Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
jordfelsbrytare skrev:Skaplig diss av Fröberg mot backsättning innan Donovan och Murray kom till laget. Med all rätt!
hv-mannen skrev:Emil 0 minuter 2 poäng fortsätt...
Sir Ward skrev:hv-mannen skrev:Emil 0 minuter 2 poäng fortsätt...
HV71 i med och motgång!!!
Bluey skrev:jordfelsbrytare skrev:Skaplig diss av Fröberg mot backsättning innan Donovan och Murray kom till laget. Med all rätt!
Kan någon återge vad Fröberg sade i intervjun?
Du är inne på det, nu har ni tre rakar segrar och börjar bygga på något. Vad upplever du är skillnaden nu jämfört med tidigare och vad som bär er framåt nu?
Lite rejälare. Vi vet lite mer vad vi ska göra bakifrån. Jag tycker framförallt de två backarna vi fått in med Donovan och Murray är otroligt skickliga och forwards vet att pucken kommer upp från dem och jag tycker vi har bättre flyt i spelet. Så det är väl största orsaken tycker jag.
NightWalker skrev:Bluey skrev:jordfelsbrytare skrev:Skaplig diss av Fröberg mot backsättning innan Donovan och Murray kom till laget. Med all rätt!
Kan någon återge vad Fröberg sade i intervjun?
Visst.
Lena Sundqvist ställde frågan:Du är inne på det, nu har ni tre rakar segrar och börjar bygga på något. Vad upplever du är skillnaden nu jämfört med tidigare och vad som bär er framåt nu?
På detta svarade Fröberg:Lite rejälare. Vi vet lite mer vad vi ska göra bakifrån. Jag tycker framförallt de två backarna vi fått in med Donovan och Murray är otroligt skickliga och forwards vet att pucken kommer upp från dem och jag tycker vi har bättre flyt i spelet. Så det är väl största orsaken tycker jag.
Jag vet inte om jag skulle kalla det för en "skaplig diss", utan mer en "stating the obvious".
Men det kan nog tolkas som en diss av backbesättningens spel med pucken tidigare.
Diabolics skrev:NightWalker skrev:Visst.
Lena Sundqvist ställde frågan:Du är inne på det, nu har ni tre rakar segrar och börjar bygga på något. Vad upplever du är skillnaden nu jämfört med tidigare och vad som bär er framåt nu?
På detta svarade Fröberg:Lite rejälare. Vi vet lite mer vad vi ska göra bakifrån. Jag tycker framförallt de två backarna vi fått in med Donovan och Murray är otroligt skickliga och forwards vet att pucken kommer upp från dem och jag tycker vi har bättre flyt i spelet. Så det är väl största orsaken tycker jag.
Jag vet inte om jag skulle kalla det för en "skaplig diss", utan mer en "stating the obvious".
Men det kan nog tolkas som en diss av backbesättningens spel med pucken tidigare.
Frågan är om det var konstruktivt. Jag gillar ärligheten, samtidigt så hoppas jag att den kritiken är knivskarp internt så att alla vet vad som menas. Det får inte bli något luddigt där det sprider sig en osäkerhet över vad frögga menar. Den kritken kan ju inte gälla samtliga backar, och således bör den internt bara lyftas konstruktivt med ett fåtal. Samtidigt måste man ju vara ospecifik i en intervjusituation. Kan ju inte hänga ut lagkompisar med namn liksom. Förutom Anton Karlsson eller stoa.
lejacques skrev:Sen segertalet där han verkligen lyfte Donavan, Murray och Siikanen. Var fint att se och höra.
Fegon_ skrev:Jag tror att Fröberg visar känslor och är väldigt uppskattad i laget, även om han har en look på isen.
Vi bör kanske undvika att bygga hela vår uppfattning om en människa på deras utseende. Sånt lärde jag mig på dagis och har fortsatt genom skolgången och lär mina barn nu. Det tycker jag är rätt, och skulle aldrig få för mig att ta en "men man måste väl få döma dom lite efter utseende"-debatt
Herkie82 skrev:Fegon_ skrev:Jag tror att Fröberg visar känslor och är väldigt uppskattad i laget, även om han har en look på isen.
Vi bör kanske undvika att bygga hela vår uppfattning om en människa på deras utseende. Sånt lärde jag mig på dagis och har fortsatt genom skolgången och lär mina barn nu. Det tycker jag är rätt, och skulle aldrig få för mig att ta en "men man måste väl få döma dom lite efter utseende"-debatt
Det är väl mer kroppsspråk folk reagerat på? Att han sett oengagerad ut på isen och sånt om jag inte minns helt fel?
shitkicker skrev:Herkie82 skrev:Fegon_ skrev:Jag tror att Fröberg visar känslor och är väldigt uppskattad i laget, även om han har en look på isen.
Det är väl mer kroppsspråk folk reagerat på? Att han sett oengagerad ut på isen och sånt om jag inte minns helt fel?
Precis. Knappast hans utseende som avses i kritiken. Fattar inte ens hur man kan få det till det, såvida man inte aktivt försöker missförstå andras inlägg. Men det senare är ju uppenbarligen ett troligt alternativ.....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster