Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
lejacques skrev:Jag erkänner. Jag pallade inte. Jag stängde av efter andra perioden. Inte för att jag var arg. Bara ohälsosamt nervös. Det är SM-finalen 2017 all over again. Fast av helt andra anledningar.
Oavsett hur det såg ut. Två poäng är så jävla viktigt. Jag skiter högaktningsfullt i om det blir play in. Vi ska ha två lag bakom oss. Det är det enda jag bryr mig om. Och då räknas varenda jävla poäng.
Tropåt skrev:Siikonens mega jobb som gör att Fröberg avgör...
De nya spelarna har höjt Hv till en helt ny nivå. Nu hittar vi vägar att vinna trots att spelet inte klickar.. Oerhört viktigt!! Brynäs har på pappret ett betydligt svårare motstånd än Hv framöver!!
matsqq skrev:Murray verkar skitbra, ny Lehtonen?
Robert.76 skrev:Alltså, Donovan, kolla farten han har när Fröberg sticker, signa nu, 3 år, eller 5!

Legogubbe skrev:Jag ser inte detta som en vinst. Kvällen blev en förlorad poäng tack vare Gunnarsson. Grymt dåligt statistik den mannen har.

eisbjern skrev:Tropåt skrev:Siikonens mega jobb som gör att Fröberg avgör...
De nya spelarna har höjt Hv till en helt ny nivå. Nu hittar vi vägar att vinna trots att spelet inte klickar.. Oerhört viktigt!! Brynäs har på pappret ett betydligt svårare motstånd än Hv framöver!!
Brynäs faktiskt bedrövligt dåliga över tre perioder. Hade det inte varit för Ersson hade det slutat 5-1. Extremt svårt att se att de kommer ligga före HV när serien summeras
shitkicker skrev:Wow! Fröberg sågar indirekt backbesättningen!
jordfelsbrytare skrev:matsqq skrev:Murray verkar skitbra, ny Lehtonen?
Han är så bra att det är löjligt! Bästa vi haft sen Lehtonen.
Hoppas inte du delar ut all cred till Hult nu.frippe-borås skrev:Vi har kört över både Örebro och Brynäs!
In har Lillis samt 2 klassbackar och 2 otroligt begåvade centrar!
Vi skrek oss hesa att något bör göras! Tänk om det hade skett något tidigare.
Då hade man ju nästan haft guldvibbar! Men med tanke på hur säsongen sett ut så klarar vi oss kvar så är det mer värt än ett guld!
Highlander skrev:Legogubbe skrev:Jag ser inte detta som en vinst. Kvällen blev en förlorad poäng tack vare Gunnarsson. Grymt dåligt statistik den mannen har.
Håller med om att känns osäker och darrig emellanåt. Men samtidigt behöver man göra mer än 1 mål framåt för tre poäng, särskilt med det spelövertaget som var idag. Gunnar motade väl 16 av 17 skott?
Legogubbe skrev:Hoppas inte du delar ut all cred till Hult nu.frippe-borås skrev:Vi har kört över både Örebro och Brynäs!
Då hade man ju nästan haft guldvibbar! Men med tanke på hur säsongen sett ut så klarar vi oss kvar så är det mer värt än ett guld!
Legogubbe skrev:Hoppas inte du delar ut all cred till Hult nu.frippe-borås skrev:Vi har kört över både Örebro och Brynäs!
lejacques skrev:Haha. Kollar sista minuterna. Fröbergs målgest är fem rungande plus. Stjärna!
En liten reflektion. Gunnarsson ska ha stenhård kritik för sitt svaga ingripande på 0-1-målet.
Men. HV är ett vinnande lag igen, och det är man med Gunnar i mål. Oavsett hur svaga prestationer han gjort så har han vunnit målvaktsmatchen i 5 av de 8 senaste matcherna. Gunnar har precis som laget 1,63 poäng i snitt sedan Lillis tog över. Jag fattar varför Lillis satsar på Gunnar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst