Omgång 50: IK Oskarshamn - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 50: IK Oskarshamn - HV71

Inläggav Windom Earle » 25 mars 2021, 21:25

Nu finns det inget mer att säga...
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav eisbjern » 25 mars 2021, 21:25

Nick skrev:Man kan ju undra va fan dom ser i dom där jävla speglarna!!!

Och hittar under stenarna de vänder på
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav Sir Ward » 25 mars 2021, 21:25

Oskarhamn-Hv71 7-0, sug på den och kom ihåg denna match.

Helt jäkla obegripligt.
Fy fan!
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Quila » 25 mars 2021, 21:26

matsqq skrev:Allvarligt talat så är detta misstänkt uselt, tänker spelarna helt enkelt droppa HV i skiten ? är detta nån form av markering ?

Man börjar faktiskt undra !

Håller med dig... Det är något som inte stämmer..
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 25 mars 2021, 21:27

Sir Ward skrev:Oskarhamn-Hv71 7-0, sug på den och kom ihåg denna match.

Helt jäkla obegripligt.
Fy fan!

Ofattbart... helt ofattbart..
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Macce » 25 mars 2021, 21:32

Förresten... Twilight Zone är en bra serie...
känns som man är med där nu.... :(
Snälla väck mig från denna mardröm..
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Robert.76 » 25 mars 2021, 21:35

Macce skrev:Förresten... Twilight Zone är en bra serie...

Även Hem till gården Kvinnofängelset och Finska för nybörjare är bra program, om man jämför med HVs spel 8-)
Robert.76
Moderator

Inläggav Macce » 25 mars 2021, 21:36

Robert.76 skrev:
Macce skrev:Förresten... Twilight Zone är en bra serie...

Även Hem till gården Kvinnofängelset och Finska för nybörjare är bra program, om man jämför med HVs spel 8-)

:lol:
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Sir Ward » 25 mars 2021, 21:36

JP/Jnytt-femman:

5: Hugo Fransson -
4: Zion Nybeck -
3: Anton Wedin -
2: Max Wennlund -
1: Emil Johansson -

Matchens lirare, HV71:
Hugo Fransson. Född 2004 och gjorde sin SHL-debut på torsdagskvällen. Ingen rolig match att få göra debut i högstaligan på... Talangen Fransson, som fick en del speltid, ska dock inte lastas för storförlusten.

Kuriosa- Har levererat klassiska JP-femman sedan forumet startade 2012 och första gången noll på samtliga, med rätta.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Andersson711 » 25 mars 2021, 21:46

Äh, gick ju rätt bra ändå, blev ju inte 2-siffrigt.
Andersson711
Moderator

Inläggav Kenobi » 25 mars 2021, 21:52

Djävulsk plan ändå av HV att invagga kvalmotståndare i falsk säkerhet. Och sen hugga till som underdog verkligen djävulskt smart.
Kenobi

Inläggav Macce » 25 mars 2021, 21:53

Kenobi skrev:Djävulsk plan ändå av HV att invagga kvalmotståndare i falsk säkerhet. Och sen hugga till som underdog verkligen djävulskt smart.

:shock:
Stefan Liv #1

vinna enkelt i tre raka.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Sir Ward » 25 mars 2021, 22:39

JPs Carl Ljungquist analyserar matchen

Nytt totalfiasko – tionde raka HV-förlusten • Ljungquist: ”Det luktar hockeyallsvenskan lång väg”
HV-raset fortsätter. 0–7-smällen borta mot Smålandsrivalen IK Oskarshamn innebär att den hopplösa SHL-jumbons förlustsvit nu är uppe i groteska tio matcher.

Att ett synnerligen blekt, tafatt och viljelöst HV71 har skämt ut sig i slutskedet av SHL-säsongen kan knappast ha undgått någon hockeyintresserad i Jönköpingstrakten.

Redan på tisdagskvällen, då med tre matcher kvar att spela av grundseriesäsongen, stod det klart att HV tvingas kvala för att försöka hänga kvar i SHL. Kvalplatsen blev definitiv efter 0–6 och en fiaskoartad insats mot Leksand.

Med tanke på att kvalplatsen redan är klar var matchen mot Oskarshamn betydelselös för HV, i alla fall om man ser till tabelläge och poäng. Men samtidigt var det ändå en chans för jumbon att försöka hitta tillbaka till något som kan likna en anständig form. Om inte annat försöka skapa någon liten positiv känsla med en seger och tre poäng.

Men, nej.

Det här laget är alldeles för nedbrutet för att ens komma nära att störa en bottenkollega.

IK Oskarshamn, som i allra högsta grad är indraget i bottenstriden och som skulle kunna bli HV:s motstånd i det kommande kvalet, tog ledningen i den första perioden. Det blåklädda hemmalaget kändes absolut numret större under matchens första 20 minuter och fortsatte sedan på inslagen väg resten av matchen och vann till slut med klara 7–0.

Ett HV71 utan spel och energi blev alltså förnedrat på nytt. Det var i samma veva en oerhört betydelsefull seger för IKO, som var nykomling i högstaserien i fjol.

Om det nu ändå skulle gå så pass illa för Oskarshamn att det till slut blir kvalspel så är det nog ingen större anledning till oro. Det HV visade upp på torsdagskvällen lär nämligen inte ha skrämt upp någon i IKO-lägret.

Inför torsdagens match var det i HV-leden snack om att tiden fram till kvalet, och de tre sista grundseriematcherna, skulle nyttjas på ett bra sätt. Med facit i hand är det bara att konstatera att den första av de där tre matcherna var totalt bortkastad.

Jag har extremt svårt att se hur detta viljelösa HV-lag, som inte ens kan göra mål längre, ska kunna vinna fyra matcher i kvalspelet. In med någon helt ny röst i ledarstaben till kvalet? Ja, absolut. Mycket sämre kan det ju inte bli...

Nej, det osar ju inte direkt SHL-klass runt HV71 nu – det luktar snarare hockeyallsvenskan lång väg. I skrivande stund får allt annat än ett misslyckat kval betraktas som en skräll.

FAKTA: IK Oskarshamn–HV71 7–0 (1–0, 4–0, 2–0)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav aimstar » 25 mars 2021, 23:43

Jag väljer i min enfald att inte dra för stora växlar av en match som inte har någon betydelse. Jag vet att det har sett nästan lika illa ut när det har haft betydelse, men...det är väl nån försvarsmekanism som gör att man försöker hitta anledningar till att det inte kommer se lika illa ut i det kval som komma skall.
aimstar

Inläggav Fegon_ » 25 mars 2021, 23:48

Axel Holmström talar. Mer respektabelt än när någon annan i föreningen har uttalat sig överhuvudtaget.

Jag ser att i ett läge då vi ser på Fröberg, Holmström... Att dom ser obrydd ut. Så, kliver dom in i omklädningsrummet. Nu drog jag in Fröberg av min egna personliga tro och analys av honom, och verkligen skäller ut laget. Spelare som man inte kan begära allt ifrån, men som ändå sliter och spelar bra. Tror att Holmström och Fröberg är svettigast av alla efter en match.

Baserat på, rent av, hur jag själv är som hockeyspelare. Jag är inte Bäst. Jag är en roll och försöker göra min roll bäst i laget och bäst i serien. Jag försöker vara bäst varje träning och varje match. Det jag inte är bra på försöker jag vara okej på, det jag är bra på... Försöker jag vara bäst på.

Det föder en respekt i en grupp. Och jag skulle påstå att jag, och förmodligen Forsberg, har en röst som alla lyssnar till. När man får nog och skäller, så ska alla lyssna och skämmas. Det får en effekt. Kan mycket väl se HV71 vinna två raka nu.

Av invärtes påverkan.

Kan tyvärr inte se HV71 klara av ett kval. Det finns för få som brinner, för få som bryr sig, för få som anstränger sig. Lite för många spelare som skulle vara jävligt bra i tredjelinan i alla lag i serien, men har betalt för att "vara bättre" och får betalt för att slippa göra jobbet som de i trean gör. Men, dom gör inte det dom har betalt för, dom gör det dom slipper göra.

Samtliga har nog en bra säsong nästa år i ny miljö. Men dom är inte ens här för att rädda laget. Vi behöver juniorer, som bryr sig och som vill spela SHL nästa år.

Att ställa upp med samma 20 spelare i kvalet, så räcker det med en match. Vi är ute. Direkt.

Vi har spelare som inte uträttar något och tycks skita i det. Önerud, Nybeck, Bergström, Sandberg den yngre, Murray, Wennlund.... Ställ över tre valfria och ta in tre juniorer och det kommer att bli bättrem

Sen att vi har seriens sämsta målvakter. Iallafall sett till statistik. Men, vi hör våra målvakter sämre än exakt alla andra lag i högsta serien.

Vi har ett PP helt utan hot. Jag lovar att Överkalix IF har ett bättre PP. Ärligt talat, vi har bra statistik. Men,. Vi har säkert gjort 10-12 på ren tur. Dra bort det för verklig statistik, såå...

Äh, nä. Jag VET att vi inte kan vinna ett kval. Vi behöver förbereda oss på det.. Men,. Holmström kan nog hjälpa oss med två segrar per effekt
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav Highlander » 26 mars 2021, 00:48

Fegon_ skrev:Axel Holmström talar. Mer respektabelt än när någon annan i föreningen har uttalat sig överhuvudtaget.

Jag ser att i ett läge då vi ser på Fröberg, Holmström... Att dom ser obrydd ut. Så, kliver dom in i omklädningsrummet. Nu drog jag in Fröberg av min egna personliga tro och analys av honom, och verkligen skäller ut laget. Spelare som man inte kan begära allt ifrån, men som ändå sliter och spelar bra. Tror att Holmström och Fröberg är svettigast av alla efter en match.

Baserat på, rent av, hur jag själv är som hockeyspelare. Jag är inte Bäst. Jag är en roll och försöker göra min roll bäst i laget och bäst i serien. Jag försöker vara bäst varje träning och varje match. Det jag inte är bra på försöker jag vara okej på, det jag är bra på... Försöker jag vara bäst på.

Det föder en respekt i en grupp. Och jag skulle påstå att jag, och förmodligen Forsberg, har en röst som alla lyssnar till. När man får nog och skäller, så ska alla lyssna och skämmas. Det får en effekt. Kan mycket väl se HV71 vinna två raka nu.

Av invärtes påverkan.

Vad pratar du om?
Hur mår du?
Highlander

Inläggav frippe-borås » 26 mars 2021, 02:08

Jonas Holmström inför matchen:
Nu gäller det att glömma det som varit och se framåt.

– Vi jobbar hela tiden med att gjuta mod i killarna. Det enda vi kan påverka är framtiden. Nu har vi några matcher på oss att hitta spelet och eftersom poängen inte är viktiga för oss hoppas jag killarna kan slappna av lite och sänka axlarna. Nu vet vi vart vi ska och får fokusera på det.

Nog slappnade de av allt! Var ingen som förtog sig idag.
De vet också vart de ska och fokusera på det! Redan bestämt sig för Allsvenskan för det såg inte ut som annat!
Känns som ledarna verkligen har med grabbarna på tåget.

Hur låter det inför nästa match efter 7-0 i röven mot IOK tro?
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav BlackIce » 26 mars 2021, 12:37

Det har varit mycket snack om att se sig själv i spegeln. Åtminstone Lillis, Önerud och Bergström har alla nämnt det den senaste tiden.

Jag får bilden av att de går fram till spegeln och säger
"Spegel spegel på väggen där, säg vem som vackrast i landet är."

För speglarna tycks ju inte hjälpa ett dugg.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Nick » 26 mars 2021, 14:26

BlackIce skrev:Det har varit mycket snack om att se sig själv i spegeln. Åtminstone Lillis, Önerud och Bergström har alla nämnt det den senaste tiden.

Jag får bilden av att de går fram till spegeln och säger
"Spegel spegel på väggen där, säg vem som vackrast i landet är."

För speglarna tycks ju inte hjälpa ett dugg.

:lol: :lol:
Nick

Inläggav Jacob96 » 26 mars 2021, 19:30

Quila skrev:
matsqq skrev:Allvarligt talat så är detta misstänkt uselt, tänker spelarna helt enkelt droppa HV i skiten ? är detta nån form av markering ?

Man börjar faktiskt undra !

Håller med dig... Det är något som inte stämmer..

Håller med er båda . Detta stinker . Ngt som inte stämmer . Såhär fruktansvärt genonusla är vi ju faktiskt inte .
Division 1 klass skulle vi plötsligt hålla ?
Jacob96

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna