Omgång 22: Västerås IK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 22: Västerås IK - HV71

Inläggav Garlic » 4 december 2021, 01:42

La Hv inte ut nåt på fb om att de torskade med 7-2?
Försökte de måla över det med att endast rapportera om DAMLAGETS förlust?

Har blivit en jävla pk-förening som försöker dölja herrlagets pinsamma resultat med att plötsligt highlighta damlagets matcher som en slags scenmanöver. (Seriöst att haft fd klubbdirektören även som vd för damligan). Ärligt talat vem fan bryr sig om damerna? Förlorar mot trettonåringar och ett 50-tal som är på plats på deras matcher. HV har blivit en pk-förening som endast lyfter fram vinster och döljer förluster, där svågerpolitik går före vinnarmentalitet. Nej det är inte samma HV 71 nu som förr i tiden, tyvärr. Har sagt i fyra år att Hult måste bort, största sopan som fick behålla jobbet efter degraderingen, pinsamt.

Sen kan man fråga sig om Freijd borde få behålla jobbet? Mr strykamedhårs aka #aldrigställtenkritiskfråga
Senast redigerad av Garlic 4 december 2021, 02:05, redigerad totalt 6 gånger.
Garlic

Inläggav Klabbe » 4 december 2021, 01:47

Garlic skrev:La Hv inte ut nåt om att de torskade med 7-2?

Har blivit en jävla pk-förening som försöker dölja herrlagets pinsamma resultat med att plötsligt highlighta damlagets matcher som en slags scenmanöver. (Seriöst att ha haft klubbdirektören som fd vd för damligan). Ärligt talat vem fan bryr sig om damerna? Förlorar mot trettonåringar och ett 50-tal som är på plats på deras matcher. HV har blivit en pk-förening som endast lyfter fram vinster och döljer förluster, där svågerpolitik går före vinnarinstinkt. Nej det är inte samma HV 71 nu, som jag började hålla på. Har sagt i fyra år att Hult måste bort, största sopan som får behålla jobbet efter degradering, pinsamt.

Va fan snackar du om?! Står ju både på hemsidan och på Twitter. Säkert Facebook också men det har jag inte.
Klabbe

Inläggav Garlic » 4 december 2021, 01:49

Klabbe skrev:

Har blivit en jävla pk-förening som försöker dölja herrlagets pinsamma resultat med att plötsligt highlighta damlagets matcher som en slags scenmanöver. (Seriöst att ha haft klubbdirektören som fd vd för damligan). Ärligt talat vem fan bryr sig om damerna? Förlorar mot trettonåringar och ett 50-tal som är på plats på deras matcher. HV har blivit en pk-förening som endast lyfter fram vinster och döljer förluster, där svågerpolitik går före vinnarinstinkt. Nej det är inte samma HV 71 nu, som jag började hålla på. Har sagt i fyra år att Hult måste bort, största sopan som får behålla jobbet efter degradering, pinsamt.

Va fan snackar du om?! Står ju både på hemsidan och på Twitter. Säkert Facebook också men det har jag inte.

Jag kollar facebook, när de vinner är de 3-4 poster och när de är förlust=0, varför?
Garlic

Inläggav Klabbe » 4 december 2021, 02:13

Garlic skrev:
Klabbe skrev:

Jag kollar facebook, när de vinner är de 3-4 poster och när de är förlust=0, varför?

Ingen aning. Vägrar jävla facebook. Finns andra vägar till information.
Klabbe

Inläggav Diabolics » 4 december 2021, 07:55

Klabbe skrev:
Ingen aning. Vägrar jävla facebook. Finns andra vägar till information.

om man söker information på facebook, då har man gravt mycket större problem i liven än om HV mörkar en seger. Fuck facebook.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav BlackIce » 4 december 2021, 10:38

Jaha...
Förlust fyra matcher i rad i hockeyallsvenskan. Dessutom med ännu sämre spel i den fjärde matchen när man hade förväntat sig lite jävla anamma för att åtminstone grisa sig tillbaka på rätt spår - men inte alls.
Att ta sig tillbaka till SHL kommer att bli svårt.
Lika bra att vara förberedd på att det kan bli många svåra år i hockeyallsvenskan.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Herkie82 » 4 december 2021, 13:04

Nu är jag lite djävulens advokat här. Det lipas en hel del på Gunnar överlag och jag är inte heller så impad av han MEN den här matchen är det inte han som kostar oss. Ta en titt på vilka mål han släpper in så är det inget av dem som han skall lastas för.

Rätt ska vara rätt, spelare skall ha kritik när de gör en dålig insats men de ska även undkomma den sleven när de faktiskt inte gjort något fel.

Den som hävdar att jag har fel får gärna motbevisa mig angående Gunnar igår.
Herkie82

Inläggav frippe-borås » 4 december 2021, 17:03

Herkie82 skrev:Nu är jag lite djävulens advokat här. Det lipas en hel del på Gunnar överlag och jag är inte heller så impad av han MEN den här matchen är det inte han som kostar oss. Ta en titt på vilka mål han släpper in så är det inget av dem som han skall lastas för.

Rätt ska vara rätt, spelare skall ha kritik när de gör en dålig insats men de ska även undkomma den sleven när de faktiskt inte gjort något fel.

Tycker absolut är mål han ska ta! Två rena lägen utifrån med klar sikt. Har man inte högre krav från en sån meriterad målvakt så ska vi nog glömma SHL.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Herkie82 » 4 december 2021, 19:07

frippe-borås skrev:
Herkie82 skrev:Nu är jag lite djävulens advokat här. Det lipas en hel del på Gunnar överlag och jag är inte heller så impad av han MEN den här matchen är det inte han som kostar oss. Ta en titt på vilka mål han släpper in så är det inget av dem som han skall lastas för.

Tycker absolut är mål han ska ta! Två rena lägen utifrån med klar sikt. Har man inte högre krav från en sån meriterad målvakt så ska vi nog glömma SHL.

1-0: Typ hela HV går bort sig och båda backarna står bakom förlängd mållinje och det kommer en distinkt pass rakt i slottet där målskytten klipper till direkt. Inte Gunnars fel
2-0: Friläge där avslutet sitter precis innanför stolpen. Inte Gunnars fel
3-0: 5 mot 3 läge där västerås lägger en passning som Gunnar inte har en chans att hänga med på. Inte Gunnars fel.
4-0: Den kunde Gunnar gjort mer på, vill minnas att denna tog på HV backen men är osäker.

4-0 målet skulle jag väl säga att Gunnar kunde ta men de övriga är han i min åsikt chanslös på.

Målvaktsbyte

5-0: Arrogant backspel som ger ett friläge som Larsson räddar och returen slås in. Inte Larssons fel.
6-0: Billins missar en enkel puck på blå och hänger inte med och västeråsspelaren kommer fri. Skottet sitter lågt på plockhandssidan och är inte den heller enkel att rädda. Inte Larssons fel.
7-0: BP och en västeråsspelare står helt oberörd framför målet, får passen och sätter den enkelt. Hur i hela helsefyr kan 4 hv spelare bara stå och glo på när en motståndare står där? Inte Larssons fel.

Jag står fast vid min åsikt att de situationerna som Gunnar och Larsson sattes inför var från deras perspektiv mer eller mindre omöjliga att göra något åt. Har jag fel så påpeka gärna vilket mål jag har fel om.

https://www.hockeyallsvenskan.se/play/v ... autoplay=1
Herkie82

Inläggav frippe-borås » 4 december 2021, 22:00

Om man räknar Hv mått för våra målvakter så har du en poäng. Men när vi skjuter så storspelar målvakterna.
Det gör nästintill aldrig våra som gör att vi kan vinna matcher på egen hand.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Herkie82 » 4 december 2021, 22:09

frippe-borås skrev:Om man räknar Hv mått för våra målvakter så har du en poäng. Men när vi skjuter så storspelar målvakterna.
Det gör nästintill aldrig våra som gör att vi kan vinna matcher på egen hand.

Nej men där har våra målvakter också en förbannat otacksam uppgift. De spelar fickpingis i en halv period och sen förväntas de göra årets räddning.

Jag tycker inte heller Gunnar har nått upp till den nivån man kan kräva av han men jag tycker inte heller att målvaktsspelet har varit den stora anledningen till att vi fått däng 4 matcher på raken och det var inte den stora anlednigen till att vi fick däng mot västerås.
Herkie82

Inläggav frippe-borås » 5 december 2021, 12:22

Självklart inte ! Men vi har släppt otroligt billiga mål. Men överlag är det helheten och det har varit så sen Hult satt vår spelidé.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Klabbe » 5 december 2021, 12:50

Herkie82 skrev:
frippe-borås skrev:

1-0: Typ hela HV går bort sig och båda backarna står bakom förlängd mållinje och det kommer en distinkt pass rakt i slottet där målskytten klipper till direkt. Inte Gunnars fel
2-0: Friläge där avslutet sitter precis innanför stolpen. Inte Gunnars fel
3-0: 5 mot 3 läge där västerås lägger en passning som Gunnar inte har en chans att hänga med på. Inte Gunnars fel.
4-0: Den kunde Gunnar gjort mer på, vill minnas att denna tog på HV backen men är osäker.

4-0 målet skulle jag väl säga att Gunnar kunde ta men de övriga är han i min åsikt chanslös på.

Målvaktsbyte

5-0: Arrogant backspel som ger ett friläge som Larsson räddar och returen slås in. Inte Larssons fel.
6-0: Billins missar en enkel puck på blå och hänger inte med och västeråsspelaren kommer fri. Skottet sitter lågt på plockhandssidan och är inte den heller enkel att rädda. Inte Larssons fel.
7-0: BP och en västeråsspelare står helt oberörd framför målet, får passen och sätter den enkelt. Hur i hela helsefyr kan 4 hv spelare bara stå och glo på när en motståndare står där? Inte Larssons fel.

Jag står fast vid min åsikt att de situationerna som Gunnar och Larsson sattes inför var från deras perspektiv mer eller mindre omöjliga att göra något åt. Har jag fel så påpeka gärna vilket mål jag har fel om.

https://www.hockeyallsvenskan.se/play/v ... autoplay=1

Jag tycker han går alldeles för hårt på den han tror ska skjuta vid 3-0. När passen kommer är han ju helt borta. Kanske inte jättesmart att stå 2 meter från målet i 3 mot 5.
Klabbe

Inläggav Matte » 5 december 2021, 13:36

Vi ska inte glömma att Västerås är ett lag med mycket hög kapacitet när det fungerar i laget. De körde över Löven uppe i Umeå..
Även Västerås har flera nyckelspelare skadade - och har tvingats plocka in flera juniorer.
Trots att vår spelarbudget är dubbelt upp mot deras så är det nog Västerås som är vårt största hot när vi kommer till slutspelet..
Matte

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna