Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

lejacques skrev:Ser inte matchen. Konstaterar bara krasst att vi inte har råd att torska. Tyvärr känns kval rätt oundvikligt med tanke på den usla start vi fått. Finns inga krockkuddar, inga mjuka madrasser att landa i.
Det gör han verkligen inte! Han borde fått gå efter omgång 15.Fyboda skrev:Krockkuddarna finns i form av att det är så sjukt jämt ligan.
Äh, lugna er innan ni får hjärtinfarkt, dom löser detta! Var sjukt blekt ikväll, men ingen idé att ropa ”kval” ännu! Sluta vara sådana jävla alarmister!
Tommy reder ut detta!
Fyboda skrev:Krockkuddarna finns i form av att det är så sjukt jämt ligan.
Äh, lugna er innan ni får hjärtinfarkt, dom löser detta! Var sjukt blekt ikväll, men ingen idé att ropa ”kval” ännu! Sluta vara sådana jävla alarmister!
Tommy reder ut detta!
lejacques skrev:Ser inte matchen. Konstaterar bara krasst att vi inte har råd att torska. Tyvärr känns kval rätt oundvikligt med tanke på den usla start vi fått. Finns inga krockkuddar, inga mjuka madrasser att landa i.
Robert.76 skrev:Fyboda skrev:Krockkuddarna finns i form av att det är så sjukt jämt ligan.
Tommy reder ut detta!
Det fanns några som sa som dig vid denna tiden för två år sedan. HV ligger sist, klart att det är alarmerande, det borde alla som håller på HV förstå. HV hade som målsättning att gå till slutspel, att sluta topp 6. Jag tror det måste till ett litet mirakel för att vi ska lyfta, spets måste in, dåliga spelare måste ut.
CJ#17 skrev:Robert.76 skrev:Fyboda skrev:Krockkuddarna finns i form av att det är så sjukt jämt ligan.
Tommy reder ut detta!
Det fanns några som sa som dig vid denna tiden för två år sedan. HV ligger sist, klart att det är alarmerande, det borde alla som håller på HV förstå. HV hade som målsättning att gå till slutspel, att sluta topp 6. Jag tror det måste till ett litet mirakel för att vi ska lyfta, spets måste in, dåliga spelare måste ut.
Det som är alarmerande är ju att vi har så många spelare som inte kommer till sin rätt eller som inte levererar vad som förväntats.
Vi hade Tedenby, Nättinen, vi har Bødker, André… m fl. Frågan är hur mycket som är spelarna i sig och vad som är lagbygge, formationer , coachning … Men detta har ju dryftats om och om redan. Hur bra Tommy än är så får ju spelare som inte levererar fortsätta spela.
magnus b skrev:Skillnaden mot då var att toppspelarna Wedin och Martinsson producerade bra med poäng, men de var totalt ointresserade. Jag tycker mig se att alla försöker i årets upplaga. Men det viktiga blir att slippa kval, även om denna upplaga är bättre utrustad för det.
Men som sagt, toppspelarna är problemet. Är det spelsystemet de inte passar i? Eller är de helt enkelt dåliga? Jag tror faktiskt på spelsystemet. HV kommer väldigt sällan med fart in i zon. Spelare som Tedenby, Miele och AP är ju riktigt bra i det spelet. SHL försvaren är så pass bra att de lyckas hålla spelarna på utsida när de är samlade. I det spelet är ju tyvärr Miele, Tedenby och Petersson ganska begränsade. De är inte killarna som går in och tar kampen framför mål, vilket är förbannat viktigt i det statiska spelet nuförtiden.

lejacques skrev:Lätt att skylla på toppspelarna som alltid. Men jag tycker de har bevisat annat när de fått chansen i andra sammanhang.
Dags att byta tränare kanske?

Diabolics skrev:Kent har gjort sitt i HV. Bort med han.
Sen måste Sam bort, nu, nyss. Så dålig att jag gärna sett Kokkonen på hans plats istället och jag anser att Kokkonen är topp tre sämsta spelare jag någonsin sett i HV. De är väldigt lika: stora, helt orörliga, har ingen kunskap om hur man använder sin stora kropp, helt totalt odugliga med puck och klubba.
Men Tommy mfl väljer att sätta in dessa spelare i alla situationer, med exakt samma resultat: katastrof.
Varför? Är det för att några få gånger under säsongen se glädjen i dessa individers ögon då de trotsar oddsen och gör ett mål eller två? Eller finns det underliggande siffror, video på extremt bra insatser, byte efter byte, som vi inte förstår och som är direkt avgörande för alla de (få) poäng vi tagit dessa säsonger? Jag fattar inte. Jag fattar inte. Vid mina spenar, de är så dåliga.
Mikko_ skrev:Kan man någonstans se hur många spelade minuter varje spelare har? Tex någon sida där allt detaljerat finns??
tibia skrev:Det känns som att det kommer bli vi, malmö, oskarshamn och eventuellt brynäs som slåss om platserna kring strecket. Malmö har egentligen bara levt på att de överpresterade i inledningen, men efter det har det gått betydligt sämre. Känns som mycket ska till för att dem ska hålla sig ifrån kvalplats. Men det samma gäller ju tyvärr för oss. Hoppas vi kan skaka av oss denna matchen, Timrå har varit extremt starka på bortaplan, men att släppa in 4st på hemmaplan är inte bra.
DocSeverinsen skrev:Mikko_ skrev:Kan man någonstans se hur många spelade minuter varje spelare har? Tex någon sida där allt detaljerat finns??
Brukar stå under statistik (för matchen) på SHL:S hemsida
https://www.shl.se/gamecenter/qbN-6gytT ... tics/16151

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster