Farzan skrev:Powell-Önerud-Ullström ska ju in i det här laget. Det ser inte helt nattsvart ut.
Hoppas en av dom kan vara grym som back och att en av dom är jäkligt duktig på att stå i mål. Då kanske.
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
Farzan skrev:Powell-Önerud-Ullström ska ju in i det här laget. Det ser inte helt nattsvart ut.
Andersson711 skrev:Och för att vända detta hämtar vi in en till center.
För att problemet sitter där.
Herregud.
6 backar och 1 målvakt tack.
Ytterligare en förstörd fredag.
PapaEmeritus skrev:shitkicker skrev:Men nu måste det väl ändå vara officiellt att HV knappast är favorit att gå upp. Det slår ju inga gnistor alls kring det här gänget. Favoritskapet borde snarare ligga på MoDo och Kristianstad. De fungerar som och spelar ju mycket bättre som lag än vad detta HV gör.
Det är inte nu vi ska vara bäst osv.
Diabolics skrev:han ser inte så hälsosam ut, modo-coachen.....
shitkicker skrev:På 16 utvisningsminuter för MoDo lyckas HV alltså göra 1 mål. Och då i 5-3.
Sparka Thermell. Och gör det redan ikväll. Maken till värdelös coach och värvning! Ett lågvattenmärke t o m för att vara en Hult-värvning!
lejacques skrev:Vissa vill ha en ny målvakt. Gunnarsson är den målvakt i serien som släppt in minst mål per match de tio senaste. Han har näst bäst räddningsprocent. Han har flest hållna nollor i serien sett över hela säsongen
Andra vill ha en ny back. HV är det lag som släpper in minst mål i serien.
HV:s PP är kanonkass och vi har egentligen inga offensiva hot att tala om förutom Vesel och Forsberg bland forwards. Samtidigt tycker somliga att Vesel och Forsberg gått ner sig. Vad har vi då?
Vad som är prio för HV borde väl vara självklart?
matsqq skrev:lejacques skrev:Vissa vill ha en ny målvakt. Gunnarsson är den målvakt i serien som släppt in minst mål per match de tio senaste. Han har näst bäst räddningsprocent. Han har flest hållna nollor i serien sett över hela säsongen
HV:s PP är kanonkass och vi har egentligen inga offensiva hot att tala om förutom Vesel och Forsberg bland forwards. Samtidigt tycker somliga att Vesel och Forsberg gått ner sig. Vad har vi då?
Näst bäst räddningsprocent ?
När jag tittade på de 6 topplagens målvakter så fick jag det till att han hade sämst räddningsprocent av de målvakter som stått mest i respektive topplag ? För du borde nog inte jämföra med bottenlagen ...
Ganska klart sämst räddningsprocent också ....
Sorterar på spelade minuter och kollar sedan procenten ...
https://www.hockeyallsvenskan.se/statistik/malvakt/summary?season=2021&gameType=regular&series=qQ9-594cW8OWD&count=25&sortKey=MIP&invert=false
lejacques skrev:matsqq skrev:lejacques skrev:Vissa vill ha en ny målvakt. Gunnarsson är den målvakt i serien som släppt in minst mål per match de tio senaste. Han har näst bäst räddningsprocent. Han har flest hållna nollor i serien sett över hela säsongen
Näst bäst räddningsprocent ?
När jag tittade på de 6 topplagens målvakter så fick jag det till att han hade sämst räddningsprocent av de målvakter som stått mest i respektive topplag ? För du borde nog inte jämföra med bottenlagen ...
Ganska klart sämst räddningsprocent också ....
Sorterar på spelade minuter och kollar sedan procenten ...
https://www.hockeyallsvenskan.se/statistik/malvakt/summary?season=2021&gameType=regular&series=qQ9-594cW8OWD&count=25&sortKey=MIP&invert=false
Skulle varit tydligare. Sett till de tio senaste före dagens match. Det jag ville ha sagt. Gunnar har inte alls varit så dålig som många vill få det till.
shitkicker skrev:HV gör ju fan bara 1 mål framåt! Trots 16 PP-min! Gunnar släpper 3 mål, mycket på grund av ett fullkomligt uruselt och värdelöst… ja det går ju inte ens att kalla det för försvarsspel, för det är ju inte det det är!
Hade detta varit omgång 7 hade HV vunnit med 5-3. För HV ska kunna vinna alla matcher man släpper in 3 mål i relativt enkelt i denna skitserie. Men man gör ju inte mål framåt! Och då spelar det ingen roll hur få man släpper in bakåt. Offensiven existerar inte.
Av denna veckans 9 gjorda mål så kommer 4 från backar och 2 från inlånade div1-spelare. Alltså har endast 3 mål på 3 matcher gjorts av ordinarie forwards. Och det är det stora problemet!
Legogubbe skrev:Vesel, Forsberg och Huhtala? Vart håller dessa herrar hus? Underpresterar så in i helvete! Vesel är rent av dålig speciellt i PP, karln rent av förstör med sitt tröga spel. Och Forsberg, 5 mot 5 är han inte värd mycket, vingligaste spelare av dom alla. Sen Huhtala, tydligen hans normala nivå vi ser och där har Hult hittat fel återigen. Katastrof att detta miljon bygge är så dåliga. Och termell eller termosen, Jesus alltså.
Det var min åsikt med eller utan substans. Dessutom är det sant så jag förstår inte va du piper om?Herkie82 skrev:Legogubbe skrev:Vesel, Forsberg och Huhtala? Vart håller dessa herrar hus? Underpresterar så in i helvete! Vesel är rent av dålig speciellt i PP, karln rent av förstör med sitt tröga spel. Och Forsberg, 5 mot 5 är han inte värd mycket, vingligaste spelare av dom alla. Sen Huhtala, tydligen hans normala nivå vi ser och där har Hult hittat fel återigen. Katastrof att detta miljon bygge är så dåliga. Och termell eller termosen, Jesus alltså.
Jag förordar att alla kommer till tals och får säga sin åsikt men det ska gärna finnas någon substans i det hela. Det känns som att det är sällan dina inlägg gör det. Tänk en gång till innan du skriver.
Legogubbe skrev:Det var min åsikt med eller utan substans. Dessutom är det sant så jag förstår inte va du piper om?Herkie82 skrev:Legogubbe skrev:Vesel, Forsberg och Huhtala? Vart håller dessa herrar hus? Underpresterar så in i helvete! Vesel är rent av dålig speciellt i PP, karln rent av förstör med sitt tröga spel. Och Forsberg, 5 mot 5 är han inte värd mycket, vingligaste spelare av dom alla. Sen Huhtala, tydligen hans normala nivå vi ser och där har Hult hittat fel återigen. Katastrof att detta miljon bygge är så dåliga. Och termell eller termosen, Jesus alltså.
Jag förordar att alla kommer till tals och får säga sin åsikt men det ska gärna finnas någon substans i det hela. Det känns som att det är sällan dina inlägg gör det. Tänk en gång till innan du skriver.
Legogubbe skrev:Ja så kan man också se det, där snackar vi om att ställa krav. Ett bra byte sen kan du hämta lönen.
Davestar skrev:Diabolics skrev:han ser inte så hälsosam ut, modo-coachen.....
Hahaha, har slagit mig också. Född -79 om jag inte tar fel…
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster