Omgång 40: HV71 - Brynäs IF

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 40: HV71 - Brynäs IF

Inläggav HV-supportern » 8 februari 2021, 22:09

Synd att landslagsuppehållet ska komma precis nu när vi har sånt bra flyt.
HV-supportern

Inläggav Bluey » 8 februari 2021, 22:24

jordfelsbrytare skrev:Skaplig diss av Fröberg mot backsättning innan Donovan och Murray kom till laget. Med all rätt!

Kan någon återge vad Fröberg sade i intervjun?
Bluey

Inläggav Tropåt » 8 februari 2021, 22:32

Tycker Hv71 kan gå in i uppehållet med huvudet högt!
Dom har verkligen höjt upp sig, nu kan Siikonen, Murray anpassa sig mer till vår uppbyggnad av spelet ute på isen.. Donovan & illomäki behöver jag inte säga något annat om än... Fan va bra dom är alltså!!! Donovan, Murray, Siikonen, illomäki ser jag gärna i hv ett par år framöver!!!!
Tropåt

Inläggav hv-mannen » 8 februari 2021, 22:44

Emil 0 minuter 2 poäng fortsätt...
HV71 i med och motgång!!!
Användarvisningsbild
hv-mannen

Inläggav Sir Ward » 8 februari 2021, 23:13

hv-mannen skrev:Emil 0 minuter 2 poäng fortsätt...

HV71 i med och motgång!!! :roll:
Användarvisningsbild
Sir Ward

Re: Omgång 40: HV71 - Brynä

Inläggav hv-mannen » 9 februari 2021, 00:08

Sir Ward skrev:
hv-mannen skrev:Emil 0 minuter 2 poäng fortsätt...

HV71 i med och motgång!!! :roll:

Ja?
Får man inte bry sig då?
HV71 i med och motgång!!!
Användarvisningsbild
hv-mannen

Inläggav Herkie82 » 9 februari 2021, 07:52

Gunnar höll på att kosta oss matchen som jag förstår det men samtidigt slutar han med en räddnings% på 94.12 i matchen. Det var nog mer Ersson som spelade på topp än Gunnar som var dålig även om han skulle tagit målet han släppte in.
Herkie82

Inläggav NightWalker » 9 februari 2021, 10:25

Bluey skrev:
jordfelsbrytare skrev:Skaplig diss av Fröberg mot backsättning innan Donovan och Murray kom till laget. Med all rätt!

Visst.

Lena Sundqvist ställde frågan:
Du är inne på det, nu har ni tre rakar segrar och börjar bygga på något. Vad upplever du är skillnaden nu jämfört med tidigare och vad som bär er framåt nu?

På detta svarade Fröberg:
Lite rejälare. Vi vet lite mer vad vi ska göra bakifrån. Jag tycker framförallt de två backarna vi fått in med Donovan och Murray är otroligt skickliga och forwards vet att pucken kommer upp från dem och jag tycker vi har bättre flyt i spelet. Så det är väl största orsaken tycker jag.

Jag vet inte om jag skulle kalla det för en "skaplig diss", utan mer en "stating the obvious".
Men det kan nog tolkas som en diss av backbesättningens spel med pucken tidigare.
NightWalker

Inläggav Diabolics » 9 februari 2021, 10:39

NightWalker skrev:
Bluey skrev:

Visst.

Du är inne på det, nu har ni tre rakar segrar och börjar bygga på något. Vad upplever du är skillnaden nu jämfört med tidigare och vad som bär er framåt nu?

Lite rejälare. Vi vet lite mer vad vi ska göra bakifrån. Jag tycker framförallt de två backarna vi fått in med Donovan och Murray är otroligt skickliga och forwards vet att pucken kommer upp från dem och jag tycker vi har bättre flyt i spelet. Så det är väl största orsaken tycker jag.

Jag vet inte om jag skulle kalla det för en "skaplig diss", utan mer en "stating the obvious".
Men det kan nog tolkas som en diss av backbesättningens spel med pucken tidigare.

Frågan är om det var konstruktivt. Jag gillar ärligheten, samtidigt så hoppas jag att den kritiken är knivskarp internt så att alla vet vad som menas. Det får inte bli något luddigt där det sprider sig en osäkerhet över vad frögga menar. Den kritken kan ju inte gälla samtliga backar, och således bör den internt bara lyftas konstruktivt med ett fåtal. Samtidigt måste man ju vara ospecifik i en intervjusituation. Kan ju inte hänga ut lagkompisar med namn liksom. Förutom Anton Karlsson eller stoa.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav NightWalker » 9 februari 2021, 11:32

Diabolics skrev:
NightWalker skrev:Visst.

Frågan är om det var konstruktivt. Jag gillar ärligheten, samtidigt så hoppas jag att den kritiken är knivskarp internt så att alla vet vad som menas. Det får inte bli något luddigt där det sprider sig en osäkerhet över vad frögga menar. Den kritken kan ju inte gälla samtliga backar, och således bör den internt bara lyftas konstruktivt med ett fåtal. Samtidigt måste man ju vara ospecifik i en intervjusituation. Kan ju inte hänga ut lagkompisar med namn liksom. Förutom Anton Karlsson eller stoa.

Det är en bra fråga. Såklart ska man inte hänga ut enskilda spelare och mycket sådan kritik ska hållas inom omklädningsrummet där det ska vara högt till tak.
Men jag ser även denna kommentaren lite som en hyllning av Lillis tydlighet och spelidé (med en liten diss mot Rahms) med kommentaren "Vi vet lite mer vad vi ska göra bakifrån". Men överlag håller jag med dig: viktigt nu att det är tydligt inom laget vad som menades.
Men jag kan ärligt talat säga att jag inte reagerade på det första gången jag hörde intervjun, så vi kan ju hoppas att detta var något som snappades upp på forumet och inte så mycket mer. :)
NightWalker

Inläggav lejacques » 9 februari 2021, 11:36

Tolkar Fröbergs kommentar mer som en tokhyllning till de nya backarna än en diss mot de gamla. Sen vad Emil, Arell och de andra tycker om det är väl lite upp till dom. Har de nån form av självinsikt så vet de ju att backspelet inte funkat tidigare.

Jag har kritiserat Fröberg för att han visar väldigt lite känslor, att han stundtals känns loj. Igår steppade han upp ordentligt. Först 5 plus-målgesten. Sen segertalet där han verkligen lyfte Donavan, Murray och Siikanen. Var fint att se och höra.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Highlander » 9 februari 2021, 12:07

lejacques skrev:Sen segertalet där han verkligen lyfte Donavan, Murray och Siikanen. Var fint att se och höra.

"Miska. You don´t get the big headlines, but F*CK you´re important!!
Highlander

Inläggav Fegon_ » 9 februari 2021, 15:20

Jag tror att Fröberg visar känslor och är väldigt uppskattad i laget, även om han har en look på isen.
Vi bör kanske undvika att bygga hela vår uppfattning om en människa på deras utseende. Sånt lärde jag mig på dagis och har fortsatt genom skolgången och lär mina barn nu. Det tycker jag är rätt, och skulle aldrig få för mig att ta en "men man måste väl få döma dom lite efter utseende"-debatt
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav Herkie82 » 10 februari 2021, 09:00

Fegon_ skrev:Jag tror att Fröberg visar känslor och är väldigt uppskattad i laget, även om han har en look på isen.
Vi bör kanske undvika att bygga hela vår uppfattning om en människa på deras utseende. Sånt lärde jag mig på dagis och har fortsatt genom skolgången och lär mina barn nu. Det tycker jag är rätt, och skulle aldrig få för mig att ta en "men man måste väl få döma dom lite efter utseende"-debatt

Det är väl mer kroppsspråk folk reagerat på? Att han sett oengagerad ut på isen och sånt om jag inte minns helt fel?
Herkie82

Inläggav shitkicker » 10 februari 2021, 10:24

Herkie82 skrev:
Fegon_ skrev:Jag tror att Fröberg visar känslor och är väldigt uppskattad i laget, även om han har en look på isen.

Det är väl mer kroppsspråk folk reagerat på? Att han sett oengagerad ut på isen och sånt om jag inte minns helt fel?

Precis. Knappast hans utseende som avses i kritiken. Fattar inte ens hur man kan få det till det, såvida man inte aktivt försöker missförstå andras inlägg. Men det senare är ju uppenbarligen ett troligt alternativ.....
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav lejacques » 10 februari 2021, 11:41

shitkicker skrev:
Herkie82 skrev:

Precis. Knappast hans utseende som avses i kritiken. Fattar inte ens hur man kan få det till det, såvida man inte aktivt försöker missförstå andras inlägg. Men det senare är ju uppenbarligen ett troligt alternativ.....

Tack, tack, shitkicker. Orkade inte svara skribenten ifråga (hur svarar man liksom...), men du lyckades sammanfatta även mina tankar bra. Tack.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav BlackIce » 10 februari 2021, 13:53

I senaste HVTV beskriver lagkamrater Fröberg som glad, go gubbe, sprallig och massa hyss – på ett ungefär. Något helt annat än vad som syns på isen och i intervjuerna. Känner igen den typen: Blir så otroligt koncentrerade när det är tävlingsmoment att de blir som en maskin som stänger av alla känsloyttringar. Skulle inte vara förvånad om det fungerar så för Fröberg. /Hobbypsykologen
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna