Omgång 19: Kristianstads IK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 19: Kristianstads IK - HV71

Inläggav mordy » 26 november 2021, 21:21

Pawhlen skrev:En sak är säker, stöter vi på KIK i slutspelet åker vi ut så det sjunger om det.

2-1 och vi åker ut så det ryker om det? Möjligen om Gunnar står i mål. Låter som HV blir totalt överkörda enligt dig...
mordy

Inläggav Legogubbe » 26 november 2021, 21:22

Pawhlen skrev:En sak är säker, stöter vi på KIK i slutspelet åker vi ut så det sjunger om det.
Du kan inte mycket om hockey va? Spelat själv? Nä tänkte väl de.
Legogubbe

Inläggav Diabolics » 26 november 2021, 21:23

Andersson711 skrev:
Diabolics skrev:kik ett skitlag som borde byta ut i-et mot ett u

Skutlag?

ja
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Pawhlen » 26 november 2021, 21:23

Legogubbe skrev:

Vad har det med saken att göra, får jag fråga det?

Det är målen som räknas i slutändan, idag gör Gunnarsson en svag insats.
Pawhlen

Inläggav vonk » 26 november 2021, 21:24

:lol: :lol: :lol: kolla +/- dom senaste 5 matcher,,,, gnäll lagom, säsongen är inte slut för att man torskar mot KIK en match, dårar,
Att se ljuset i tunneln betyder inte nödvändigtvis alltid ett mötande tåg, pessimism och negativitet flödar...
vonk

Inläggav PapaEmeritus » 26 november 2021, 21:25

Pawhlen skrev:
PapaEmeritus skrev:
Pawhlen skrev:Dem kommer ju förfan köra över oss på söndag

Men ge dig nu din surdeg. Tror fan att du hade hittat nåt att gnälla på om vi så vunnit med 11-0.

Nej, det hade jag inte men du kanske tror att det här ska få HV tillbaka till SHL :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jag tror nog att du behöver en paus härifrån. Så mycket gnällande kan inte vara bra för hälsan.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Legogubbe » 26 november 2021, 21:27

Pawhlen skrev:
Legogubbe skrev:

Klart du får fråga. Men svaret är att du har ta mig fan noll koll, jag tror fan inte du vet hur man tejpar en klubba ens.
Legogubbe

Inläggav mrnorrland » 26 november 2021, 21:29

Legogubbe skrev:
Pawhlen"[quote="Legogubbe skrev:

Det är målen som räknas i slutändan, idag gör Gunnarsson en svag insats./quote] Klart du får fråga. Men svaret är att du har ta mig fan noll koll, jag tror fan inte du vet hur man tejpar en klubba ens.

Va fan har nån tagit min plats som forumets gnällspik?
mrnorrland

Inläggav Zico » 26 november 2021, 21:30

Man kan kritisera Gunnarsson hur mycket man vill, men bortsett från andra målet gör han ändå en godkänd match. Men, men.....gör man bara ett mål, ja då är det oftast svårt att vinna matcher. Så nog finns det anledning att kritisera de flesta forwards idag lika mycket som man kritiserar målvakten.
Zico

Inläggav PapaEmeritus » 26 november 2021, 21:31

mrnorrland skrev:Va fan har nån tagit min plats som forumets gnällspik?

Du är fan som en fis i rymden i jämförelse.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav frippe-borås » 26 november 2021, 21:32

Thörngren får det inte att lossna. Han drog till Färjestad för att hitta en kick och vände hem och får det inte att lossna.
Ser inget i honom just nu som gör att det kommer lossna heller. Helt anonym och mycket sämre än Kokkonen.
Vi har några spelare som återigen Hult har satt hoppet till vilket inte har varit någon succé tidigare.

Önerud, Matson och Forsberg borta är 3 spelare med sin närvaro skrämmer motståndet. Ersätter man inte dem så är vi ett mellanmjölkslag igen och kommer få det tufft. Lägg därtill några darriga insatser från Gunnar så kommer vi få se fler torskar än vi trott.

Wilander verkar ju vara rejäl och skäms inte för att agera. Hult skulle varit borta till denna säsong men fick ett kompis kontrakt innan Agne fick gå. Sen dag ett har Hult sagt att marknaden är död så fort serierna dragit igång. Men andra lag lyckas hitta spelare.

Jag vill se 1 riktigt bra back som kan axla Emil A frånvaro det kommer behövas, 1 center om det är illa med Matson och 1 forward innan nyår. Det finns men det krävs lite extra jobb bara. Men vår SC är inte direkt känd för att ta den resa som krävs. Sitta och ringa André Petersson går bra som mer eller mindre är helt omöjligt. Men spelare som vill komma finns inte så länge man inte ger sig ut och letar.

Ska vi till SHL så ser vi att vi behöver steppa upp laget för det har varit kniven mot strupen som vi kommit undan med 3p.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Robert.76 » 26 november 2021, 21:35

Zico skrev:Man kan kritisera Gunnarsson hur mycket man vill, men bortsett från andra målet gör han ändå en godkänd match. Men, men.....gör man bara ett mål, ja då är det oftast svårt att vinna matcher. Så nog finns det anledning att kritisera de flesta forwards idag lika mycket som man kritiserar målvakten.

Håller med, men problemet med Gunnar är ju hans makalösa lägstanivå, slår man upp ordet ojämn i en ordbok så är det en bild på Gunnar där.
Robert.76
Moderator

Inläggav Diabolics » 26 november 2021, 21:37

Zico skrev:Man kan kritisera Gunnarsson hur mycket man vill, men bortsett från andra målet gör han ändå en godkänd match. Men, men.....gör man bara ett mål, ja då är det oftast svårt att vinna matcher. Så nog finns det anledning att kritisera de flesta forwards idag lika mycket som man kritiserar målvakten.

han var ute och cyklade vid första oxå, sålde sig nått enormt.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav mrnorrland » 26 november 2021, 21:38

Robert.76 skrev:

Håller med, men problemet med Gunnar är ju hans makalösa lägstanivå, slår man upp ordet ojämn i en ordbok så är det en bild på Gunnar där.

Stora problemet han gör sina misstag när de är som sämst, om Gunnar inte hade tappat in 1-2 idag hade vi nog vunnit denna match, känns som han tappar in puckar vid väldigt känsliga delar i matchen, känns som han inte är på tå unde rmatcherna
mrnorrland

Inläggav Jompii » 26 november 2021, 21:38

Pawhlen skrev:
Legogubbe skrev:

Nu har jag inte sett matchen (jobb) men ditt resonemang är som vanligt helt uppochnervänt. Ja det är målen som räknas. Att släppa in två mål, oavsett hur stora tavlor det må vara, är ganska standard men att göra ett mål är inte okej någonstans. Gör man bara ett mål så vinner man inte många hockeymatcher. Så om du faktiskt ska ta det du skriver seriöst, vilket för ens egna psykiska mående kanske inte är rekommendera, så är det ju offensiven som bör kritiseras då det är målen som räknas och enbart ett mål framåt är alltid negativt. Så att du halshugger målvakten, som den klara (enda?) orsaken till att man förlorar, när man framåt är lika lama som LHC's klack är knas.
Senast redigerad av Jompii 26 november 2021, 21:41, redigerad totalt 2 gånger.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Legogubbe » 26 november 2021, 21:40

Robert.76 skrev:

Ja så är det tyvärr. Och vinner HV71 men 8-2 så förlorar han ändå skottstatistiken. Nae han är fruktansvärt ojämn målvakt tyvärr sen att hålla nollan mot AIK från att komma från SHL är inte vm guld precis.
Legogubbe

Inläggav Zico » 26 november 2021, 21:46

Diabolics skrev:

Nja, en sargstuds. Frågan är, ska inte backarna hjälpa till? Dessutom gjorde han ju en jätteräddning strax efter tvåan. Gunnarssons stora problem genom alla år, precis som vid dagens andra mål, är att han har så jäkla svårt att hitta och få tag i lösa puckar som ligger runt honom.
Zico

Inläggav Andersson711 » 26 november 2021, 21:48

Zico skrev:
Diabolics skrev:

Nja, en sargstuds. Frågan är, ska inte backarna hjälpa till? Dessutom gjorde han ju en jätteräddning strax efter tvåan. Gunnarssons stora problem genom alla år, precis som vid dagens andra mål, är att han har så jäkla svårt att hitta och få tag i lösa puckar som ligger runt honom.

Har varit inne på detta tidigare.
Gunnarsson är helt magisk när det kommer till sidledsförflyttningar.
Hans jobb när pucken går runt målet dock. Det är vansinnigt ofta han helt enkelt ”tappar bort” pucken.
Andersson711
Moderator

Inläggav HV-supportern » 26 november 2021, 21:51

Även om han inte släppte in en massa mål så tycker jag Gunnar såg darrig ut och hoppas på ett målvaktsbyte i helgen. Han inger inget förtroende direkt. Men han verkar vara S&S favorit.
HV-supportern

Inläggav Highlander » 26 november 2021, 21:55

Surt med förlust, men inte oväntat med så många tongivande spelare borta. Kanske också nödvändigt för att väcka laget?

Inspirerad av shitkicker väljer jag glädjen. #10. Dagens behållning!
Highlander

Inläggav Goddamn » 26 november 2021, 21:58

Det är ju inget unikt för den här matchen men jag blir galen på att att man åker runt och fiser i 2 perioder. Match efter match efter match.
Det är starkt att man vunnit såpass många matcher på 20 minuters spel som man har gjort men Kristianstad har gått som tåget på sistone och då funkar det inte.

Gunnars vara eller inte vara lämnar jag därhän. Det stora problemet enligt mig är att man tror att man fortfarande är stora elaka HV71 från Shl.
Ja, man är ganska stora och elaka, men inte mycket mer än nån annan. Och man är inte Hv från Shl utan man är Hv71, det allsvenska laget. Man vinner inga matcher gratis bara för att det är så. Man måste kämpa i 60 minutet precis som alla andra.
Användarvisningsbild
Goddamn

Inläggav Zico » 26 november 2021, 22:00

Att vinna matcher på det sätt som HV ofta gjort, spela dåligt, vända matcher på slutet är kanske inte så bra egentligen i förlängningen. Att få en påminnelse om att man faktiskt kan förlora matcher kan vara nyttigt. Sen är laget inte bättre än att det får betydelse att man saknar Önerud, Forsberg och Matson. Trots förlust i kväll tycker jag att HV var "närmare" Kristianstad denna gången jämfört med första matchen.
Zico

Inläggav lejacques » 26 november 2021, 22:13

Zico skrev:Att vinna matcher på det sätt som HV ofta gjort, spela dåligt, vända matcher på slutet är kanske inte så bra egentligen i förlängningen. Att få en påminnelse om att man faktiskt kan förlora matcher kan vara nyttigt. Sen är laget inte bättre än att det får betydelse att man saknar Önerud, Forsberg och Matson. Trots förlust i kväll tycker jag att HV var "närmare" Kristianstad denna gången jämfört med första matchen.

Och hur löser vi det? En forwardstränare in gör inte Marcus Davidsson till ett spelgeni eller Jesper Kokkonen till en sniper.

Nyförvärv måste in.

Två spelare som kan ersätta två SHL-spelare, samt en frisk Ulla och så en Thörna på det. Då slipper vi dököttet. I en normal värld kommer Hult jobba häcken av sig den kommande månaden.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav trisse » 26 november 2021, 22:41

Även om det blev förlust idag så har jag svårt att sura, Martin Thörnberg. Den mannen väcker så många goda minnen till liv så det är helt löjligt.
trisse

Inläggav 15:48 » 26 november 2021, 22:52

Inte helt oväntad förlust. Sättet vi förlorar på är tråkigt. Ett misstag av Gunnar helt klart. Övriga gubbar på isen kan göra många misstag men det blir såklart inte lika kostsamt. Men alla, Gunnar inkluderat, vet ju att det är en mer utsatt position som målvakt så han är självklart inte nöjd med detta ingripande som kostade oss poäng idag. Men han har räddat poäng åt oss tidigare. Bara släppa o gå vidare.

Hade nån sagt 48 p på 19 matcher innan vi började säsongen hade jag betraktat det som orimliga förväntningar.

Nåväl. Larsson i buren på söndag.

Det som oroar är att HV generellt har svårt mot lag med hög press/intensivt spel. Vi blev ägda i första perioden pga detta. Sen orkar inte många lag hålla denna nivå i hela matcher. Blev ganska tydligt ikväll oxå. Dock är ju slutspelet byggt på ett mer intensivt spel och är oroad över om vi är ett slutspelslag som pallar trycket…
15:48

Inläggav #22 Bemersten » 26 november 2021, 22:53

trisse skrev:Även om det blev förlust idag så har jag svårt att sura, Martin Thörnberg. Den mannen väcker så många goda minnen till liv så det är helt löjligt.

+1 på detta
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Zico » 26 november 2021, 23:00

lejacques skrev:
Zico skrev:Att vinna matcher på det sätt som HV ofta gjort, spela dåligt, vända matcher på slutet är kanske inte så bra egentligen i förlängningen. Att få en påminnelse om att man faktiskt kan förlora matcher kan vara nyttigt. Sen är laget inte bättre än att det får betydelse att man saknar Önerud, Forsberg och Matson. Trots förlust i kväll tycker jag att HV var "närmare" Kristianstad denna gången jämfört med första matchen.

Och hur löser vi det? En forwardstränare in gör inte Marcus Davidsson till ett spelgeni eller Jesper Kokkonen till en sniper.

Nyförvärv måste in.

Två spelare som kan ersätta två SHL-spelare, samt en frisk Ulla och så en Thörna på det. Då slipper vi dököttet. I en normal värld kommer Hult jobba häcken av sig den kommande månaden.

Absolut så måste det ske förändringar (och förstärkningar) i truppen. Men man ska inte underskatta betydelsen av en forwardstränare. Efter en ganska bra inledning av serien har det, tycker jag, blivit sämre och sämre. Och det kan ha sina förklaringar.

Strax efter seriepremiären opererade Stillman en axel. Sedan dess har inte Stillman varit med på en enda isträning. Jag förmodar p g a skaderisk innan axeln läkt. Det betyder att Samuelsson har drivit precis varenda isträning under två månader helt själv. Viss assistans har han haft av Pelle G och vår eminente sportchef, men de har inte varit särskilt aktiva. Att, på träning, styra allt från försvarsspel, boxplay, anfallsspel och powerplay och sedan hinna ge alla spelare feedback helt själv är naturligtvis inte optimalt. Det är, över tid, ohållbart. Jag tror att mycket av lagets ibland, rent usla spel och dåliga prestationer, beror på detta faktum.

Därför var det jätteviktigt att få in Thermell och snart är förhoppningsvis Stillman rehabiliterad så även han kan vara med på isträningarna. Så ja, truppen behöver förstärkas och förändras, men det finns sannolikt förbättringspotential i den trupp som finns.
Zico

Inläggav matsqq » 27 november 2021, 06:08

Han var nästan ​2 meter ur position från att rädda första skottet som studsade i sargen om man ser på reprisen ... visst ska andra spelare täcka upp men han var väldigt långsam tillbaka där i mina ögon ...

Så hans agerande tycker jag såg riktigt illa ut vid två tillfällen som båda ledde till mål.

Men jag har lärt mig nu att det finns hur många ursäkter på helst på lager för vissa spelare, Gunnarsson är en av dem, medan andra kan sågas med fotknölarna om de ens är inne på isen när ett mål faller ...

Jag bara hoppas det inte är svågerpolitik för det var det som ledde till HV:s situation
matsqq

Inläggav Bluebulls75 » 27 november 2021, 08:37

matsqq skrev:

Han var nästan ​2 meter ur position från att rädda första skottet som studsade i sargen om man ser på reprisen ... visst ska andra spelare täcka upp men han var väldigt långsam tillbaka där i mina ögon ...

Så hans agerande tycker jag såg riktigt illa ut vid två tillfällen som båda ledde till mål.

Men jag har lärt mig nu att det finns hur många ursäkter på helst på lager för vissa spelare, Gunnarsson är en av dem, medan andra kan sågas med fotknölarna om de ens är inne på isen när ett mål faller ...

Jag bara hoppas det inte är svågerpolitik för det var det som ledde till HV:s situation

+100
Bluebulls75

Inläggav Zico » 27 november 2021, 08:52

matsqq skrev:

Om du nu läser mitt inlägg ovan, så borde du se att jag i första hand inte ursäktar Gunnarsson utan faktiskt kritiserar våra anfallare. Kontentan är att oavsett om du har en målvakt som står på huvudet och till sist bara släpper in ett mål, då vinner man ändå inte om utespelarna inte gör mål. Med det sagt menar jag inte att Gunnarsson stod på huvudet igår. En normal Gunnarssonmatch med ett par idioträddningar och situationer där han inte hittar de lösa puckarna.
Zico

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna