 19:49

Jaaaaaaaaaa
HV71 i med och motgång!!!
Användarvisningsbild
hv-mannen

Inläggav Diabolics » 19 augusti 2021, 19:49

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Pawhlen » 19 augusti 2021, 19:49

lejacques skrev:
Diabolics skrev:

Precis min poäng. Alla känner precis hur tusan de vill. Och ingen ska komma och peka finger åt vad någon känner. Trodde vi kommit över det efter fjolårets jävla skitsäsong där x antal skribenter vände kappan efter vinden och sjöng med i klagosången de tidigare föraktat.

Jag störde mig på dem ord ni skrev, det var väldigt låg nivå, ni har all rätt att känna det ni känner, men för helvete, välj bättre ord, det blir väldigt låg nivå.

och Lejacques, jag är minst lika frustrerad över detta läge HV är i som du om du nu undrar.
Senast redigerad av Pawhlen 19 augusti 2021, 19:51, redigerad totalt 1 gång.
Pawhlen

Inläggav Davestar » 19 augusti 2021, 19:51

När jag gick och hämtade barnen i skolan i dag (i Sthlm) var det i HV71 spelar bäst ändå t-shirt, HV hoodie och HV keps. Det är nu man behöver visa vad man är gjord av. Alla har naturligtvis rätt att känna och skriva vad man vill men för att ta steget tillbaka får iaf inte föreningen sitta och titta bakåt i stället för framåt. Jag är inte glad över att vi är i allsvenskan men jag tror det var nödvändigt för att bli av med Agne, Hult (snart hoppas jag) samt en massa spelare lex Fröberg som inte kunde bry sig mindre om klubben, prestation eller fans. Jag håller hellre på HV i allsvenskan med Torp, Ytterell och Norbe som bryter sina kontrakt för att komma hem än HV i SHL med Fröberg, Wedin och Martinsson som bara mellanlandar i brist på tillräckligt lukrativa KHL kontrakt.
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav Windom Earle » 19 augusti 2021, 19:54

Följer via någon livescore. Rysningar att se 1-0 av J Davidsson :D
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Macce » 19 augusti 2021, 19:55

Windom Earle skrev:Följer via någon livescore. Rysningar att se 1-0 av J Davidsson :D

Ja vilken nostalgi :)
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav hv-mannen » 19 augusti 2021, 19:56

Macce skrev:
Windom Earle skrev:Följer via någon livescore. Rysningar att se 1-0 av J Davidsson :D

Ja vilken nostalgi :)

Vem var det :?: :lol:
Användarvisningsbild
hv-mannen

Inläggav Diabolics » 19 augusti 2021, 19:56

Quila skrev:För att spinna vidare på det Diabolics och Lejacques surrade om angående känslan av pinsamhet över att vi är i allsvenskan osv.

Jag ser och känner samma sak, mestadels. En skön känsla för framtiden. En nystart. En chans att sätta ihop något bättre, ta bort det dåliga.

Dock så är det fördjävla pinsamt att vi är i HA. Jag kommer aldrig glömma hur pinsamt det var med AJ-gate, jag kommer inte glömma hur pinsamt det är med att spela i HA. På samma sätt som jag inte glömmer glädjen från alla SM-guld. En förening och den kärlek man känner inför den bjuder på alla sidor och jag har inget problem med att acceptera det. Men att blunda för hur pinsamt det är att vara i HA gör inte att man är en bättre supporter.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav hv-mannen » 19 augusti 2021, 20:01

Fy fan va fult
Användarvisningsbild
hv-mannen

Inläggav lejacques » 19 augusti 2021, 20:02

Utgår från att LHC-snubben är avstängd resten av försäsongen. Fan, en av de fulare tacklingarna jag sett på länge.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Windom Earle » 19 augusti 2021, 20:03

hv-mannen skrev:Fy fan va fult

Skada på HV-spelare?
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav hv-mannen » 19 augusti 2021, 20:04

Windom Earle skrev:

Skada på HV-spelare?

Örnerud fick blindside
Användarvisningsbild
hv-mannen

Inläggav Goddamn » 19 augusti 2021, 20:04

Windom Earle skrev:

Skada på HV-spelare?

Önerud fick en tackling mot huvudet.
Användarvisningsbild
Goddamn

Inläggav Guld » 19 augusti 2021, 20:04

lejacques skrev:Utgår från att LHC-snubben är avstängd resten av försäsongen. Fan, en av de fulare tacklingarna jag sett på länge.

Borde ju snarare påverka serien. Träningsmatcher skiter man ju i.
Guld

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna