Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
av 15:48 » 9 januari 2021, 21:45
MrT skrev:15:48 skrev:Angående Svenssons bänkning. Misstänker att han själv och agent gärna slutar med en topprestation och därför ”valde” att vila idag. Han hade ju allt att förlora på o spela idag. Dessutom två raka matcher innan. Hade självklart gärna sett honom i buren men tror inte det var enbart Rahms beslut...
Btw vad sa Hult efter matchen? Missade det. Fångarna på fortet lockade mer sista 5...

Hmm, vi får svårt att anklaga andra lag för att vara plastiga och ha plastsupportrar när våra supportrar hellre tittar på fångarna på fortet..
Haha! Den ironin gick inte hem...
-
15:48
-
av Grga » 9 januari 2021, 21:48
spaawn skrev:Anser att gunnarsson fått alldeles för lite kritik denna säsong. Han gör i princip aldrig en viktig räddning. När vann han en match åt oss senast? Svensson lär gå till lhc nu och bidra till att de klarar sig undan kval på vår bekostnad.
Enligt mig har han alltid varit en OK målvakt men han kommer ej vinna något åt/med HV. Genom åren många hålla nollan matcher men inte det det handlar om. De viktiga räddningarna och stabilt spel under tid saknas. Har han dessutom gjort 2-3 bra matcher(har hänt nån gång) och får extra media bevakning så floppar han därefter. Så har det varit genom åren. Nu presteras en mer jämngrå prestation match efter match. Vi har saknat en riktigt gigant där bak sedan Liv gick bort. Wesslau var en bra målvakt men saknade det allra sista han också även om han i grundspelet ofta var riktigt bra. Jag vet att Hult ej håller med och kommer inte bli någon ny målvakt och därför är jag orolig. 3 nya utespelare kan ändra detta men 1 riktigt bra målvakt kan lyfta laget och skapa viss trygghet.
-
Grga
-
av shitkicker » 9 januari 2021, 21:52
MrT skrev:15:48 skrev:Angående Svenssons bänkning. Misstänker att han själv och agent gärna slutar med en topprestation och därför ”valde” att vila idag. Han hade ju allt att förlora på o spela idag. Dessutom två raka matcher innan. Hade självklart gärna sett honom i buren men tror inte det var enbart Rahms beslut...
Btw vad sa Hult efter matchen? Missade det. Fångarna på fortet lockade mer sista 5...

Hmm, vi får svårt att anklaga andra lag för att vara plastiga och ha plastsupportrar när våra supportrar hellre tittar på fångarna på fortet..
MrT: Hur tycker du HV tar hand om sina fans? Att det öht är någon som kollar på denna parodi/tragedi till spel de visar upp i match efter match är ju ofattbart! HV är en jävla skam nu förtiden. Jag skäms för HV71! Jag tycker inte ett jävla skit synd om någon i HV som *snyft* mår dåligt *snyft *snyft*! Alla dessa paralyserade jävla halvfigurer till spelare och ledare kommer ju lämna när allsvenskan är klar (vilket det inte är en tvekan om längre), medans kvar står vi! De som faktiskt ÄR HV71, men som till skillnad från alla jävla halvfigurer till spelare och ledare, inte kan göra ett piss åt läget!
HV förtjänar inte sina fans. Lika sant som förJÄVLIGT.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
-
shitkicker
- Moderator
-
av Guld » 9 januari 2021, 21:56
Jag är helt säker på att Rahm ryker nu. Läget är perfekt, men alldeles för sent.
-
Guld
-
av Jacob96 » 9 januari 2021, 22:00
Guld skrev:Jag är helt säker på att Rahm ryker nu. Läget är perfekt, men alldeles för sent.
Tror inte jag. Men vi kan hoppas.
-
Jacob96
-
av shitkicker » 9 januari 2021, 22:04
Jacob96 skrev:Guld skrev:Jag är helt säker på att Rahm ryker nu. Läget är perfekt, men alldeles för sent.
Tror inte jag heller. T o m helt övertygad om motsatsen.
Om det är något HV visat med all oönskvärd tydlighet är att man kategoriskt väljer att fatta fel beslut, för att sedan hålla fast vid dessa beslut oavsett vad det innebär.
-
shitkicker
- Moderator
-
av Dovahkiin » 9 januari 2021, 22:08
Kan inte Hult ringa Thörna mm så de kan försonas. Han är Hv71 tror många hade höjt sig bara av se han i laget.
Jag tänker inte sitta kasta skit utan mer inser att det kommer troligen bli kval för hålla sig kvar. Enda som gäller är hålla sig kvar, bara släpp ens tanken på slutspel.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
-

Dovahkiin
-
av Jacob96 » 9 januari 2021, 22:09
shitkicker skrev:Jacob96 skrev:Guld skrev:Jag är helt säker på att Rahm ryker nu. Läget är perfekt, men alldeles för sent.
Tror inte jag heller. T o m helt övertygad om motsatsen.
Om det är något HV visat med all oönskvärd tydlighet är att man kategoriskt väljer att fatta fel beslut, för att sedan hålla fast vid dessa beslut oavsett vad det innebär.
Helt enig! Sååååå sorgligt allting!
-
Jacob96
-
av shitkicker » 9 januari 2021, 22:14
Jag blir uppriktigt förvånad om HV vinner en enda 3-poängare till denna säsong. Blir även förvånad om de kommer upp i 40p totalt.
LHC har det jävligt tufft. Men de viker inte ner sig tillnärmelsevis lika fullständigt och skamlöst som detta skämt till lag som HV ställer på isen gör.
-
shitkicker
- Moderator
-
av 1989 » 9 januari 2021, 22:17
shitkicker skrev:Jag blir uppriktigt förvånad om HV vinner en enda 3-poängare till denna säsong. Blir även förvånad om de kommer upp i 40p totalt.
LHC har det jävligt tufft. Men de viker inte ner sig tillnärmelsevis lika fullständigt och skamlöst som detta skämt till lag som HV ställer på isen gör.
Nej, det är ju sant, LHC sköt ju hela 5 (!) skott andra & tredje perioden totalt i dagens match.
-
1989
-
av Jacob96 » 9 januari 2021, 22:17
shitkicker skrev:Jag blir uppriktigt förvånad om HV vinner en enda 3-poängare till denna säsong. Blir även förvånad om de kommer upp i 40p totalt.
Nej och snart har dom sannolikt en betydligt bättre målvakt än vad dom haft hittills, kommer ge självförtroende och en annan stabilitet.
Tror faktiskt vi hamnar på jumboplatsen. Så sanslöst sjukt men det känns långsökt och som önsketänkande ngt annat.
-
Jacob96
-
av spaawn » 9 januari 2021, 22:27
Finns absolut inget att klaga på spelmässigt denna match, och det tycker jag verkligen. Idag får vi ut snudd på max av det spelarmaterial vi har. Skillnaden är att Örebro är bättre och har självförtroende att sätta de få klara lägen de faktiskt skapar, kombinerat med vår målvakt som ALDRIG kan rädda när det behövs. Misstag som leder till chanser för motståndaren kommer alltid att ske. Idag gör vi det 3 ggr, och de gör mål på samtliga av dessa lägen.
Det krävs 3 spetsspelare, 1 back och 2 forwards, då kan jag tro på att vi undviker kval på malmös och oskarshamns bekostnad. Helst en målvakt också, men det kommer inte ske. Jag hoppas att Hugo kan tillåts ta över förstaspaden och vinna några matcher åt oss här och där, det har han visat att han kan.
-
spaawn
-
av frippe-borås » 9 januari 2021, 22:41
Lyssnade på Hjalmarsson efter Frölundas seger idag! Där säger han att allt annat än hårt jobba räknas inte hos Rönnberg.
Friberg fuskade en gång när han kom till Frölunda och då nöp Rönnberg dit honom och sen har det aldrig hänt från Friberg.
Hade man gjort så i Hv så hade väl halva laget gått och lipat till Hult!
Det som behövs är en tränare som kan nypa hårt mot hårt när det behövs men där emellan en tränare som alltid sätter sina spelare i framkant för att de ska trivas och känna sig lika stor del av laget oavsett rangordning!
Idag skulle samtliga spelare haft sig en rejäl väckarklocka i första paus för att vara fullt fokuserade på det som gjort och att Örebro lär komma.
När Örebro kom så hade vi redan tagit ut segern i förskott!
1-7-14-15-22-76
-
frippe-borås
-
av Highlander » 9 januari 2021, 22:52
frippe-borås skrev:Lyssnade på Hjalmarsson efter Frölundas seger idag! Där säger han att allt annat än hårt jobba räknas inte hos Rönnberg.
Friberg fuskade en gång när han kom till Frölunda och då nöp Rönnberg dit honom och sen har det aldrig hänt från Friberg.
Det som behövs är en tränare som kan nypa hårt mot hårt när det behövs men där emellan en tränare som alltid sätter sina spelare i framkant för att de ska trivas och känna sig lika stor del av laget oavsett rangordning!
Idag skulle samtliga spelare haft sig en rejäl väckarklocka i första paus för att vara fullt fokuserade på det som gjort och att Örebro lär komma.
Samtidigt pratar andra om att Rahm ställer enormt höga krav och skäller/är tuff när någon inte gör jobbet. Att det skulle vara en del av problemet.
Så hur ska vi ha det?
Det enda vi har är ju antaganden om både det ena och det andra. Det är ju såklart så ett forum fungerar, men det skrivs mycket spekulationer som senare blir till " sanning". Utan att vi vet.
-
Highlander
-
av shitkicker » 9 januari 2021, 23:04
Highlander skrev:frippe-borås skrev:Lyssnade på Hjalmarsson efter Frölundas seger idag! Där säger han att allt annat än hårt jobba räknas inte hos Rönnberg.
Samtidigt pratar andra om att Rahm ställer enormt höga krav och skäller/är tuff när någon inte gör jobbet. Att det skulle vara en del av problemet.
Så hur ska vi ha det?
Det enda vi har är ju antaganden om både det ena och det andra. Det är ju såklart så ett forum fungerar, men det skrivs mycket spekulationer som senare blir till " sanning". Utan att vi vet.
Jag tror vi ska ha det så här: Rahm är fortfarande alldeles för mycket assisterande tränare. Han ser till detaljerna snarare än helheten, vilket är helt naturligt, eftersom man när man känner sig otrygg i nya situationer, ofta faller tillbaka på att lägga fokus på saker som man känner till.
Att man tog in Lillis tycker jag pekar tydligt på detta. Man saknar en huvudtränare i praktiken.
-
shitkicker
- Moderator
-
av Highlander » 9 januari 2021, 23:12
shitkicker skrev:Highlander skrev:frippe-borås skrev:Lyssnade på Hjalmarsson efter Frölundas seger idag! Där säger han att allt annat än hårt jobba räknas inte hos Rönnberg.
Så hur ska vi ha det?
Jag tror vi ska ha det så här: Rahm är fortfarande alldeles för mycket assisterande tränare. Han ser till detaljerna snarare än helheten, vilket är helt naturligt, eftersom man när man känner sig otrygg i nya situationer, ofta faller tillbaka på att lägga fokus på saker som man känner till.
Att man tog in Lillis tycker jag pekar tydligt på detta. Man saknar en huvudtränare i praktiken.
Det köper jag.
Min fråga avsåg snarare att det ibland efterfrågas en tränare som kör en hårtork, medan man i andra sammanhang kritiserar Rahm för att vara hetsig och hård. Samtidigt beskylls laget för att vara helt utan krav "bara vi är kompisar och har kul". Inget av dessa resonemang går ju ihop.
-
Highlander
-
av MrT » 10 januari 2021, 00:51
shitkicker skrev:MrT skrev:15:48 skrev:Angående Svenssons bänkning. Misstänker att han själv och agent gärna slutar med en topprestation och därför ”valde” att vila idag. Han hade ju allt att förlora på o spela idag. Dessutom två raka matcher innan. Hade självklart gärna sett honom i buren men tror inte det var enbart Rahms beslut...

MrT: Hur tycker du HV tar hand om sina fans? Att det öht är någon som kollar på denna parodi/tragedi till spel de visar upp i match efter match är ju ofattbart! HV är en jävla skam nu förtiden. Jag skäms för HV71! Jag tycker inte ett jävla skit synd om någon i HV som *snyft* mår dåligt *snyft *snyft*! Alla dessa paralyserade jävla halvfigurer till spelare och ledare kommer ju lämna när allsvenskan är klar (vilket det inte är en tvekan om längre), medans kvar står vi! De som faktiskt ÄR HV71, men som till skillnad från alla jävla halvfigurer till spelare och ledare, inte kan göra ett piss åt läget!
HV förtjänar inte sina fans. Lika sant som förJÄVLIGT.
Jag håller med dig, för bedrövligt. Tyckt hv varit på fel väg sedan 11/12 nånting, gått stadigt utför.
Försökte bara skoja till det och raljera lite över att det tydligen finns folk som tittar på fångarna på fortet..
Fast det kanske var ironi i sin tur som inte jag förstod.
-
MrT
-
Återgå till HV71 Matcherna