Omgång 37: Luleå HF - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 37: Luleå HF - HV71

Inläggav BlackIce » 30 januari 2021, 23:02

Önerud är den nya Emil Johansson. Tappar puck i kritiska lägen i egen zon för att han försöker dribbla in i banan istället för att lägga ut alternativ slå idiot pass tvärs över egen zon. Vad tusan håller han på med de senaste matcherna?
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav shitkicker » 30 januari 2021, 23:10

Det som dödar det sista lilla hoppet man ändå hade, var Lillis blick i slutsekunderna. Hans ansiktsuttryck och blick sa allt. Detta är bortom all räddning. Lillis insåg i det ögonblicket att detta inte kommer att gå.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Sir Ward » 30 januari 2021, 23:12

JP/Jnytt-femman:

5: Anton Wedin
4: Zion Nybeck
3: Jonathan Wikström
2: Fredrik Forberg
1: Eric Martinsson

Matchens lirare i HV71:
Anton Wedin. Han är en av få HV-spelare som är effektiv för tillfället. Har förmågan att helt på egen hand skapa farligheter framåt. Tvåmålsskytt den här gången.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Davestar » 31 januari 2021, 03:11

Ärligt talat så älskar jag HV och kommer alltid att göra. Men just nu är det mer intressant hur Nordea och Essity presterar på kort sikt. Det påverkar min plånbok vilket inte HV gör...
Det är ju inte så att Stoa, Johansson eller Andrae bryr sig hur det går...
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav Guld » 31 januari 2021, 12:48

Davestar skrev:Ärligt talat så älskar jag HV och kommer alltid att göra. Men just nu är det mer intressant hur Nordea och Essity presterar på kort sikt. Det påverkar min plånbok vilket inte HV gör...
Det är ju inte så att Stoa, Johansson eller Andrae bryr sig hur det går...

Ja, just nu när det suger att vara människa pga Corona och suger att vara Hv-supporter pga uruselt lagbygge...
... då är det ändå jävligt gott att öppna avanza-appen och kolla in resultatet av bra investeringar...

Just nu hållet börsen upp mitt humör, allt annat suger getpung...
Guld

Inläggav Tropåt » 1 februari 2021, 12:54

Jag blir nästan mörkrädd när jag går in och läser vad ni "supportar" skriver om Hv71. Vissa delar håller jag med om gällande tränare, lagbygge osv. Men prestationen Hv gjorde borta mot Luleå är bland de bästa jag har sett på länge! Ni som gnäller, såg ni matchen överhuvudtaget? Man börjar fan undra... Sluta gnäll och stötta laget till fullo istället!!!
Tropåt

Inläggav PapaEmeritus » 1 februari 2021, 15:04

Tropåt skrev:Jag blir nästan mörkrädd när jag går in och läser vad ni "supportar" skriver om Hv71. Vissa delar håller jag med om gällande tränare, lagbygge osv. Men prestationen Hv gjorde borta mot Luleå är bland de bästa jag har sett på länge! Ni som gnäller, såg ni matchen överhuvudtaget? Man börjar fan undra... Sluta gnäll och stötta laget till fullo istället!!!

Åååååh... you sweet, sweet summer child.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Herkie82 » 1 februari 2021, 15:47

Tropåt skrev:Jag blir nästan mörkrädd när jag går in och läser vad ni "supportar" skriver om Hv71. Vissa delar håller jag med om gällande tränare, lagbygge osv. Men prestationen Hv gjorde borta mot Luleå är bland de bästa jag har sett på länge! Ni som gnäller, såg ni matchen överhuvudtaget? Man börjar fan undra... Sluta gnäll och stötta laget till fullo istället!!!

Det här är en matchtråd, det är 99% affekt och känslor här. Vad väntade du dig?
Herkie82

Inläggav Ingeville » 1 februari 2021, 19:16

Så här är det i detta forum, alla skriver av sig sin ångest och tar lite hänsyn. När man önskar fd HV spelare åter så tror jag inte det lockar. Minns Adam Almqvist, sågad som Emil varje match, gick till ärkefienden Frölunda och sen till KHL tror jag. Såg att man ville ha tillbaka honom, tror inte han vill bli sågad igen. Tedenby kom tillbaka efter proffslivet, oj va kass han va, åkte runt med pucken skrevs det, inga mål. Han önskas tillbaka?? Varför skulle han det. Ullström kom hem till ett slutspel, sågades en hel del, nu önskas han åter. Vissa har kommit hem, Önnerud och Törngren, inte är dom bra men som de sågas så trivs de nog inte. Dags att va sansad om HV ska locka hem sina flyktade spelare. Strandberg är ledande spelare i DIF, Brännström duktig i Lule. Tror inte de längtar hem. Som gammal man så kan man titta in här men vore jag ung och skulle tänka på HV skulle jag nog inte ta jobb här. Inte skulle jag rekommendera denna arbetsplats heller. Skulle mitt barnbarn säga om 9 år att han vill spela i HV så skulle jag avråda som det låter här nu. Som skribenten skriver, "Sluta gnäll och stötta laget till fullo istället!!!". Som pedagog och lärare i Tranemo vet jag att ingen elev blev bättre av att hela tiden kritiseras. Jag har haft både Remstam, Ola Svanberg, Jimmy Lund, Lenny Dover, Patrik Wallenberg och Marcus Söderqwist VIK som elever. Kanonkillar allihop men alla blev inte stjärnor.
Ingeville

Inläggav lejacques » 1 februari 2021, 21:17

Håller med om att det finns tendenser att motorsågen gärna plockas fram när det gäller egna spelare.

Men snälla, lämna Emil utanför det här. Namnen du nämner har alla mer eller mindre presterat på hög nivå i HV eller annat lag. Emil kritiseras för att han inte håller för den här nivån. Stor skillnad.

Och nej. Jag tror sannolikheten är rätt låg att vi kommer vilja ha tillbaka Emil om några år. Han har gjort en "bra" säsong i ett dåligt Djurgården. Utöver det består hans seniorkarriär av idel halvdåliga eller rent av helkassa säsonger.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Wildzide » 1 februari 2021, 21:46

Emil är ingen produktiv spelare, Han styrkor är hans skridskoåkning och hans passningar. Han har aldrig gjort mycket poäng. En modern kvick back som behövs k dagens Shl. Frölunda skulle kunna göra underverk med en kille som Emil. Hoppas för hans skull att de plockar in honom till nästa säsong.
Wildzide

Inläggav frippe-borås » 3 februari 2021, 11:37

Wildzide skrev:Emil är ingen produktiv spelare, Han styrkor är hans skridskoåkning och hans passningar. Han har aldrig gjort mycket poäng. En modern kvick back som behövs k dagens Shl. Frölunda skulle kunna göra underverk med en kille som Emil. Hoppas för hans skull att de plockar in honom till nästa säsong.

Håller med dig om att Emil skulle kunna vara en dominerande back i SHL!
Men då måste han inse vad som är hans styrkor och spela därefter. Han är ingen poängmaskin utan ska nyttja sin fart mer och spela enklare men framförallt tidigare. Sätter sig ofta i tidsnöd.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna