Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
av magnus b » 13 november 2021, 00:27
Farzan skrev:Jag är övertygad att S&S vet vad dom gör. Andrae har fått stort förtroende trots att han gjort bra mycket större "juniormisstag" än vad Holm gjorde sist. Att som junior få chansen i sådana här situationer kan göra att man växer och vill mer. Att se klubben plockar in två, troligtvis bänknötare, från SHL i två matcher gör nog inte att hoppet stiger hos våra egna juniorer.
Farzan, det är en jävla skillnad på Andrae och Holm. Kolla hur jag försvarat Andraes misstag under väldigt lång tid. Men du kan inte säga att Brovall och Holm är redo för seniorspel? I deras fall handlar det inte om felavvägningar och övermod. Utan att de behöver lugn och ro att utvecklas till SHL spelare i framtiden. Andrae kommer ju självklart bli NHL spelare. Han har jämbördigt spelsinne med Pilut men bättre skridskoåkning. Han kommer slå in 30-40 poäng i NHL om 5-8år om han har tålamodet och jobbar för det.
-
magnus b
-
av Farzan » 13 november 2021, 00:59
magnus b skrev:Farzan skrev:Jag är övertygad att S&S vet vad dom gör. Andrae har fått stort förtroende trots att han gjort bra mycket större "juniormisstag" än vad Holm gjorde sist. Att som junior få chansen i sådana här situationer kan göra att man växer och vill mer. Att se klubben plockar in två, troligtvis bänknötare, från SHL i två matcher gör nog inte att hoppet stiger hos våra egna juniorer.
Farzan, det är en jävla skillnad på Andrae och Holm. Kolla hur jag försvarat Andraes misstag under väldigt lång tid. Men du kan inte säga att Brovall och Holm är redo för seniorspel? I deras fall handlar det inte om felavvägningar och övermod. Utan att de behöver lugn och ro att utvecklas till SHL spelare i framtiden. Andrae kommer ju självklart bli NHL spelare. Han har jämbördigt spelsinne med Pilut men bättre skridskoåkning. Han kommer slå in 30-40 poäng i NHL om 5-8år om han har tålamodet och jobbar för det.
Visst är det en stor skillnad på dessa grabbar. Det håller jag med om. Det var inte det som var saken. Det var att juniorerna behöver få speltid och få känna på och även misslyckas. Nu gjorde Holm misstag, men jag tror att nu när han fått spela dessa matcher kommer det sporra honom ännu mer framöver. Det är i sådana här matcher/lägen vi har råd att spela juniorer.
-

Farzan
-
av HV-supportern » 13 november 2021, 01:12
En klok man sa en gång att det finns inget värre än att leda med 3-0. Jag vet inte om Västervik slutade spela, men man kan i alla fall konstatera att Västerviks tredje mål fick fart på HV. I SHL är det snudd på omöjligt att hämta in ett tremålsunderläge, även om det förstås händer då och då. I Allsvenskan däremot svänger det snabbt. Det är nästan omöjligt att förutse matcherna på förhand. Alla slår alla verkar det som, och det är verkligen starkt av HV att bara ha en förlust så här långt. 36 av 42 spelade poäng. Det hade jag inte vågat hoppas på.
-
HV-supportern
-
av Nutarviguld » 13 november 2021, 10:32
Vi leder serien ganska överlägset, så man borde vara glad och det är jag väl.
Men jag är perfektionist och det stör mig lite att vi tappar poäng på att vi inte ger vårt allt, man slappar sig igenom allsvenskan och det är ett styrkebesked att vi får så mycket poäng men samtidigt är det lite tråkigt att titta på.
Defensiven är också långt ifrån perfekt, offensiven är riktigt bra när vi går in för det.
-
Nutarviguld
-
av Pawhlen » 13 november 2021, 14:08
-
Pawhlen
-
av Henke67 » 14 november 2021, 13:45
Fortfarande helt förbluffad över att det inte blev någon åtgärd på matchen.
Pawhlen skrev:https://www.hockeyallsvenskan.se/play/video/Disciplinarende_Joakim_Hagelin_Vastervik-141093?provider=staylive&autoplay=1
Hagelin anmäld för tacklingen på Torp
-
Henke67
-
av Diabolics » 14 november 2021, 13:52
Jag varken såg, hörde eller förnimmade matchen i fredags men läste precis denna tråd.
Fy fan va underbar. Det är som ett Dramaten-drama i sju akter:
förtvivlan,
uppgivenhet,
interna stridigheter,
hopp,
glädje,
rus,
och
förbrödring!
Helt underbart är detta forum

-

Diabolics