Pawhlen skrev:En sak är säker, stöter vi på KIK i slutspelet åker vi ut så det sjunger om det.
2-1 och vi åker ut så det ryker om det? Möjligen om Gunnar står i mål. Låter som HV blir totalt överkörda enligt dig...
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
Pawhlen skrev:En sak är säker, stöter vi på KIK i slutspelet åker vi ut så det sjunger om det.
Du kan inte mycket om hockey va? Spelat själv? Nä tänkte väl de.Pawhlen skrev:En sak är säker, stöter vi på KIK i slutspelet åker vi ut så det sjunger om det.
Andersson711 skrev:Diabolics skrev:kik ett skitlag som borde byta ut i-et mot ett u
Skutlag?
Legogubbe skrev:Du kan inte mycket om hockey va? Spelat själv? Nä tänkte väl de.Pawhlen skrev:En sak är säker, stöter vi på KIK i slutspelet åker vi ut så det sjunger om det.
Pawhlen skrev:PapaEmeritus skrev:Pawhlen skrev:Dem kommer ju förfan köra över oss på söndag
Men ge dig nu din surdeg. Tror fan att du hade hittat nåt att gnälla på om vi så vunnit med 11-0.
Nej, det hade jag inte men du kanske tror att det här ska få HV tillbaka till SHL![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klart du får fråga. Men svaret är att du har ta mig fan noll koll, jag tror fan inte du vet hur man tejpar en klubba ens.Pawhlen skrev:Legogubbe skrev:Du kan inte mycket om hockey va? Spelat själv? Nä tänkte väl de.Pawhlen skrev:En sak är säker, stöter vi på KIK i slutspelet åker vi ut så det sjunger om det.
Vad har det med saken att göra, får jag fråga det?
Det är målen som räknas i slutändan, idag gör Gunnarsson en svag insats.
Legogubbe skrev:Pawhlen"[quote="Legogubbe skrev:Du kan inte mycket om hockey va? Spelat själv? Nä tänkte väl de.Pawhlen skrev:En sak är säker, stöter vi på KIK i slutspelet åker vi ut så det sjunger om det.
Det är målen som räknas i slutändan, idag gör Gunnarsson en svag insats./quote] Klart du får fråga. Men svaret är att du har ta mig fan noll koll, jag tror fan inte du vet hur man tejpar en klubba ens.
mrnorrland skrev:Va fan har nån tagit min plats som forumets gnällspik?
Zico skrev:Man kan kritisera Gunnarsson hur mycket man vill, men bortsett från andra målet gör han ändå en godkänd match. Men, men.....gör man bara ett mål, ja då är det oftast svårt att vinna matcher. Så nog finns det anledning att kritisera de flesta forwards idag lika mycket som man kritiserar målvakten.
Zico skrev:Man kan kritisera Gunnarsson hur mycket man vill, men bortsett från andra målet gör han ändå en godkänd match. Men, men.....gör man bara ett mål, ja då är det oftast svårt att vinna matcher. Så nog finns det anledning att kritisera de flesta forwards idag lika mycket som man kritiserar målvakten.
Robert.76 skrev:Zico skrev:Man kan kritisera Gunnarsson hur mycket man vill, men bortsett från andra målet gör han ändå en godkänd match. Men, men.....gör man bara ett mål, ja då är det oftast svårt att vinna matcher. Så nog finns det anledning att kritisera de flesta forwards idag lika mycket som man kritiserar målvakten.
Håller med, men problemet med Gunnar är ju hans makalösa lägstanivå, slår man upp ordet ojämn i en ordbok så är det en bild på Gunnar där.
Pawhlen skrev:Legogubbe skrev:Du kan inte mycket om hockey va? Spelat själv? Nä tänkte väl de.Pawhlen skrev:En sak är säker, stöter vi på KIK i slutspelet åker vi ut så det sjunger om det.
Det är målen som räknas i slutändan, idag gör Gunnarsson en svag insats.
Ja så är det tyvärr. Och vinner HV71 men 8-2 så förlorar han ändå skottstatistiken. Nae han är fruktansvärt ojämn målvakt tyvärr sen att hålla nollan mot AIK från att komma från SHL är inte vm guld precis.Robert.76 skrev:Zico skrev:Man kan kritisera Gunnarsson hur mycket man vill, men bortsett från andra målet gör han ändå en godkänd match. Men, men.....gör man bara ett mål, ja då är det oftast svårt att vinna matcher. Så nog finns det anledning att kritisera de flesta forwards idag lika mycket som man kritiserar målvakten.
Håller med, men problemet med Gunnar är ju hans makalösa lägstanivå, slår man upp ordet ojämn i en ordbok så är det en bild på Gunnar där.
Diabolics skrev:Zico skrev:Man kan kritisera Gunnarsson hur mycket man vill, men bortsett från andra målet gör han ändå en godkänd match. Men, men.....gör man bara ett mål, ja då är det oftast svårt att vinna matcher. Så nog finns det anledning att kritisera de flesta forwards idag lika mycket som man kritiserar målvakten.
han var ute och cyklade vid första oxå, sålde sig nått enormt.
Zico skrev:Diabolics skrev:Zico skrev:Man kan kritisera Gunnarsson hur mycket man vill, men bortsett från andra målet gör han ändå en godkänd match. Men, men.....gör man bara ett mål, ja då är det oftast svårt att vinna matcher. Så nog finns det anledning att kritisera de flesta forwards idag lika mycket som man kritiserar målvakten.
han var ute och cyklade vid första oxå, sålde sig nått enormt.
Nja, en sargstuds. Frågan är, ska inte backarna hjälpa till? Dessutom gjorde han ju en jätteräddning strax efter tvåan. Gunnarssons stora problem genom alla år, precis som vid dagens andra mål, är att han har så jäkla svårt att hitta och få tag i lösa puckar som ligger runt honom.
Zico skrev:Att vinna matcher på det sätt som HV ofta gjort, spela dåligt, vända matcher på slutet är kanske inte så bra egentligen i förlängningen. Att få en påminnelse om att man faktiskt kan förlora matcher kan vara nyttigt. Sen är laget inte bättre än att det får betydelse att man saknar Önerud, Forsberg och Matson. Trots förlust i kväll tycker jag att HV var "närmare" Kristianstad denna gången jämfört med första matchen.
trisse skrev:Även om det blev förlust idag så har jag svårt att sura, Martin Thörnberg. Den mannen väcker så många goda minnen till liv så det är helt löjligt.
lejacques skrev:Zico skrev:Att vinna matcher på det sätt som HV ofta gjort, spela dåligt, vända matcher på slutet är kanske inte så bra egentligen i förlängningen. Att få en påminnelse om att man faktiskt kan förlora matcher kan vara nyttigt. Sen är laget inte bättre än att det får betydelse att man saknar Önerud, Forsberg och Matson. Trots förlust i kväll tycker jag att HV var "närmare" Kristianstad denna gången jämfört med första matchen.
Och hur löser vi det? En forwardstränare in gör inte Marcus Davidsson till ett spelgeni eller Jesper Kokkonen till en sniper.
Nyförvärv måste in.
Två spelare som kan ersätta två SHL-spelare, samt en frisk Ulla och så en Thörna på det. Då slipper vi dököttet. I en normal värld kommer Hult jobba häcken av sig den kommande månaden.
matsqq skrev:Zico skrev:Man kan kritisera Gunnarsson hur mycket man vill, men bortsett från andra målet gör han ändå en godkänd match. Men, men.....gör man bara ett mål, ja då är det oftast svårt att vinna matcher. Så nog finns det anledning att kritisera de flesta forwards idag lika mycket som man kritiserar målvakten.
Han var nästan 2 meter ur position från att rädda första skottet som studsade i sargen om man ser på reprisen ... visst ska andra spelare täcka upp men han var väldigt långsam tillbaka där i mina ögon ...
Så hans agerande tycker jag såg riktigt illa ut vid två tillfällen som båda ledde till mål.
Men jag har lärt mig nu att det finns hur många ursäkter på helst på lager för vissa spelare, Gunnarsson är en av dem, medan andra kan sågas med fotknölarna om de ens är inne på isen när ett mål faller ...
Jag bara hoppas det inte är svågerpolitik för det var det som ledde till HV:s situation
matsqq skrev:Zico skrev:Man kan kritisera Gunnarsson hur mycket man vill, men bortsett från andra målet gör han ändå en godkänd match. Men, men.....gör man bara ett mål, ja då är det oftast svårt att vinna matcher. Så nog finns det anledning att kritisera de flesta forwards idag lika mycket som man kritiserar målvakten.
Han var nästan 2 meter ur position från att rädda första skottet som studsade i sargen om man ser på reprisen ... visst ska andra spelare täcka upp men han var väldigt långsam tillbaka där i mina ögon ...
Så hans agerande tycker jag såg riktigt illa ut vid två tillfällen som båda ledde till mål.
Men jag har lärt mig nu att det finns hur många ursäkter på helst på lager för vissa spelare, Gunnarsson är en av dem, medan andra kan sågas med fotknölarna om de ens är inne på isen när ett mål faller ...
Jag bara hoppas det inte är svågerpolitik för det var det som ledde till HV:s situation
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster