Omgång 20: Skellefteå AIK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 20: Skellefteå AIK - HV71

Inläggav Sir Ward » 3 november 2012, 19:32

mrcadaza skrev:
sir Ward skrev:Sådärja. 2 mål kvar till match :roll:
Stupfull eller?? :lol:

Knappast.
Någon som hade 7-3 på tippet :roll:
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav trancedanne » 3 november 2012, 19:33

Mats Trygg borde ligga sömnlös inatt, så jävla ruttet så det finns inte. Rhett gjorde visserligen 2 mål men annars så var han precis lika dålig. Det är illa när en av våra bästa lirare är Luoma just nu
trancedanne

Inläggav Simon » 3 november 2012, 19:34

Jag tog upp frågan tidigare till HV71 om varför inte vi fans på forumet skulle kunna få tid hos tränarparet och Stillman för "fansens frågor" nu förstår jag efter en sådan här match att de inte skulle våga, så de mötte mitt förslag med tysthet. Som vanligt när det handlar om fans och HV71!
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav frippe-borås » 3 november 2012, 19:34

Samma skitspel som mot Växjö senast.
Enmans show och passningar till stillastående spelare.

Det funkar inte. Men sen måste man ju hålla sig på banan och ge fan i att dra på sig utv.
Vi förlorade denna och mot Växjö av denna anledning. Skärpning!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav PapaEmeritus » 3 november 2012, 19:35

Simon skrev:Jag tog upp frågan tidigare till HV71 om varför inte vi fans på forumet skulle kunna få tid hos tränarparet och Stillman för "fansens frågor" nu förstår jag efter en sådan här match att de inte skulle våga, så de mötte mitt förslag med tysthet. Som vanligt när det handlar om fans och HV71!

Ge dig nu Simon. Alla lag gör såna här matcher på en säsong.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Offtheice » 3 november 2012, 19:35

Roligt när norrmannen säger att dom kommer gå stenhårt på 6 poäng innan uppehållet. Shit va det sket sig. 1 poäng blev det.
Offtheice

Inläggav Simon » 3 november 2012, 19:37

Kaptenens efterord till cmore säger väl allt om matchen tycker jag :)
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav Simon » 3 november 2012, 19:37

Inzaneclown skrev:
Simon skrev:Jag tog upp frågan tidigare till HV71 om varför inte vi fans på forumet skulle kunna få tid hos tränarparet och Stillman för "fansens frågor" nu förstår jag efter en sådan här match att de inte skulle våga, så de mötte mitt förslag med tysthet. Som vanligt när det handlar om fans och HV71!

Det var en stor portion ironi i inlägget, kanske inte märktes ;)
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav sqz » 3 november 2012, 19:39

Bra intervju med Davidsson som är ärlig och inte skyller ifrån sig.
Sa även att hans insats var katastrof som vanligt.

Det var han inte ensam om. Fyfan

Edit: Tycker också Ledin spelade som han spelade förr. Mycket i centrum,
men då får han också utvisningar emot sig. Fick även med sig några och skulle haft fler.
Senast redigerad av sqz 3 november 2012, 19:46, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
sqz

Inläggav bogani » 3 november 2012, 19:39

Vill du ha lite "möten" med ledningen efter dåliga insatser? Luktar Black Army :mrgreen:
bogani

Inläggav HV71Mannen » 3 november 2012, 19:40

Tråkigt att folk börjar att snacka om "medgångs" supportrar för att vi blir arga när HV förlorar.

Jag säger tvärtom att vi blir arga och frustrerade när HV förlorar är väll snarare ett tecken på hur mycket vi gillar dem och hur mycket vi vill att de ska vinna.
HV71Mannen

Inläggav Simon » 3 november 2012, 19:41

Bogani: Nä det var rent allmäna frågestunder jag tog upp. Jag har för mig att flera ville ha det ala Edmonds-style ;)
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav Andersson711 » 3 november 2012, 19:41

Nu måste tyvärr Luleå vinna ikväll för att väga upp detta.
Skiter i att dom kryper närmare men min powerplayrad ska fanimig in efter detta bottennappet!
Andersson711
Moderator

Inläggav PapaEmeritus » 3 november 2012, 19:42

Simon skrev:
Inzaneclown skrev:

Det var en stor portion ironi i inlägget, kanske inte märktes ;)

Exsqueeeze me sir. Ironi är svårt att behandla i text efter ett par goda öl :)
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Simon » 3 november 2012, 19:43

Ölen blir mer goda med lite ironi i tonen ;)
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav PapaEmeritus » 3 november 2012, 19:44

Simon skrev:Ölen blir mer goda med lite ironi i tonen ;)

True that! Nu skiter vi i denna sketmatchen och går till Pipes och tömmer baren! Who's with me? ;)
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Maidensoldier » 3 november 2012, 19:44

HV71Mannen skrev:Tråkigt att folk börjar att snacka om "medgångs" supportrar för att vi blir arga när HV förlorar.

Jag säger tvärtom att vi blir arga och frustrerade när HV förlorar är väll snarare ett tecken på hur mycket vi gillar dem och hur mycket vi vill att de ska vinna.

Bland de bästa inläggen jag sett!! Bra sagt, så är det ju!!
Maidensoldier

Inläggav Simon » 3 november 2012, 19:46

Du blir nog ensam där ikväll clownen =)
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav PapaEmeritus » 3 november 2012, 19:48

Maidensoldier skrev:
HV71Mannen skrev:Tråkigt att folk börjar att snacka om "medgångs" supportrar för att vi blir arga när HV förlorar.

Bra skrivet. Fast å andra sidan är vi lite väl gnälliga här inne ikväll med tanke på hur bra vi har spelat under säsongen i övrigt. Hv kommer att göra några plattmatcher till under säsongen, var så säkra. Däremot kommer vi vinna ännu fler matcher framöver också så gnället här ikväll var kanske liiiite i överkant, dont ya think? ;)

Tänk såhär. Man kunde ju Rögle eller Växjösupporter... :P
Senast redigerad av PapaEmeritus 3 november 2012, 19:48, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav PapaEmeritus » 3 november 2012, 19:48

Simon skrev:Du blir nog ensam där ikväll clownen =)

Vi får la se. Frugan hakar nog på iaf ;)
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Simon » 3 november 2012, 19:49

Du är så pass gammal i skägget alltså :P
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav Pawhlen » 3 november 2012, 19:49

Växjösupportrarna sitter nog med hjärtat i halsgropen inför kvällens ödematch mot AIK, självklart var det dumt av mig att hävda att det är medgång här inne, det finns bra och dåliga dagar, Ny match mot Timrå om 10 dar
Pawhlen

Inläggav PapaEmeritus » 3 november 2012, 19:52

Simon skrev:Du är så pass gammal i skägget alltså :P

Skägg har jag inget, men jag känner mig äldre än vad jag är. Å andra sidan är jag från Jkpg och skulle kunna vara en tidigt gift pingstvän. You never know...

Fast näääää...
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Jompii » 3 november 2012, 19:54

HV71 lyckades dra på sig 66 utvisningsminuter på 60 spelminuter, det är faktiskt inte så jätte pjåkigt ;)
Vi vann även teckningarna vilket får ses som dagens största plus.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav bogani » 3 november 2012, 19:56

När jag hör ordet medgångssupporter så dyker bara nOx upp i huvudet på mig. Han har lyckligtvis inte hittat hit från det gamla forumet :mrgreen:

En sån här match så sakna jag en Laine/Joensuu. Det oroar mig lite inför slutspelet.

Wesslau är OK idag, inte usel som någon tyckte. Visst skulle han tagit nåt enstaka men SAIK är ett giftigt lag offensivt. Vi måste kunna vinna matcher utan att Wesslau står på huvudet.

Nya tag efter uppehållet!
bogani

Inläggav Diabolics » 3 november 2012, 20:00

bogani skrev:När jag hör ordet medgångssupporter så dyker bara nOx upp i huvudet på mig. Han har lyckligtvis inte hittat hit från det gamla forumet :mrgreen:

En sån här match så sakna jag en Laine/Joensuu. Det oroar mig lite inför slutspelet.

Wesslau är OK idag, inte usel som någon tyckte. Visst skulle han tagit nåt enstaka men SAIK är ett giftigt lag offensivt. Vi måste kunna vinna matcher utan att Wesslau står på huvudet.

Nya tag efter uppehållet!

låter som en bra analys.
Det enda jag vill tillägga är att domarna tappade matchen och tydligen kan inte HV hantera en sådan situation.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav mrbeach » 3 november 2012, 20:01

Inzaneclown skrev:
Maidensoldier skrev:

Bra skrivet. Fast å andra sidan är vi lite väl gnälliga här inne ikväll med tanke på hur bra vi har spelat under säsongen i övrigt. Hv kommer att göra några plattmatcher till under säsongen, var så säkra. Däremot kommer vi vinna ännu fler matcher framöver också så gnället här ikväll var kanske liiiite i överkant, dont ya think? ;)

Tänk såhär. Man kunde ju Rögle eller Växjösupporter... :P

Sådna tankar finns inte på världskartan
Man kan ta en Smålänning från Småland.
Men inte Småland från Smålänning!
"Exilsmålänning nu i Skåne"
Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav CracyMike » 3 november 2012, 20:21

Nu ska vi se vad ni säger om mitt uttalande om matchen. Jag har inte själv sett den så jag ska inte säga för mycket om den heller.

Men jag ska säga ett par ord om förlusten i helhet.
Vi har ju blivit bort skämda med att HV vinner och vinner hela tiden. 5 förluster på 19 matcher är inte illa utan jävligt bra.
Vi är bortskämda helt enkelt. Alla lag spelar dåligt nån gång under en säsong så är det bara.

Tänk er rögles och växjö´s supportrar... Deras statistik är raka motsatsen till HV´s

That´s all
Mvh Marcus
CracyMike

Inläggav Lux » 3 november 2012, 20:37

CracyMike skrev:Nu ska vi se vad ni säger om mitt uttalande om matchen. Jag har inte själv sett den så jag ska inte säga för mycket om den heller.

Vi har ju blivit bort skämda med att HV vinner och vinner hela tiden. 5 förluster på 19 matcher är inte illa utan jävligt bra.
Vi är bortskämda helt enkelt. Alla lag spelar dåligt nån gång under en säsong så är det bara.

Tänk er rögles och växjö´s supportrar... Deras statistik är raka motsatsen till HV´s

That´s all

Helt sant, MEN vi får inte glömma bort att HV ska vara ett topplag med den budgeten och målen som klubben har. Problemet idag är inte att vi förlorar utan HUR vi gör det. VI har varit lite bortskämda med en målvakt som har räddat oss i många matcher men när vi förlorar idag på det sättet som vi gör så måste vi ifrågasätta laget. Vi har STORA problem med våra backar (läs Luoma och Trygg) och det måste hända nåt där.

Sen var det någon som nämnde att vi saknade Laine/Jesse idag och det kan jag verkligen hålla med om. Som tur är får vi in Jämtin efter uppehållet och är det energispelare vi behöver i matcher som den idag! Mumma! =)

Men återigen, jag håller med dig delvis och jag vill inte heller tänka mig att vara Rögle/Växjö/AIK/Timrå/LHC/Frölunda/Modo/Brynäs/FBK/Luleå/SAIK-supporter ;)
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav CracyMike » 3 november 2012, 20:40

Lux skrev:
CracyMike skrev:Nu ska vi se vad ni säger om mitt uttalande om matchen. Jag har inte själv sett den så jag ska inte säga för mycket om den heller.

That´s all

Helt sant, MEN vi får inte glömma bort att HV ska vara ett topplag med den budgeten och målen som klubben har. Problemet idag är inte att vi förlorar utan HUR vi gör det. VI har varit lite bortskämda med en målvakt som har räddat oss i många matcher men när vi förlorar idag på det sättet som vi gör så måste vi ifrågasätta laget. Vi har STORA problem med våra backar (läs Luoma och Trygg) och det måste hända nåt där.

Sen var det någon som nämnde att vi saknade Laine/Jesse idag och det kan jag verkligen hålla med om. Som tur är får vi in Jämtin efter uppehållet och är det energispelare vi behöver i matcher som den idag! Mumma! =)

Men återigen, jag håller med dig delvis och jag vill inte heller tänka mig att vara Rögle/Växjö/AIK/Timrå/LHC/Frölunda/Modo/Brynäs/FBK/Luleå/SAIK-supporter ;)

Du tog med alla lag där för säkerhetsskull.. :D

Jag tycker HV spelade bättre med Luoma på bänken. Så sätt han där..
Mvh Marcus
CracyMike

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna