Zico skrev:lejacques skrev:Zico skrev:Att vinna matcher på det sätt som HV ofta gjort, spela dåligt, vända matcher på slutet är kanske inte så bra egentligen i förlängningen. Att få en påminnelse om att man faktiskt kan förlora matcher kan vara nyttigt. Sen är laget inte bättre än att det får betydelse att man saknar Önerud, Forsberg och Matson. Trots förlust i kväll tycker jag att HV var "närmare" Kristianstad denna gången jämfört med första matchen.
Och hur löser vi det? En forwardstränare in gör inte Marcus Davidsson till ett spelgeni eller Jesper Kokkonen till en sniper.
Nyförvärv måste in.
Två spelare som kan ersätta två SHL-spelare, samt en frisk Ulla och så en Thörna på det. Då slipper vi dököttet. I en normal värld kommer Hult jobba häcken av sig den kommande månaden.
Absolut så måste det ske förändringar (och förstärkningar) i truppen. Men man ska inte underskatta betydelsen av en forwardstränare. Efter en ganska bra inledning av serien har det, tycker jag, blivit sämre och sämre. Och det kan ha sina förklaringar.
Strax efter seriepremiären opererade Stillman en axel. Sedan dess har inte Stillman varit med på en enda isträning. Jag förmodar p g a skaderisk innan axeln läkt. Det betyder att Samuelsson har drivit precis varenda isträning under två månader helt själv. Viss assistans har han haft av Pelle G och vår eminente sportchef, men de har inte varit särskilt aktiva. Att, på träning, styra allt från försvarsspel, boxplay, anfallsspel och powerplay och sedan hinna ge alla spelare feedback helt själv är naturligtvis inte optimalt. Det är, över tid, ohållbart. Jag tror att mycket av lagets ibland, rent usla spel och dåliga prestationer, beror på detta faktum.
Därför var det jätteviktigt att få in Thermell och snart är förhoppningsvis Stillman rehabiliterad så även han kan vara med på isträningarna. Så ja, truppen behöver förstärkas och förändras, men det finns sannolikt förbättringspotential i den trupp som finns.
Absolut, håller med. Finns inget negativt med att fylla på tränarstaben. Men precis som du skriver. Vi är överens. I slutändan måste det förstärkas och förändras i truppen. Annars har ju Thermell inte så mycket att jobba med...