Omgång 28: HV71 - Leksands IF

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 28: HV71 - Leksands IF

Inläggav Fegon_ » 4 januari 2021, 22:16

Jag vill verkligen inte hetsjakta någon. Men, jag behöver hjälp med att få upp ögonen för nånting. Finns det något som Emil Johansson är bra på? Har han en styrka i något?

Jag att han inte kan försvara, eller vill. Jag ser att han vill anfalla, men inte kan. Jag ser att han inte kan göra spelvändningar eller uppspel. Jag skulle vilja få hjälp att se vad han är bra på?
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav frippe-borås » 4 januari 2021, 22:16

Det Rahm dricker innan match vill jag ha tag i!

Hur i helvetes jävla fan kan han stå och säga att vi gör det bra och vi åker skridskor som bara den.
Kan åka hur mycket skridskor som helst men hjälper ju inte ett skit när man inte har något annat som behövs för att vinna SHL matcher.

Det måste vara ett slut på detta nu! Rahm klarar inte vända detta så sätt han på en häst ut ur Garden!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav scopulus » 4 januari 2021, 22:17

Har inte sett matchen men enligt Swehockey tog HV timeout efter 4-2-målet. Varför gjorde man det?
Användarvisningsbild
scopulus

Inläggav Quila » 4 januari 2021, 22:18

Ajajaj, vilka missar både på enskilda spelare som coacher. Svensson står och gestikulerar för fullt och blir förbannad när ingen vinkar åt honom hur han ska göra i slutet. Tycker det är bra att han markerar. Bröderna Sandberg tycker jag går i bräschen idag, men det räcker inte. Emil Johansson stor besvikelse ikväll igen. Missar att Holmström är fri framför honom och åker själv upp i samma yta och krockar med Holmström. Sedan vet nog ingen vad karln gör innan Leksands sista mål, men det är allt annat än taktiskt iaf.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav DocSeverinsen » 4 januari 2021, 22:18

Matchningen kan man ju diskutera. Emil har ju inte direkt rosat marknaden denna säsong, och att släppa in honom i en direkt matchavgörande situation är väl inte det bästa alternativet.
Men! Jag tycker matchen som sådan är ett steg framåt. Det som skiljer att Leksand har en överstyv förstakedja som bär laget, något vi saknar. Tycker dock kemin mellan Fröberg, Bergström och Sandberg ser lovande ut. Kan det vara de som ska dra laget ur eländet vi befinner oss i..? Sen har vi ett stort gäng spelare som behöver upp många snäpp.

Vad jag också saknar är spel mot mitten. Vi envisas att gå på utsidan, men gör det inte med fart. Vi fastnar hela tiden på motståndare när vi tar den vägen. Vill se mer spel mot mitten.
DocSeverinsen

Inläggav frippe-borås » 4 januari 2021, 22:22

MrT skrev:
frippe-borås skrev:Rahm är en taktiker som slänger in geniet Emil J

Helvete! Hur länge ska dessa clowner får förstöra för Hv71 som förening! Finns det absolut ingen som vågar sätta ner foten!

Håller med, frågan om vem de ska slänga in bara, Anton Karlsson, Arell, didrik, Nörstebö!?!? stjärnorna står på rad och väntar på att byta..

Leksand kör med 5 forwards i PP! Men det är klart att någon kan ju bli ledsen om man inte får spela!

Denna loosermentalitet som finns i Hv71 kan vi tacka Agne och Hult!
Ett jävlar lallande och daltande! För i helvete Agne och Hult! Nu måste fan foten sättas ner på allvar!
Det är nog nu! Vi har en HC som står och säger att vi gör en riktigt bra match mot Leksand! Vi har ju inte en chans 5vs5! Det är i PP vi kan göra mål. Annars är vi totalt uddlösa!

Nu måste det kosta huvud, tårar, vänskap, kärlek eller vad fan det än är! Nu får det bara nog.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav frippe-borås » 4 januari 2021, 22:24

DocSeverinsen skrev:Matchningen kan man ju diskutera. Emil har ju inte direkt rosat marknaden denna säsong, och att släppa in honom i en direkt matchavgörande situation är väl inte det bästa alternativet.
Men! Jag tycker matchen som sådan är ett steg framåt. Det som skiljer att Leksand har en överstyv förstakedja som bär laget, något vi saknar. Tycker dock kemin mellan Fröberg, Bergström och Sandberg ser lovande ut. Kan det vara de som ska dra laget ur eländet vi befinner oss i..? Sen har vi ett stort gäng spelare som behöver upp många snäpp.

Vad jag också saknar är spel mot mitten. Vi envisas att gå på utsidan, men gör det inte med fart. Vi fastnar hela tiden på motståndare när vi tar den vägen. Vill se mer spel mot mitten.

Du och Rahm måste ha hittat samma dryck! Jag ser absolut ingenting som är bättre för att kunna vinna hockeymatcher i SHL!
Vi kan numera nästan bara göra mål i PP! 5vs5 är vi helt uddlösa och blir överkörda.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lejacques » 4 januari 2021, 22:26

Haha. Sandström. på JP har fått nog. Och sooom han har fått nog. Skulle kunna vara en forumsmedlem som skrivit följande rader.

https://www.jp.se/artikel/sandstrom-eft ... s-for-sent

Samtidigt. Han har ju helt rätt.

Det som gör mig mest mållös är verkligen hur ingen, absolut ingen runt laget gör något. Och därför blir det också ointressant att diskutera annat än just det. För det här är fan en härdsmälta jag aldrig tidigare skådat. En masspsykos.

HV har beskyllts för att vara en sekt. Ja, nu börjar jag också tro det. För det här beteendet och icke-agerandet är så långt från normalt man kan komma.

Herrejösses. Idag tillåter jag faktiskt mig själv att skratta åt eländet. Alla skriker på HV, alla ber dem agera för att rädda det som räddas kan. Men Sten-Åke och Agne kör på som om ingenting. Det är fan som en svart komedi.

Edit. Såg nu att det var Sandström, inte Sjöblom som skrev.
Senast redigerad av lejacques 4 januari 2021, 22:32, redigerad totalt 1 gång.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav jordfelsbrytare » 4 januari 2021, 22:28

https://www.jp.se/artikel/sandstrom-eft ... t-for-sent
In och läs..
Nu har JP vaknat Rejält..
jordfelsbrytare

Inläggav Robert.76 » 4 januari 2021, 22:29

lejacques skrev:Haha. Sjöblom på JP har fått nog. Och sooom han har fått nog. Skulle kunna vara en forumsmedlem som skrivit följande rader.

Det som gör mig mest mållös är verkligen hur ingen, absolut ingen runt laget gör något. Och därför blir det också ointressant att diskutera annat än just det. För det här är fan en härdsmälta jag aldrig tidigare skådat. En masspsykos.

HV har beskyllts för att vara en sekt. Ja, nu börjar jag också tro det. För det här beteendet och icke-agerandet är så långt från normalt man kan komma.

Herrejösses. Idag tillåter jag faktiskt mig själv att skratta åt eländet. Alla skriker på HV, alla ber dem agera för att rädda det som räddas kan. Men Sten-Åke och Agne kör på som om ingenting. Det är fan som en svart komedi.

När JP som brukar vara ganska snälla skriver så, då är det allvar, och som du säger, hangar rätt, helt rätt.
Robert.76
Moderator

Inläggav jordfelsbrytare » 4 januari 2021, 22:31

Robert.76 skrev:
lejacques skrev:Haha. Sjöblom på JP har fått nog. Och sooom han har fått nog. Skulle kunna vara en forumsmedlem som skrivit följande rader.

När JP som brukar vara ganska snälla skriver så, då är det allvar, och som du säger, hangar rätt, helt rätt.

"Det går inte att sparka halva laget eller sportchefen Johan Hult i det här läget även om man givetvis måste ställa frågan vad sportchef Hult håller på med"
jordfelsbrytare

Inläggav frippe-borås » 4 januari 2021, 22:34

Sparka det som sparkas kan!

Må det kosta men det lär kosta mer att åka ur SHL!
Läget är akut! Det kommer aldrig gå att vända med det vi har idag!
Hult har gjort oss redo för Allsvenskan länge nu genom att värva stabila Allsvenska spelare!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lego_mannen » 4 januari 2021, 22:47

Får Rahm vara kvar efter dagens match är den Allsvenska platsen säkrad.
lego_mannen

Inläggav shitkicker » 4 januari 2021, 22:51

lego_mannen skrev:Får Rahm vara kvar efter dagens match är den Allsvenska platsen säkrad.

Den har varit säkrad sen omgång 20. Vi har knappt tagit poäng sedan dess. Och spelar sämre än nånsin. Inte en chans att två lag hamnar bakom HV.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav lejacques » 4 januari 2021, 22:56

shitkicker skrev:
lego_mannen skrev:Får Rahm vara kvar efter dagens match är den Allsvenska platsen säkrad.

Den har varit säkrad sen omgång 20. Vi har knappt tagit poäng sedan dess. Och spelar sämre än nånsin. Inte en chans att två lag hamnar bakom HV.

Jag kan kanske se mönster i siffror och historia (å andra sidan. Det kan vem som helst med lite vett innanför skallen).

Men det där som pågår på plan har jag sämre koll på. Du sa tidigt att det här blir kval, baserat på det du såg i matcherna (inte på siffror och historik), vilket jag viftade bort. Nu lyfter jag ödmjukt på hatten och konstaterar att du ser ut att få rätt.

Hur fan kunde det bli så här?! Eller ja. Det vet vi ju alla.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav MrT » 5 januari 2021, 00:00

frippe-borås skrev:
MrT skrev:
frippe-borås skrev:Rahm är en taktiker som slänger in geniet Emil J

Helvete! Hur länge ska dessa clowner får förstöra för Hv71 som förening! Finns det absolut ingen som vågar sätta ner foten!

Håller med, frågan om vem de ska slänga in bara, Anton Karlsson, Arell, didrik, Nörstebö!?!? stjärnorna står på rad och väntar på att byta..

Leksand kör med 5 forwards i PP! Men det är klart att någon kan ju bli ledsen om man inte får spela!

Denna loosermentalitet som finns i Hv71 kan vi tacka Agne och Hult!
Ett jävlar lallande och daltande! För i helvete Agne och Hult! Nu måste fan foten sättas ner på allvar!
Det är nog nu! Vi har en HC som står och säger att vi gör en riktigt bra match mot Leksand! Vi har ju inte en chans 5vs5! Det är i PP vi kan göra mål. Annars är vi totalt uddlösa!

Nu måste det kosta huvud, tårar, vänskap, kärlek eller vad fan det än är! Nu får det bara nog.

Trodde du menade i BP..
Håller med dig fullständigt annars.
MrT

Inläggav Jacob96 » 5 januari 2021, 00:57

Kollade text tv sida 358.

7 3 poängare på 28 matcher. Minns knappt senaste segern.

Blir det ens 5 segrar ytterligare resten utav serien? Tillåt mig tvivla.
Jacob96

Inläggav karl120 » 5 januari 2021, 01:01

5e december tog vi vår senaste trepoängare... mot IK Oskarshamn.
Användarvisningsbild
karl120

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna