Omgång 8: HV71 - Malmö Redhawks

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 8: HV71 - Malmö Redhawks

Inläggav mrbeach » 15 oktober 2020, 21:14

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
:D :D :D :D :D :D :D :D
Man kan ta en Smålänning från Småland.
Men inte Småland från Smålänning!
"Exilsmålänning nu i Skåne"
Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav eisbjern » 15 oktober 2020, 21:14

Galet skönt
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav Diabolics » 15 oktober 2020, 21:14

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAA
A
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav mrnorrland » 15 oktober 2020, 21:14

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
mrnorrland

Inläggav shitkicker » 15 oktober 2020, 21:15

Så gött! 3 viktiga pinnar. Nu börjar det kristallisera ut sig att spelare som Bergström och bröderna Sandberg är helt meningslösa och spelare som Wedin, Forsberg och Holmström ska få mycket speltid. Om man vill ta sig ur svackan alltså.

3 friska pinnar. Kan visa sig avgörande.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Diabolics » 15 oktober 2020, 21:15

Som sagt, C Sandberg som 1C, ett genidrag :lol:
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav mrnorrland » 15 oktober 2020, 21:16

<tycker man spelar riktigt bra efter malmös 2-4 reducering, efter de spelar man klockren hockey för stänga matchen
mrnorrland

Inläggav lejacques » 15 oktober 2020, 21:17

Positivt idag. HV gör färre misstag. Alternativt. De straffas inte på samma sätt som tidigare matcher.

Fredrik Forsberg x3.

HV stänger matchen riktigt fint.

Som jag skrev inför. Det här skulle bara bli tre poäng. Oavsett hur bra eller dåliga HV är i år kommer till sist en seger emellanåt. Det blir matcherna mot Djurgården och Brynäs som kommer säga mer om var det här laget står.

Faktum är att vinner man mot Djurgården har man plötsligt tagit 2 poäng i snitt de fem senaste. Så det kan ju plötsligt se betydligt ljusare ut. Men då krävs som sagt seger.

Vad gäller Malmö. Ja, de kommer vara efter HV efter 52 omgångar. Med det spelövertaget de hade och Hugos svajiga målvaktsspel i första perioden hade de vunnit, förutsatt de nu varit ett bra lag.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav gnrl99 » 15 oktober 2020, 21:18

Vad har hänt med Filip Sandberg?

Han var ju helt grym under guldsäsongen och nu är han knappt SHL-mässig?
gnrl99

Inläggav FirstSwitch » 15 oktober 2020, 21:19

Skönt med 3p viktigt.
Holmström såg riktigt pigg ut, oväntat bra faktiskt.
FirstSwitch

Inläggav Pg79an » 15 oktober 2020, 21:19

Jag lovade ju vinst idag 8-) ;)
Pg79an

Inläggav mrnorrland » 15 oktober 2020, 21:19

gnrl99 skrev:Vad har hänt med Filip Sandberg?

jag vet inte riktigt tråkigt att se
mrnorrland

Inläggav Andersson711 » 15 oktober 2020, 21:21

Mycket som är bra ikväll.

Foppa, vilken jävla leverans! Snyggt!
Axel Holmström, vilken comeback! Jobbar hårt över hela banan, gigant på tekningar a och ett par poäng! Snyggt!
Emil Johansson. Kommer in och spelar mycket enklare än innan, snyggt!
Hugo, vilken kväll. Gör ett par riktigt fina räddningar och står upp fint! Solklar 1a i min bok nu!

Nu ökar vi och går för 3 friska på lördag!
Andersson711
Moderator

Inläggav mrnorrland » 15 oktober 2020, 21:22

1 Dålig period, 1 ok period, 1 bra period. Första perioden var man inte direkt bra. 2 var helt ok, lite svajjigt stundtals men klart bättre. 3 Var bra och hur man dödade matchen efter malmös 2-4 var imponerande att se måste jag säga
mrnorrland

Inläggav shitkicker » 15 oktober 2020, 21:24

Precis som med Sandin, Bergström och allt för många andra, så är han helt beroende av sin omgivning. Finns inte spelarna som gör honom bättre så är han inte bättre än så här. Han är tyvärr, precis som Sandin, Bergström, C Sandberg, en spelare som inte gör sin omgivning bättre.

Det är den enkla förklaringen.
shitkicker
Moderator

Inläggav Diabolics » 15 oktober 2020, 21:27

shitkicker skrev:

Precis som med Sandin, Bergström och allt för många andra, så är han helt beroende av sin omgivning. Finns inte spelarna som gör honom bättre så är han inte bättre än så här. Han är tyvärr, precis som Sandin, Bergström, C Sandberg, en spelare som inte gör sin omgivning bättre.

Tycker inte C Sandberg passar in där, han kanske inte har en så hög högsta nivå, men det han bidrar med bidrar han med oavsett omgivning. En hårt jobbande defensivt ansvarstagande individ. Ni kanske väljer att inte se det, men han är ett monster på att jaga skiten ur motståndarna i egen zon, tekar bra och har en självuppoffrande attityd.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 15 oktober 2020, 21:28

Diabolics skrev:
shitkicker skrev:

Tycker inte C Sandberg passar in där, han kanske inte har en så hög högsta nivå, men det han bidrar med bidrar han med oavsett omgivning. En hårt jobbande defensivt ansvarstagande individ. Ni kanske väljer att inte se det, men han är ett monster på att jaga skiten ur motståndarna i egen zon, tekar bra och har en självuppoffrande attityd.

Absolut. Men han höjer inte sin omgivning.
Senast redigerad av lejacques 15 oktober 2020, 21:30, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav shitkicker » 15 oktober 2020, 21:30

Diabolics skrev:Tycker inte C Sandberg passar in där, han kanske inte har en så hög högsta nivå, men det han bidrar med bidrar han med oavsett omgivning. En hårt jobbande defensivt ansvarstagande individ. Ni kanske väljer att inte se det, men han är ett monster på att jaga skiten ur motståndarna i egen zon, tekar bra och har en självuppoffrande attityd.

Det handlar inte om vad jag väljer att se och inte. Jag håller med dig om att Sandberg är den spelartypen du beskriver. Men jag tycker inte att han räcker till. Att han t ex förlorade tekningen i egen zon vid icingen precis i slutet var matchens mest förutsägbara händelse.

Sandberg försöker. Men räcker inte till. Min åsikt.
shitkicker
Moderator

Inläggav Diabolics » 15 oktober 2020, 21:37

shitkicker skrev:
Diabolics skrev:Tycker inte C Sandberg passar in där, han kanske inte har en så hög högsta nivå, men det han bidrar med bidrar han med oavsett omgivning. En hårt jobbande defensivt ansvarstagande individ. Ni kanske väljer att inte se det, men han är ett monster på att jaga skiten ur motståndarna i egen zon, tekar bra och har en självuppoffrande attityd.

Det handlar inte om vad jag väljer att se och inte. Jag håller med dig om att Sandberg är den spelartypen du beskriver. Men jag tycker inte att han räcker till. Att han t ex förlorade tekningen i egen zon vid icingen precis i slutet var matchens mest förutsägbara händelse.

Sandberg försöker. Men räcker inte till. Min åsikt.

Jag tycker han räcker till, till det han skall utföra. Många väljer att hylla forsberg idag, men förutom sin egna andra-assist, vad bidrog han med, förutom målen? Jag säger inte detta för att såga forsberg, men alla har olika roller. Några här inne gnäller på att forsberg haft för få minuter på isen.... jag vågar inte uttala mig om exakt vad hans speltid skall vara, men inte fan kommer han höja laget mer om han spelare 30 min per match.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Diabolics » 15 oktober 2020, 21:38

lejacques skrev:
Absolut. Men han höjer inte sin omgivning.

Det är inte hans roll, han ger utrymme för andra att inte jaga skiten ur sig.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav frippe-borås » 15 oktober 2020, 21:39

Håller med om att C.Sandberg gör ett viktigt jobb. Kung i tekningar och gör ett rejält jobb.

Men Bergström ser riktigt seg ut. Åldern gör sitt och här kostar det mer än det smakar just nu. Bara hoppas att det kommer igång.
Broder Sandberg har det tuffare och tror fortfarande att det kan vara sviterna från den tuffa skadan han var med om. Tror han är i behov av en riktigt bra center som han hade under Bumbibjörnstiden.

Men det jag ställer den största frågan är ju ändå hur otroligt darrigt och naivt försvaret kan bli.
Som många sagt så fattar inte jag heller hur man kan sätta Bertov och Johansson tillsammans.
Hade hellre sett Bertov med Andrea och Emil med Arell!

Forsberg är en sniper och såna behövs och jag ser hellre en sån kille lira som kan vinna poäng åt oss.
En sån kille ska ha mycket istid. Framförallt i offensiva zonen så ska han in om vi har tek. Tycker inte han är sämre än någon annan om jag ska vara ärlig!

Hugo är en ung kille som vi visste skulle vara ojämn men det krävs speltid för att komma över det för vi alla vet vilken otrolig talang han är.

Önerud bort ett tag antar jag om det var en hjärnskakning han åkte på!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Crille » 15 oktober 2020, 21:44

Jag tycker alltför många bortser från psykologi. Idrott är inte bara kompetens... det handlar en massa om det som sitter i skallen. När saker rullar på ökar självförtroendet, axlarna åker ner och spelarna spelar ut. Vi har inte vinnarkulturen i HV längre efter ett par säsonger med tvivelaktiga resultat. Det innebär att vi är mer sårbara för svackor.

Jag tror de flesta av oss kan se att vi har ett riktigt slagkraftigt lag på pappret. Vi vann typ allt på försäsongen och det var en spelglädje som jag inte sett sedan 39-76-10.

Med det sagt... Med ett par vinster på kontot så tror jag fortfarande att detta lag fixar slutspelsplats. Och väl där så har vi ett lag som matchar alla lag i serien kompetensmässigt. Får vi några vinster och självförtroendet som följer det med, så är vi att räkna med på riktigt.
Senast redigerad av Crille 15 oktober 2020, 21:45, redigerad totalt 1 gång.
Crille

Inläggav Diabolics » 15 oktober 2020, 21:45

frippe-borås skrev:
Forsberg är en sniper och såna behövs och jag ser hellre en sån kille lira som kan vinna poäng åt oss.
En sån kille ska ha mycket istid. Framförallt i offensiva zonen så ska han in om vi har tek. Tycker inte han är sämre än någon annan om jag ska vara ärlig!

Precis, nyttja spelarna i de moment de är bäst. In med forsbergs kedja så fort man får tek i offensiv zon :D
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 15 oktober 2020, 21:45

Håller med dig Diabolics. Alla bidrar på olika sätt. Samtidigt har jag en känsla av att du skrivit samma sak om Sundh om man nu valt att behålla honom framför Sandberg.

Oavsett om Sandberg har HV-tröja på sig eller inte så ser jag en snart 33-årig hockeyallsvensk spelare helt utan uppsida, som inte har något att göra i ett lag som påstår sig vilja vara med och utmana om guld.

Sandberg har en växel och kan egentligen bara spela fjärdecenter, vilket idag blev extra smärtsamt.

Om vi skiter i Sundh och Thörnberg. Hade hellre sett att man gjort sig av med Sandberg och satsat helt på Wennlund istället.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav shitkicker » 15 oktober 2020, 21:51

lejacques skrev:Håller med dig Diabolics. Alla bidrar på olika sätt. Samtidigt har jag en känsla av att du skrivit samma sak om Sundh om man nu valt att behålla honom framför Sandberg.

Oavsett om Sandberg har HV-tröja på sig eller inte så ser jag en snart 33-årig hockeyallsvensk spelare helt utan uppsida, som inte har något att göra i ett lag som påstår sig vilja vara med och utmana om guld.

Sandberg har en växel och kan egentligen bara spela fjärdecenter, vilket idag blev extra smärtsamt.

Om vi skiter i Sundh och Thörnberg. Hade hellre sett att man gjort sig av med Sandberg och satsat helt på Wennlund istället.

Exakt. +1 på allt du skrev.

EDIT: Och sen är det en av centerns huvudroller att göra sin omgivning bättre. Oavsett om man lirar i 1:a- eller 4:e-linan.
shitkicker
Moderator

Inläggav Highlander » 15 oktober 2020, 22:22

Crille skrev:Jag tycker alltför många bortser från psykologi. Idrott är inte bara kompetens... det handlar en massa om det som sitter i skallen. När saker rullar på ökar självförtroendet, axlarna åker ner och spelarna spelar ut. Vi har inte vinnarkulturen i HV längre efter ett par säsonger med tvivelaktiga resultat. Det innebär att vi är mer sårbara för svackor.

Jag tror de flesta av oss kan se att vi har ett riktigt slagkraftigt lag på pappret. Vi vann typ allt på försäsongen och det var en spelglädje som jag inte sett sedan 39-76-10.

Med det sagt... Med ett par vinster på kontot så tror jag fortfarande att detta lag fixar slutspelsplats. Och väl där så har vi ett lag som matchar alla lag i serien kompetensmässigt. Får vi några vinster och självförtroendet som följer det med, så är vi att räkna med på riktigt.

+1
Highlander

Inläggav Nick » 15 oktober 2020, 22:33

Ja vad ska man säga.

Efter en väldigt dålig första period, så var de egentligen inget snack. Hv var bättre rakt igenom period 2 o 3.
Blir inte klok på detta lag.

Men idag tycker jag ALLA gav allt o jobbade stenhårt. O då kan se se ut såhär.

Nu gäller de att fortsätta, för krisen är inte över än.
Nick

Inläggav Diabolics » 15 oktober 2020, 22:40

lejacques skrev:Håller med dig Diabolics. Alla bidrar på olika sätt. Samtidigt har jag en känsla av att du skrivit samma sak om Sundh om man nu valt att behålla honom framför Sandberg.

Mycket möjligt. Jag ser inte Sundh som samma spelare som C Sandberg, men deras överlapp på planen är nog rätt stort. Sundh är i min mening inte lika bra på att ta ner individer i kampmoment i egen zon, han är bättre på skridskostarka moment som forecheck och jaga ut mot backar i BP.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Diabolics » 15 oktober 2020, 22:45

Klipper in den här i diskussionen, så sett till dessa stats så är det tydligt var Bergström ligger, men även C Sandberg.

Player Game Score = (0.75 * G) + (0.7 * A1) + (0.55 * A2) + (0.075 * SOG) + (0.05 * BLK) + (0.15 * PD) – (0.15 * PT) + (0.01 * FOW) – (0.01 * FOL) + (0.05 * CF) – (0.05 * CA) + (0.15 * GF) – (0.15* GA)

Bild
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav håvesjuttioett » 15 oktober 2020, 22:51

Även när HV äntligen vinner ska det diskuteras hur dåliga vissa spelare är... Hoppas även ni tar er ur denna svacka, vänner! :D
håvesjuttioett

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna